Jompa, en mann i slutten av 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Jompa »

Intruder skrev:Burde kanskje reise oppattover,men kjenner jo ikke en kjeft.. :scratch
Hæ,det gjør da ikke alle de andre turistene hell.. :prop:
Men... ? du kjenner da meg ?
Persoyvind skrev:Fin blogg! (om jeg får si det?)
Selvfølgelig får du si det, tusen takk forresten. Er stadig forundra over at folk gidder å lese "mølet" mitt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Jompa »

Dette innlegget burde vel egentlig vært lagt i "kirkemusikktråden" for i dag har jeg vært og spilt med korpset i kirka.
Langt ute i fjorden på et lite sted med ei ferge som jeg nesten kom for sent til.
Korpset hadde vært på tur der fra lørdag, men pga arbeid kunne ikke jeg være med før i dag. (søndag)
Det var barnedåp i kirka, og vi spilte til noen av salmene. I tillegg spilte vi noen nummer, bla Tir`na noir av Vamp og Svalbardtema fra
"Orions belte", uten at noen så ut til å synes at det ble for hedensk.
Det var forresten en flott akustikk i kirka, og et vedlig takknemlig publikum. Presten hadde også engang spilt i skolekorps for 60 (?) år siden, og han kom inn på det flere ganger under gudstjenesten. Han snakket også om alkoholens forbandelse, vet ikke om han siktet til
oss i korpset. Det hadde vært en noe fuktig aften på lørdag, ettersom jeg hørte. Vel, siden Æ ikke hadde vært med på lørdagskvelden, kunne æ sitte med et fromt og skinnhellig uttrykk i fjeset.
Og etterpå ble det kirkekaffe.........
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Intruder »

Præsta æ ofte uta blank inna krank sa a bæssmor.. :[-o< :[-( ... :cheers :vin :orefk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, ny jobb ?

Legg inn av Jompa »

Etter 15 år i samme jobben har jeg endelig bestemt meg for å bytte jobb.
Ikke at jeg ikke trives i jobben, men jeg savner å ha ordentlig fri. Slippe telefoner på kveldene, utrykninger i helgene osv.
Har fått 1000 ganger beskjed fra sjefen om at " det er ingen som forlanger at du skal være tilgjengelig hele tida", men med provisjonslønn
og mindre enn 60 kunder tjener man ikke mye på å la være og svare telefonen eller si nei når noen spør.

Jeg har tenkt på å bytte jobb ganske lenge, og i dag visste jeg bare at jeg hadde bestemt meg.
Var hverken sur eller forbanna eller sliten eller noe som helst.
Jeg bare visste at avgjørelsen var riktig, og gjennomtenkt. Har brukt noen måneder på å bestemme meg.

Har forresten søkt på ny jobb også, søknadsfrist i slutten av juni, avgjørelse i midten av juli.
Dette er en jobb jeg virkelig ønsker meg, og om en annen får den, blir det en skikkelig nedtur.
Heldigvis er det vel avgjort innen en måned.

Men om det ikke går bra første gangen, får jeg vel bare deppe ei stund, ta meg sammen og søke når det kommer en ny mulighet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: GYLLENE TIDER, ny jobb ?

Legg inn av Sprint »

Ønsker deg lykke til med jobbsøknaden:thumleft Jompa Det ordner seg altid for snille gutter :prf
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, ny jobb ?

Legg inn av Intruder »

Gratulerer og lykke til med ny jobb,Jompa !! Regner med at du forteller litt om din nye jobbtilværelse
når den tid kommer !! ?? eller :-# :evil
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, ny jobb ?

Legg inn av Jompa »

Intruder skrev:Gratulerer og lykke til med ny jobb,Jompa !! Regner med at du forteller litt om din nye jobbtilværelse
når den tid kommer !! ?? eller :-# :evil
Jotakk, men det er litt tidlig å ønske tillykke med ny jobb enda. må først av allt være blant de heldige som blir innkalt til intervju.
Hvis jeg får jobben, skal jeg selvfølgelig fortelle om den. Kan røpe at det handler om fritidskjøretøyer.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, ny jobb ?

Legg inn av Intruder »

Jompa skrev:
Intruder skrev:Gratulerer og lykke til med ny jobb,Jompa !! Regner med at du forteller litt om din nye jobbtilværelse
når den tid kommer !! ?? eller :-# :evil
Jotakk, men det er litt tidlig å ønske tillykke med ny jobb enda. må først av allt være blant de heldige som blir innkalt til intervju.
Hvis jeg får jobben, skal jeg selvfølgelig fortelle om den. Kan røpe at det handler om fritidskjøretøyer.
Er du om mulig bedre til å prate enn du er til å skrive er jobben din.. :redface ..neida,er nok mange
med evner innen fritidskjøretøyer up north.. :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, snart Norgestreff

Legg inn av Jompa »

Kun 4 dager igjen til ferien, og snart på tide å gjøre meg klar for årets happening, Norgestreffet i Lofoten.
Begynte så vidt i dag, da Æ fant ei Kawasaki T-skjorte på tilbud til kun 79,- på en Statoilstasjon av alle plasser.

Nye eksospakninger, olje- og luftfilter skal være sendt fra Oslo, så får vi se hva de som "lever for å levere" får til.
Regner med at delene er kommet før helga, tar uansett sjansen på å skru av eksosanlegget i kveld.
Det er ikke kjørevær, og frieksosen plager meg litt.

Må ta en skikkelig rassia på mørkeloftet, teltet mitt ligger der en plass. I fjor ble det til at æ lånte telt fra svigerbroren min,
og det bruker han til å dra på tur med to hunder i, så teltet hans lukter ikke særlig godt.

Da var eksosanlegget demontert, fort gjort.
Knipsa et par bilder av den ødelagte pakninga. Ikke rart det kom eksos ut foran sykkeln.
Hele skiten skyldtes slurv da Æ monterte eksosanlegget, den ene pakninga datt halveis ut og kom i klem.
Æ hadde mistanke om at det var der feilen lå.
Man ser tydelig på det nederste bildet hvor eksosen har kommet ut, der hvor det er svart av sot.
Tydeligvis ikke noen "cleanburning, low-emission, green engine"
Er det forresten mange som skal på Norgestreffet ?Norgestrefftråden har vært steindau lenge.
Frieksos2.jpg
Frieksos3.jpg
Frieksos.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, Sommartider hej, hej

Legg inn av Jompa »

Endelig ferie :thumleft :mk

For første gang på Gud vet hvor mange år, skal æ ha 4 uker sammenhengende ferie !
Måtte opp før åtte i dag for å viderekoble mobilen, og siden det allerede var over 15 grader, stod æ likegodt opp.
Onsdag bærer det ivei til Gotland for å feire sølvbryllup. Vi tar med "ungene" barnebarnet og svigersønnene, kjører til Kiruna og tar fly derifra.
Senere blir det både Norgestreff og Bruce Springsteen, og en tur til Sørlandet.

Sankthans ble feiret i fjæra.
Og siden "Lillegullet" skulle være med, tok vi feiringa på dagen istedetfor kvelden. Det ble en flott dag med fisking, grilling og generell latskap.
Som den landkrabba æ e, tente æ bålet nedfor flomålet. Men det gjorde egentlig ingen ting, for da sjøen tok flammene, hadde vi allerede vært over 6 timer på tur.
St Hans 007.jpg
Ivrige fiskere. Det ble noen småtorsk og enda mindre sei.
St Hans 009.jpg
St Hans 004.jpg
Æ prøvde meg som fuglefotograf. Det var ikke veldig vellykka.
Med kompaktkamera uten søker, forsinkelse på "avtrekkern" og en litt kranglet zoom, nådde de fleste måsan å fly ut av bildet før
det var knipsa.
Men æ fikk da fanga noen få:
St Hans 011.jpg
St Hans 013.jpg
I går blei det olje og filterbytte på sykkeln, nye eksospakninger og farvel til frieksosen.
Og om kvelden, etter å ha vært i ettårsdagen til barnebarnet, ble det kveldstur til Statoil og en times kaffe/røyk/prat.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Godtvoksen

Re: GYLLENE TIDER, Sommartider hej, hej

Legg inn av Godtvoksen »

Jompa skrev: Senere blir det både Norgestreff og Bruce Springsteen, og en tur til Sørlandet.
Hvor på Sørlandet går turen? Er du i nærheten av Kvinesdal, så gi et lite vink...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, Sommartider hej, hej

Legg inn av Intruder »

Brumunddal tilhører vel dessverre ikke Sørlandet så vidt jeg vet..
Satana perkele !!
=;
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, Sommartider hej, hej

Legg inn av Jompa »

Godtvoksen skrev:
Jompa skrev: Senere blir det både Norgestreff og Bruce Springsteen, og en tur til Sørlandet.
Hvor på Sørlandet går turen? Er du i nærheten av Kvinesdal, så gi et lite vink...
Skal til Mandal og besøke svigersøstera mi og gubben. Regner med at det blir noen turer på sjøen, de har en svær båt, 40 (?) fot.

I formiddag ble det kjøretur, ca 4 mil og formiddagskaffe hos en kjenning som driver småbruk og kjører GoldWing.
Det var overskyet, perfekt kjørevær etter min mening. Man slipper å få sola i øynene.
Her er et bilde fra turen. OBS, dette småbruket tilhører ikke han med GWen.
tur 2506 002.jpg
Det arbeides med ny E6 inn til Alta, med flere bruer og tunneller. Det blir en fin vei, men ikke noen særlig "motorsykkelvei" lenger.
Får håpe at noen av de gamle strekningene fremdeles skal holdes åpne for kjøring.
Vi får bomstasjon med på kjøpet.
Det skulle også bygges ny E6 gjennom Alta, med bompenger. Men med kommunevalget fikk vi ett nytt styre som har lovt og finansiere veien på andre måter. Vegvesnet og Samf.dpt sier NEI. Uten bompenger ingen vei.
Så foreløpig har ikke kommunene oppnådd annet enn at dette veistykket ikke kommer med i NTP i neste periode.
Vel,vel, den som lever får se....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: GYLLENE TIDER, Sommartider hej, hej

Legg inn av Busa Trond »

Det er jo en storslått natur du har oppe hos deg Jompa. Der er det nok mange fine mc veier. Har det som et mål å få kjørt Norge helt opp en gang, ikke i år men kansje neste år.
Lykke til med jobb søk.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, Sommartider hej, hej

Legg inn av Jompa »

Busa Trond skrev:Det er jo en storslått natur du har oppe hos deg Jompa. Der er det nok mange fine mc veier. Har det som et mål å få kjørt Norge helt opp en gang, ikke i år men kansje neste år.
Lykke til med jobb søk.
Du har ikke så verst natur rundt deg', du heller. Så akkurat på bildene dine fra Sundvollen.
Regner med at det er Sundvollen ved Tyrifjorden du mener.
Har vært på kurs etpar ganger på Sundvollen hotell.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar