Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Må jo si hei!

Legg inn av AndreasB »

JohnnyTh skrev:Ser ut som en flott ZZR du har der 91-92 mod? Jeg har samme sykkel, kjøpte den sist sommer. Har funnet ut at det elektriske kan være noe dålig på dn, ellers er jeg kjempefornøyd.
'91 :)

Saapekokern
Innlegg: 145
Registrert: 04 apr 2012, 16:21
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
Sted: Skedsmo

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Saapekokern »

Får vel si noen ord om meg selv jeg også da :prf

Jeg fyller 30 for første gang :P :p neste år. Bor på Skjetten et par mil nord for Oslo. Min første sykkel var en Tempo Corvette 50cc som jeg kjøpte etter konfirmasjonen. Kjørte div mopeder fram til jeg tok førerkort på bil måneden etter jeg fylte 18. Gikk vel nærmere ti år før jeg begynte å tenke på å ta lappen på motorsykkel, men ettersom flere kamerater fikk seg førerkort, kom lysten snikende og jeg kjøpte meg sykkel og meldte meg på trafikkskole i april i år. 23.mai fikk jeg førerkortet, etter det har det blitt 350 mil på sykkelen.

Jeg jobber som sjafør, og har et lite firma med en lastebil og en liten varebil, jobber for tiden ikke så mye selv etter en kneoperasjon som det ser ut til at ikke var helt vellykket.
Ellers er jeg glad i fotball og dyr, spesielt hunder, og jeg liker å prøve meg litt som hobby gourmetkokk :P :p

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AndreasB »

Sikkert helt feil sted, men er det noen her som jobber ved østre aker vei 22, og kjører enten en yamaha fj1200 eller suzuki v-strom?

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Sted: På to hjul / Babīte

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Bikeridr »

Uten å ha lest alle innleggene, men her er altså jeg.

Åtteogsekstimodell med (for øyeblikket) ellevemodell Yamaha FJR1300A. Utflytta nordlenning, født og oppvokst i eksosen i bakgår'n i Tromsø og bor for øyeblikket i Babīte utenfor Rīga i Latvia. Hvorfor flyttet jeg? Eventyrlyst!
Jeg har ikke glemt min Nord-Norske arv, så alt under 20 mil regnes for "kaffeturer" og alkohol (uansett billig pris her) blir *ALDRI* slått ut *UANSETT*.. ;-)

Så det er nå meg i korte trekk.
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Rune R
Innlegg: 54
Registrert: 05 jul 2012, 14:10
Motorsykkelen din: Honda Transalp 650 -2000
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Rune R »

Får vel presentere meg jeg også da.
Er 38 år fra en liten bygd utenfor Arendal, har hatt mc lappen i snart 1 år.
Kjører Honda Transalp 650.
Har egentlig aldri vært så opptatt av mc.
Har alltid hatt en forkjerlighet for bil, turbil, kjører HiAce 4wd campingbil eller Volvo feltvogn når jeg ikke kjører mc (Kona for ha personbilen i fred)

Grunnen til at jeg er helt hekta på mc nå er kona, alt er hennes feil :D

Hun har kikket å siglet på mc, helst shoppere i mange år og pratet om at det ser så gøy ut, men det skjedde jo aldri noe,
så her for et par år siden så kjøpte jeg en Suzuki 125ccm shopper til henne i 30års presang, hun måtte ha noe litt lite som en start.
Da hadde ingen av oss lov til å kjøre mc. Kona tok imot gaven på den betingelse at jeg også ble med for å ta lappen.
Ja, det kan jeg jo tenkte jeg, så kan jeg låne konas når/hvis behov. Men jeg skulle ikke ha sykkel selvvar jeg fast bestemt på...
Det tok 4 kjøretimer i kjøregården så var det rett hjem å lete etter mc på finn.no, skulle ihvertfall ikke kjøpe før våren var planen men.... :lol

Så nå kjører jeg mc så lenge det er pluss grader og fritt for snø/salt.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Snikkeren »

Hei, og velkommen til MCsiden. :vs

Høres ut som du er bitt av samme basillen som de fleste av oss her inne. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Jinta »

Kan jo presentere meg sjøl her også je - sånn for høflighetsskyld :vs

Je er ei jente på 45 år, opprinnelig hedmarking, gift med Erling(ZZR) og bosatt i Hvittingfoss. Er medlem av Smia MC i Svelvik. Har hatt lappen i mange år nå og lider fullstendig av mc-basillen.

Fikk et forhjulslipp i 2010 som gjorde at både je og biken(en gsxr 750) fikk et hardt møte med fjell og sprengstein. Biken ble kondemnert og je lå lenge på sykehus. Deretter ble det mange mnd i rullestol og med opptrening. Kjøpte meg en ny gixxer for å ha en motivasjon i garasjen. Kom meg på to hjul igjen og livet leker :D

Har nå min 11 store MC - og har en forkjærlighet for R-sykler.
Kjører en Suzuki GSXR-1000, 2008 mod som nå har gått ca 50 tusen km. Digger denna biken :prf
Ligger i gjennomsnitt på mellom 15-20 km i året, men har kjørt 32 tusen ett år. Pleier å si at je kjører touRing ;-).

Liker spesiellt godt å dra på langturer sammen gubben min. Vi har farta til alpene de tre siste sommerene, men kjører også endel her i Norge blant annet på Vestlandet og rundt på svingete fine Telemarksveier. Vi kom nettopp att fra en ukestur hvor vi kjørte Kystriksveien oppover til Bodø og hematt over Saltfjellet - en herlig tur :-)
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av rogg »

Der var du gitt... Smia på søndag, blir bannerbilde av dette..
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Jinta »

hehe.....ska vi nok få tell Roy, men i morra er det Gardermoen og Hellas som står for tur :D
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av bjornen »

hei, ny medlem, etter å ha "tjuvlest" som gjest en stund.

hvem er jeg?
Mer eller mindre "tørrlagt motorsykliker" i mange år, med en kjempesprekk nå i våres.

kjøpte en gammel shadow for å kjøre til/ fra jobb + "spare" kilometer på bilforsikringa.

Trudde ikke fruen ville synes særlig om dette, men der tok jeg feil gitt, hun maser stadig om en tur på sykkelen
( sjøl om hun blir øm i stumpen).
er derfor nå på utkikk etter noe nyere og mer turvennelig sykkel( etter påtrykk fra overnevnte)

jeg (vi) er bosatt i Drammen, er mange og tredve år gamle (mange+ mange, nærmere = 20).'
er ikke dreven i å skrive innlegg til diskusjonforum og lignende, så vis en hvis forståelse for nybegynnertabber.
takk
mvh bjørn

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Rottenikken »

bjornen skrev:Mer eller mindre "tørrlagt motorsykliker" i mange år, med en kjempesprekk nå i våres.
Tipper det er flere her inne med liknende historier.
Barn/familie prioritert framfor mc.
Velkommen :thumleft
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38203
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

bjornen skrev: er ikke dreven i å skrive innlegg til diskusjonforum og lignende, så vis en hvis forståelse for nybegynnertabber.
takk
mvh bjørn
Syns detta ble riktig så bra, jeg! :thumleft
Velkommen hit, bjornen!
Håper du kommer til å trives her blant mange andre som også har gått på en kjempesmell når det gjelder kjøp av sykler :knegg .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Hvem er vi?

Legg inn av lasse_hansen »

Kjempe smell ved kjøp av sykkel? Har noen gått på en slik smell? :scratch

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvem er vi?

Legg inn av JohnnyTh »

bjornen skrev: Mer eller mindre "tørrlagt motorsykliker" i mange år, med en kjempesprekk nå i våres.
Det er du ikke alene om, jeg var dum nok til å ta en tur på finn når jeg hadde vært tørrlagt biker i noen år. Nå har det vært noen sykkler etter den.

Passasjer komfort er noe jeg må se etter når jeg og handler sykkel. Så blir ofte et komprimiss mellom det jeg har lyst på og passasjeren. Men den jeg har nå er midt i blinken for meg. Blir bare mer og mer glad i den.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Thor
Innlegg: 2
Registrert: 02 mar 2013, 18:39
Motorsykkelen din: BMW K1200RS 1997

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Thor »

Hei,

Jeg er 42 år og fra Moss, men har flyttet ut i distriktet (Våler i Østfold). Har hatt to sykler tidligere: BMW K100RS 86` som første sykkel. Denne gikk problemfritt i mange år og hadde ca 150.000 km på klokka når jeg solgte den.
Neste sykkel var en 97`modell Triumph Daytona T595 (955 ccm) som var bygget om til Speed Tripple og skremt opp litt. Morsom sykkel, men litt for nervøs for meg. Trengte egentlig litt mer touring eller pendlervennlig.
Etter to sesonger uten sykkel, har jeg nå kjøpt meg en BMW K1200RS fra 1997. En gammel sykkel, men veldig velholdt. Så nå er det bare å glede seg til sesongen, men i skrivende stund er det 15 minus...

MCsiden hørte jeg for første gang om på MC-messa for et par uker siden.

Svar