Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Jøss... får vel blåse litt liv i denne bloggen igjen med å kludre ned noe, slik at den ikke dør helt bort :knegg

Den siste tiden har jeg hatt mange prosjekter på gang, både privat og i jobbsammenheng på flere nivåer. Jeg har også brukt en del tid på og friske opp min egen personlige blogg (se link i signatur under).

Ellers så tror jeg nok ikke den kommende sesongen blir like aktiv for meg i år da jeg føler interessen har dalt litt, men noen turer blir det nok. Jeg ser for meg at småturene i nabolaget utgår og at jeg heller satser på 3-4 skikkelige turer i Norge i stede for å suse rundt her jeg bor. Men tiden får vise :)

Men den obligatoriske turen til Molde er bankers. Det er nærmest en tradisjon for meg og ta denne turen. Dessuten så må jeg jo holde liv i kjellv her inne. Har blitt kjent med mange hyggelige MC folk der oppe gjennom Kjellv så en tur samens med dem ser jeg frem til :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: RE: Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Jøss... får vel blåse litt liv i denne bloggen igjen med å kludre ned noe, slik at den ikke dør helt bort :knegg

Den siste tiden har jeg hatt mange prosjekter på gang, både privat og i jobbsammenheng på flere nivåer. Jeg har også brukt en del tid på og friske opp min egen personlige blogg (se link i signatur under).

Ellers så tror jeg nok ikke den kommende sesongen blir like aktiv for meg i år da jeg føler interessen har dalt litt, men noen turer blir det nok. Jeg ser for meg at småturene i nabolaget utgår og at jeg heller satser på 3-4 skikkelige turer i Norge i stede for å suse rundt her jeg bor. Men tiden får vise :)

Men den obligatoriske turen til Molde er bankers. Det er nærmest en tradisjon for meg og ta denne turen. Dessuten så må jeg jo holde liv i kjellv her inne. Har blitt kjent med mange hyggelige MC folk der oppe gjennom Kjellv så en tur samens med dem ser jeg frem til :thumleft
Det er første gang jeg ser at noen planlegger å trappe ned MCkjøringen. At det skulle bli du som var først hadde jeg aldri trodd! Mange opplever at interessen dabber av og erstattes av andre, men å planlegge dette..?
Bra du planlegger en tur hit igjen til sommeren da :-) Gleder meg til det. Får prøve å planlegge noe som topper "Midsund Rundt" fra i fjor. Det blir vanskelig..


Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: RE: Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Jøss... får vel blåse litt liv i denne bloggen igjen med å kludre ned noe, slik at den ikke dør helt bort :knegg

Den siste tiden har jeg hatt mange prosjekter på gang, både privat og i jobbsammenheng på flere nivåer. Jeg har også brukt en del tid på og friske opp min egen personlige blogg (se link i signatur under).

Ellers så tror jeg nok ikke den kommende sesongen blir like aktiv for meg i år da jeg føler interessen har dalt litt, men noen turer blir det nok. Jeg ser for meg at småturene i nabolaget utgår og at jeg heller satser på 3-4 skikkelige turer i Norge i stede for å suse rundt her jeg bor. Men tiden får vise :)

Men den obligatoriske turen til Molde er bankers. Det er nærmest en tradisjon for meg og ta denne turen. Dessuten så må jeg jo holde liv i kjellv her inne. Har blitt kjent med mange hyggelige MC folk der oppe gjennom Kjellv så en tur samens med dem ser jeg frem til :thumleft
Det er første gang jeg ser at noen planlegger å trappe ned MCkjøringen. At det skulle bli du som var først hadde jeg aldri trodd! Mange opplever at interessen dabber av og erstattes av andre, men å planlegge dette..?
Bra du planlegger en tur hit igjen til sommeren da :-) Gleder meg til det. Får prøve å planlegge noe som topper "Midsund Rundt" fra i fjor. Det blir vanskelig..


Sent fra min C6603 via Tapatalk
Hehe, ingen dramatikk i dette kjellv. Jeg merker at jeg kanskje ikke har like mye PMS som andre. Jeg har nok å henge fingrene i og det jeg holder på med trives jeg faktisk med også. Jeg sier ikke at det ikke blir turer, men å sette meg på sykkelen bare for å kjøre ett par mil tror jeg utgår i stor grad.

Men ja, jeg gleder meg til de turene som faktisk teller i mine øyne. :thumleft

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av KevinmsR6 »

:yeyeye Går opp Og ned det der bjerknez:)
Her klør jeg i fingrene til sykkelen kan taes ut av lagring og den kjøringen uten mål kan starte:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av KevinmsR6 »

Må ikke glemme og kommentere en rå blogg bjerknez:) bra jobbet der :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Takk for det KevinmsR6 :)

Jada, dette tar jeg med knusende ro. Er ikke interessen der så kjører man jo bare ikke. Men hvis interessen fortsatt skulle være helt fraværende over lenger tid så må man jo evt. ta en vurdering om man i det hele tatt bør ha en sykkel i garasjen. Men foreløpig er det ikke snakk om noe salg. Blir nok noen turer i år også, hehe.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: Ellers så tror jeg nok ikke den kommende sesongen blir like aktiv for meg i år da jeg føler interessen har dalt litt, men noen turer blir det nok. Jeg ser for meg at småturene i nabolaget utgår og at jeg heller satser på 3-4 skikkelige turer i Norge i stede for å suse rundt her jeg bor. Men tiden får vise :)
Småturer på MC er noe jeg selv også sjelden gjør. Turer uten mål og mening annet enn å kjøre blir det stadig færre av. MC'en startes opp når det er et ærend av noe slag, som handletur eller jobboppdrag.
Begge deler er et stykke unna siden vi bor rimelig landlig til, et godt stykke unna alle tettsteder i distriktet.
Og det blir en del handleturer til Sverige i sommersesongen også, og da går det gjerne en hel dag, som det er trivelig å tilbringe i MC-salen :) .

Og ja, flere langturer er det helt klart lagt opp til i 2017 sesongen :twothumbs: !
For meg gir MC-kjøring fortsatt mye glede og faktisk sitring i kroppen fortsatt! Så lenge helsa holder kommer jeg helt klart til å fortsette.
Å få samme sitrende glede av å kjøre bil, båt eller andre ting (fly har jeg ingen erfaring med... ;) ) kommer nok aldri til å skje med meg.
Og jada! Jeg har kjørt en del heftige biler uten at dette har fått meg til å sprekke opp ansiktet i et glis som går helt rundt selv om disse bilene selvfølgelig har vært artige å kjøre.

Men selvfølgelig, interesser kommer og går og har sine høydarere og svingninger. Kanskje særlig i vinterhalvåret hvor MC-greia er på en god armlengdes avstand. På denne tiden av året finner man så klart på andre ting som man vet å sette pris på.
Har ikke spesielt plagsom PMS jeg heller. Glaner såvidt innom sykkelen nå og da og har f.eks. hatt årntli nærkontakt bare en gang i vinter da jeg koblet til vedlikeholdsladeren en gang tidligere i vinter.
Men når våren melder sin varme ankomst er jeg ganske sikker på at jeg vil kjenne at det verker, ja!
Og ukene fram til da går fort :crazy: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

hehe, jeg må nok innrømme at det å ta frem sykkelen i februar/mars i år (som jeg gjorde i fjor) ikke kommer på tale. Den skal få stå i garasjen til det blir godt og varmt. Har foreløpig ikke noe som helst hast med å dra den frem fra dvalen.

Som sagt så tar jeg dette med knusende ro. Er lysten der, så kjører jeg. Er den ikke der så lar jeg den stå. Blir det slik at lysten blir fraværende over lenger tid, ja så kan man jo selge den.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg åpnet for muligheten til å kommentere i bloggen min. Linken er i signaturen for dere som er nyskjerrige :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Lenge siden jeg har skrevet noe i bloggen min nå. Mye av tiden min går med på og skrive noe i bloggen på nettsiden min samt holde den oppdatert, så blir liksom ikke så mye skriverier her.

Så... venter jeg på sesongen? Er jeg kjørekåt? blir det noen langturer i år?

Helt ærlig så kjenner jeg ikke helt kjøresuget enda. Har et ganske avslappet forhold til det og venter gjerne til nærmere sommeren før jeg vurderer og løfte sløret av BMW'en. Men når tiden er inne så skal den få litt vårpleie :)

Så... blir det noen langturer i år?
Jada, det blir nok det, men jeg tenker nok at den obligatoriske vestlandsturen er den som jeg venter mest på. Jeg blir nok litt mer tilbakeholden i år vil jeg tippe. Men det gjør ingenting for meg. Jeg kjører når jeg har lyst og det er jo det som teller. Jeg har mer en nok annet å fordrive tiden min med så jeg tar ting som det kommer :)

Så jeg blir nok å se på veien i år også, men om jeg overstiger fjordårets drøye 10.000km. er jeg usikker på. Som sagt så er jo meningen at man kjører når man har lyst og ikke kjører for å brenne av flest mulig km.

Sykkelbytte blir det ikke noe av i år og sikkert ikke til neste år heller. Vertfall ikke hvis kjøresuget ikke økes betraktelig. Da kan det i så fall fort skje at jeg bytter beite med tanke på sykkeltype. Hva det evt. blir aner jeg ikke, men en traktor blir det vertfall ikke. DET er jeg sikker på! :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: Sykkelbytte blir det ikke noe av i år og sikkert ikke til neste år heller. Vertfall ikke hvis kjøresuget ikke økes betraktelig. Da kan det i så fall fort skje at jeg bytter beite med tanke på sykkeltype. Hva det evt. blir aner jeg ikke, men en traktor blir det vertfall ikke. DET er jeg sikker på! :)
Å joda :crazy: !
Det blir nok traktor, skal du se.
Du har jo vært og snust på de fleste andre sykkeltyper.
Så det er jo nesten bare traktor som gjenstår.

Så... traktor neste, ja :P

Tut trak og kjør :mc6
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:
Bjerknez skrev: Sykkelbytte blir det ikke noe av i år og sikkert ikke til neste år heller. Vertfall ikke hvis kjøresuget ikke økes betraktelig. Da kan det i så fall fort skje at jeg bytter beite med tanke på sykkeltype. Hva det evt. blir aner jeg ikke, men en traktor blir det vertfall ikke. DET er jeg sikker på! :)
Å joda :crazy: !
Det blir nok traktor, skal du se.
Du har jo vært og snust på de fleste andre sykkeltyper.
Så det er jo nesten bare traktor som gjenstår.

Så... traktor neste, ja :P

Tut trak og kjør :mc6
Traktorene er praktiske dem sikkert, ingen tvil om det, men jeg synes bare det blir så innmari gubbete og lite inspirerende. Dessuten så hater jeg vindskjermer og alle vet jo hvordan en traktor uten vindskjerm ser ut. Blir som å se en kjærring uten hår. (på hue) :knegg

EDIT:
No fence btw :vs

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Traktorer er stygge uansett - med eller uten skjerm utgjør bare marginale forskjeller... :crazy:
Men du verden hvor fine de er å kjøre :twothumbs:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Men hvis det hjelper, så er ikke den KTM'en din av de styggeste vertfall :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Men hvis det hjelper, så er ikke den KTM'en din av de styggeste vertfall :)
Vel...
hjelper ingenting siden hjelp ikke er påkrevet.
For meg spiller det ingen rolle om traktorene er stygge. Men jeg unngår likevel de som er styggest, i mine øyne, nemlig de med misfosternebb... :knegg

:crazy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar