JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Ragnhild skrev:Heisan Cheron :)
Hyggelig at du kommer innom :)

Får vi se hvordan det går med CB-prosjektet?
Jada, blogg og verkstedtråd er opprettet ;)

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Det er bra Cheron. Blir spennende å følge prosjektet. Og veldig motiverende å se at det lever i garasjene rundt omkring. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Nå skal jeg opp til mc-pusher'n. Og det er jo som å komme inn i en leketøysforretning. Ved nærmere ettertanke er det kanskje nettopp det det er. :wink:

Må snart få tak i en delesykkel til Gamle. Pusher'n leter etter en 80 eller nyere i USA, men det vil jo ta sin tid. Men deler får man aldri nok av. Så hvis noen vet om en Kawasaki Z650SR 1980 eller nyere kan jeg være interessert. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Sånn, da begynner ting å komme i orden. :D

Fikk ikke ordna bakfelg, så da må piggdekket legges på sommerfelgen. Greit nok. Piggdekket hadde kommet, og det så greit ut. Skal bli interessant å se hvordan det blir montert på felgen. Ba samtidig om at de skifter simmeringene utenfor hjullagrene slik at de får best mulig beskyttelse mot salt og dritt.

Forfelg var lettere å finne. Fant en strøken original alufelg og to brukbare skiver. Piggdekket jeg skal ha foran hadde ikke kommet fra pigging ennå. Men det er ventet i slutten av uka. I mellomtiden skal pusher'n overhale felgen. Nye lagre og simmeringer skal på plass, og så skulle han skaffe en foraksel og spacere.

Styremoffene hadde ikke kommet ennå. De skulle egentlig ha kommet i dag. Men bare de kommer innen dekka er ferdige, så er jeg fornøyd.

Så mens jeg venter på at pusher'n skal gjøre sitt, skal jeg rense kjedet og smøre baksvinglagrene. Så skal all krommen sprayes med stekefett. Det er ikke så mye krom igjen på Gamle, men eksospotta, svanehalsene og lykta får få seg en beskyttende fett-dusj.

Det kommer bilder når alt er klart. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Jeg får fortsette med turreferater. Nå har jeg kommet fram til en tur jeg tok 18.04.08 med Voyageren.

Sola har endelig kommet, og det ser ut som om våren har startet. I går og i formiddag har jeg vasket og polert Voyageren. Det fine med å foreta en skikkelig vask og polering er at man får anledning til å bli kjent med hver millimeter på sykkelen. Fant noen riper og sår, men ellers ser det veldig greit ut.
Etter vask og polering var det prøvetur. Måtte opp til mc-sjappa og hente noen deler jeg hadde bestilt. Nytt visir til hjelmen, vinkelventil til forhjulet på Voyageren og ny oljefilterbolt. Så fikk jeg også bestilt pressening til Voyageren. Etter handlingen kjørte jeg rv. 120 oppover gjennom Gjerdrum til Nannestad. Derfra tok jeg gamleveien opp til Hurdal. Så blei det rv 180 (tror jeg) over åsen til Minnesund. Jeg lurte litt på om jeg skulle prøve meg på Skreiberja, men fant ut at det var bedre å cruise på E6 oppover Hamar-siden. Der var det sol. Fulgte E6 i rolig tempo og koste meg. Tok en liten rast på Kolomoen.

Bilde


Så bar det videre på E6 forbi Hamar og videre opp til Moelv. Så over Mjøsbrua og inn på rv 4 nedover igjen mot Gjøvik. Kjørte gjennom Gjøvik og fulgte rv. 4 nedover. Det var tørre og fine veier, men fortsatt kjøligere enn på Lørenskog. Det er vel snøen som gjør det så kaldt. Stoppet litt etter Lygna for å ta en strekk på beina.

Bilde


Så bar det videre ned til Gran og videre ned gjennom Hakkadal og Nittedal til Gjelleråsen. Der tok jeg av ned mot E6 igjen. Så blei det E6 hjem til Lørenskog. Fin rundtur, men fortsatt noe kjølig oppover. Får satse på turer sørover fram til sola får jobbet litt.


Her er et kart som viser runda:

Bilde
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

hmm.. stekefett på svanehalsene, da blir det vel komplett hvis du surrer noen baconskiver rundt røra. en kjapp runde rundt kvartaler så er de ferdigstekt

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

pelsen skrev:hmm.. stekefett på svanehalsene, da blir det vel komplett hvis du surrer noen baconskiver rundt røra. en kjapp runde rundt kvartaler så er de ferdigstekt
:lol: Ja, det var kanskje en ide. Får skaffe noe usalta bacon da, for det blir nok salt nok fra kjørebanen tenker jeg.

Men det er faktisk en grei løsning å bruke det stekefettet på sprayboks. Det beskytter sånn tålelig greit, samtidig som det ikke brenner seg fast. Pent blir det jo ikke, men rusten krom er jo heller ikke særlig pent. :wink:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Ja, og hvis du har pinnebrød deig rundt to av røra og bacon rundt to, kan du steike egget på potta :P

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Mer matlagingstips fra la cuisine de la Jalmar? Holder det ikke med brosmeovnen i toppboksen? Eller, det var på Voye,det. Nå er det vel snakk om Gamle Blå?
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Gamle Blå har fått påmontert den gamle Biltema verktøykassa til 298,- kroner. Den egner seg kun til frossenfisk.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Ikke noe problem det jalmar.
Da er det jo bare å fiske frossen brosme, putte den i toppboksen på Gamle og legge turen nordover til Ragnhild for tilberedelse av maten! :idea1:

Men varm turmat blir det dårlig med.... Men du får evt. varme maten på eksosrøra.. Skal prøve å finne en oppskrift til deg. :book:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Legg inn av Baron von Waffel »

Godt det ikke er blitt noen slager med diesel på MC. For de motorene avgir ikke nok spillvarme til matlaging.

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Dette innelgget var egentlig tenkt å ligge her, men havna i loggen til Baronen..
Så jeg prøver på nytt.... :wink:
Bimma skrev:Betryggende å se at du endelig har begynt å få turreferatene dine ned på papiret..!! Godt jobba Jalmar..!!

Gleder meg til å lese flere..!! :D
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Det har blitt noen referater denne sesongen som foreløpig ligger kun på pc'n. Så jeg har tenkt å legge dem ut her i loggen med jevne mellomrom. Det vil jo bli litt sånn tilbakeblikk-opplegg, for foreløpig har jeg bare kommet til referater fra april. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Gleder meg til inspirerende lesestoff utover vinteren.. :laughing6: :thumbup:

Er det ikke hyggelig å ha glede av turene flere ganger da..?
Da ender jo sesongen på minst 8000 mil innen den er over..... :blob5:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Svar