Tjukk MC-tråden! [Tovens turvideo s.11]

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tjukk MC-tråden! [Kun timer igjen!]

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:De er nok opptatt med kebab og sånn.... og idag regner det vel såpass, at å stoppe og ta bilder er en underordnet pri!? :knegg
Kebab i regnvær er ikke akkurat noe som frister. Skal ikke si hva en våt kebab ligner på, men min syke lille hjerne drar meg mot underlivet til en dame litt opp i åra.... :-# :x

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tjukk MC-tråden! [Kun timer igjen!]

Legg inn av mortenolb »

Blir dårlig med oppdatering her underveis. Havner noen bilder på Facebook-gruppa og locatoweb, men harnte tid te å loke her inne hele dagen :knegg

Sauda nå!

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tjukk MC-tråden! [Kun timer igjen!]

Legg inn av mortenolb »

Får vel oppdatere litt her vi sitter/ligger!

Turen startet igår da Blommern møtte opp hos meg. Hadde avtalt at han skulle komme litt før åtte, så han kom litt etter åtte.

Bilde

Så var det raka vegen på e18 til Lasses i Brevik for å møte Toven. Været var nydelig! Ble ikke tatt noe særlig med bilder på telefonen, så da får det vente til vi er hjemme igjen med mesteparten av de.
Starta turen oppover mot Drangedal og gautefall. Kjente veier for meg og Toven, så var ingen stor overraskelse at asfalten over gautefall var dårlig, men gikk bra fordet! Ellers er det et morsomt stykke vei. Deretter nedover mot åmli, og til Evje. Også grei vei, selv om det var en del rette strekker. Tok en spisepause i Evje. En såkalt snadderloff. Tacobaguett kunne de sikkert også kalt det..

Bilde

Bilde

Veiene vi kjørte mellom Evje og Flekkefjord(42, 801 og 465) var bra! Mye morsomt der. Så møtte vi Olden som stod med beistet sitt og venta da vi kom kjørende. Rå sykkel!
Så bar det rett ut mot nordsjøveien(44) og det var et heftig stykke vei! Skulle så absolutt vært kjent med den veien så hastigheten kunne økes litt. Olden viste hvordan man kjører motorsykkel, mens vi gjorde vårt beste med å late som, og prøve å holde følge(gikk ikke så bra :knegg ). Uansett veldig misunnelig på dere som har sånne veier i nabolaget. Etter det var det ikke så veldig spennende. Rett strekning omtrent hele veien fra Egersund til Stavanger, hvor vi fant plassen vår på Solborg folkehøgskole. Grei hotellstandard på rommet der! I Stavanger måtte vi jo også ut å skaffe mat og drikke, så da ble det burger og øl på inside, og en øl på en irsk pub.

Bilde

Bilde



Så var det brått tirsdag, og frokost ble inntatt i 9tiden. Så pakka vi og var avgårde i 10-tiden. Raka vegen på e39 mot ferja, og over. Regnet meldte sin ankomst, og det var starten på en lang dag med mye våt vei. Var ikke et stort problem for meg, men enkelte i følget var litt frysne av seg :knegg

Bilde

Tok av mot Sauda fra e134. Moroa begynte her, men det hadde vært betydelig bedre med tørre veier og uten bobiler.
Stoppet i Sauda for en liten energiboost-sjokolade og satte fart mot og over fjellet. Nydelig vei her, på tross av noe trangt(og vått :knegg ), og tidvis dårlig asfalt. Fikk også vår første tur blant høye brøytekanter! Morsomt å se!
(har bedre bilde av bedre kant på kameraet)

Bilde

Og utsikten mot Røldal hadde vært nydelig om det var klart vær!

Bilde

Så kom vi ned, og stoppet litt i Røldal for å hvile før vi kjørte ned til Odda, hvor Olav K. hadde funnet ut at han skulle være så snill og ordne pizza for oss. Rota litt med å finne stedet, men vi fant det. Ble nydelig med pizza og røverhistorier etter en lang dag i salen! Veldig fornøyde og litt slitne.
Må takke så meget til Olav!

Bilde


Planen videre var å kjøre til Jondal for å ta ferja over til tørvikbygd, men vi ble overtalt til å kjøre utover mot Rosendal og ta ferja til gjermundshavn(?) etter å ha sjekket litt ferjetider. Rakk den akkurat, og Olav hadde tilogmed stilt seg opp for å be ferja vente tilfelle i skulle være noen minutter for seine! Hyggelig kar!

Etter det var det egentlig raka vegen. Fikk tilogmed litt tørr asfalt rett etter ferja. Det var både gøy og deilig. Morsom vei også.

Hadde en liten kaffestopp etellerannet sted på veien før vi kom til Samnanger, også kjørte vi på til Bruvoll camping i Lindås, hvor vi nå er innlosjert i en overraskende bra campinghytte!

Bilde



I morgen tidlig bærer det avgårde mot sånn ca. Måløy!

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tjukk MC-tråden! [Oppdatering fra veien]

Legg inn av mortenolb »

Vi er igang igjen, og trackinga er fortsatt aktiv!

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Tjukk MC-tråden! [Oppdatering fra veien]

Legg inn av Olav K »

God tur videre :vs
Er kjekt å følge dere på Locato'en, dere koser dere nå tenker jeg?!
Og var hyggelig å hilse på igår, må passe på ungdommer som kommer på besøk "in the wild wild west" :knegg

Nå skal jeg straks på flyet mot Hammerfest, så kos dere, og jeg håper dere får litt tørrere veier :[-o<
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Toven

Re: Tjukk MC-tråden! [Oppdatering fra veien]

Legg inn av Toven »

Da er vi på plass på campen, ca måløy beliggenhet!
Fantastisk utsikt fra hytta, nå konsumeres det pølser og øl :D

Og igjen takk for mat Olav, meget hyggelig :vs

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Tjukk MC-tråden! [Oppdatering fra veien]

Legg inn av Flanker »

Når dere er så nærme, kom dere ut på Stadt og ta med Vestkapp på lista over besøkte steder! Meldt fint vær i morgen, og det er utrolig flott der ute. Ankommer Stadt selv i morgen, i bil... Sitter på ei hytte på Grotli nå og ser lengselsfult på alle MCene som passer på vei til og fra Geiranger :-/

Toven

Re: Tjukk MC-tråden! [Oppdatering fra veien]

Legg inn av Toven »

Etter litt fohandlinger rundt ølbordet har vi kommet frem til beslutningen om å kanskje ta turen utom stadlandet som foreslått, så får vi se hvordan været er i morgen. Tenker at vi kjører på 618 og påfølgende mot vestkapp om været er bra :)

Planlagt rute i morgen er ikke så lang så vi har tid til det :)

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Tjukk MC-tråden! [Oppdatering fra veien]

Legg inn av Snikkeren »

Da anbefaler jeg å kjøre via Stigedalen og rundt Dalsfjorden ut til Vestkapp. Stigedalen har dere vel lest masse om her inne, og Dalsfjorden er også ganske bra MC-veier.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Tjukk MC-tråden! [Oppdatering fra veien]

Legg inn av Flanker »

681 til Selje, så 631 over Stadtlandet og straka vegen ut til Vestkapp. Meeeeget oppegående! Værmeldingen sier +13-14 og sol, tut og kjør... Og ta en sving for meg :thumleft

Er så forbanna mange steder på Vestlandet jeg kjører bil, og drømmer om sykkel. Skulle gått an å få med seg kjerring, to unger og bikkja på sykkelen. Men jeg nekter å kjøpe Goldwing :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tjukk MC-tråden! [Oppdatering fra veien]

Legg inn av mortenolb »

Dagens referat:
Drit å dra

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tjukk MC-tråden! [Oppdatering fra veien]

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Dagens referat:
Drit å dra
?? :scratch

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Tjukk MC-tråden! [Oppdatering fra veien]

Legg inn av Flanker »

Utdyping ønskes... Hva har skjedd???

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tjukk MC-tråden! [Oppdatering fra veien]

Legg inn av mortenolb »

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tjukk MC-tråden! [Oppdatering fra veien]

Legg inn av Bjerknez »

Haha, tror vi skal la dem få nyte de edlere dråper i ro og mak :thumleft

Svar