Da var jeg ute på nok en "prøve tur" i dag... 100km klokket inn på telleren i med kombinert E18 - høyhastighet og svingete veier i lavere hastighet...
Sykkelen går nå som ei kule, men har funnet ut av at den faktisk trives best over 3.000 RPM... Noe ikke jeg trives best med.. (liker å putre avgårde).
Men, sykkelen er stram og fin, og jeg har faktisk bare en cm med "pysestripe" på hver side av bakdekket. Så noen greie nedbrekk har det jo blitt på turen også.
Men.. Har fremdeles noe elektrisk knot.. Enten, er batteriet finito, eller så er det en alvorlig strøm tyv på gang et sted...
Da jeg stoppet et sted for å rette litt på genseren under jakka, var det så vidt nok strøm til å dra på starteren, men ikke nok til at den klarte å fyre maskinen...
Det endte i at jeg måtte trille igang igjen. Så lenge den sviver, er alt OK. Lys og det hele...
Så jeg kjørte ca en halv time uten lys på, og da jeg var hjemme og bare skulle prøvestarte den igjen, var samme problemet der igjen... Så nå bestiller jeg meg en seriøs styringsenhet, og nytt el-anlegg som jeg legger opp til vinteren... Denne vinteren blir nok rubbel og bit av det elektriske fikset, og ikke bare deler av det...
Slår jeg virkelig på stortromma er det mulig at jeg bytter holker og brytere også... (Slitte orginale holker er ikke særlig pene)... Har lyst på noen mindre og gjerne sort alokserte hendler..
Nå er i det minste alt av slite deler byttet på sykkelen, minus bremseskive og klosser fremme. Så neste sesong bør kunne bli en fullverdig en :)
Dog, denne sesongen er jo ikke ferdig enda... Snøen er ikke kommet enda...