Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Endelig fått lakka tanken (igjen). Ble ikke helt fornøyd med første runde. Nå mangler jeg vel bare tetningspakningen rundt bensinkrana og pakningssett til forbremsen (lekker i hovedsylinderen). Kan kanskje bli gang på den før høsten?
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Fikk du tak i hovedstøtte ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Jada. Fikk tak i i junaiten! . Fikk en til fra samme plass uka etter... Sendte melding, og fikk beskjed om at han hadde gjort en feil, og at jeg ikke trengte ta bryet med å returnere den, så nå har jeg 2...
Sliter litt med å få på plass eksosen. Boksen mellom røra er et par centimeter for smal, og det tror jeg skyldes at pottene er merket GSX750L
Tipper jeg må fundere litt på denne. Enten bende litt på røra og lage/modifisere boksen under, eller få meg et 4-1 anlegg. Da blir det ikke krøll med sidestøtten heller
Sliter litt med å få på plass eksosen. Boksen mellom røra er et par centimeter for smal, og det tror jeg skyldes at pottene er merket GSX750L
Tipper jeg må fundere litt på denne. Enten bende litt på røra og lage/modifisere boksen under, eller få meg et 4-1 anlegg. Da blir det ikke krøll med sidestøtten heller
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Er det boks mellom rørene ? Ikke rør på tvers ?
Da er vel boksen skrudd fast med to skruer under motorblokka ?
Du har ikke tilfeldigvis et bilde ?
Da er vel boksen skrudd fast med to skruer under motorblokka ?
Du har ikke tilfeldigvis et bilde ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
4/1 ?
http://www.wemoto.com/bikes/suzuki/gsx_ ... te_system/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har ett Marvinganlegg på min, funker fint, finishen på mitt er svart, sånn bob-bob.
Uansett, rimelig anlegg.
http://www.wemoto.com/bikes/suzuki/gsx_ ... te_system/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har ett Marvinganlegg på min, funker fint, finishen på mitt er svart, sånn bob-bob.
Uansett, rimelig anlegg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Ser bra ut! Lykke til med eksos.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
@Jompa:
Har bilder jeg, serru!
Har bilder jeg, serru!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Prøv ihvertfall ikke å sveise på klumpen, den er nok nesten gjennomrusta.
Snakker av egen, dårlig erfaring. Begynte å sveise på en dårlig collector og endte opp med ubrukelig eksosanlegg.
Om grenrørene og pottene er i veldig god stand kan det muligens være en ide å få laget en ny collector ?
Snakker av egen, dårlig erfaring. Begynte å sveise på en dårlig collector og endte opp med ubrukelig eksosanlegg.
Om grenrørene og pottene er i veldig god stand kan det muligens være en ide å få laget en ny collector ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Det var det jeg tenkte på, men så kom jeg til å tenke på muligheten for å forlenge de midterste rørene (2+2)... Hvilke komplikasjoner kan det medføre? Noen som vet? (Det er bare collectoren som er dårlig).
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Tenningsrekkefølgen er enten 1243 eller 1342.
Det betyr at det kommer to eksospulser rett etter hverandre i samme potte hvis du ikke har utligning mellom cylinder 2 og 3.
Hvor mye det har å si, vet jeg ikke. Det kan hende at du taper effekt.
Utligninga har nok mest å si for lyddempinga ?
Det betyr at det kommer to eksospulser rett etter hverandre i samme potte hvis du ikke har utligning mellom cylinder 2 og 3.
Hvor mye det har å si, vet jeg ikke. Det kan hende at du taper effekt.
Utligninga har nok mest å si for lyddempinga ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Jeg har tenkt litt på det (mens jeg var på fest). Hvordan virker dette når man har 4/1-potte, da? Da får man vel alle 4 eksospulsene i samme potta? Er effekt-tapet stort på et 4/1 anlegg, og må man eventuelt justere forgasser-nålene ved 4/1?Jompa skrev:Tenningsrekkefølgen er enten 1243 eller 1342.
Det betyr at det kommer to eksospulser rett etter hverandre i samme potte hvis du ikke har utligning mellom cylinder 2 og 3.
Utligninga har nok mest å si for lyddempinga ?
Et alternativ er kanskje bare å drite i boksen, men sveise et rør mellom "forlenger-rørene" til syl. 2 og 3, men boksen fordeler vel kanskje også varmen bedre under motoren?
Edit: Fant noe på Ebay som ligner litt på mitt "tenkte" prosjekt:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Takk for det! Time will tell :-D45316 skrev:Ser bra ut! Lykke til med eksos.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Bra fest ?
Har du kjøpt eksosanlegg siden kollektoren er blitt for smal ?
Gå for din løsning hvis du ikke er avhengig av oppheng under motoren.
Rørbiter til å skjøte/forlenge rør finnes å få kjøpt.
Du spurte om 4/1 anlegg gir mindre effekt. Ja, i noen tilfeller gjør de det, men de fleste 4/1 anlegg har større innv rør i potta og er endel åpnere. Mao mere lyd.
Om du skulle gå for 4/1 er det 80 -talls "trpmpet" som gjelder. Moderne ''ølboks" ser bare feil ut på en sånn sykkel.
Har du kjøpt eksosanlegg siden kollektoren er blitt for smal ?
Gå for din løsning hvis du ikke er avhengig av oppheng under motoren.
Rørbiter til å skjøte/forlenge rør finnes å få kjøpt.
Du spurte om 4/1 anlegg gir mindre effekt. Ja, i noen tilfeller gjør de det, men de fleste 4/1 anlegg har større innv rør i potta og er endel åpnere. Mao mere lyd.
Om du skulle gå for 4/1 er det 80 -talls "trpmpet" som gjelder. Moderne ''ølboks" ser bare feil ut på en sånn sykkel.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
Hehe! Joda, bra fest, men når det er quiz så kobler jeg ut
Når det gjelder eksos, så er vi helt på linje, Jompa. "Ølboks" funker aldeles ikke!!!
Når det gjelder eksos, så er vi helt på linje, Jompa. "Ølboks" funker aldeles ikke!!!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: Restaurering av Suzuki gsx750 (-80)
4-1 anlegg gir vel mer effekt på toppen av registeret vel? Grom lyd blir det nå uansett av det :-P