Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Tom »

AJ skrev:
ZZR-Tom skrev: Med tanke på ka du siterer og ka du skriver sååååå.......ehhh ja du kaller mangen her inne for k..su....??? :scratch
Så, så!! :[-X
Tenker vi stopper der, ja...
Omformulert det litt :-)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JohnnyTh »

jaggu godt du følger meg AJ. Og der traff vi taket og :) da er det ikke noe å diskutere lengre heller. :thumleft
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av fikse »

Bare sånn for å dra diskusjonen helt ut på viddene: De pølsene (pølsene, ikke "pølsene") en får på 3-kroneren ved torget i Bergen, de er bare uforglemmelige. Kvalitet fra start til slutt :thumleft Verdt turen alene. Forresten fåes de kjøpt hos Solheim Kjøtt på Danmarksplass.

Pogger, no ble eg sulten!

Men ja, en skal være ganske stor i kjeften for å trøkke en sånn pølse i trynet :yeyeye

Forresten så é det bare å få på piggdekkene, så é møtet på torget med tilhørende snadderpølse innen rekkevidde. Bare sånn for å smøøøre det inn te dokker så é full av PMS :prop:
Så, kor stor motor trenger en til å få tilfredstilt pølselysten? Eg har som sagt 26 esler, kommer meg fort nok fram te å rekke 3-kroneren. Så det så :mc1
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

fikse skrev:Bare sånn for å dra diskusjonen helt ut på viddene: De pølsene (pølsene, ikke "pølsene") en får på 3-kroneren ved torget i Bergen, de er bare uforglemmelige. Kvalitet fra start til slutt :thumleft Verdt turen alene. Forresten fåes de kjøpt hos Solheim Kjøtt på Danmarksplass.

Pogger, no ble eg sulten!

Men ja, en skal være ganske stor i kjeften for å trøkke en sånn pølse i trynet :yeyeye

Forresten så é det bare å få på piggdekkene, så é møtet på torget med tilhørende snadderpølse innen rekkevidde. Bare sånn for å smøøøre det inn te dokker så é full av PMS :prop:
Skal vi ta den heeeelt ut, så vil jeg legge til at Småbåthavna Gatekjøkken nedenfor SAS i Bodø har Norges beste burgere, (joda, det har de)! De er lokalt laget. Desuten er det skiltet MC-parkering her og du treffer alltid på noen likesinnede her. :knegg
Sist redigert av ZZR-Erling den 17 jan 2013, 21:43, redigert 1 gang totalt.

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Tysnes »

fikse skrev:Bare sånn for å dra diskusjonen helt ut på viddene: De pølsene (pølsene, ikke "pølsene") en får på 3-kroneren ved torget i Bergen, de er bare uforglemmelige. Kvalitet fra start til slutt :thumleft Verdt turen alene. Forresten fåes de kjøpt hos Solheim Kjøtt på Danmarksplass.

Pogger, no ble eg sulten!

Men ja, en skal være ganske stor i kjeften for å trøkke en sånn pølse i trynet :yeyeye

Forresten så é det bare å få på piggdekkene, så é møtet på torget med tilhørende snadderpølse innen rekkevidde. Bare sånn for å smøøøre det inn te dokker så é full av PMS :prop:
Så, kor stor motor trenger en til å få tilfredstilt pølselysten? Eg har som sagt 26 esler, kommer meg fort nok fram te å rekke 3-kroneren. Så det så :mc1
Har over 20 års fartstid i Bergen, så kjenner til 3- kroneren. Topp pølser :thumleft

KawaKjetil

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av KawaKjetil »

ZZR-Erling skrev:
fikse skrev:Bare sånn for å dra diskusjonen helt ut på viddene: De pølsene (pølsene, ikke "pølsene") en får på 3-kroneren ved torget i Bergen, de er bare uforglemmelige. Kvalitet fra start til slutt :thumleft Verdt turen alene. Forresten fåes de kjøpt hos Solheim Kjøtt på Danmarksplass.

Pogger, no ble eg sulten!

