Bilder av syklene våre!!!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Flott sykkel, men den bakskjermen var litt rar... :-#
:-'
:-'
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Sted: Oslo, Dal/Brenna
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Skjønner...Ragnhild skrev:AJ
Baksjermen er BMW's originale, og et bevis på at selv tyske ingeniører kan gjøre brølere
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Raul Toujourd
- Innlegg: 18
- Registrert: 05 nov 2008, 22:16
Her må jeg tillate meg å være uenig, funksjonsmessig fungerer den utmerket, men estetisk derimot...Ragnhild skrev:AJ
Baksjermen er BMW's originale, og et bevis på at selv tyske ingeniører kan gjøre brølere
Tyske ingeniører stoler jeg på (så lenge de ikke har bakgrunn fra elektronikkavdelingen til Audi), men tyske designere - mjaa, skeptisk!
Den korrekte tekniske termen er forøvrig ikke bakskjerm, men katteskraper... Særs egnet til å skrape "roadkill" av dekket før det får blitt med en hel runde og lager unødig klin og glatte kjøreforhold.
Det blir dessverre slik når de som konstruerer sykler tenker mer på design enn på funksjon. På Z750S'en jeg hadde satt bakfjær og demper ubeskyttet midt i sølespruten fra bakhjulet. Der satt også flere elektroniske ting. En hugger blei løsninga, men det hadde vært greit om ingeniørene kanskje hadde kjøpt inn en gammel Jawa som de kunne fått noen ideer fra. Selv på Gamle er den fremre del av bakskjermen for kort slik at spruten treffer baksiden av motoren og opplagringspunktene til baksvingen. Men der går det an å lage til en forlengelse ved hjelp av en plastbit og noen popnagler.
Videre blir man møkkete på ryggen når man kjører på grus eller i regn med en moderne sykkel. Og det finnes ingen skikkelig bakskjerm man kan montere en skvettlapp på. Har man toppkoffert redder man seg fra ryggspruten, men da får man tildekket både baklys og koffertlåser med søle.
At en posør-sykkel er konstruert så mangelfullt er jo en ting. Men når de utpregete brukssyklene blir konstruert på samme måte, kan man lure på hva de tenker på... Det er jo snart bare de store touringsyklene som har fornuftige skjermløsninger, og det er jo ikke sikkert den sykkeltypen passer til allslags bruk for alle.
Videre blir man møkkete på ryggen når man kjører på grus eller i regn med en moderne sykkel. Og det finnes ingen skikkelig bakskjerm man kan montere en skvettlapp på. Har man toppkoffert redder man seg fra ryggspruten, men da får man tildekket både baklys og koffertlåser med søle.
At en posør-sykkel er konstruert så mangelfullt er jo en ting. Men når de utpregete brukssyklene blir konstruert på samme måte, kan man lure på hva de tenker på... Det er jo snart bare de store touringsyklene som har fornuftige skjermløsninger, og det er jo ikke sikkert den sykkeltypen passer til allslags bruk for alle.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")