Mistet lappen - ingen fartsmåling - uaktsom kjøring

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Mistet lappen - ingen fartsmåling - uaktsom kjøring

Legg inn av Lauri »

Fikk 2 + 1 prikk i 2011 og totalt kr 10.100 i forenklet forelegg. I det "værste" fartstilfellet sukket politimannen og sa til meg: Du oppfører deg ihvertfall dannet!! :notworthy:

- tipper det hjertesukket fra håndheveren kom som et resultat av møtet med mange "idioter", som ber purken om å finne på andre samfunnsnyttige ting å gjøre. De gangene jeg har blitt tilsnakket/stoppet u-name-it er fordi jeg har kuket det til - ellers aldri.

Så en undersøkelse fra Finland i 2010 .... av alle ting (skole, prest, politiker ++++) så hadde finnene størst tillit til politiet (og de gutta går med gønner'n klar).

Grattis med lappen tilbake i lomma!
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Mistet lappen - ingen fartsmåling - uaktsom kjøring

Legg inn av jhn »

Lauri skrev: .. så hadde finnene størst tillit til politiet (og de gutta går med gønner'n klar).
:-k E du sikker på det? Æ har no kjørt en del i Finnland, men kan ikke huske å ha sett noen gønnere.
Det kan jo også tenkes at æ ikke har vært våken nok

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Mistet lappen - ingen fartsmåling - uaktsom kjøring

Legg inn av Lauri »

jhn skrev:
Lauri skrev: .. så hadde finnene størst tillit til politiet (og de gutta går med gønner'n klar).
:-k E du sikker på det? Æ har no kjørt en del i Finnland, men kan ikke huske å ha sett noen gønnere.
Det kan jo også tenkes at æ ikke har vært våken nok

Da har du nok ikke vært våken nok (les: du har vært grei gutt og ikke blitt stoppet :=D> ): både finsk, svensk og dansk politi er bevæpnet. I 2004 kom en ny forordning i Finland som "oppdaterer" den finske polititjenestemannens rett til våpenbruk. I Norge lirer vi av oss en hel mengde ord ved ufrivillig stopp ... mens i Finland holder man klokelig kjeft; biceps'en av stål skremmer!!
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Mistet lappen - ingen fartsmåling - uaktsom kjøring

Legg inn av jhn »

Lauri skrev:
jhn skrev:
Lauri skrev: .. så hadde finnene størst tillit til politiet (og de gutta går med gønner'n klar).
:-k E du sikker på det? Æ har no kjørt en del i Finnland, men kan ikke huske å ha sett noen gønnere.
Det kan jo også tenkes at æ ikke har vært våken nok

Da har du nok ikke vært våken nok (les: du har vært grei gutt og ikke blitt stoppet :=D> ): både finsk, svensk og dansk politi er bevæpnet. I 2004 kom en ny forordning i Finland som "oppdaterer" den finske polititjenestemannens rett til våpenbruk. I Norge lirer vi av oss en hel mengde ord ved ufrivillig stopp ... mens i Finland holder man klokelig kjeft; biceps'en av stål skremmer!!
He he, ja, æ har vært en grei gutt. Æ vet om både Sverige og Danmark, men har altså ikke lagt merke til det i Finnland, men har fått med mæ at finsk politi e kjent for være litt vel "bestemt"
:punch
Æ går litt stillere i dørene i Finnland enn både Sverige og Danmark, til tross for hva æ trudde ang. våpen.
:-k Eller.. kanskje ikke, æ e som sagt en grei gutt :-J , og lager ikke så mye bråk uansett hvor æ måtte befinne mæ

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Mistet lappen - ingen fartsmåling - uaktsom kjøring

Legg inn av LordShaft »

. I Norge lirer vi av oss en hel mengde ord ved ufrivillig stopp ... mens i Finland holder man klokelig kjeft; biceps'en av stål skremmer!
Jeg er enig at vi skal kverrulere unødvendig mye, selv om vi vet vi er "skyldig" :-#
Men nå er det ganske mange tilfeller der politiet ikke gjør jobben sin skikkelig og skal på død og liv "ta" noen, før de gir seg for dagen.

Jeg har en kompis som jobber i politiet. Å det er ganske mange skremmende historier som går igjen. Om de bærer skytevåpen eller ikke, jeg hadde kverulert samme søren :moi:

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Mistet lappen - ingen fartsmåling - uaktsom kjøring

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev: ...... jeg hadde kverulert samme søren :moi:
Ja ja, men du e jo bergenser :terge :lol

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Mistet lappen - ingen fartsmåling - uaktsom kjøring

Legg inn av Onsløv »

jhn skrev:
LordShaft skrev: ...... jeg hadde kverulert samme søren :moi:
Ja ja, men du e jo bergenser :terge :lol
Nei, med det målet hans, er han ikke noen bærgenser :D
Bare innflyttet :D
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Mistet lappen - ingen fartsmåling - uaktsom kjøring

Legg inn av Relax »

Northman skrev:
Lego skrev:Takk, takk! :-)

Når det gjelder oppmerksomhet, hvordan slipper HD kara unna med lydnivået på de syklene?

Fordu cruiser sykler er mer lekre å se på kanskje,.,, :knegg :knegg
"Do the right thing"

Svar