OleB-logg - Søndagstur om Smia :-)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: OleB-logg

Legg inn av OleB »

Intruder skrev:........

Andre veier gir mer avslapning liksom,tiltross for mye dårlige veier.... :oh :doh :mc2 :mc3
He he - var borti noe telehiv fra hel.... :-# - og duverden så mye huller og sprekker i asfalten det er rundtomkring ](*,)
men med farta på "sånn passe" er det allikevel en mye bedre tur enn E6 og lignende ;e
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: OleB-logg

Legg inn av Globe »

Moro å registrere at det begynner å bli liv i bloggen din igjen OleB :thumleft

Den "runden" du har vært på kjenner jeg godt, har slekt og venner på bl.a. Sætre, Klokkarstua og Svelvik. Mange artige svinger og strekk der...selv med bil ;e

Hva gjelder temperaturen kan jeg ikke annet enn å være helt enig med deg, her i Trøndelagen har det vært altor kaldt i helga, snø i lufta faktisk! ](*,)

Da er det en liiiiten trøst å få lese om andres utflukter :thumleft

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: OleB-logg

Legg inn av OleB »

Jeg prøver å skrive litt når jeg har noe å skrive om ;e men jeg er nok for det meste "litt kortfattet"

Tempen her sørpå er nok hakket bedre enn hos deg, men jeg vil ikke kalle det behagelig akkurat - har begynt å tenke i baner som hel kjøredress med pels inni. Noe ala tørrdrakter til dykking :scratch (kanskje gamle vikingen passer utapå kjøredressen??)
Snøbygene håper jeg du beholder i Trøndelag :lol
Neste helg er det PlankeMC her i byen - håpet er pent være og mye folk. Du får emigrere sydover for en stund ;e
http://plankemc.net
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

OleB-logg - Fa.... det snør

Legg inn av OleB »

Trodde jeg sa klart fra at snøbyger kunne dere beholde lenger nord i landet ;e (er nesten sikker på at det er Globe som har sendt detta sørover)
men her er drittværet uansett..... Kan vel konkludere med at det blir IKKE tur på to hjul i dag :(
Det værste er at det ser heller ut som det øker på når det heller burde gå over til regn

prøver meg med et lite stemningsbilde
Bilde

Håper været viser seg fra en bedre siden når PlankeMC har sin årlige happening på lørdag
webside: http://www.plankemc.net
Bilde
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: OleB-logg

Legg inn av Globe »

Den snøen du viser til...er nok en nær slektning av den herifra...for vi har den fortsatt hengene i lufta her ](*,)

Men...ærlig talt OleB...det blir jo rent, pent, lyst og trivelig ute med litt snø da??... :lol :notlistening

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: OleB-logg

Legg inn av OleB »

Globe skrev:Den snøen du viser til...er nok en nær slektning av den herifra...for vi har den fortsatt hengene i lufta her ](*,)

Men...ærlig talt OleB...det blir jo rent, pent, lyst og trivelig ute med litt snø da??... :lol :notlistening
ja - for det har vi jo nesten ikke hatt noe av før i vinter...... eller????? :rofl:
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

OleB-logg - PlankeMC

Legg inn av OleB »

Når lokale MC-klubber drar i gang den årlig PlankeMC må man jo trille til byen og kikke litt :jada:
Mye tohjulinger og folk i sentrum. Triverlig å rusle rundt og kikke på "verktøyet" og prate med kjente og ukjente. Været viste seg fra sin aller beste side - bare sol og deilig :b_c:
Det har vært MYE skriverier om tilstedeværelse av endel 1%-klubber på PlankeMC, og de var representert alle sammen så vidt jeg kunne se. Også Onkel Blå hadde møtt opp i betydelig antall + helikopter som hang over byen i timesvis og bråkte (filmet vel formodentlig alle de kriminelle MC-folka ;e )
Mye HD-greier utstilt, og et par klubber hadde giddet å sette opp litt telt for å vise seg fram litt. Jeg undrer meg litt på hvor ikke-HD-klubbene var???? Det finnes da såvidt jeg vet opptil flere her i byen, men sånn som det ser ut nå utvikler PlankeMC seg mer og mer i retning av et rent HD-treff. Synd for de mange som synes det er helt greit å trille rundt på andre ting.
Jeg hadde også ønsket å se f.eks NMCU og MC-avdelingen til politiet der - tenk hvilken mulighet til å drive med en smule "folkeopplysning". Det er stort mangfold i MC-Norge, men desverre ser det for meg ut som PlankeMC begynner å bli litt "enfoldig". Håper det for fremtiden blir en litt annen vinkling på profilen.

Bilder:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: OleB-logg

Legg inn av Intruder »

Skulle gjerne cruisa rundt i Brumunddal med en slik, :gk :-({|=
men så "Se den gamle kallen der da........ :gk :grt
Nei,får overlate det til noen andre...... :terge :prop:Kanskje Ole B.som brakte temaet på banen :thumleft :D
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

OleB-logg - PlankeMC i lokalpressa

Legg inn av OleB »

-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

OleB-logg - Bare liiiiten tur i kveldinga i dag

Legg inn av OleB »

har da litt annet å gjøre enn å kjøre på to hjul også :redface , så i dag ble det en liiten tur bare. Innom postkontoret med et par brev og et par-tre "snarveier" for å ikke komme så grådig fort hjem ;e
Tørre veier og sola skinner, men jeg må si det er "nedre komforttemperatur" - ser frem til at tempen jekker seg opp en fire fem hakk. Den dyre varianten er vel å kjøpe kjøredress med plass til MYE varmt tøy under.... :scratch vel,.... ikke med det første ihvertfall
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

OleB-logg - Ryk og Reis treff

Legg inn av OleB »

Jeg må si jeg har vært litt i tvil i forkant av dette treffet :scratch værmelderne har jo aldeles ikke fått til å bestemme seg for hva de skulle servere av vær. Fredag morgen så det derimot ut til å bli riktig så bra, og jeg pakka på tohjulingen litt mat, telt og andre livsnødvendigheter ;e for å overleve en stund på skauen hos Rotor
Været på fredag ettermiddag var bedre enn vi har hatt så langt i år - måtte jammen stoppe og få AV ei fleecejakke, ble rett og slett form varmt :oh
Vel fremme "på skauen" fant jeg samme gode stemningen som sist :vs
Fantastisk avkobling med noen timer sammen med trivelige mennesker rundt bålet.
Hjemtur på lørdag ble av det våte slaget ](*,) men med turopplevelsen fra dagen før friskt i minne var det jammen verdt det allikevel :knegg - Regn med få opphold det meste av veien, men fant jo ihvertfall ut at regndressen funka som forventet.

Bilde

Bilde

Bilde


Rotor hadde oppgradert fra 45-singler til LP-plater i år :thumleft
fremdeles på batterigrammafon
Bilde
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: OleB-logg

Legg inn av Intruder »

OleB,jeg misunner deg,og hater meg selv som ei bedriten pyse som ikke kom.... :offtopic
Som leder for fusjonsforhandlingene som i vinter førte til Ryk & Reis MC , Gammelkara MK,
skuffet jeg meg selv,Sigbjørn Johnsen (nesten nabo) , samt kjerringa som antakelig
ønsker meg dit :prop: pepper`n gror... :redface :dontknow .
Nå MÅ vi snart ordne et minitreff en søndag,for de det passer for, for eksempel på Nebbenes kro
eller noe annet sted.... :thumleft
Jeg sier som Prøysen: Akkurat nå er jeg så sint på bønder at jeg tåler ikke sjå meg sjøl :redface :redface
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: OleB-logg

Legg inn av OleB »

Intruder skrev:OleB,jeg misunner deg,og hater meg selv som ei bedriten pyse som ikke kom.... :offtopic
Som leder for fusjonsforhandlingene som i vinter førte til Ryk & Reis MC , Gammelkara MK,
skuffet jeg meg selv,Sigbjørn Johnsen (nesten nabo) , samt kjerringa som antakelig
ønsker meg dit :prop: pepper`n gror... :redface :dontknow .
Nå MÅ vi snart ordne et minitreff en søndag,for de det passer for, for eksempel på Nebbenes kro
eller noe annet sted.... :thumleft
Jeg sier som Prøysen: Akkurat nå er jeg så sint på bønder at jeg tåler ikke sjå meg sjøl :redface :redface
det kommer da flere muligheter for treff vel ;e
forumtreff hos Evike i juni f.eks... blir endel som møtes der ser det ut for
blir moro å treffe noen av fjesene bak mer eller mindre oppfinnsomme nic :lol
Hvor er denna Nebbenes kroa da?? (joda - ok - sikkert på Nebbenes :redface sjekker Google jeg)
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: OleB-logg

Legg inn av Intruder »

OleB skrev:
Intruder skrev:OleB,jeg misunner deg,og hater meg selv som ei bedriten pyse som ikke kom.... :offtopic
Som leder for fusjonsforhandlingene som i vinter førte til Ryk & Reis MC , Gammelkara MK,
skuffet jeg meg selv,Sigbjørn Johnsen (nesten nabo) , samt kjerringa som antakelig
ønsker meg dit :prop: pepper`n gror... :redface :dontknow .
Nå MÅ vi snart ordne et minitreff en søndag,for de det passer for, for eksempel på Nebbenes kro
eller noe annet sted.... :thumleft
Jeg sier som Prøysen: Akkurat nå er jeg så sint på bønder at jeg tåler ikke sjå meg sjøl :redface :redface
det kommer da flere muligheter for treff vel ;e
forumtreff hos Evike i juni f.eks... blir endel som møtes der ser det ut for
blir moro å treffe noen av fjesene bak mer eller mindre oppfinnsomme nic :lol
Hvor er denna Nebbenes kroa da?? (joda - ok - sikkert på Nebbenes :redface sjekker Google jeg)
Nebbenes er langs E6 ved Eidsvoll. :mc2
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: OleB-logg

Legg inn av AJ »

Nebbenes Kro må jo la seg ordne en eller flere ganger i løpet av sommer'n :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar