Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av Bjerknez »

Bare for å være sikker på at jeg forstår deg riktig ... du mener at fordi du f.eks. liker hårnålsvinger bedre enn f.eks meg, så er jeg en mindre fullkommen motorsyklist enn deg? ... til tross for at du har mindre trening enn meg, trening som du påpeker viktigheten av.
Og i samme åndedrag hevder du at erfaring ikke betyr en dritt.
Nei, det er ikke det jeg skrev...

Jeg skriver ikke noe som helst om deg, for jeg vet ikke noe om deg og dine kunnskaper. Men jeg er ganske sikker på at hvis man skal bli god i noe så må ting repeteres og holdes vedlike, samt at man kanskje bør presse seg selv litt. Altså gå litt utenfor komfortsonen. Gjør man ikke dette så tror jeg man stagnerer litt. Altså hvis målet er å kunne takle slike hårnålssvinger på en bedre måte, eller teknikk generelt når det kommer til motorsykkel kjøring.

Definisjonen av hva du mener med "fulkommen motorsyklist" skal jeg dog ikke begi meg ut på...

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av jhn »

Bjerknez skrev:
Bare for å være sikker på at jeg forstår deg riktig ... du mener at fordi du f.eks. liker hårnålsvinger bedre enn f.eks meg, så er jeg en mindre fullkommen motorsyklist enn deg? ... til tross for at du har mindre trening enn meg, trening som du påpeker viktigheten av.
Og i samme åndedrag hevder du at erfaring ikke betyr en dritt.
Nei, det er ikke det jeg skrev...

Jeg skriver ikke noe som helst om deg, for jeg vet ikke noe om deg og dine kunnskaper. Men jeg er ganske sikker på at hvis man skal bli god i noe så må ting repeteres og holdes vedlike, samt at man kanskje bør presse seg selv litt. Altså gå litt utenfor komfortsonen. Gjør man ikke dette så tror jeg man stagnerer litt. Altså hvis målet er å kunne takle slike hårnålssvinger på en bedre måte, eller teknikk generelt når det kommer til motorsykkel kjøring.

Definisjonen av hva du mener med "fulkommen motorsyklist" skal jeg dog ikke begi meg ut på...
Det ble snakket om man liker/trives/synes det er artig eller ikke med hårnåler. Jeg er en av de som ikke synes det er det artigste.
Så kom denne kommentaren:
"Jeg vil påstå, at om du ikke trives med eller mestrer hårnåler, så har du kjørt for lite, og er å anse som en mindre fullkommen motorsyklist. Evt du kjører en sykkel som er feil for deg, og denslags bruk."
Dette sa du deg enig i. Du nevnte ikke meg, det stemmer, men det gjelder meg likevel siden jeg mener det jeg gjør om hårnåler.
Jeg skrev f.eks deg og meg .... altså hypotetisk. Hvem vi snakker om er ikke viktig, men meningene og holdningene.
"Fullkommen motorsyklist" var ikke mine ord ... de stammer fra din meningsfelle, så du får spørre han hva han legger i uttrykket.
Du påpeker viktig heten av trening, samtidig som du sier at 50 års erfaring ikke betyr en dritt.
Det var faktisk det du sa.
Det er riktig, du vet ikke noe om meg, eller hvem andre det nå måtte være Olav snakker om, men likevel er du enig med han at det er ikke like fullkomne motorsyklister som de som liker hårnåler en smule mere enn meg

Hva var det jeg misforstod?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av Bjerknez »

jhn skrev:
Bjerknez skrev:
Bare for å være sikker på at jeg forstår deg riktig ... du mener at fordi du f.eks. liker hårnålsvinger bedre enn f.eks meg, så er jeg en mindre fullkommen motorsyklist enn deg? ... til tross for at du har mindre trening enn meg, trening som du påpeker viktigheten av.
Og i samme åndedrag hevder du at erfaring ikke betyr en dritt.
Nei, det er ikke det jeg skrev...

Jeg skriver ikke noe som helst om deg, for jeg vet ikke noe om deg og dine kunnskaper. Men jeg er ganske sikker på at hvis man skal bli god i noe så må ting repeteres og holdes vedlike, samt at man kanskje bør presse seg selv litt. Altså gå litt utenfor komfortsonen. Gjør man ikke dette så tror jeg man stagnerer litt. Altså hvis målet er å kunne takle slike hårnålssvinger på en bedre måte, eller teknikk generelt når det kommer til motorsykkel kjøring.

Definisjonen av hva du mener med "fulkommen motorsyklist" skal jeg dog ikke begi meg ut på...
Det ble snakket om man liker/trives/synes det er artig eller ikke med hårnåler. Jeg er en av de som ikke synes det er det artigste.
Så kom denne kommentaren:
"Jeg vil påstå, at om du ikke trives med eller mestrer hårnåler, så har du kjørt for lite, og er å anse som en mindre fullkommen motorsyklist. Evt du kjører en sykkel som er feil for deg, og denslags bruk."
Dette sa du deg enig i. Du nevnte ikke meg, det stemmer, men det gjelder meg likevel siden jeg mener det jeg gjør om hårnåler.
Jeg skrev f.eks deg og meg .... altså hypotetisk. Hvem vi snakker om er ikke viktig, men meningene og holdningene.
"Fullkommen motorsyklist" var ikke mine ord ... de stammer fra din meningsfelle, så du får spørre han hva han legger i uttrykket.
Du påpeker viktig heten av trening, samtidig som du sier at 50 års erfaring ikke betyr en dritt.
Det var faktisk det du sa.
Det er riktig, du vet ikke noe om meg, eller hvem andre det nå måtte være Olav snakker om, men likevel er du enig med han at det er ikke like fullkomne motorsyklister som de som liker hårnåler en smule mere enn meg

Hva var det jeg misforstod?
Det jeg mente var at selv om man har hatt lappen på motorsykkel i 50 år så er ikke dette ensbetydende med at man er en jævel på og kjøre sykkel. Vertfall ikke det intrykket jeg har fått. Men her snakker jeg da om teknikk i hårnåler og aktiv kjøring i svinger etc. Hvis jeg feks. skulle ha kjørt en hel dag i alpene i hårnåler så skal det mye til for at du kunne hoppet rett på sykkelen og holdt følge med meg tror jeg. Altså hvis du ikke har noen erfaring fra slik kjøring tidligere.

Vi er alle forskjellige. Noen liker å kjøre rett frem og cruise, mens andre liker å skrape knepucker i svinger. Jeg befinner meg nok ett sted midt i mellom, kanskje en anelse mer mot den aktive siden. Jeg har ingen intensjoner eller muligheter heller som gir meg den treningen jeg trenger for å holde følge med gutta i alpene fra første stund. Å det gjør MEG i så måte til en ikke like fulkommen motorsyklist som dem andre. Såpass må man vel kunne si om seg selv?

Det er vel så enkelt som at man blir flink til det man trener på og ikke fullt så flink til det man lar vær og trene på. Noen har det også litt i seg, mens andre kanskje må jobbe mer for å få det til. Vi er forskjellige alle sammen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:Guy Martin liker ikke sjikaner, er han da en mindre fullkommen motorsyklist? :-k :knegg

Jeg må ærlig talt si at kjøremessig frister ikke Trollstigen og Stelvio meg et fnugg. :[-( Jeg har vel neppe kjørt noe som kan klassifiseres som en hårnålsving, og ikke frister det heller. Ikke er det noe jeg bryr meg med å mestre heller, på lik linje med at jeg ikke har noe behov for å vri rundt et håndtak til det står 200+km/t på displayet, har greid meg fint i over 5 år uten. 100meter full gass, så bråbrems og langt ned i fart bratt oppover/nedover? I tillegg til bilister og motorsyklister som ikke holder siden sin? Nei takk. Naturmessig har jeg derimot lyst til å oppleve det. ;-)

Syns det er litt snodig fokus innpå her for tiden, hvis en ikke elsker og tilber hårnålsvinger, eller har slitt ut hver siste millimeter av kantene på dekket, eller har skrapt av seg knærne, så er en liksom ikke noe ekte motorsyklist virker det som. :scratch Trodde meningen var å kjøre med vett og ikke utsette andre for unødvendig fare, holde seg på veien og kose seg i det tempoet og svingene en selv trives i.
Jeg er vel heller ikke noe fan av å kjøre hårnålssvinger tror jeg. Inni mellom kan det være artig, men det er morsommere med slakkere svinger som tillater høyere hastighet etc. Men det forandrer ikke det faktum at jeg tror at det er god trening å kjøre i hårnålssvinger.