Men ja, en skal være ganske stor i kjeften for å trøkke en sånn pølse i trynet :yeyeye

Forresten så é det bare å få på piggdekkene, så é møtet på torget med tilhørende snadderpølse innen rekkevidde. Bare sånn for å smøøøre det inn te dokker så é full av PMS :prop:
Skal vi ta den heeeelt ut, så vil jeg legge til at Annas Gatekjøkken nedenfor SAS i Bodø har NOrges beste burgere! De er lokalt laget. Desuten er det skiltet MC-parkering her og du treffer alltid på noen likesinnede her. :knegg
Go'e pølser på 3-kroneren ja :thumleft Har støttet de med noen riksdaler opp igjennom årene :-)
Angående mc-parkering har jeg ikke sett noe slikt i Bergen. Men i Trondheim kom jeg forbi dette skiltet på byvandring :vs Slike skulle det vært flere av!
mc parkering.jpg
Men vi har jo en mc-parkering på Bjørkheim på vei til Hardanger da...
bjørkheim.jpg

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av fikse »

Smått med MCparkering i Bergen ja, men jeg har parkert allverdens steder i sentrum, og aldri fått bot eller stygge blikk fra uvesenet :[-o< Det virker som at MC-er er noenlunde fredet så sant en parkerer så en ikke hindrer noen. Med eller uten masse kubikk...eller var det krefter...eller var det moment... eller... :lol
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Fiksern: Det høres ut som den der "3-kroners-pølse-sjappa" er så attraktiv at den kan være utgangspunkt for et lite arrangement, feks "MCsidens Pølsefest" :-k
Hvis det passer sånn at jeg er sørpå når du arrangerer dette, så tar jeg Multistradan og råkjører vestover fjellet :yeyeye

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JohnnyTh »

Det reagerte jeg på i sommer når jeg var i Bergen. MC som parkerte over alt. Mange veldig kreativt men ingen til hinder for noe som helst. I Kristiansand fikk jeg en gang nesten bot for å ha parkert mellom 2 hus som lå i en liten vinker til hverandre så det ble en liten krok der. Parkeringsvakten mente det teknisk sett var fortau. Det hadde han og sikkert rett i. Og hvis man var sørpe full og måtte lene seg til veggen mens man gikk så hadde den kanskje vært i veien.

En gang fikk jeg og bot for å ha parkert for nærme veikryss. Det var og riktig hvis ikke det var for at veikrysset var gravd opp og stengt av med sementblokker og gjerde. Bot ble det. hadde vist ikke noe å si at veikrysset var et 3 meter dypt hull.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Tysnes »

ArcticTiger skrev::vs Fiksern: Det høres ut som den der "3-kroners-pølse-sjappa" er så attraktiv at den kan være utgangspunkt for et lite arrangement, feks "MCsidens Pølsefest" :-k
Hvis det passer sånn at jeg er sørpå når du arrangerer dette, så tar jeg Multistradan og råkjører vestover fjellet :yeyeye
Pølsefest i Bergen :yeyeye

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av fikse »

ArcticTiger skrev::vs Fiksern: Det høres ut som den der "3-kroners-pølse-sjappa" er så attraktiv at den kan være utgangspunkt for et lite arrangement, feks "MCsidens Pølsefest" :-k
Hvis det passer sånn at jeg er sørpå når du arrangerer dette, så tar jeg Multistradan og råkjører vestover fjellet :yeyeye
Pøh. Du skal bare vise fram alle kubikkene dine :orefk :rose

I sommerhalvåret er det nærmest en plikt å stille på torget noen ganger gjennom sesongen, og pølse på 3-kroneren hører med. Tør ikke tenke på antall pølser som er konsumert der gjennom årene... :redface

Tror ikke jeg skal holdes ansvarlig for treff. Med 3 små gutteraketter i heimen er jeg en høyst ustabil koordinator p.t. :-)å

Men jeg er glatt med på en tur på torget ja, når solen skinner og tempen er litt over frysepunktet :thumleft Igrunnen en stund siden litt skryt-og-lyg på torget :knegg
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av dag-zzr »

kubikk og effekt -pølsevev tema for mange. Pølser er kulturmat når man er på (MC)tur. Trudde de lager gode pølser på Hønefoss også? :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38203
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av AJ »

dag-zzr skrev:kubikk og effekt -pølsevev tema for mange. Pølser er kulturmat når man er på (MC)tur. Trudde de lager gode pølser på Hønefoss også? :scratch
From Hönefoss with love - Leiv Vidar :D

Joda... er verdenskjent i Norge de pølsene der... ;-) :prf :prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Kawasaki »

Jaja,det går på frem her,ser jeg.

Nå skal det "krangles/skrytes" av hvor man får den beste pølsa. Pølsegnomer :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Jompa »

Før ble japanske sykler kalt riskokere, vi kan jo krangle om hva slags sykler som kan kalles pølsekokere ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar