Hva betyr "nicket" ditt?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av MaxTron »

Steinkastar skrev:Nicket mitt "Steikastar" kommer fra kallenavnene til alle som bodde på Gomalandet i Kristiansund.
Før i tiden hadde vi i fra goma "krig" (les: kastet stein mot hverandre) mot vågen og deretter ble alle fra Goma kalt steinkastera.

Enkelt og greit.
Fikk en mistanke tanke da du sa du var frå Goma ja, sjøl om æ ikke er frå by'n har æ jo hørt uttrykk som Goma-ramp ;e
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av Steinkastar »

MaxTron skrev:
Steinkastar skrev:Nicket mitt "Steikastar" kommer fra kallenavnene til alle som bodde på Gomalandet i Kristiansund.
Før i tiden hadde vi i fra goma "krig" (les: kastet stein mot hverandre) mot vågen og deretter ble alle fra Goma kalt steinkastera.

Enkelt og greit.
Fikk en mistanke tanke da du sa du var frå Goma ja, sjøl om æ ikke er frå by'n har æ jo hørt uttrykk som Goma-ramp ;e

Gomaramp har jeg blitt kalt en del ganger kan du si.....
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av jhn »

Steinkastar skrev:Nicket mitt "Steikastar" kommer fra kallenavnene til alle som bodde på Gomalandet i Kristiansund.
Før i tiden hadde vi i fra goma "krig" (les: kastet stein mot hverandre) mot vågen og deretter ble alle fra Goma kalt steinkastera.

Enkelt og greit.
He he he, det der styrte vi også med, "krig" altså, vi kasta ikke så mye stein, det va mere boksing og knuffing, men litt steinkasting va det jo.
Æ va en Vikaramp
Ja, det va tider det :lol

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av Steinkastar »

jhn skrev:
Steinkastar skrev:Nicket mitt "Steikastar" kommer fra kallenavnene til alle som bodde på Gomalandet i Kristiansund.
Før i tiden hadde vi i fra goma "krig" (les: kastet stein mot hverandre) mot vågen og deretter ble alle fra Goma kalt steinkastera.

Enkelt og greit.
He he he, det der styrte vi også med, "krig" altså, vi kasta ikke så mye stein, det va mere boksing og knuffing, men litt steinkasting va det jo.
Æ va en Vikaramp
Ja, det va tider det :lol
Heheh ja ikke sant :punch
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av Crinos »

Mitt Nick stammer tilbake helt i fra overgangen fra BulletingBoardSystems og da snakker vi ikke om denne typen vi bruker her på MCsiden... Nei, vi snakker om de virkelige gode gamle PRE internett!

Den gang da var nicket mitt Crimson (som i fargen)...
Da overgangen til internet skjedde (for meg så tidlig som i 1992) var det en annen person som kalte seg for Crimson på de IRC serverene jeg frekventerte på EF nett.. Noe han ikke likte, og det viste seg at han var fra Bergen og drev servere for BT... Han ordnet slik at jeg ble floodet av hver gang jeg (eller noen andre for den sak skyld) brukte nicket Crimson, så da ble jeg tvunget til å bytte til et annet...

Nicket jeg fant da ble Crinos, tatt i fra rollespillet Werewolf: The Apocalypse fra WhiteWolf LTd.
Crinos er navnet på den formen en varulv er i når den ser ut som den klassiske varulven, halvt menneske, halvt ulv.

Hvorfor dette nicket? Jeg har alltid vært ekstremt facinert av ulver, og har i dag flere tattoveringer av ulver samt jeg har to forskjellige ringer på hver sing langfinger med ulvemotiv...

Så der kom nicket mitt, som jeg har holdt meg til siden! :D

Liten note: Første gangen jeg joinet FaceBook var jeg ekstremt skeptisk til å bruke hele navnet mitt, så da ble "navnet" Crinos Crimson :P :p
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
KawaSuki
Innlegg: 83
Registrert: 06 mai 2011, 22:27
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -
Sted: Halden/Tistedal

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av KawaSuki »

Jeg er så heldig , at jeg har en Kawasaki Er 6 F 2010 mod. , I Thailand , og en Suzuki 1200 SA 2006 mod.
i Norge .
Siden Kawasakien er nyest og minst , fikk den komme først i " Nicket " .

Kawasuki

Brukeravatar
Birostris
Innlegg: 60
Registrert: 03 apr 2011, 18:43
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-5, -97
Sted: Oslo/Kraków

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av Birostris »

En av mine andre lidenskaper er dykking og undervannsfoto. Jeg er stor fan av bruskfisker (haier og skater) og spesielt djevlerokker (Manta ray, Manta Birostris på latin). Jeg dykka en del da jeg bodde i Australia og så djevlerokke én gang. Siden har jeg lett etter dem hver gang jeg dykker i farvann det er muligheter for å se en til.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av Snikkeren »

Hvis du driver å dykker vil jeg anbefale Lyngstø(y)lvannet. Er ikke så mye liv å se på der, men det er fantastisk å se seteren under vann, og svømme rundt toppen av epletrærene. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av Dortmunder »

Tja, jeg er ikke helt så komplisert .... jeg er fra Dortmund, derfor Dortmunder ...

Rema1000 filosofi :thumleft
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av Onsløv »

Snikkeren skrev:Hvis du driver å dykker vil jeg anbefale Lyngstø(y)lvannet. Er ikke så mye liv å se på der, men det er fantastisk å se seteren under vann, og svømme rundt toppen av epletrærene. :thumleft
:scratch Må være saftige og fruktige de eplene som vokser på det treet.... :scratch
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av MrErling »

Dortmunder skrev:Tja, jeg er ikke helt så komplisert .... jeg er fra Dortmund, derfor Dortmunder ...
Derfor tenkte umiddelbart på denne:
Bilde

http://en.wikipedia.org/wiki/Dortmunder_Export

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av Dortmunder »

MrErling skrev:
Dortmunder skrev:Tja, jeg er ikke helt så komplisert .... jeg er fra Dortmund, derfor Dortmunder ...
Derfor tenkte umiddelbart på denne:
Bilde

http://en.wikipedia.org/wiki/Dortmunder_Export
Huff... ikke sett på lenge...

Dortmund var en gang den byen i Europa som produserte mest øl... vi hadde flere bryggerier i byen derunder også Union Brauerei...

Tja, hva skal jeg si, har vært der nede for noen uker siden... ølet smaker enda så godt som alltid :-) :cheers :cheers :cheers

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Absalon
Innlegg: 14
Registrert: 01 mai 2011, 20:01
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250 R 2009
Sted: Oslo

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av Absalon »

.
Sist redigert av Absalon den 01 aug 2017, 15:39, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av AJ »

"Også du min sønn, Absalon", mener jeg er tatt fra en kjent hendelse i Bibelen uten at jeg i farten husker hvilken... :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Hva betyr "nicket" ditt?

Legg inn av Svein2 »

AJ skrev:"Også du min sønn, Absalon", mener jeg er tatt fra en kjent hendelse i Bibelen uten at jeg i farten husker hvilken... :-k
Uten at jeg har inngående kjennskap mener jeg det var godeste Brutus. :dontknow
Nå er jeg på tynn is. :-#

Svar