Mortenolb - Multistrada 950 S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av mortenolb »

Hadde jeg spilt retail og kunne soloe MC hadde jeg farma Thunderfury! Haha.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av mortenolb »

Haha, sånt er jo gøy da. På level 60 farma jeg nok til å få exalted med alle byene, og få alle mountsa.

Mye tid, ja. Hadde over 200 døgn played den gang. Og nå innså jeg nettopp at i løpet av de siste 3,5 ukene har jeg vært online på WoW i over en uke (8,5 døgn) :lol Og svært lite er afk!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av LordShaft »

Selv har jeg ingen problemer med å kaste vekk en kveld eller to på ps4 når muligheten byr seg eller det ikke er noe spes annet som skjer. Men over 200 døgn er perverst og på grensen til sjukelig :-k

Note4

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av Tommas »

LordShaft skrev:Selv har jeg ingen problemer med å kaste vekk en kveld eller to på ps4 når muligheten byr seg eller det ikke er noe spes annet som skjer. Men over 200 døgn er perverst og på grensen til sjukelig :-k

Note4
Det korte svaret er "ja enig", men det er alltid noen betraktninger.
Jeg droppet tv når jeg holdt på som verst, det var min måte å rettferdiggjøre tidsbruken på (samt at jeg spilte med venner fra barndommen). Snittet i Norge i dag er litt over 3 timer per dag foran tv'en, det blir kjapt 50-60 døgn per år.
Det er også ganske sjukelig ;-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av LordShaft »

Jeg er selv en kar som dropper tv, sitter glatt noen timer på kveldene foran pc, ps4 eller ser på film eller serier. Det går vekk en del timer på dette, men det er prioriteringer. Å jeg merker selv hvordan et tv spill kan være avhengighetsskapende. det er på ingen måte direkte kritikk mot deg eller dere som enkelt individer, men å bruke så mye tid i en virtuell verden er bare ikke sunt.... jeg vil si at det er sjukelig. Å ja, jeg har klokket noen timer med diverse selv før jeg fikk en fot i ræven og innså alvoret :thumleft

Note4

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av Tommas »

Nei, misforstå meg rett. Ikke noe debatt fra min side om det er sunt eller ei.

Tenk om samtlige innbyggere byttet ut 1 time daglig med tv til fysisk aktivitet, det tror jeg hadde gjort en ganske stor forskjell.

Toven

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av Toven »

Snart kommer jo GTA ut på pc (14. april) så da blir det vel å logge noen timer der :knegg

Har selv aldri spilt wow men spiller mye fps på pc. Prøvde også ESO beta og det var veldig moro. Nå har de sluttet med månedlig betaling så tenkte å kjøpe det etterhvert, må bli lei gta først så får ta det etterhvert :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av LordShaft »

Dere bør prøve bloodborne på ps4.... :thumleft

Note4

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av Tommas »

Jeg er for gammel til å programmere hodet på nytt. Tastatur + mus. Hånd-kontroller suger ;-)

Men Bloodborne ser ganske kult ut :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av mortenolb »

Vet ikke om jeg er helt enig i ordbruken "sjukelig her" :P Jeg ser poenget, men det er en hobby, som alt annet, og det har man en tendens til å bruke mye tid på. Hvorfor skal man få et sånt stempel bare fordi man synes det er er gøyere enn f.eks å se på fotball? Hvor mye tid bruker enkelte folk på fotball gjennom livet? Det er i mine øyne nøyaktig like bortkastet tid. Man spiller jo med venner, man har det gøy, og selv om man kanskje sitter for seg selv, så kommuniserer man jo med andre.

Jeg har også brukt ganske mange timer på å sitte å spille gitar for meg selv. Jeg antar at du ikke ville kallt det sjukelig, men det blir jo égentlig nøyaktig det samme.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av LordShaft »

Jeg ser veldig godt poenget du sammenligner med her, men selv føler jeg ikke gitar spilling er like avhengighetsskapende som dataspill....men det er helt feil av meg å sette det i en bås. Jeg har jo denne hobbyen selv, men med noe mere moderate mengder enn dere kan fortelle. Selv traff jeg en av mine aller beste venner i dag via chat i COD.... det er nesten flaut å innrømme hehe :redface

Note4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av mortenolb »

LordShaft skrev:ikke gitar spilling er like avhengighetsskapende som dataspill....
Haha, dét er det. Og det er ekstremt mye dyrere :-)å

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av hakhap »

mortenolb skrev:
LordShaft skrev:ikke gitar spilling er like avhengighetsskapende som dataspill....
Haha, dét er det. Og det er ekstremt mye dyrere :-)å

Litt som motorsykkel kjøring :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av mortenolb »

Haha, jess!

Men det bunner vel ut i at folk har forskjellige meninger om alt. Jeg var på byen på Hamar med en gjeng fra et gitarforum, og var noen jenter vi kom i prat med som synes det var skikkelig teit at vi hadde møttes via et gitarforum. Jeg ser ikke problemet med det ass, blir jo som at det skulle vært teit at vi drar på turer med folk fra forumet her. Det er jo bare positivt å treffe nye folk, om det så måtte være fra forum, spill eller ute på byen.

Det er jo på nevnte gitarforum jeg ble kjent med Toven også! Kan dog ikke huske at jeg har møtt noen av dagens kompiser via spill, men har jo hatt det gøy med mange. Det er fordelen med WoW, særlig i gamledager, man var jo egentlig "tvunget" til å være i kontakt med 39 andre folk når man skal gjøre noe, og sånt får man venner av! Kjenner også flere som har fått seg kjæreste de har truffet via WoW :P

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd - video fra 2014

Legg inn av mortenolb »

Ble level 60 tidligere i uka, og har vært litt frem og tilbake i dungeons, men fy satan jeg er lei nå :P Har regelrett kasta bort hele påska. Ikke at jeg hadde hatt så mye bedre å gjøre, men føles fortsatt ubrukelig :-)å :sorry

Svar