Når det komemr til setningen "Mindre fulkommen motorsyklist" så er dette en sterk setning i denne sammenhengen og derfor så skrev jeg også tidligere at uttalelsen til Onkel kanskje var litt krass. Men jeg liker den for det. For det funket jo! Det ble jo en debatt ut av det :lol

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av Tobben84 »

Syns det er litt snodig fokus innpå her for tiden, hvis en ikke elsker og tilber hårnålsvinger, eller har slitt ut hver siste millimeter av kantene på dekket, eller har skrapt av seg knærne, så er en liksom ikke noe ekte motorsyklist virker det som. :scratch Trodde meningen var å kjøre med vett og ikke utsette andre for unødvendig fare, holde seg på veien og kose seg i det tempoet og svingene en selv trives i.[/quote]

Veldig enig i dette. Vokse folk som driver å sammenligner striper eller ikke på dekkene sine er hakket for spesielt for min del, moped-portalen neste. Grensetesting holder jeg på med på bane, og på veien ønsker jeg å kose meg med en god sikkerhetsmargin.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av Tobben84 »

Bjerknez skrev:
Bare for å være sikker på at jeg forstår deg riktig ... du mener at fordi du f.eks. liker hårnålsvinger bedre enn f.eks meg, så er jeg en mindre fullkommen motorsyklist enn deg? ... til tross for at du har mindre trening enn meg, trening som du påpeker viktigheten av.
Og i samme åndedrag hevder du at erfaring ikke betyr en dritt.
Nei, det er ikke det jeg skrev...

Jeg skriver ikke noe som helst om deg, for jeg vet ikke noe om deg og dine kunnskaper. Men jeg er ganske sikker på at hvis man skal bli god i noe så må ting repeteres og holdes vedlike, samt at man kanskje bør presse seg selv litt. Altså gå litt utenfor komfortsonen. Gjør man ikke dette så tror jeg man stagnerer litt. Altså hvis målet er å kunne takle slike hårnålssvinger på en bedre måte, eller teknikk generelt når det kommer til motorsykkel kjøring.

Definisjonen av hva du mener med "fulkommen motorsyklist" skal jeg dog ikke begi meg ut på...
Vet ikke helt hvor og når det er du anbefaler å presse seg ut av comfort-sonen sin jeg, men er det noe jeg alltid sier til uerfarne motorsyklister så er det at de bør holde seg godt INNENFOR comfortsonen sin og bygge trygghet etterhvert. Jeg vil ikke møte de aspirerende motorsyklistene som presser seg ut av comfortsonen i en hårnål hvertfall.... :scratch

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av Bjerknez »

Tobben84 skrev:
Bjerknez skrev:
Bare for å være sikker på at jeg forstår deg riktig ... du mener at fordi du f.eks. liker hårnålsvinger bedre enn f.eks meg, så er jeg en mindre fullkommen motorsyklist enn deg? ... til tross for at du har mindre trening enn meg, trening som du påpeker viktigheten av.
Og i samme åndedrag hevder du at erfaring ikke betyr en dritt.
Nei, det er ikke det jeg skrev...

Jeg skriver ikke noe som helst om deg, for jeg vet ikke noe om deg og dine kunnskaper. Men jeg er ganske sikker på at hvis man skal bli god i noe så må ting repeteres og holdes vedlike, samt at man kanskje bør presse seg selv litt. Altså gå litt utenfor komfortsonen. Gjør man ikke dette så tror jeg man stagnerer litt. Altså hvis målet er å kunne takle slike hårnålssvinger på en bedre måte, eller teknikk generelt når det kommer til motorsykkel kjøring.

Definisjonen av hva du mener med "fulkommen motorsyklist" skal jeg dog ikke begi meg ut på...
Vet ikke helt hvor og når det er du anbefaler å presse seg ut av comfort-sonen sin jeg, men er det noe jeg alltid sier til uerfarne motorsyklister så er det at de bør holde seg godt INNENFOR comfortsonen sin og bygge trygghet etterhvert. Jeg vil ikke møte de aspirerende motorsyklistene som presser seg ut av comfortsonen i en hårnål hvertfall.... :scratch
Det må man vel egentlig kanskje kjenne litt på selv tror jeg. Man kaster seg vel naturlig nok ikke rett ned i knepuckskrapemodus med et varmt førerkort i lomma. Man tar det jo litt etter litt i små steg ut fra hvor trygg man føler seg på sykkelen etc.

ZZR-Erling

Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av ZZR-Erling »

Hårnålene kan være utfordrendede, og da liker man utfordringer, eller så liker man de ikke.
Som regel fører hårnålene opp til en vakker topp, og eller utsikt, og det liker alle. :prf

Blir de for krevende, synes selvfølgelig vedkommende at de er en pest og en plage. En overlassa bike, med slapp bakdemper, er det verste å komme med på slike plasser!

Hvis man legger opp ruter som er i lengste laget og de inneholder mange hårnåler, ja da er det ikke morsomt lenger. Da er de jo bare liksom iveien.
Nei, skal man nyte hårnålene, skal biken ha lite eller ingen last, og man skal ha goood tid!

Stelvio's sør/øst-rampe er det mest krevende passet jeg har kjørt. Der er det skikkelige hårnåler. Iforhold er Trollstigen nada, (kort med få svinger og ikke særlig krappe/bratte heller).

ZZR-Erling

Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av ZZR-Erling »

Olav K skrev:Jeg vil påstå, at om du ikke trives med eller mestrer hårnåler, så har du kjørt for lite, og er å anse som en mindre fullkommen motorsyklist. Evt du kjører en sykkel som er feil for deg, og denslags bruk.
Ja, det skulle stemme det :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av LordShaft »

Elolz skrev: Jeg må ærlig talt si at kjøremessig frister ikke Trollstigen og Stelvio meg et fnugg. :[-( Jeg har vel neppe kjørt noe som kan klassifiseres som en hårnålsving, og ikke frister det heller. Ikke er det noe jeg bryr meg med å mestre heller, på lik linje med at jeg ikke har noe behov for å vri rundt et håndtak til det står 200+km/t på displayet, har greid meg fint i over 5 år uten. 100meter full gass, så bråbrems og langt ned i fart bratt oppover/nedover? I tillegg til bilister og motorsyklister som ikke holder siden sin? Nei takk. Naturmessig har jeg derimot lyst til å oppleve det. ;-)
Jeg skjønner det veldig godt jeg. Har vært på samme sted selv. Eneste grunnen til at jeg ville oppleve trollstigen var naturen. Svingene var bare et nødvendig onde som fulgte med. Men når en har kjørt sykkel noen år, er det ofte greit å prøve litt nye utfordringer. For meg, er hårnåler definitivt noe av det mest utfordrende og gøye som finnest å kjøre på sykkel. (skal ikke uttale meg om grus enda, kjørt det for lite)
Men så kommer en ikke unna de begrensningene som er satt av hvilket sykkelvalg vi har gjort. Noen sykler setter begrensninger når det kommer til fart, noen til nedlegg, noen til bremsing og andre til størrelse. Å det er naturligvis med på å farge hva en foretrekker eller hva en syns er kjekkest å kjøre :vs
Elolz skrev:Syns det er litt snodig fokus innpå her for tiden, hvis en ikke elsker og tilber hårnålsvinger, eller har slitt ut hver siste millimeter av kantene på dekket, eller har skrapt av seg knærne, så er en liksom ikke noe ekte motorsyklist virker det som. :scratch Trodde meningen var å kjøre med vett og ikke utsette andre for unødvendig fare, holde seg på veien og kose seg i det tempoet og svingene en selv trives i.
Når begynte vi å bry oss om hva alle andre gjorde? Om noen mener at du er mer eller mindre motorsyklist avhengig av hvor slitt knepukkene dine er, eller hvor store kyllingstripene dine er, sier det vel strengt talt mer om de, enn det gjør om deg :thumleft
Kjør å være fornøyd med din måte å kjøre på :thumleft

Å hvis folk trekker pusten to eller tre ganger å virkelig leser setningen olav skrev. Virkelig leser den. Ser dere hva han skriver? :prf

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av ATWindsor »

Tobben84 skrev:
Bjerknez skrev:
Bare for å være sikker på at jeg forstår deg riktig ... du mener at fordi du f.eks. liker hårnålsvinger bedre enn f.eks meg, så er jeg en mindre fullkommen motorsyklist enn deg? ... til tross for at du har mindre trening enn meg, trening som du påpeker viktigheten av.
Og i samme åndedrag hevder du at erfaring ikke betyr en dritt.
Nei, det er ikke det jeg skrev...

Jeg skriver ikke noe som helst om deg, for jeg vet ikke noe om deg og dine kunnskaper. Men jeg er ganske sikker på at hvis man skal bli god i noe så må ting repeteres og holdes vedlike, samt at man kanskje bør presse seg selv litt. Altså gå litt utenfor komfortsonen. Gjør man ikke dette så tror jeg man stagnerer litt. Altså hvis målet er å kunne takle slike hårnålssvinger på en bedre måte, eller teknikk generelt når det kommer til motorsykkel kjøring.

Definisjonen av hva du mener med "fulkommen motorsyklist" skal jeg dog ikke begi meg ut på...
Vet ikke helt hvor og når det er du anbefaler å presse seg ut av comfort-sonen sin jeg, men er det noe jeg alltid sier til uerfarne motorsyklister så er det at de bør holde seg godt INNENFOR comfortsonen sin og bygge trygghet etterhvert. Jeg vil ikke møte de aspirerende motorsyklistene som presser seg ut av comfortsonen i en hårnål hvertfall.... :scratch
Jeg skjønner litt hva han mener, og er delvis enig, å kjøre riktig handler på mange måter om "ro" når man er nervøs, så gjør man dumme ting, man "må" presse seg litt for å få kroppen til å skjønne at det man vet går bra faktisk går bra i virkeligheten også, men alt med måte såklart. Man vil jo gjerne at comfortsonen skal være så brei som mulig, og da må man jobbe litt med å utvide den.

Angående hårnålssvinger så har jeg vel personlig et litt ambivalent forhold til de, synes ikke det er den artigste typen sving (det jeg liker aller best er kanskje lange relativt krappe svinger, men ikke helt "hårnål"), og i praksis kan det være litt stress med underlag der, på den andre siden har jeg ikke kjørt så mye i de, det er jo ikke så mange av de, og det er en ganske stor fordel at man kan kjøre sakte og samtidig få lagt seg over endel. Mtp fartsgrenser, sikkerhet osv.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av ATWindsor »

LordShaft skrev: Men så kommer en ikke unna de begrensningene som er satt av hvilket sykkelvalg vi har gjort. Noen sykler setter begrensninger når det kommer til fart, noen til nedlegg, noen til bremsing og andre til størrelse. Å det er naturligvis med på å farge hva en foretrekker eller hva en syns er kjekkest å kjøre :vs
Min erfaring er at med de fleste moderne sykler, så er det få relevante begrensinger på normale veier. Det er stort sett føreren som er begrensingen.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av LordShaft »

Jasså.... sier du det? :-k det er ikke min erfaring. Prøv å kjør 40 mil sammenhengende på R vs naked bike. Ja gjerne i 150 på autobahn. Setter sykkelen begrensninger eller føreren?

Kjør i 40 til 50 km/t nedoverbakke med hårnåler på R vs traktor. Er det føreren som setter begrensningene?

Lek deg hurtig inn og ut av svinger også kjent som flikk flakk på veldig svingete vei på R sykkel kontra cruiser... er det sykkel eller fører som setter begrensningen?

Å kjøre 100 mil i løpet av en hel dag. På en R vs cruiser... er det sykkel eller fører som er begrensningen?

Jeg tror vi kan være tilbøyelig å forstå hverandre begge to om vi legger godsiden til :thumleft

Note4

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av jhn »

ZZR-Erling skrev:
Olav K skrev:Jeg vil påstå, at om du ikke trives med eller mestrer hårnåler, så har du kjørt for lite, og er å anse som en mindre fullkommen motorsyklist. Evt du kjører en sykkel som er feil for deg, og denslags bruk.
Ja, det skulle stemme det :thumleft
Du også? :scratch
Hvordan er resonnementet her?
Med bakgrunn i at noen, blandt andre meg, sier at hårnåler ikke er det mest saliggjørende, konkluderer dere med at vi er dårligere motorsyklister enn dere andre? Uten å vite en dritt om hvilken erfaring vi måtte ha.
Kan vi da konkludere med at dere ikke mestrer kjøring i litt slakkere svinger, i litt høyere tempo, har feil sykkel og har for lite erfaring?
En skikkelig sjølgod idiotkonklusjon, spør du meg ... men det gjør du neppe.

Men bare for å ha det også sagt .... det er ikke umulig at jeg ikke er en fullkommen motorsyklist, og at dere er det, men jeg tror vi trenger flere opplysninger enn bare hva vi synes om hårnåler for å konkludere.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?

Legg inn av Snikkeren »

@jhn: hvis vi dropper trives med, blir det bedre da?

"Jeg vil påstå, at om du ikke mestrer hårnåler, så har du kjørt for lite, og er å anse som en mindre fullkommen motorsyklist. Evt du kjører en sykkel som er feil for deg, og denslags bruk."
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar