Tråden om røyking og snus...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av ArcticTiger »

showman skrev:Jeg har sluttet å snuse! Det er mulig!

Snuste fra jeg var 17, til jeg var 26. Sluttet 28 Desember 2012. Har nå vært snusfri i over 6 uker :)
:mk Hmm, det kan høres ut som du er .......snusfornuftig :-k
:vs Forøvrig; Velkommen hit, vi trenger noen showmenn her :thumleft

mekkern
Innlegg: 7641
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av mekkern »

Kutte snus tvært er ikke for alle..ei heller røyking-2 års prosess for meg..trappet dette ned og gikk da over til en boks i uka med generalbleier..etter at vanen med rulling/røyking slapp(ganske lenge) skulle jeg kutte snusen, men det gikk borti ei uke til kroppens lager av nikotin var tomt og DA ble det skikkelig vanskelig..
mitt triks var da å kun ta 1 ekornbleie til det værste ga seg, og etter et par uker med 2-3 stykker ble visst kroppen enig med meg at jeg ikke trengte dette lengre. \:D/ 2 års tid siden :-k Har testet å røyke men det smaker bare dritt og snus er ikke "godt" lengre det heller. :thumleft


Gikk opp noen :lol kilo men på sikt er det mulig å redusere dette også-uansett er det ikke godt for kroppen denna røykinga heller-Som legen min sa til meg-noen tåler å røyke- DU tåler det ikke(18 år m sliping/sveising)..så da var jo egentlig løpet kjørt..

Så fikk ut hva som funker for DEG!- det ER mulig for ingen tvinger deg til røyke/snuse.

MEN hvis en "egentlig" ikke
skal slutte er det bortkastet å pine seg..for da funker det ikke.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Intruder »

Kutta røyken tvert..og et par måneder etter kjente jeg pultostlufta att.... :yeyeye
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av lasse_hansen »

Var i sverige om søndagen som var nå, fordi det var tomt for snus i kjøleskapet her hjemme... Gikk ta å kjøpe meg et tårn med tobak og nikotinfri snus, synes det kanskje var en grei måte å slutte å snuse på? Denne snusen inneholder ikke noe nikotin eller tobakk, den inneholder kun grønn-te, fluor og ginseng... Har klart meg med KUN denne snusen siden søndagen nå, altså straks 3dager.. Og kjenner jeg har mindre behov for å dytte en slik pose oppi leppa nå... Så det var nok ikke så dumt å gå for denne snusen... I løpet av en stund nå, så håper jeg å klare meg helt uten noe som helst snus.. :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av LordShaft »

Ja hvis dette fungerer for deg så er det helt prima :prf

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Busa Trond »

Joda, kona dro det trikset til lasse_hansen når hun sluttet å røyke. Køpte en nikotinfri røykesak som hun brukte en liten stund, det hjalp henne. Nå har hun vært "ren" i 4 mnd :prf . Også er det snart min tur da :-)å

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Icetruck »

Klarte meg i 3 timer uten snus istad, det må være ny rekord siden jeg begynte å snuse. (hvis vi ser bortifra når jeg sover) :thumleft
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7004
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Jompa »

På 70 og 80-tallet smugrøkte ungene for at de voksne ikke skulle oppdage at de røkte.
I 2013 smugrøyker de voksne for at ikke ungene skal oppdage at vi røyker.
Er de muligens de samme personene som har smugrøkt hele tida ? :scratch
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Jarle »

Etter å ha røykt i 31år kom jeg over e-sig med nikotin.
Den dagen jeg fikk e-sig i hus har jeg de siste 2 1/2 siste årene røykt 2 vanllige sigaretter.
Siste var i desember 2010.

så for de som sliter med å slutte kan jeg anbefale e-sig.
Det finnes mange utgaver, men de fleste er uten nikotin så dermed hjelper det ikke stort for de som er avhegig.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av dag-zzr »

Må si at jeg ikke skjønner det ensidige maset og kjaset om røyking. Utrulig hva folk utsetter seg for fordi de ønsker å slutte å røyke. Friske mennesker kan røyke med god samvittighet. Røyk er myye bedre for kroppen enn det meste av det andre vi stapper i kjeften eller puster inn.

Hurra for åpningshjelmen. :thumleft

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av EasyRider »

dag-zzr skrev:Må si at jeg ikke skjønner det ensidige maset og kjaset om røyking. Utrulig hva folk utsetter seg for fordi de ønsker å slutte å røyke. Friske mennesker kan røyke med god samvittighet. Røyk er myye bedre for kroppen enn det meste av det andre vi stapper i kjeften eller puster inn.

Hurra for åpningshjelmen. :thumleft
Problemet er vel at røyking kommer i tillegg til alt det andre?
eller mener du at de som røyker ikke trekker inn svevestøv, spiser mindre chips, sjokolade, brus etc?

Men klart jeg har hørt at summen av laster er konstant.. Så alle har vel noe å stri med.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av LordShaft »

dag-zzr skrev:Må si at jeg ikke skjønner det ensidige maset og kjaset om røyking. Utrulig hva folk utsetter seg for fordi de ønsker å slutte å røyke. Friske mennesker kan røyke med god samvittighet. Røyk er myye bedre for kroppen enn det meste av det andre vi stapper i kjeften eller puster inn.

Hurra for åpningshjelmen. :thumleft
Dette må vel være den mest kontroversielle uttalelsen her inne så langt i år :lol

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av lasse_hansen »

Nå er snart tårnet med nikotinfri og tobaksfri snus snart tom. Har ikke rørt noe annen snus siden sist jeg kjøpte dette tårnet.. Men hva gjør jeg nå når dette er tomt, kjøper jeg et nytt med tobakk og nikotinfri eller skal man prøve ute å kjøpe noe tru.. :-k

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av SuperMorten »

Begynte å røyke en vårdag i 84.. Skulle være like kul som de andre i klassen. Vi var på klassetur..

Etter et litt mislykket forsøk tidligere i fjor høst, gikk jeg tom for røyk den 9 november. Kl var 2250, og Statoilen stenger kl 2300. Jeg hoppet i skoa, og fikk på meg jakka, men kjente jeg hadde vondt i halsen og ble andpusten bare av å gå over gulvet. Jeg snudde rundt, gikk til barskapet, og helte opp en STOR konjakk, som gikk ned i en svelg. Konklusjon: Jeg hadde drukket og kunne ikke kjøre. Dermed ble det ikke noe røyk den kvelden. Etter dette har det nok gått med en 5-6 flasker konjakk, men har ikke tatt i en eneste sigarett siden. I tillegg har jeg lastet ned en liten app som heter "QuitNow" på telefonen (android). Den forteller meg at jeg har klrt meg 125 dager uten røyk. Jeg har ikke-røyket 2516 sigaretter, og jeg har spart 11951 kroner.. :prf

Unødvendig å si kanskje, men jeg skal ALDRI røyke mer..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av rogg »

Jompa skrev:På 70 og 80-tallet smugrøkte ungene for at de voksne ikke skulle oppdage at de røkte.
I 2013 smugrøyker de voksne for at ikke ungene skal oppdage at vi røyker.
Er de muligens de samme personene som har smugrøkt hele tida ? :scratch
:lol :lol
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar