Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Relax »

Crinos skrev:Gode venner må man jo ha UANSETT ;e Om ikke er livet surt å leve!

:)
Er vel en litt gammel myte dette med HD og havari,,,,,,,,,trur eg.
Jeg frekventerer på en amerikansk mc side hvor det er mange med både japanske sykler + hd- victory osv,,og de kjører mange ganger så mye som oss.. Deres erfaring er at de siste 10 - 15 årene, hvertfall, har de kjørt like driftsikkert med HD som japanske sykler osv..

Det er vel heller at de ( vi ) som roter litt med sykkelen selv er de som også får en og annen stopp eller ureglemessighet;)
Jeg har hatt et par tre uregelmessigheter på min Honda også, ( på 100 000 km ) men det har kun vært min egen feil ...og da har også gode venne vært kjekt å ha ;) Vel, de var ukjente før hendelsen, men ble gode venner gjennom hendelsen :)
"Do the right thing"

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Relax skrev::)
Er vel en litt gammel myte dette med HD og havari,,,,,,,,,trur eg.
Jeg frekventerer på en amerikansk mc side hvor det er mange med både japanske sykler + hd- victory osv,,og de kjører mange ganger så mye som oss.. Deres erfaring er at de siste 10 - 15 årene, hvertfall, har de kjørt like driftsikkert med HD som japanske sykler osv..

Det er vel heller at de ( vi ) som roter litt med sykkelen selv er de som også får en og annen stopp eller ureglemessighet;)
Jeg har hatt et par tre uregelmessigheter på min Honda også, ( på 100 000 km ) men det har kun vært min egen feil ...og da har også gode venne vært kjekt å ha ;) Vel, de var ukjente før hendelsen, men ble gode venner gjennom hendelsen :)
Det er som du sier... Mye av grunnene til havari her borte er at vi tukler mye med dem selv.. Og min sykkel er intet unntak fra regelen.. Der har det vert så mange kokker, at det er utrolig at det fremdeles er en sykkel.. hehe.

"over there" er det veldig vanlig å benytte seg av "custom shops" som gjør jobben for deg for en slikk og ingenting i forhold til verkstedskostnader her hjemme, og jeg tror det er en grunn til at det er/har vert mye havarier med HDer her til lands... Vi vil jo gjerne være med på denne custom greia som er sterkt i tråd med HD.. (Prøv å finne en 10 år gammel HD som fremdeles er 100% orginal). hehe. Men siden kostnader på verksteder er så skyhøye, blir det til å ty til selv, eller en kammerat som har gjort noe tilsvarende på sin.. og så begynner ulaget... hehe...

Der borte har man jo også frykten for søksmål, når man driver custom sjappe, så en sykkel som blir levert ut til kunde, er jo som oftests strøken...

I og med at det er en elektrisk feil, så må jeg skylde på meg selv, for jeg gikk igjennom dette i vinter. Dog, ikke i så grad som jeg ønsket, men fremdeles... Jeg gikk igjennom det.. Men om feilen har plutselig oppstått, så er det jo litt vanskelig å finne frem til. hehe...

Planen var å se på det i kveld, men så kom jeg på at vi har ungefri i helga fordi det er SOUTHERN DISCOMFORT! Wheee! :yahoo

http://www.southerndiscomfort.info/wordpress/" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Relax »

Lykke til!

Vi er også barnefrie denne helgen ,,,,,hmm..når jeg tenker på det så har vi vel vært barnefrie i 5-6 år... ;e

Tror jeg satser på Souther comfort :D

http://www.google.com/search?q=southern ... 36&bih=822" onclick="window.open(this.href);return false;
"Do the right thing"

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Da har jeg "funnet" overledningen... Ikke helt sikker på hva som har gitt utslaget... Men jeg klippet av ledning til varsellampe for oljetrykk, fjernlys og dashboard belysninga... Så funket alt som det skulle, minus de tingene jeg klippet av selvsagt...

Ble ikke konsert, men heller en kjøretur ned til byen, innom Conquest og så tilbake til Justvik sammen med en kammerat av meg.

Om det blir fint vær i morgen, er det fare for langtur et eller anna sted med fruen bakpå! :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Dexter »

Crinos skrev:Gode venner må man jo ha UANSETT ;e Om ikke er livet surt å leve!
:thumleft :janikk
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Intruder »

Dexter skrev:
Crinos skrev:Gode venner må man jo ha UANSETT ;e Om ikke er livet surt å leve!
:thumleft :janikk
:thumleft :b_c: :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Da var jeg ute på nok en "prøve tur" i dag... 100km klokket inn på telleren i med kombinert E18 - høyhastighet og svingete veier i lavere hastighet...
Sykkelen går nå som ei kule, men har funnet ut av at den faktisk trives best over 3.000 RPM... Noe ikke jeg trives best med.. (liker å putre avgårde).
Men, sykkelen er stram og fin, og jeg har faktisk bare en cm med "pysestripe" på hver side av bakdekket. Så noen greie nedbrekk har det jo blitt på turen også.

