Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Lasse`s logg

Legg inn av ArcticTiger »

lasse_hansen skrev:Trur den turen kan bli bra, spesielt nå :D Blir moro å hilse på andre folk her ifra mc-siden også :thumleft
Blir sikkert mange fine sykler å se der :prf

Hvor langt bør en slik sykkel innkjøres forresten?
De fineste sykkla blir lett å få øye på :yeyeye : De med fargen BLAZING ORANGE :knegg

Innkjøringa av ny-sykkern tar du vel på ei hælj, 50 mil på lørdag og 50 mil på søndag, så leverer dun på førstgangssøvaise på mandag :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Er det 100km til første service? Trudde det var 1000km jeg :scratch

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Lasse`s logg

Legg inn av ArcticTiger »

50 mil = 500 km vet du, ganger du med 2 får du 1000 :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

ArcticTiger skrev:50 mil = 500 km vet du, ganger du med 2 får du 1000 :knegg
Å? Er du en av de som har gått på skole? Heldiggris :lol
Hehe, min feil, så ikke du hadde skrevet mil. Hehe. Skal ikke se bort ifra at det blir endel kjøring i helga som kommer, om sykkelen er klar til det vel og merke... Blir spennende å se hvordan den blå r1 ser ut. :D Trur det kommer til å bli bra. Spesielt med tanktrekket på :P :p og scottoiler :thumleft
Er kanskje ikke så mange som har scottoiler på R1 :scratch han måtte spørre to ganger han på forhandleren :lol hehe... R1 kommer til å bli brukt som tur sykkel her i gården så.. Må nok kjøpe koffert sett eller lignende etterhvert. Men de MÅ være enkle å ta av :yeyeye hehe

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av AJ »

Og innkjøringsperioden er vel 1600 km, om jeg ikke husker helt feil...

Ny sykkel...
Da er det nok på tide å ta fram denne tråden igjen... :knegg :

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=37633#p37633" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Da får jeg ta på lesebrillan og lese igjennom tråden der Aj :knegg
13innlegg ser jeg, blir kanskje ikke så seint kvelden på meg da :scratch

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Lasse`s logg

Legg inn av RuneMC »

Gratulerer.
Men hmm, det er da flere forhandlere ikke altfor langt unna deg, som annonserer at de har jubileumsmodellen...
Og når det er samme pris - og penere dekor (IMO) og kanskje bedre bruktverdi - why not? :scratch
Sist redigert av RuneMC den 12 jun 2012, 11:51, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Jeg forsto på forhandleren at alle modellene av jubileums modellene var utsolgt. Han ringte ihvertfall rundt.. Var bare demo modeller igjen, og når jeg først skal ha ny og dyr sykkel, så skal den være ny og ukjørt :P :p

Men nå er blå bestilt, og regner med jeg blir fornøyd med den fargen å :thumleft

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Lasse`s logg

Legg inn av TheHaughom »

Gratulerer så meget med en særdeles spenstig sykkel!

Scottoiler er også en finfin løsning, installerte en på min nysykkel også i forrige uke :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Ja synes scottoiler var et MUST. hadde det på TDMèn, og har vært stor fornøyd. Så måtte jo koste på meg det nå også.
TDMèn ble solgt igår også, kommer en kar å henter den idag. Fikk 72.000kr for den, forhandleren ville gi meg 70.000kr, så da tjente jeg jo meg 2000kr ved å bruke bryet ved å legge den ut på finn :P :p
Pengene kom på konto til morran idag, salgsmeld leverte jeg istad, så regner med han kommer å henter sykkelen når han er ferdig på jobb :D Hade bra TDM :vs Og velkommen R1 :prop:

Blir spennende når den kommer ihus gitt, eller i garasjen heter det kanskje.
Fikk ordna forsikringa istad også, billigste jeg fant, var det forsikringsselskapet jeg nettopp har byttet til, rundt 11.000kr i året. Er ikke så galt det, med tanke på at det er jo en kraftig sykkel med mye hester, og det er jo en R sykkel. og jeg er 25år.. Så er egentlig fornøyd med det jeg..
Ihvertfall med tanke på at hos det gamle forsikringsselskapet så betalte jeg 13.000 i året for TDMèn..Så på en måte ble R1 billigere, om man ser det på den måten ;-)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Var nettopp nedom forhandleren, som jobbet overtid idag. Der skrev jeg under en bunke med papirer. Så da er ihvertfall det i orden. Sykkelen var klar snart også, venter bare på tanktrekket og scottoileren, Så den var muligens klar for hentig på fredag, eller seinest begynnelsen av neste uke. Så vi får bare krysse fingrene. TDMèn ble nettopp hentet også.. Mye som skjedde på engang nå gitt.

Hmm, nå er jeg sykkelløs :lol ihvertfall akkurat nå :scratch
Men blir vel snart pengeløs også da, når sykkelen skal betales :P :p hehe..
Men godt man kan velge first price mat, og knekkebrød :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Har nettopp lastet ned brukerhåndboken på R1 og der står det at de første 1600km skal man ikke laste noe tungt på sykkelen. Men dama kan vel sitte på, og en tankveske? Eller? Står også videre at fra 0-1000km skal man ikke kjøre over 6900omd, og etter disse 1000km skal man ha første service. Mellom 1000-1600km skal man ikke kjøre over 8300omd.. Etter dette kan man kjøre normalt :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av AJ »

Høres ut som en helt normalt innkjøringsprosedyre. Ikke ulikt det jeg fikk beskjed om å gjøre da jeg skulle kjøre inn TDM'en i 2006.
Dog med annet turtall, selvfølgelig... :P :p

Alternativet er å foreta innkjøringen som om du har stjælt sykker'n :knegg
Noen mener faktisk at det er det beste slik at stempelringene ikke får sjans til å "sette seg". Stempelringer som har god bevegelse er det som skal til for at ikke sykker'n skulle skal begynne å bruke olje, for å i det svært forenklet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Hmm, tenkte å kjøre litt blandet jeg da. Følge nogelunde instruksene vel, og dra den litt ut innimellom trur jeg den bare har godt av :P :p
Men hva trur dere om å kjøre to på den den første tiden? Bør gå bra det også vel?

Hva gikk du for da Aj? Kjøre som du skulle, eller som du hadde stjelt den? :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:
Hva gikk du for da Aj? Kjøre som du skulle, eller som du hadde stjelt den? :scratch
Nesten som jeg hadde stjælt den :knegg
Poenget er, som noen har nevnt tidligere i en annen tråd, å gjøre variert uten altfor mye belastning. Dvs. for lavt turtall på høy gir og for høyt turtall på lavt gir.
Sørg for å variere sånn noenlunde innafor de rammene (turtallsgrensene) som produsenten har satt. Men ikke kjør for forsiktig. Da skjer fort det som ikke bør skje, nemlig at stempelringene ikke får løsna skikkelig.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar