Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Flattop »

Jeg tok mine første kjøreturer på en gråtass.

Ingen voksne var i nærheten da, så vi fikk lære oss alt selv.

Moro for tre 12 åringer var det.
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

kjellv skrev:
Jompa skrev:Mitt første kjøretøy var også traktor, Bolinder Munktell med bensinmotor, en BM Terrier.
Nostalgi :thumleft
Terrier var også det første motoriserte kjøretøy jeg fikk kjøre. Den kom hjem på gården i -65, men min bestefar satte seg på bakbeina og nektet og gå med på å avvikle hesten før rundt 1970. Traktorens inntog i jordbruket hadde han ingen tro på :lol
Dette er som et ekko fra egen barndom :D !
Rød Bolinder Munktell Terrier på gården hjemme hos oss også, mens naboene prompet rundt på Ferguson gråtasser :knegg .
Hest hadde vi også og brukte den mest når høyet på hesjene skulle på låven.
Vår jobb var å tråkke høyet i høyvogna og synes dert var skikkelig artig jo høyere lasset ble. Og til slutt skulle denne stanga, som jeg ikkde lenger husker hva vi kalte for noe, festes foran og bak for å holde høyet på plass. Så fikk vi sitte oppå høylasset mens "Blesen" - vallaken vår, prustet og peste opp bratte bakker og til slutt opp låvebrua.
Etter hvert som høyloftet ble fylt opp var det å hoppe i høyet, lage hemmelige tunneler og i det hele tatt veldig aktiv fysisk lek - uten hjelm og sikkerhetsnett av noe slag eller voksne tilstede.
Rart det gikk bra, egentlig... :-k .

Uansett, flott barndomstid med mye onne- og gårdsarbeid, selv om ikke alt var like frydefyllt.
Møkkaspreing på jordene med dertil egnet møkkagreip kan jeg ikke akkurat si var favoritten...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23352
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

PS! Dette er klipp og lim fra min private blogg. Bare sånn for å oppsummere så er det Cutless jeg kjørte sammens med :thumleft
Blir litt feil å skrive forum nick i privat blogg. Ikke mange som forstår det, hehe

___________

MITT BESTE MINNE PÅ MC RYGGEN

Jeg har vært på flere MC turer i retning Vestlandet på MC ryggen og her tenkte jeg at jeg skulle fortelle litt om turen som ga meg en av de beste minnene

Jeg drar årlig i retning Vestlandet og Molde hvert år på MC ryggen og turen som ga meg de beste minnene med tanke på natur og opplevelser var turen jeg og en kompis kjørte i fjor sommer.

Planleggingen
Strengt tatt så krever det ikke all verdens planlegging for å kjøre den turen vi gjorde midt på sommeren, men vi hadde noen dager slingringsmonn med tanke på været og da satt vi i siste liten benket foran Yr.no. Vi bestemte oss kvelden før at på morgenen etter skulle vi møtes i på Shell i Kongsberg. Han kjørte fra Ås og tok dermed veien under vannet over fjorden, mens jeg tok Bastø Fosen over til den andre siden.

Turen mot Kongsberg
Det hadde regnet en stund og Yr lovte at værest skulle være bra når jeg våknet. Når jeg kikket ut av vinduet når jeg sto opp ble jeg ikke helt overbevist.
Bilde

Jeg tok en ekstra kikk på Yr for å sjekke om dem hadde lurt meg, men neida, der sto det strålende sol om ca. en time. Jeg så at det lettet i periferien og tok sjansen på og kjøre av gårde som planlagt. Det viste seg derimot og være et klokt valg, for etter en halvtime så stakk solskinnet igjennom skylaget og veiene begynte å tørke. PERFEKT!

Fremme i Kongsberg
Jeg har den uvanen at jeg alltid er tidlig ute. Det er få eller ingen som har opplevd at jeg kommer nølende etter. Så jeg var på Kongsberg ca. en time før min kompis skulle møte opp. Da kan man jo ikke gjøre annet enn å starte turen med en kaffe og en Soft-Is mens man venter.

Bilde

Etter at jeg hadde fått i meg noen kalorier så hørte jeg en sykkel i en fjerne. Det var helt klart gromlyden fra en tresylindret Triumph tenkte jeg, og jeg hadde rett.

Bilde

Etter litt juging og selvskryt fra begge parter samt litt dekksparking så satt vi kursen oppover. Været ble gradvis bedre hele veien og det hele så svært lovende ut. Det hadde meldt litt regn i løpet av turen men ikke noe av betydning. Følte jeg begynte å stole på Yr nå…

Neste stopp Geilo
Vi bestemte oss for at neste stopp skulle bli i Geilo. Vel fremme så var det da den store oppgaven og finne ett sted som var passende for to MC folk. Vi ville ikke ha noe som var for fint og vi hadde vel bestemt oss for at Bensinstasjon var litt «enkelt» så vi svingte til slutt inn på en Tyrkisk restaurant i følge skiltet på bygget. Det var ledig plass på utsiden så vi tok sjansen.

Bilde

Personlig var jeg ikke spesielt sulten da jeg spiste godt før jeg dro og jeg fikk meg jo også en Soft-Is i Kongsberg. Min kompis bestilte seg noe jeg ikke husker navnet på og jeg bestilte meg en kaffe. Det skulle jeg derimot ikke gjort, for den havnet i kategorien «den verste kaffen jeg har smakt». Den både luktet og smakte rart. 20 norske riksdaler rett i dass. Jeg tenkte litt sånn «for den 20-kroningen kunne jeg kjørt to mil med MC…»

Neste stopp Storedølen Fjellstugu
Vi satt kursen videre og planen var at vi skulle stoppe ett sted med fin utsikt og spise Rømmegrøt, bare sånn for å føle oss ekstra norske. På veien dit så kjente jeg fortsatt den sure smaken etter kaffen jeg drakk og jeg var jammen meg usikker på hvor lyst jeg hadde på Rømmegrøt, men det viste seg at kroppen slo på immunforsvaret og fikk meg til å glemme det sorte vannet jeg drakk.

Vi tok av til høyre etter et godt stykke opp til Storedølen Fjellstugu. Det så ut til at dette stedet lå perfekt til slik at alle kravene skulle bli innfridd. Men hadde dem Rømmegrøt? Vi parkerte syklene på utsiden for å sjekke ut menyen.

Bilde

Etter en god runde i lokalet og en bråkikk på menyen så fikk vi svaret. YES! Dem hadde Rømmegrøt! Vi fikk også et meget flott bord med utsikten som vi var ute etter.

Bilde

Kjøp av pils og overnatting
Mett etter Rømmegrøt og en kaffe som faktisk var god var magan mer lysten på og kjøre videre, så da var det bare å takke den hyggelige betjeningen for oppvartningen og komme seg av gårde.

Klokken begynte og gå fort så da måtte vi planlegge en liten stopp i Lærdal slik at vi hadde drikkevarer til kvelden. Jeg hadde tatt med meg to premium pils i Kriegavesken, men man må jo ha mer enn det… Så vi stoppet i Lærdal for å fylle opp med nødvendig påfyll. Var ikke mye luft til overs i bagasjen når vi kjørte derfra, for å si det sånn…

Etter en halvtimes tid så kom vi frem til hytten vi hadde bestilt i Øvre Årdal. Nærmere sagt Utladalen Camping. En meget spesiell men hyggelig fyr som driver denne Campingplassen. Så vidt jeg skjønte så er denne også spesielt tilpasset MC folk. Vi kjørte inn på plassen, fant hytten og salet av.

Bilde

Hytten var mer enn bra nok for to enkle MC fyrer fra Østlandet og så lenge det er to senger, kjøleskap og bad, så er jeg fornøyd. Premium pilsen ble derfor kjapt dratt frem.