Men.. Har fremdeles noe elektrisk knot.. Enten, er batteriet finito, eller så er det en alvorlig strøm tyv på gang et sted...
Da jeg stoppet et sted for å rette litt på genseren under jakka, var det så vidt nok strøm til å dra på starteren, men ikke nok til at den klarte å fyre maskinen...
Det endte i at jeg måtte trille igang igjen. Så lenge den sviver, er alt OK. Lys og det hele...

Så jeg kjørte ca en halv time uten lys på, og da jeg var hjemme og bare skulle prøvestarte den igjen, var samme problemet der igjen... Så nå bestiller jeg meg en seriøs styringsenhet, og nytt el-anlegg som jeg legger opp til vinteren... Denne vinteren blir nok rubbel og bit av det elektriske fikset, og ikke bare deler av det...
Slår jeg virkelig på stortromma er det mulig at jeg bytter holker og brytere også... (Slitte orginale holker er ikke særlig pene)... Har lyst på noen mindre og gjerne sort alokserte hendler.. :thumleft

Nå er i det minste alt av slite deler byttet på sykkelen, minus bremseskive og klosser fremme. Så neste sesong bør kunne bli en fullverdig en :)
Dog, denne sesongen er jo ikke ferdig enda... Snøen er ikke kommet enda... :prop:
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Sitter på vent hos KLM VIP Travel Agent support og kjeder meg.. Så jeg browser litt i mellomtiden..
Kom over denne... Nydelige former! :lol
http://www.custommotorcyclepartsblog.co ... white1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Jeg drister meg til å nevne litt av hva jeg holder på med på si også her i loggen min...
Jeg kan ikke kjøre uansett for jeg har en rygg som bærer preg av å holdt på med ekstremsport i for lang tid... Så nå sitter jeg som ei krøkke og knasker pinex i taks med en 4åring knasker tic-tacs... :mk

Så, siden jeg har makk i rumpa og stort sett alltid må ha minimum 2-3 prosjekter på gang.. Holder jeg på med å videreutbygge HTPC'n. (Home Theatre PC) I dag bestilte jeg meg et DVB-S2 kort, som støttes i Linux og angivelig fungerer greit sammen med CanalDigital. Litt kjedelig om det ikke gjør, men kjempe digg OM det gjør. Da har jeg TV, musikk, film og annen underholdning fra en og samme boks. I full HD, med superb lydkvalitet... Noe som ikke kan sies om orginal boksene fra CanalDigital, som med fordel godt kunne ha vert bedre!
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av evike »

Vond rygg er vondt. Riktig god bedring!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

:-) :-) Endelig et bilde av hele sykkelen :)
Bilde
Sist redigert av AJ den 03 okt 2011, 10:13, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Like greit å legge det fine bildet i posten, vel... ;-)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Twister »

Massiv :thumleft :thumleft
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Jeg har blitt "sponset"... \:D/
Vell, ikke akkurat den mest bidrags givende sponsinga, men jeg spurte pent en jeg kjenner som jobber for Monster Engergy i USA om de kunne sponse decaler til sykkelen, og det gjorde dem.
Fikk meg to sett av slike...
Bilde
PS: dette er ikke mitt bilde, men same dekal-ark jeg fikk to av.

Håper det kan bli bra, og ikke bare ser teit ut. Dog, tror det kan bli bra... En kammerat av meg hadde RedBull sponsing på sin sykkel, og det inspirerte meg... Jeg liker som kanskje anntatt Monster bedre enn RedBull :punch

PS: Angående navn og slikt.. Så heter sykkelen min ikke noe mindre enn "DEUS EX MACHINA" :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Intruder »

Crinos skrev:Sitter på vent hos KLM VIP Travel Agent support og kjeder meg.. Så jeg browser litt i mellomtiden..
Kom over denne... Nydelige former! :lol
http://www.custommotorcyclepartsblog.co ... white1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Finnes det ei side med mer slik MC-info... :scratch kanskje du kan starte en egen
infoblogg... :redface
Greit å slippe noen porr-turer til Søta Bror... :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Tror jaggu med at "vranglærdommen" min til guttungen begynner å tre inn..
Vi var å "window shopping pc version" litt, og tilfeldigvis dukket det opp en Honda Fury på skjermen. (not my dooing).
Bilde

Guttungen spør.. "Pappa.. Er det en Hadley" (Harley)
Jeg svarer: "Nei, det er en Honda kopi"
Guttungen: "Ah..." tenker seg om litt og forsett.. "da var den stygg".
:lol

Men sant skal sies... Pene linjer på en orginal sykkel. Det skal dem ha.. Selv om jeg ikke liker motor/gir kasse greia de har.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar