Hva er DINE turplaner i sommer?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av sankyo »

Det blir dagsturer og forhåpentligvis flere helgeturer i Norge. Og så er planen å reise til Ischgl for å prøvekjøre noen flotte sykler fra High Bike Testcenter i Alpene.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Kawagutten »

sankyo skrev:Det blir dagsturer og forhåpentligvis flere helgeturer i Norge. Og så er planen å reise til Ischgl for å prøvekjøre noen flotte sykler fra High Bike Testcenter i Alpene.
Har du web adresse til dette?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23139
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Bjerknez »

Åhh... kyss meg i kaviarkrysset.... nå lengter jeg noe så j**** på sesongstart!! :twisted
Blir jo helt dårlig av å lese slike turplaner... :-)å

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Epylypzon »

Det blir vel de "faste" treffene.
Adventure days, GS meeting og Touringtreffet.

Hovedturen blir enten en tur nedover til alpene eller en tur gjennom Russland (kjøre inn ved St. Petersburg og ut igjen ved Kirkenes), via BMW treffet i Troms og hjem.
Om det blir alpetur blir det også en kjapp tur til BMW treffet og hjem(2x iron but).

Så blir det vel også en haug med helgeturer :)
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av sankyo »

Kawagutten skrev:
sankyo skrev:Det blir dagsturer og forhåpentligvis flere helgeturer i Norge. Og så er planen å reise til Ischgl for å prøvekjøre noen flotte sykler fra High Bike Testcenter i Alpene.
Har du web adresse til dette?
http://www.highbike-paznaun.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Jarle »

Fjeldern skrev:
Jarle skrev:
freddy123 skrev:Jarle du skal jo virkelig ut på eventyr du, har du tenkt å lage en slags blogg eller lignende som det kan være mulig å følge med på ?

Du får ha god tur ihvertfall :)
Bruker denne: http://jarleeek.wordpress.com/
Forberedelsene til turen er også forsøkt dokumentert på denne siden.
Den er nå lagt til i bokmerker. Venter spent på at du skal gjøre en heidundrenes tur!

Bare for å sette det i perspektiv: Hvis de 217 timene stemmer, så vil du bruke 46 og en halv dag med kjøring hvis du kjører 8 timer, hver dag! Kjører du 40 timer i uka, så vil det ta over 9 uker!
Og det sikkert blir noen avstikker, sightseeing og litt forskjellig, så er det nok bra du har satt av bra med tid. Litt av et eventry!

Lykke til :D
217 timer er bare ned til Panama. Hele Syd Amerika gjenstår fortsatt :-) Men de 217 timene er langs de veiene Google maps foreslår. Min plan er bl.a. å kjøre TAT (Trans America Trail) ruta tvers gjennom USA og dette er ett nettverk med grusveier av alle typer kvalitet. Så gjennomsnitt farten på denne strekningen blir nok lavere enn det Google Map foreslår.

Takk for lykkeønsker. Jeg skal i alle fall gjøre mitt for at det blir en bra tur og skal forsøke å oppdatere bloggen så ofte jeg kan. men uforutsette ting kan oppstå. Leste nettopp om ett Norsk par som skulle på en verdenstur og som etter 3mnd dessverre måtte reise hjem igjen pga helseproblemer. Så man vet aldri (heldigvis).
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

ZZR-Erling

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av ZZR-Erling »

Ett par tre turer til Vestlandet. Tipper det kan bli alt fra ett par dager til opp mot ei uke.
Først og fremst skal vi til Nord Norge å gå i fjellene, og da tar vi bil.
Også blir vi nok ett gjeng som tar en kombinert fjell og mc tur til høsten.

2016 derimot, muligens Alpetur.

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Fjeldern »

Jarle skrev:
Fjeldern skrev:
Jarle skrev:
freddy123 skrev:Jarle du skal jo virkelig ut på eventyr du, har du tenkt å lage en slags blogg eller lignende som det kan være mulig å følge med på ?

Du får ha god tur ihvertfall :)
Bruker denne: http://jarleeek.wordpress.com/
Forberedelsene til turen er også forsøkt dokumentert på denne siden.
Den er nå lagt til i bokmerker. Venter spent på at du skal gjøre en heidundrenes tur!

Bare for å sette det i perspektiv: Hvis de 217 timene stemmer, så vil du bruke 46 og en halv dag med kjøring hvis du kjører 8 timer, hver dag! Kjører du 40 timer i uka, så vil det ta over 9 uker!
Og det sikkert blir noen avstikker, sightseeing og litt forskjellig, så er det nok bra du har satt av bra med tid. Litt av et eventry!

Lykke til :D
217 timer er bare ned til Panama. Hele Syd Amerika gjenstår fortsatt :-) Men de 217 timene er langs de veiene Google maps foreslår. Min plan er bl.a. å kjøre TAT (Trans America Trail) ruta tvers gjennom USA og dette er ett nettverk med grusveier av alle typer kvalitet. Så gjennomsnitt farten på denne strekningen blir nok lavere enn det Google Map foreslår.

Takk for lykkeønsker. Jeg skal i alle fall gjøre mitt for at det blir en bra tur og skal forsøke å oppdatere bloggen så ofte jeg kan. men uforutsette ting kan oppstå. Leste nettopp om ett Norsk par som skulle på en verdenstur og som etter 3mnd dessverre måtte reise hjem igjen pga helseproblemer. Så man vet aldri (heldigvis).

Utregningene var med sør-amerika, skrev bare feil først.

Så utifra de google maps greiene så stemmer det :)

Men med så mye ekstra, og med litt kortere dager, så blir de jo en helt annen tur. Så igjennom videoen av han irske som hadde kjørt runda på sin BMW, og ser ut som en artig reise.
Skulle tatt meg en sånn tur jeg også, men blir nok mange år før det blir noe sånn på meg.

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av TOH »

Denne sesongen har jeg bestemt meg for å i hvert fall få til en vestlandstur
med noen overnattinger (i hvert fall Haugesund).

Ellers blir det helt sikkert noen harry turer (leke på fylkesvei 170-175) for ikke å snakke
om øyern rundt.

Blir også noen turer til hytta i Sandefjord og noen turer herfra.

Har også veldig lyst til å ta turen nedover Europa for å besøke familie (svigers) i Sopron (40 min fra Wien).
Dette er ganske usikkert enda, men må være mange fine veier herfra :prop:

Hadde vel ikke vært helt feil med en tidlig vår i år :-k
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av spidair »

Jeg og en kompis skal kjøre Route 66 om to år, året jeg fyller femti... :) Det gleder jeg meg til... Får jeg vært en tur over dammen også...

I år blir det enten Sverige (gotland) og litt rundt omkring i sydsverige og muligens Danmark, eller sør Frankrike, med noen små avstikkere hit og dit... Er så mye jeg har lyst til å se atte... Har ikke helt bestemt meg enda, da jeg grunnet unger får toppen to uker for meg selv på sykkelferie... (skal vel ikke klage, de fleste har vel unger så og si hele tiden, og kjærring, men jeg gjør det likevel... :-) Har tenkt på at jeg kan skippe vinterferie og påske og slikt og ta det i sommerferien, men.... )

Var på norges tur i fjor, hele sørlandet fra Hokksund, Kr.sand. Stavanger opp til Geiranger og ned igjen til Hokksund fra Dombås (i et strekk, var ikke helt meningen...) og det i strålende vær, så det får drøye ihvertfall et år... :)

Hva jeg gjør til neste år får være det jeg ikke gjorde i år kanskje? :-) :-)

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av detvarvondtdet »

Planlegger en liten runde i sommer

Lillestrøm-gøteborg-jønkjøping. Tenker en tur til huskvarna muset i huskvarna når jeg først kjører gjennom jønkjøping. Fra Jønkjøping ut til kysten. Ferge over til Gotland. Et par dager i Visby på Gotland. Ferge fra Gotland over til Ventspils i Latvia.

Fra Ventspils blir det å kjøre langs kysten ned og rundt. Gjennom Lithauen inn i Polen. Et par dager i Gdansk, videre til szczecin, schwerin, Lubeck, Flensburg, Odense, københavn, Helsingborg, gøteborg, Lillestrøm :)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Haymaker »

Hvem kommer nordover? :scratch

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23139
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Bjerknez »

Haymaker skrev:Hvem kommer nordover? :scratch
Hehe, de fleste ser ut til å dra sørover og evt. vestover ser det ut til. Personlig har jeg litt lyst til å dra til Lofoten en tur, noe som vel kvalifiserer til "nordover" men jeg har vert der MANGE ganger i jobbsammenheng, men da aldri med MC. Er så absolutt en mulighet for at jeg tar turen dit, men det er ikke helt bestemt ennå. Jeg føler jeg har lagt langt flere planer enn jeg har tid til å gjennomføre allerede, så tiden får vise hvor ferden faktisk går tror jeg :thumleft

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Haymaker »

Bjerknez skrev:
Haymaker skrev:Hvem kommer nordover? :scratch
Hehe, de fleste ser ut til å dra sørover og evt. vestover ser det ut til. Personlig har jeg litt lyst til å dra til Lofoten en tur, noe som vel kvalifiserer til "nordover" men jeg har vert der MANGE ganger i jobbsammenheng, men da aldri med MC. Er så absolutt en mulighet for at jeg tar turen dit, men det er ikke helt bestemt ennå. Jeg føler jeg har lagt langt flere planer enn jeg har tid til å gjennomføre allerede, så tiden får vise hvor ferden faktisk går tror jeg :thumleft
Sånn er det gjerne. Man blir gjerne sittende å planlegge turer i de retningene så det har jeg full forståelse for!
Skulle det være slik at turen tas nordover, er lofoten et steinkast unna :thumleft Må jo få sett den du har falt helt for.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23139
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Bjerknez »

Haymaker skrev:
Bjerknez skrev:
Haymaker skrev:Hvem kommer nordover? :scratch
Hehe, de fleste ser ut til å dra sørover og evt. vestover ser det ut til. Personlig har jeg litt lyst til å dra til Lofoten en tur, noe som vel kvalifiserer til "nordover" men jeg har vert der MANGE ganger i jobbsammenheng, men da aldri med MC. Er så absolutt en mulighet for at jeg tar turen dit, men det er ikke helt bestemt ennå. Jeg føler jeg har lagt langt flere planer enn jeg har tid til å gjennomføre allerede, så tiden får vise hvor ferden faktisk går tror jeg :thumleft
Sånn er det gjerne. Man blir gjerne sittende å planlegge turer i de retningene så det har jeg full forståelse for!
Skulle det være slik at turen tas nordover, er lofoten et steinkast unna :thumleft Må jo få sett den du har falt helt for.
Bestemmer jeg meg for å ta turen oppover så skal jeg love deg at jeg skal gi beskjed i form av opplysninger i bloggen min. Mest sannsynlig så kommer jeg nok ikke til å kjøre alene oppover. Jeg er alt for sosial til at jeg gidder det, hehe.

Men tiden får vise hva det blir til. Har som sagt mange planer allerede. Uansett så vil en slik tur finen sted i juli måned da det er da jeg mest sannsynlig har sommerferie :thumleft

Svar