Bilde

Det ble en lang kveld, med uhyre mye latter og det ble også løst opp i en del verdensproblemer. Vi satt å janglet til langt på natt og vi gikk vel til sengs i 01:00 tiden mener jeg å huske.

Dagen derpå
Man merker ikke hvor artig man hadde det dagen før, før man våkner dagen etter og jeg kunne vel fastslå at dagen før måtte vert en suksess for jeg hadde ikke akkurat lyst til å jogge meg en runde for å si det sånn.

Jeg gikk ut på altanen for å trekke litt frisk luft og akkurat i det jeg skulle gå inn igjen så hørte jeg et lite dunk bak veggen på hytten etterfulgt av «Jævlar också!!» Jeg sprang rundt hjørnet for å sjekke hva det var og det fant jeg jo fort ut.

En svenske hadde parkert traktoren sin (en BMW 1200GS) på plenen og når han skulle kjøre avgårde så glemte han skivelåsen. Det gikk jo som det gikk og derav lyden jeg hørte. Jeg og min lille bakrus forsøkte og hjelpe fyren og få sykkelen opp på hjulene igjen, men fy faen så tung den doningen er! Det kom en mann til som hjalp til og da fikk vi den til slutt opp.

Vi fant ut at det var ingen skade på sykkelen. Ikke engang en ripe. Bre noen gresstuster og litt jord her og der, men slikt kler jo bare en GS…

Tindevegen – Turtagrø og Sognefjellet
Men vi bestemte oss for å kjøre av gårde kort tid etter for i dag skulle vi besøke turens hovedattraksjoner. Vi satt kursen mot Tindevegen. På vei oppover så så jeg noen mystiske skyer og jeg var ikke veldig optimistisk med tanke på været som så ut til å møte oss. Mot Turtagrø så lå en tykk tåke helt ned mot veien og selv om det ble fuktig så var det en helt magisk naturopplevelse. Makan til råskap og hva Norsk natur kan tilby når været kysser deg i pannen er makaløst.

Det ble ingen bilder her, da jeg hadde mer enn nok med å fomle med regndress etc. og dagens mobiler er jo heller ikke så glad i vann så dere for heller bare ta det jeg sier for god fisk. Men jeg kan oppsummere med at tross i det litt fuktige været vi fikk over fjellet så var det en helt rå opplevelse.

Kaffestopp i Lom
Så fort vi kom ned fra fjellet så stoppet vi i Lom for en kaffekopp samt litt tankemyldring om det vi hadde opplevd. Vi ble vel enige om at dette var en rute vi gjerne kunne tatt igjen. Helt magisk.

Bilde

mens vi satt der og pratet så kom det en fyr på MC som jeg faktisk ikke husker navnet på og ikke vet jeg i dag hvem det er. Men han fortalte meg at hen kom fra stedet der jeg bor og at han viste både hvem jeg og foreldrene mine var. Leser du dette, så ta kontakt!

Geiranger og Trollstigen neste
Det ligger en stor og fin rasteplass på Strynefjellet akkurat i krysset der man tar av i retning Geiranger så vi bestem oss også for en kjapp stopp der, kun for å nyte.

Bilde

Men vi ble ikke sittende der lenge. Tanken på at vi snart var i Geiranger gav oss pågangsmot til å fortsette ferden ganske kjapt.

Å kalle veiene ned mot Geiranger MC veier blir vel å ta i, men morsomme var dem så absolutt. jeg opplevde faktisk en aldri så liten touch i bakken med fothvileren i en av svingene. Uansett, et stopp på vei ned for å ta det velkjente postkortbildet som så mange kjenner fra før.

Bilde

Her begynte vi dog og merke turistene for alvor. Det var så ekstremt mange turister her at vi valgte og passere Geiranger ganske kjapt. Enda værre var det når vi kom til Ørnesvingene på den andre siden. Tjukt av bobiler og turistbusser. Men heldigvis kjørte vi motorsykkel så etter litt aktiv kjøring på vei oppover så var vi plutselig alene på veien igjen, mer eller mindre.

Våre veier skilles for denne gang
Min kompis skulle til sin familie i Bartebyen (Trondheim) og jeg skulle til min familie som holdt til i Molde så vi tok et tårevått farvell med en kaffe på Trollstigen Camping.

Bilde

Etter et lite stykke så skiltes våre veier. Han hadde fortsatt 20-30 mil igjen og jeg hadde vel dårlig nok 10 mil til gode før jeg var fremme.

På Åfarnes var det på tide og forsere en fjord med ferge for første gang på turen. Der trodde jeg at jeg skulle komme i snakk med en gjeng svært så blide MC folk mens jeg ventet, men det ble ikke noe av. Dem snakket ikke helt mitt språk for å si det pent og ikke var dem stive i engelsk heller, så det ble bare litt nikking med hodet.

Bilde

Plutselig tikket det inn en SMS på talartuten. Det var tre bekjente som jeg kjenner fra mcsiden.no som sto og ventet på meg på den andre siden og dem snakket vertfall norsk for å si det sånn. Eller vertfall Moldedialekt da, men det fikk liksom duge.

Bilde

Det ble en god prat der før jeg bestemte meg for å legge inn årene for kvelden. Var liksom litt lysten på og komme meg inn i en var stue hos familie etter turen. Men vi bestemte oss for å ta en kjøretur en annen dag i uken før vi tok farvel.

Destinasjonen

Etter noen få kilometer til så kjørte også jeg inn på tunet hos min familie. Jeg salet av sykkelen og kom meg til slutt til rette i en meget god stol og tok meg en pils mens jeg nøt utsikten. Tankene gikk og jeg kan vel ikke annet enn å si at denne turen hadde vert en sukksess.

Bilde

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Relax »

Ahh..... nå må det jaggu bli sommer'n snart!!!!!!!!!!!
"Do the right thing"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Skogstrollet »

Relax skrev:Ahh..... nå må det jaggu bli sommer'n snart!!!!!!!!!!!
Enig!

Leser bloggen her og blir skikkelig kjøresugen... Flott tur, Bjerknez :twothumbs:
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: Plutselig tikket det inn en SMS på talartuten. Det var tre bekjente som jeg kjenner fra mcsiden.no som sto og ventet på meg på den andre siden og dem snakket vertfall norsk for å si det sånn. Eller vertfall Moldedialekt da, men det fikk liksom duge.

Bilde

Det ble en god prat der før jeg bestemte meg for å legge inn årene for kvelden. Var liksom litt lysten på og komme meg inn i en var stue hos familie etter turen. Men vi bestemte oss for å ta en kjøretur en annen dag i uken før vi tok farvel.
Det er vel ikke noe å legge skjul på, det var MortenK36 og jeg som var velkomstkomite da Bjerknez ankom nordsiden av Langfjorden ved Sølsnes fergekai. Tur ble det et par dager senere, den kan dere lese mer om her: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t= ... &start=405

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Jompa »

Fint referat, skriver jeg helt uten skumle baktanker.
(jeg begynner nok å bli gammel, skulle normalt komme med noe kritisk, provosende, usaklig i et svar til deg)
Og bildene er som alltid i verdensklasse !
(ikke bare gammel, men gammel og dement, phuuuu)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23352
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Haha Jompa.

Ikke vær så kjip da. Jeg vet du har det i deg, så kjør på med noe kritisk/usaklig eller noe provoserende hvis du føler for det. Men jeg anbefaler at du heller finner noen som tar seg nær av det. Da får du liksom litt mer ut av det, hehe.

Kjellv:
Hadde jeg skrevet innlegget her inne så hadde jeg så klart tatt med navn/nick, men i den private bloggen min så er det jo svært få som kjenner dere eller nickene. Siden det ble klipp og lim, så ble det sånn som det ble.

jeg er ikke flau for å bli sett samens med deg kjellv. Selv om du så klart begynner å dra på årene :lol :lol

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: jeg er ikke flau for å bli sett samens med deg kjellv. Selv om du så klart begynner å dra på årene :lol :lol
Det var da enda godt :)
Men det er vel ikke bare jeg som begynner å dra på årene, du nærmer deg stygt en litt mer gubbete tidsalder du og. Vi ser jo tydelige signaler på dette. Merker oss din omtale av div. sykkeltyper du omtaler i litt nedlatende ordelag, men som det likevel skinner tydelig igjennom at du kunne tenke deg om de var mindre "gubbete" :lol :crazy:

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av hakhap »

Det er lenge siden nå men Bjerknez har vist en tydelig intresse i noe annet retning enn ADV og det er



Bilde
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Reodor
Innlegg: 54
Registrert: 09 des 2016, 23:23
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS
Sted: Nittedal

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Reodor »

Tok en kikk på bloggen og youtube kanalen din og jeg er imponert over hvor mye interessant mc stoff du har :thumleft
Ble fristet til å kopiere litt av ruten din og ta en liten rundtur på vestlandet til sommeren :D
Triumph Street Triple 765RS
Suzuki SV650S

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Jompa »

hakhap skrev:Det er lenge siden nå men Bjerknez har vist en tydelig intresse i noe annet retning enn ADV og det er



Bilde
Æ har hatt en mistanke lenge, og nå er det langt på vei bekreftet.
Bjerknez er virkelig mere en pusekatt enn en Lothepus :yeahright
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23352
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Reodor skrev:Tok en kikk på bloggen og youtube kanalen din og jeg er imponert over hvor mye interessant mc stoff du har :thumleft
Ble fristet til å kopiere litt av ruten din og ta en liten rundtur på vestlandet til sommeren :D
Takk for det Reodor :redface
Du kan jo slå deg med da?
Blir vel en tur til disse trakter i år også tenker jeg :thumleft

Til dere som prøver å psyke meg ut med denne scooteren: Pffft... :overtro

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Om ikke ting har endret seg radikalt tror jeg ikke Bjerknez har pådratt seg noen scooterforelskelse akkurat... :P :
Bjerknez skrev:Kawasaki 300cc Scooter:

En meget rar og gubbete opplevesle og jeg følte meg nesten handikappet der jeg satt. Alt var kjipt. Jeg kjørte den kun for å komme meg på jobb mens sykkelen min var på service. Dashbordet på Scooteren lignet dashbordet på en eldre Golf, lyden var bare en flau opplevelse, de små hjulene gikk nedi allt av humper, ikke mulig å strekke på beina, satt rett opp og ned uten mulighet for å flytte på seg grunnet en forhøyning i salen, motoren var kjip, automat i bytrafikk er helt krise. Sikkert mye mer også, men konklusjonen er ganske klar. DRITKJIP!
(http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=295728#p295728)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23352
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:Om ikke ting har endret seg radikalt tror jeg ikke Bjerknez har pådratt seg noen scooterforelskelse akkurat... :P :
Bjerknez skrev:Kawasaki 300cc Scooter:

En meget rar og gubbete opplevesle og jeg følte meg nesten handikappet der jeg satt. Alt var kjipt. Jeg kjørte den kun for å komme meg på jobb mens sykkelen min var på service. Dashbordet på Scooteren lignet dashbordet på en eldre Golf, lyden var bare en flau opplevelse, de små hjulene gikk nedi allt av humper, ikke mulig å strekke på beina, satt rett opp og ned uten mulighet for å flytte på seg grunnet en forhøyning i salen, motoren var kjip, automat i bytrafikk er helt krise. Sikkert mye mer også, men konklusjonen er ganske klar. DRITKJIP!
(http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=295728#p295728)
:thumleft :knegg

Svar