R sykkel eller ikke?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av Snikkeren »

Det er i hovedsak størrelsen på forhjulet som er forskjellig. Ja, 17" forhjul er i teorien mer lettstyrt. Men å påstå ting som om det var fakta, slik som du gjør, blir for dumt. Du har ikke kjørt sykkelen, og likevel påstår du at KTM'en skraper tidligere, har dårligere dempersystem, og dekk som er beregnet like mye for grus som asfalt. Ta deg en bolle.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av simpson »

Jeg har heller ikke kjørt BMW HP4, men vet at det kjører fra GSX-R.
Trenger ikke å ha kjørt alt mulig for å vite ting.
Da hadde det vært lite kunnskap blant folk gitt. :scratch
Mens jeg spiser bolla mi, kan du ta medisinen din.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av Tommas »

En liten dose googling avslører opptil flere tester hvor begge sykler deltar. Fine konklusjoner også ;-)

ZZR-Erling

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av ZZR-Erling »

Æ har ikke lyst å prøve Adv..uansett hvor bra den er, kan jeg ikke tenkte meg at den gir meg hva en K1300S gir, og for meg er det da lite eller ikke interessant i det hele tatt!
Om en Adv skulle klare å blåse fra meg i noen hårnåler, så er også det helt urelevant.

For det første: for meg er ikke en bike der jeg ser gjennom kåpeglasset aktuell
For det andre: for meg duger ikke at en motor "går bra",den skal gå skikkelig bra!
For det tredje: jeg liker å ligge litt frempå, det gir meg en bedre kjørestilling med tanke på sportslig kjøring, og jeg sitter mere stabilt i biken
For det fjerde: skal jeg kjøre grus, så foretrekker jeg å leke på motocrossbana med min YZ250F, eller så tar jeg K1300S'n ut på grusvei fordi jeg må kjøre mye asfalt for å komme fra/til skikkelige lange fine grusveier
For det femte: det er på asfalt jeg trivs best

:mk
Sist redigert av ZZR-Erling den 30 aug 2015, 12:48, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

R sykkel eller ikke?

Legg inn av Snikkeren »

@simpson: Good to know, Mr. Know it all.

Er det noe KTM'en har fått skryt av, så er det egenskapene på vei, og måten dempersystemet fungerer. Ta deg en prøvetur på en. Jeg er temmelig sikker på at du vil moderere uttalelsene dine etter det.

Du snakker til meg som om jeg er en skikkelig noob som nettopp har tatt lappen, og ikke har erfaringer fra andre sykler. Jeg har ikke noe problem med å innrømme at det finnes sykler man kan kjøre raskere med på asfalt, men jeg uttaler meg heller ikke om en sykkel jeg ikke har prøvekjørt. Jeg har fått nok overraskelser når jeg har prøvd sykler for første gang til at jeg hadde turt å uttale meg sånn som du gjør. Kanskje du rett og slett ikke har nok erfaring til å vite bedre.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av LordShaft »

Nå har jeg begynt å jobbe meg opp en del års erfaring selv på sykkel froten, langt ifra nok, men et steg i riktig retning. Jeg har i følge store deler av verdenspressen og motorsykkelister (som skal ha greie på det) kjørt 3 sesonger på noe av det beste du kan få kjøpt for penger i dag.

Men er det dermed sagt at det er en bedre sykkel enn mye annet? Fra mitt ståsted, nei helt klart ikke. Er det min mangel på kunnskap om å kjøre sykkel som gjør at jeg har byttet sykkel til det jeg nettopp har gjort eller er det erfaring og kunnskap? :eh

Hva er best? Hva er asfalt? At multistrada er bedre egnet til asfaltkjøring enn ktm, helt klart. Det er S1000RR også, men så begynner alle eventualitetene å komme inn i bildet. Jo mere du kjører rundt om i landet (vekk fra motorvei) blir det klarere og klarere hvorfor en traktor er ikke bare bedre, men kjører fletta av sykler som setter rekorder på bane! :thumleft

Så når dere to er ferdig å måle [sensurert].... Min er størst og sånn er det med den saken :lol :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av LordShaft »

ZZR-Erling skrev:Æ har ikke lyst å prøve Adv..uansett hvor bra den er, kan jeg ikke tenkte meg at den gir meg hva en K1300S gir, og for meg er det da lite eller ikke interessant i det hele tatt!
Om en Adv skulle klare å blåse fra meg i noen hårnåler, så er også det helt urelevant.

