Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Ja kan stemme det. Har sett kun en 550 til salgs, men flere 750... Er vell bare kubikken som er forskjellen mellom de syklene eller?
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Banditmannen »

tullestein skrev:Ja kan stemme det. Har sett kun en 550 til salgs, men flere 750... Er vell bare kubikken som er forskjellen mellom de syklene eller?
Nei,det er nok mer som skiller.
550 veier 20-30 kilo mindre, og har 20 mm kortere akselavstand. Tanken ser også litt anderledes ut.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av ArcticTiger »

Gokvell Tullestein, har du sett noen andre intresante sykkler avertert de siste dager :-k

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

ArcticTiger skrev:Gokvell Tullestein, har du sett noen andre intresante sykkler avertert de siste dager :-k
Ja gokveld til deg også ArcticTiger :vs . Har ikke sett så mange i det siste nei. Må innrømme jeg har vært litt passiv og sittet på gjerdet og ventet litt :mk
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av TrondA »

Bruktkjøp er krevende fordi vi må satse på de tilbud som plutselig dukker opp. Da må pengene være klare og kjøper må ha evne til å skille mellom ønskedrøm og det praktisk oppnåelige.
Ikke sitt på gjerdet for lenge fordi ønskedrømmen din ikke dukker opp på Finn.no. Nå kommer våren og kjøresesongen snart. Prisen stiger også på det praktisk mulige og du må være villig til å inngå kompromisser.
Skal du virkelig ha ønskedrømmen, må du være villig til å importere fra utlandet og/eller ta opp et safig forbrukslån. Lykke til, lissom...

Min mening er at du har fått en av de beste tilbud som kan oppdrives rett i fanget; Honda CB500 fra forumets egen ArticTiger bør vurderes helt seriøst. Den er fysisk noe større enn både Kawa ER-5 og Zephyr 550. Med oppgraderte bakdempere vil den tåle din vekt og Norges ødelagte veinett med glans. Forsikringspremien er lav og kostnader for vedlikehold likeså.

Synes du CB500 blir for kjedelig, minner jeg om at denne sykkelen er en av helt få standardsykler som brukes i egen cup-serie flere steder i Europa. Konkurransene skiller seg ut fra de fleste andre løp fordi nesten ingen sykler bryter grunnet tekniske problemer. http://www.cb500racing.co.uk/

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Banditmannen »

Ja, bruktkjøp er krevende! Og det må bli et kompromiss, en balanse mellom ønske, økonomi, hvor langt man er villig til reise, og hvor lenge man orker/tør å vente. :-k
Og kanskje noen faktorer til, som jeg ikke kommer på i farta... :P :p

Selv ville jeg nok arkivert tilbudet fra ArcticTiger under "trygt og godt kjøp, men i overkant langt unna" og hatt det som backup(så lenge tilbudet sto ved lag)
Hentekostnader, både i tid og penger, må jo være med i regnestykket!
Tror jeg hadde tatt sjansen på å vente litt til, på sykkel som var litt nærmere heimen!

Men dette er bare min personlige mening. ;e

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Banditmannen skrev:Ja, bruktkjøp er krevende! Og det må bli et kompromiss, en balanse mellom ønske, økonomi, hvor langt man er villig til reise, og hvor lenge man orker/tør å vente. :-k
Og kanskje noen faktorer til, som jeg ikke kommer på i farta... :P :p

Selv ville jeg nok arkivert tilbudet fra ArcticTiger under "trygt og godt kjøp, men i overkant langt unna" og hatt det som backup(så lenge tilbudet sto ved lag)
Hentekostnader, både i tid og penger, må jo være med i regnestykket!
Tror jeg hadde tatt sjansen på å vente litt til, på sykkel som var litt nærmere heimen!

Men dette er bare min personlige mening. ;e
Tror vi er på samme bølgelengde her :janikk Jeg er også redd for det med avstand ,ekstra tid og sånn blir litt problematisk :-k . Jeg hadde nok kjøpt den CBen raskt hvis den var i samme fylke jeg bor i eller et av nabofylkene. Det som er skikkelig irriterende er at jeg så en sånn CB til salgs ifjor i stavanger, men så var jeg ikke sikker på om dette var noe sykkel, dermed gjorde jeg ingenting ](*,)
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Kawasaki »

tullestein skrev: Det som er skikkelig irriterende er at jeg så en sånn CB til salgs ifjor i stavanger, men så var jeg ikke sikker på om dette var noe sykkel, dermed gjorde jeg ingenting ](*,)

Gjør nå ikke samme tabben med den XT'en som står parkert 8 km unna deg *mas
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Kawasaki skrev:
tullestein skrev: Det som er skikkelig irriterende er at jeg så en sånn CB til salgs ifjor i stavanger, men så var jeg ikke sikker på om dette var noe sykkel, dermed gjorde jeg ingenting ](*,)

Gjør nå ikke samme tabben med den XT'en som står parkert 8 km unna deg *mas
:knegg hehehe og hvordan går det med den når du nevner det? Nærmer du deg ferdig?
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Kawasaki »

Hehe,mangler ikke mye nå. Holder på å overhale bremsene bak,og så må jeg flytte over eksosanlegget fra den andre.
Men først må jeg få klart det "nye" anlegget til den jeg bruker selv.

Egentlig bare snakk om en liten kveldsstund,når jeg får ånden over meg. Men så er jeg vekkreist denne måneden,så det blir vel en gang uti Mars.

Må ikke la deg "stresse" av maset mitt,jeg er ikke avhengig av å selge,men siden du bor så nærme så koster det jo lite å ta seg en tur å se på. Og som nevnt tidligere,du kan prøve den med skilt på.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Neida blir ikke stressa :-) Men som du sier hadde det vært kjekt å tatt turen og sett på den jaffal, bare for gøy :-)
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av bergenser83 »

om du klarer å prute litt med en sunnmøring kan jo denne være aktuell?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26775048" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av MaxTron »

bergenser83 skrev:om du klarer å prute litt med en sunnmøring kan jo denne være aktuell?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26775048" onclick="window.open(this.href);return false;
Du får vel kansje håpe at han ikke er inne på MCsiden, Enn å kalle en romsdaling for sunnmøring da gitt :[-( :oh

Forøvrig en snedig sykkel, men den har jo ikke noe klassisk utseende akkurat.
ser ut som det er samme motoren som i Dau-villen, vist den ikke er like dau som den er den kanskje en artig sykkel :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Banditmannen »

MaxTron skrev:
bergenser83 skrev:om du klarer å prute litt med en sunnmøring kan jo denne være aktuell?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26775048" onclick="window.open(this.href);return false;
Du får vel kansje håpe at han ikke er inne på MCsiden, Enn å kalle en romsdaling for sunnmøring da gitt :[-( :oh

Forøvrig en snedig sykkel, men den har jo ikke noe klassisk utseende akkurat.
ser ut som det er samme motoren som i Dau-villen, vist den ikke er like dau som den er den kanskje en artig sykkel :thumleft
Er vel noe bortimot skuddsikker motor på den, men spesielt pen eller sprek, er vel neppe... :-J
Syns dette sitatet fra Bike 1993 sumerer opp NTV 650 Revere ganske bra:
"You could strap Naomi Campbell to the pillion wearing only leather shorts and 'come get me eyes' and I'd still struggle to get excited about the NTV." :lol

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... e%2093.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Banditmannen skrev:
MaxTron skrev:
bergenser83 skrev:om du klarer å prute litt med en sunnmøring kan jo denne være aktuell?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26775048" onclick="window.open(this.href);return false;
Du får vel kansje håpe at han ikke er inne på MCsiden, Enn å kalle en romsdaling for sunnmøring da gitt :[-( :oh

Forøvrig en snedig sykkel, men den har jo ikke noe klassisk utseende akkurat.
ser ut som det er samme motoren som i Dau-villen, vist den ikke er like dau som den er den kanskje en artig sykkel :thumleft
Er vel noe bortimot skuddsikker motor på den, men spesielt pen eller sprek, er vel neppe... :-J
Syns dette sitatet fra Bike 1993 sumerer opp NTV 650 Revere ganske bra:
"You could strap Naomi Campbell to the pillion wearing only leather shorts and 'come get me eyes' and I'd still struggle to get excited about the NTV." :lol

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... e%2093.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Hehe dere sa begge det jeg tenkte, men jeg var litt tilbakeholden så folk ikke skulle tro at jeg ikke liker noen ting :orefk Den er ikke spesielt pen nei :-k Men MaxTron du nevner "Dau-ville" hvilken sykkel er det? Touring? Og hva gjør den motoren så sløv?
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Svar