Kjøring i rundkjøringer...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av RuneMC »

Dagens, månedens - ja, kanskje årets mest hårreisende kjøring observert i forbindelse med rundkjøring.

Kjører hjem søndre vei idag (via Oslofjordtunnelen) siden det ser ut til å ha skjedd noe vestover (trafikken står bom på E18). Kommer forbi Tusenfryd da en hvit varebil (Ford Transit eller noe slikt) kommer fra en sidevei til høyre et stykke framme. Jeg tar snart igjen bilen siden den kjører 50 i 60-sonen. Gir bilen et tut men den fortsetter i samme sirup-fart.

Så kommer vi til rundkjøringen der jeg skal kjøre videre ned mot Vinterbo - dvs til høyre.
Her er rundkjøringen: http://goo.gl/maps/EhEqY
Varebilen legger seg da over i venstre felt - men jeg avventer litt istedenfor å kjøre på i høyrefeltet på siden av den.
Det viser seg å være lurt siden varebilen rett før rundkjøringen (ved fotgjengerfeltet) brått skjærer over til høyre felt igjen og kjører ned mot Vinterbro den også. Alt dette skjer uten at det er noen som helst blinklys-bruk.
Jeg gir en laaang tut - men igjen null reaksjon. Tror neppe fyren så seg for heller.

Tror jeg får kjøpe meg et slikt Stebel-horn eller noe for slike situasjoner... men kanskje ingenting hjelper ](*,)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar