Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Tja, nå kan jo Drift S filme i 3,5 time på ett batteri. Hadde mye heller kjøpt ett eller flere batterier og ladet de i tankvesken istedenfor å surre med et ladekabel opp på hjelmen.
Har sett at den skal klare rundt 3 timer ja. Men er dette skrytetid eller fungerer den faktisk i over 3 timer?

Noen her som har Drift Ghost S som kan bekrefte batteritiden i praksis?

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av evike »

Har fortsatt tjuvtid på jobb... Har vært i bloggen din og skrålest litt og stusser litt over at du heller velger den enorme pakksekken når du er på tur fremfor låsbare sidevesker.
Bare vent til du har dratt med deg pakksekken inn på restauranter, sightseing i byene du besøker, grottebesøk, taubane osv. osv... :-)å

Sverger til låsbare vesker når JEG er på tur, mindre å dra med seg hver gang en parkerer.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

evike skrev:Har fortsatt tjuvtid på jobb... Har vært i bloggen din og skrålest litt og stusser litt over at du heller velger den enorme pakksekken når du er på tur fremfor låsbare sidevesker.
Bare vent til du har dratt med deg pakksekken inn på restauranter, sightseing i byene du besøker, grottebesøk, taubane osv. osv... :-)å

Sverger til låsbare vesker når JEG er på tur, mindre å dra med seg hver gang en parkerer.
Forstår at du mener det evike.

Rent estetisk så liker jeg ikke de låsbare veskene. Det tar for mye tid og montere/avmontere. For det andre så kan jeg ikke forestille meg at disse er 100% vanntette da jeg mener det er små dreneringshull i bunnen (hvis jeg ikke husker feil). Det er helelr ikke plass til på langt nær så mye i disse veskene som i denne "pakksekken" jeg har kjøpt.

Pakksekken jeg har kjøpt er 100% vanntett, den rommer MYE mer og de ner enkel og ta av samt bære med seg da det er skikkelige håndtak samt skulder reim til den. Den vil også stort sett inneholde klær og "myke" ting så veldig tung blir den ikke.

De låsbare sideveskene er sikkert greie dem, men hvis noen vil stjele noe så tar dem det uansett er min mening.

I tankvesken har jeg alt av GPS/kamera/mobil etc. med tilbehør samt litt kaffe og nistepakke.

Når jeg er på motorsykkeltur så blir det heller ikke noe restaurantbesøk på meg. Har med meg primus (gass) så her koker jeg meg litt hurtigmat fra XXL samt kaffe langs veien eller på en rasteplass. :-)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av JohnnyTh »

evike skrev:Har fortsatt tjuvtid på jobb... Har vært i bloggen din og skrålest litt og stusser litt over at du heller velger den enorme pakksekken når du er på tur fremfor låsbare sidevesker.
Bare vent til du har dratt med deg pakksekken inn på restauranter, sightseing i byene du besøker, grottebesøk, taubane osv. osv... :-)å

Sverger til låsbare vesker når JEG er på tur, mindre å dra med seg hver gang en parkerer.
Enig med Evike her. Har hatt en Europatur med softbags og aldri mer. Alt må kunne låses. Selvsagt hvis noen virkelig vil inne i sideveskene så klarer de det, men de stopper den tilfeldige tyven som bare ser et lett bytte.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:
evike skrev:Har fortsatt tjuvtid på jobb... Har vært i bloggen din og skrålest litt og stusser litt over at du heller velger den enorme pakksekken når du er på tur fremfor låsbare sidevesker.
Bare vent til du har dratt med deg pakksekken inn på restauranter, sightseing i byene du besøker, grottebesøk, taubane osv. osv... :-)å

Sverger til låsbare vesker når JEG er på tur, mindre å dra med seg hver gang en parkerer.
Enig med Evike her. Har hatt en Europatur med softbags og aldri mer. Alt må kunne låses. Selvsagt hvis noen virkelig vil inne i sideveskene så klarer de det, men de stopper den tilfeldige tyven som bare ser et lett bytte.
Denne "softbag'en" må først hukes av i begge ender, så må man rulle opp toppen etc. Det er ikke bare en glidelås.
Når jeg feks. skal inn på hytta for kvelden, eller hotellet etc. så tar jeg bare med meg denne vesken å da har jeg alt. Sideveskene må tømmes.

Dessuten så kommer jeg så klart ikke til å gå på lange utflukter med en slik veske på slep. Jeg skal kjøre motorsykkel :prop:

Jeg ser fordelen med disse fastmonterte sideveskene, men det er uansett ikke plass til alt jeg skal ha med i disse to og da må jeg uansett ty til en slik veske i tillegg så da bestemte jeg meg heller for å kjøpe EN stor veske til å slenge over salen. :prf

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av spidair »

Hvor mye ligger det i at polisen stopper de som har hjelmmontert kamera?

Bare sånn av nysgjerrighet... Du kan jo da faktisk være den som selv har laget det førende beviset på for høy fart om du skulle være så uheldig liksom...

Har et AEE kamera som jeg enda ikke har turt å bruke da sykkelen ofte spretter litt opp og ned i fart her og der... Ikke at jeg prøver på det, men noen ganger skjer det bare... fort gjort å gi litt gass og ha 65km/t i 50 sonen og slikt... Er det noen som faktisk har mistet sertifikatet fordi politiet la sine klamme hender på minnekortet som "beviser" for stor fart? Ser at ganske mange velger å sladde speedometeret i klippene der speedometeret er med.... Bare av nysgjerrighet altså?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

spidair skrev:Hvor mye ligger det i at polisen stopper de som har hjelmmontert kamera?

Bare sånn av nysgjerrighet... Du kan jo da faktisk være den som selv har laget det førende beviset på for høy fart om du skulle være så uheldig liksom...

Har et AEE kamera som jeg enda ikke har turt å bruke da sykkelen ofte spretter litt opp og ned i fart her og der... Ikke at jeg prøver på det, men noen ganger skjer det bare... fort gjort å gi litt gass og ha 65km/t i 50 sonen og slikt... Er det noen som faktisk har mistet sertifikatet fordi politiet la sine klamme hender på minnekortet som "beviser" for stor fart? Ser at ganske mange velger å sladde speedometeret i klippene der speedometeret er med.... Bare av nysgjerrighet altså?
Aner ikke, men litt kvalifisert gjetning sier at dem ikke har lov til å beslaglegge noe som er ditt sån uten videre...?

Uansett så er ikke dette noe jeg har dårlig samvitighet for, for jeg kjører jo stort sett pent :mk :-k

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av 45316 »

Kortversjon er at det må foreligge skjellig grunn til mistanke om forhold som kan medføre frihetsstraff for at de kan ransake og ta beslag.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av spidair »

45316 skrev:Kortversjon er at det må foreligge skjellig grunn til mistanke om forhold som kan medføre frihetsstraff for at de kan ransake og ta beslag.
Oki takk... Men kan de ikke bare si at de har sjellig grunn til mistanke så fort de ser en plastikk rakett? Kommer ihvertfall til å passe på at jeg holder meg "innafor" som en smed når jeg kjører med mitt kamera montert... :) Neimen om jeg vil føre mine egne bevis der... he he.

Det går jo an å montere kameraet på sykkelen da, men da får man et dårligere oversikts bilde syntes jeg... Får liksom med seg hva føreren ser også når den er montert på hjelm... :) Kanskje lage en liten lapp eller lignende som "tilfeldigvis" ligger over speedometeret når kamera er på, det kan jo ikke være ulovlig vel.... Så er jo problemet løst tenker jeg.. :) Bare å tape på en hvit lapp det står "ikke kjør for fort!" på som ligger over halve speedometeret... ha ha... Ville nok onkel politi blitt lange i trynet tenker jeg... :)

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av 45316 »

Håper og tror at vi ikke har kommet til det stadiet at politiet konstruerer skjellig grunn til mistanke.

Det er fullt mulig å beregne gjennomsnittsfart til tross for at speedometeret er skjult. Det er også det som blir gjort i disse tilfellene. Hvis man skal bruke speedometeret må man ha den aktuelle sykkelen inn for kontroll.


Sent from my iPhone using Tapatalk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av LordShaft »

Dette er dessverre blitt en realitet... Etter X antall skrytefilmer på nett pga tullkjøring på sykkel, er det til tider gått sport i å stoppe sykler med kamera å beslaglegge minnekort.
Dere kan jo prøve å definere skjelig grunn til misstanke. Vært flere episoder i Bergen hvor folk er blitt stoppet

Sony Z2

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av SuperMorten »

Jeg tror vel at de ser det litt an. Hvis Bjerknez kommer kjørende på sin 1300-cruiser, med kamera, skal det vel godt gjøres at det er skjellig grunn til mistanke om noe tullkjøring. I så fall tror jeg de blir skuffet :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av LordShaft »

Ja nå kjører jeg i et segment som skiller seg litt ut :lol

Sony Z2

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:Jeg tror vel at de ser det litt an. Hvis Bjerknez kommer kjørende på sin 1300-cruiser, med kamera, skal det vel godt gjøres at det er skjellig grunn til mistanke om noe tullkjøring. I så fall tror jeg de blir skuffet :knegg
Er vel ikke akkurat den sykkelen som maner til grisekjøring nei :)

Uansett, så bekymrer jeg meg ikke veldig angående det :mk

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av TBI81 »

LordShaft skrev:Dette er dessverre blitt en realitet... Etter X antall skrytefilmer på nett pga tullkjøring på sykkel, er det til tider gått sport i å stoppe sykler med kamera å beslaglegge minnekort.
Dere kan jo prøve å definere skjelig grunn til misstanke. Vært flere episoder i Bergen hvor folk er blitt stoppet

Sony Z2
Seriøst? Vet du dette, eller er det kun rykter?

Svar