IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - erfaringer?

Legg inn av Andreas »

Hvis DB-killerne står i og fortsatt er plombert, så skal det gå bra. Det følger også med et egenerkleringsskriv fra Termi til eksoskittene som er E merket og har katalysator, er du heldig så følger det papiret med. Er det slip on eller helanlegg uten katalysator, så kan du slite litt.. Følger ikke orginalpottene med?

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - erfaringer?

Legg inn av Tommas »

Slip on, og original følger med. Skulle gjerne sluppet å flytte de fra Tyskland til Norge (i det minste slippe å bruke tid og penger på det...).

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - erfaringer?

Legg inn av Andreas »

Tommas skrev:Slip on, og original følger med. Skulle gjerne sluppet å flytte de fra Tyskland til Norge (i det minste slippe å bruke tid og penger på det...).
Tja, det kan jo fort bli dyrere å ikke få fraktet de med hjem :mk :thumleft Min mening er at det å ha alle orginaldelene også er med på å opprettholde verdien av sykkelen.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - erfaringer?

Legg inn av Tommas »

Trøbbel i tårnet!

Sakte men sikkert forsvinner godfølelsen med hele kjøpet. Selger sleper plutselig bena etter seg når det gjelder storservice, reservenøkkel og kodekort er fortsatt forlagt og originale potter dukker ikke opp. Skal jeg ordne dette selv, begynner det plutselig å koste mer enn det smaker :-(

Så, etter siste diskusjon i går ble det en intensiv runde på nett. Det viser seg da at forskjellen mellom en 2009 bygget sykkel, og noe kliss nytt begynner å bli "liten". Når jeg først begynte å smake på 5-års garanti, abs + krengningsmåler, dynamiske kjøreprogram etc så føltes det plutselig tungt å betale såpass mye for en sykkel som går inn i sitt syvende år. Klassiker eller ei ;-)

Helt impulsivt dundret jeg innom MC-Oslo i dag, og så på en kliss ny BWM S1000R. Steike fine saker! Sittestilling er definitivt godkjent, og den har til og med cruisecontrol... Nirvana ;-)

Kanskje jeg nå heller burde spørre om noen har erfaring med denne, eller har noen alternative doninger å foreslå?

Skal være "nakensykkel". Helst i området 1000cc +/-, ABS er foretrukket, ditto med traction control.


Helomvending deluxe :sorry

Toven

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100

Legg inn av Toven »

aprilsnarr ?

om ikke så er det jo kjipt med useriøse selgere. S1000R er jo en lækker sak det og :-)

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100

Legg inn av Tommas »

Hehe, tenkte ikke på datoen :lol

Det er ikke narrestreker på gang.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100

Legg inn av Bjerknez »

Hva men en Aprilia Tuono? Eller kanskje en Speed Triple? :-# :x

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100

Legg inn av Olav K »

S1000R - masse godsaker og fantastisk kjøremaskin til en helt OK pris. :prf
kanskje ikke like uhøvlet og rå som Ducatien... men helt sikkert lettere å leve med, og etter hva jeg kan forstå, det beste kjøpet i klassen pr. idag. Masse elektronikk og utstyr som ikke engang er tilgjengelig på f.eks Speed'en min. Tror ikke du blir misfornøyd med en slik. :prf
Personlig har jeg fått mer og mer sans for R1200R, den har vokst seg inn i hodet mitt etter messa.
Skal til Ride i Bergen rett over påske og prøvekjøre en, så får vi se om Speed'n blir værende
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100

Legg inn av Storm »

Har tidlere eid en Speed Triple R. En helt rå sykkel, med smidde felger full Øhlins og monoblock Brembo i fra øverste hylle.
Den bør defentivt lukte på. Mener det ligger en overligger i fra 2012 ute på Finn. 2012 mod mener å ha lest er bedre utstyrt enn den 2015 mod. Ellers helt lik.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100

Legg inn av Olav K »

Storm skrev:Har tidlere eid en Speed Triple R. En helt rå sykkel, med smidde felger full Øhlins og monoblock Brembo i fra øverste hylle.
Den bør defentivt lukte på. Mener det ligger en overligger i fra 2012 ute på Finn. 2012 mod mener å ha lest er bedre utstyrt enn den 2015 mod. Ellers helt lik.
Det som skiller er vel PVM felgene, som Triumph kuttet ut på 14 modellen.
Men jeg er jo såpass subjektiv når det kommer til min kjære Speed Triple R, at jeg ville begrense meg litt.
Uansett er det ikke tvil om at S1000R gir mer for pengene.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100

Legg inn av Tommas »

Var også inne å så på den overliggeren på Finn. I mine øyne har Triumph også litt av samme x-faktor som Ducati, jeg var faktisk nære å kjøpe en t595 en gang i tiden.
I tillegg virker jo mange Triumph eiere meget happy med merket (jeg ser på dere Bjerknez og Olav K...), så det taler jo for. Men til samme pris så frister en oppgradert 2015 modell mer enn en 2012 overligger.
Muligens banning i kjerka, men jeg synes også S1000R er penere (dukker for mulig innkommende buksevann...).

Definitivt største mangel hos BMW er mangel på twin (eller tripple) lyd, men resten virker utrolig solid og gjennomtenkt.

R1200R ser jo også veldig bra ut, men sykkelen tenner ikke noen kjøpelyst hos meg. S1000R jeg så på i dag holdt jeg på å signere for på flekken.

Etter første sesong med R1200GS så er jeg i alle fall klar på en ting: jeg må ha noe som er hakket mindre snusfornuftig, og gjerne et hakk eller to hvassere ;-)

Synes nyere bruktsykler er så nære nye i pris (skjønner jo at folk ikke har lyst til å "tape" masse penger), så da er det for første gang fristende å kjøpe nytt.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100

Legg inn av Tommas »

It's a jizz-machine :lol

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Ee0DuTz-q3o[/video]

Toven

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100

Legg inn av Toven »

Digger BvG :D

RJ har også en 1000R, gooooodlyd

[video]https://www.youtube.com/watch?v=QZLhXhNOHF8[/video]

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100

Legg inn av Tommas »

Burde ikke glemme Super Duke heller, men det blir såpass langt opp i pris at det begynner å svi litt i lommeboka ;-)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Ducati Streetfighter 1098 s - Trøbbel i tårnet! BMW S100

Legg inn av Cutless »

Hva med en ny Ducati Streetfigher? Eller blir motoren for tam kanskje :-k

Svar