For det første: for meg er ikke en bike der jeg ser gjennom kåpeglasset aktuell
For det andre: for meg duger ikke at en motor "går bra",den skal gå skikkelig bra!
For det tredje: jeg liker å ligge litt frempå, det gir meg en bedre kjørestilling med tanke på sportslig kjøring, og jeg sitter mere stabilt i biken
For det fjerde: skal jeg kjøre grus, så foretrekker jeg å leke på motocrossbana med min YZ250F, eller så tar jeg K1300S'n ut på grusvei fordi jeg må kjøre mye asfalt for å komme fra/til skikkelige lange fine grusveier
For det femte: det er på asfalt jeg trivs best

:mk
Enkelt å greit! Vi har alle individuelle behov. Å du har funnet fasiten for deg! Å prøve å overbevise andre om at mitt valg er best for deg, det blir håpløst :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av simpson »

Du kan lese deg til mye fakta uten å teste selv.
Hvis ikke hadde alle tester utført vært bortkastet?
En annen ting er at testene er utført av folk som har kunnskap om det de driver med
Jeg har ikke påstått at du sier at KTM er best på alt, men du går rett i angrepsposisjon når noen har meninger om den som ikke er like som dine egne.
Sier heller ikke at den er dårlig på vei. Men at den har ett oppsett som ikke er laget for beste egenskaper på vei, i motsetning til Multistrada.

Og til lorden, bra synsing du kom med.
Men min er størst, lengst og tykkest. Ferdig snakka :knegg

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av mekkern »

Etter å ha lest her i sommer forstår jeg ikke hvorfor ADV syklene ikke benyttes mer i Moto-gp. :prop:

Min er forøvrig ikke så lang men den er tynn...

trenger ikke kjøpe forlenger heller.... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av simpson »

mekkern skrev:Etter å ha lest her i sommer forstår jeg ikke hvorfor ADV syklene ikke benyttes mer i Moto-gp. :prop:

Min er forøvrig ikke så lang men den er tynn...

trenger ikke kjøpe forlenger heller.... :lol
:knegg :knegg
Det hadde jo vært rått parti.
Og illustrasjonen om at gatesykler er best på gata hadde jo blitt avslørt.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av Snikkeren »

Jeg har aldri påstått at en Adv egner seg bedre på bane enn en RR. Jeg har til og med uttalt om så var tilfelle så ville alle kjørt Adv i RR. Men på norsk landevei, med diverse humper og sprekker i asfalten, så mister RR'en fordelene den har i forhold til Adv sykeler. Jeg tør påstå at det er enklere p kjøre fort med en Adv på landevei, enn det er med en RR.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av simpson »

At en adv er lettere å kjøre fort med er det ingen tvil om.
Og derfor kommer det idiotiske påstander om at de er best I svinger

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av hakhap »

simpson skrev: Multistada, 17" asfaltdekk, verdens beste dempersystem
Prøver å finne ut av verdens beste dempersystem med google og det er rart men Skyhook kommer ikke opp som treff?

Har du noen linker som kan bekrefte dette? er litt nyskjerrig på disse demper systemen på mc :-)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av simpson »

Du finner vel ikke noe om at de ikke er det beste, gjør du vel?

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: R sykkel eller ikke?

Legg inn av hakhap »

simpson skrev:Du finner vel ikke noe om at de ikke er det beste, gjør du vel?
er ikke ett bevis på at det er best, mao så er det noe du sier uten å ha fakta på att det er det beste. =;

Det jeg finner er at der i prinsipp er det samme som BMW sitt hvilket ikke betyr att det er det beste. :-k
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar