MCsidens PMS-treff 13-15 jan. 2012

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av jhn »

Godtvoksen, no synes æ ikke oppførsel og navn stemmer helt overens. Norge e et langt land, alt kan ikke tilpasses alle, det må vi bare forholde oss til som best vi kan. Æ skulle gjerne vært med på PMS treffet, og regner med at æ e velkommen også, men siden det blir litt langt, så velge æ det bort. Æ kunne selvfølgelig bli litt fornærmet over at det ikke legges her i nærheten, men da e æ redd for at folk ville oppfatte mæ som sutrete og bortskjemt. MC siden e ikke en organisasjon med demokratisk styre, det e et diskusjonsforum for mc-folk, enkeltindivider uten noen forpliktelser overfor hverandre, forutenom vanlig folkeskikk. Hvis vi skal følge din tankegang i denne saken så burde det vel tas hensyn til mine ønsker også, hvor ville da dette treffet bli arrangert? Mo i Rana ligger vel sånn ca midt i landet, så da tar vi vel treffet der?
Snikkeren har vist et fint initiativ, og de som mener det ikke blir for langt å reise, de møter opp og får det helt sikkert fint, vi andre får bli hjemme og synes synd på oss selv.
Æ unner de et meget trivelig treff :vs

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Banditmannen »

Godtvoksen skrev:
AJ skrev: Sånn er det med Evike-treffet, var også sånn på Randsfjordentreffet, "Late-som-Toscana"-samlingen, PreHøst-turen... Og sånn er det med Norgstreff, Trollrally, Torsträffen, MC-messer, osv. osv. osv. i det uendelige.
Dette stemmer ikke helt AJ. Evike-treffet blir en innbudt til, tidspunktet for når det passer flest mulig blir luftet i forumet. Stedplassering av Norgestreffet avgjøres på demokratisk vis på årsmøtet til NMCU. Og jeg regner med at der er det vanlig demokratiske organisatoriske spilleregler.

Jeg tar til ettertrening at dette er annerledes her på mcisiden.no og du/andre skal få slippe mine stedsforslag under andres tråder. Det er massevis av andre MC-treff i landet, også for oss i Agder-fylkene og Rogaland.

Jeg har i alle fall mistet totalt lysten på et PMS-treff etter den dårlige mottakelse mitt engasjement og min interesse for treffet har fått. Kan ikke si jeg føler meg så veldig velkommen...
Du har kommet med dine forslag og innspill, men har ikke fått støtte for disse! At du da velger å tolke det til at du ikke er velkommen er trist, men får stå for din egen regning!

Alle skal ha lov å si sin mening, men man kan IKKE forlange at andre skal være enig i disse meningene!

For min egen del vil jeg si at for meg er det faktisk viktigere at det blir et treff, enn at jeg kan være med! :thumleft
men når det er sagt, kan jeg jo rangere forslaga slik:
Porsgrunn er nevnt, det er jo i nærområdet! :thumleft
På Hamar har jeg familie, så det er ikke umulig. :-)
Otta er nok i drøyeste laget for min del, men ikke heeeelt umulig... :P :p

Avstand er en av mine grenser, jeg har flere andre(som nok trenger å tøyes), men det er MITT problem! :janikk

Brukeravatar
Siggen
Innlegg: 124
Registrert: 04 jan 2010, 19:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Siggen »

Har vært borte fra forumet en stund og første tråden jeg leser er denne :notlistening
Tror jeg blir borte en stund til :mk :mk

PS; Forøvrig glimrene ide fra Snikk'ern :thumleft

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av ArcticTiger »

Siggen skrev:Har vært borte fra forumet en stund og første tråden jeg leser er denne :notlistening
Tror jeg blir borte en stund til :mk :mk

PS; Forøvrig glimrene ide fra Snikk'ern :thumleft
Å, så galt er det da ikke Siggen :D Stay tuned, har du lest trådene om "Pre-høst-turen" og "17 september på Roa, Nordens Toscana"? DET er oppbyggelig lesning som får fram gliset og den gode forumfølelsen :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38031
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev:
Siggen skrev:Har vært borte fra forumet en stund og første tråden jeg leser er denne :notlistening
Tror jeg blir borte en stund til :mk :mk

PS; Forøvrig glimrene ide fra Snikk'ern :thumleft
Å, så galt er det da ikke Siggen :D Stay tuned, har du lest trådene om "Pre-høst-turen" og "17 september på Roa, Nordens Toscana"? DET er oppbyggelig lesning som får fram gliset og den gode forumfølelsen :thumleft
Tenkte akkurat på å nevne disse trådene selv :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

Jeg synes det er veldig synd at folk får et negativt inntrykk pga denne tråden. Grunnen til at jeg i det heletatt laget tråden, var jo for å bli bedre kjent med forumistene her, og på den måten styrke samholdet.

Hvis vi ser vekk i fra hvor treffet ender opp til slutt, og heller fokuserer på å finne en helg det passer, så kan vi heller komme tilbake til plassen etterhvert.
Jeg tenker sånn at de som har lyst og mulighet til å delta på PMS-treffet kan begynne å sjekke kalenderen sin, og se når det passer for de.

Jeg har mulighet alle helgene i januar bortsett fra den siste. I februar har jeg mulighet første og siste helgen.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av mekkern »

finn en helg dere og en plass-så skal jeg prøve å dukke opp-samme faen hvor det er. :bananas
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Duville »

Snikkeren skrev:Jeg synes det er veldig synd at folk får et negativt inntrykk pga denne tråden. Grunnen til at jeg i det heletatt laget tråden, var jo for å bli bedre kjent med forumistene her, og på den måten styrke samholdet.

Hvis vi ser vekk i fra hvor treffet ender opp til slutt, og heller fokuserer på å finne en helg det passer, så kan vi heller komme tilbake til plassen etterhvert.
Jeg tenker sånn at de som har lyst og mulighet til å delta på PMS-treffet kan begynne å sjekke kalenderen sin, og se når det passer for de.

Jeg har mulighet alle helgene i januar bortsett fra den siste. I februar har jeg mulighet første og siste helgen.
Det er deg som inviterer til treff, er det ikke bare å plassere det der du ønsker eller vil ha det, kan det være så vanskelig?

Du har jo hørt all argumentasjonen, hvis du skal "argumenter alle til enighet" så kan du holde på til krampa tar deg uten at ditt ønske blir oppfylt. Plasser treffet (som du tydeligvis vil ha på Hamar) og all diskusjon blir lagt død. De som er aktuelle og synes det er fristende å komme melder sin interesse, ferdig med det.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

Joda, er forsåvidt enig i det. Men skulle det vise seg at 90 % av de som ønsker å delta på treffet bor sør for Tønsberg feks, så skal ikke jeg være fastlåst på Hamar. Derfor kan det være greit å se hvem som vil og har mulighet før jeg låser Hamar som treffplass.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av SheDevil »

Skal vi se hva kalenderen min sier på den tiden av året da :-k

Hmmmm....

Ledig januar, februar og til midten av mars :P :p
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

:thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

Banditmannen skrev: Alle skal ha lov å si sin mening, men man kan IKKE forlange at andre skal være enig i disse meningene!

For min egen del vil jeg si at for meg er det faktisk viktigere at det blir et treff, enn at jeg kan være med! :thumleft
Hvis dette er den generelle oppfatning folk har av det jeg har skrevet i denne tråden, så beklager jeg på det aller STERKESTE mine dårlige formidlingsevner. Tror ikke jeg skal prøve å forklare på nytt, for da blir det vel bare helt galt. Jeg har i alle fall aldri ment eller trodd at jeg kunne forlange at folk skal være enig med meg. Og selvsagt er det viktig at det blir et treff, og det er viktigere en om jeg kan komme eller ikke. Jeg har helt klart missforstått hva "vi" begrepet innebærer. Hvis vi to skal gjøre noe sammen Bandittmann så ser ikke jeg på en av oss som eier av prosjektet, men tar til etterretning AJ's begrepsforklaring av "vi" begrepet her på mcsiden.no
jhn skrev:Godtvoksen, no synes æ ikke oppførsel og navn stemmer helt overens. Hvis vi skal følge din tankegang i denne saken så burde det vel tas hensyn til mine ønsker også, hvor ville da dette treffet bli arrangert? Mo i Rana ligger vel sånn ca midt i landet, så da tar vi vel treffet der?
Vel, følelser er som regel ikke så "Godtvoksne", men jeg kunne selvsagt vært "voksen" nok til ikke å nevne dem. Alt etter hvordan man definerer det å være voksen og ser på det å vise følelser. Nok om det.

Alle vet i at en har et for langstrakt land til å finne en rimelig reisevei for hele Norge. Hvis en tenker sørnorge slik jeg gjør med Mandal i sør og Trondheim i nord, så går det an og legge treffet sentralt slik at de aller fleste i sørnorge kan komme. Tenker en befolkningsgrunnlag for å rekerutere medlemmer til nettsiden er det naturlig å finne midtpunktet mellom Norges fem største byer: Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Kristiansand.

Så til slutt vil jeg ønske Snikkeren lykke til med arrangementet, jeg lover og ikke blande meg inn i det noe mer...
Sist redigert av Godtvoksen den 11 okt 2011, 19:31, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Intruder »

Vi PMSere i Brumunddalsområdet skal ha faste pratekvelder på Veikroa siste onsdag i hver måned,i
tillegg skal vi prøve å få til endel felleskjøring til sommeren... :thumleft
I tillegg bedriver jeg et stykke arbeid for å få noen av dem inn i MCsiden.no...på nullprovisjonsbasis... =;
I tillegg skal vi fra fabrikken vi jobbet på,Kahrs Parkett,ha noen småtreff... :mk
Fabrikken ble nedlagt av svenskefaan... :ills :orefk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av OleB »

Prøver selvfølgelig å få til en tur på slikt PMS-treff :prf
Ser ut som jeg får en laaaaaang PMS-periode også......lappen borte for, i verste fall, ett år. Skikkelig deprimerende :sorry kunne trengt en helg med forum-venner ja ;e
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

Oi, ikke bra. Da kan det være kjekt å få trøst hos forumvenner ja.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar