Hva er DINE turplaner i sommer?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Jarle »

Skal kjøre til London via Eurotunellen i slutten av april.
Leverer sykkelen i London slik at det blir pakket og flydd til Anchorage ett par dager før jeg selv ankommer den 13 mai.

Så er planen å kjøre Pan American Highway. Dvs. Alaska til Argentina i løpet av 7-8mnd.

I det jeg kommer inn i USA på veien sydover er målet å kryss USA på tvers/skrått slik at jeg til slutt ender opp i Florida via TAT ruta (Trans American Trail). Ett nettverk av grusveier som strekker seg fra kyst til kyst.

Etter Florida krysser jeg USA en gang til slik at jeg kommer bort til Mexico å kan begynne på ruta videre sydover.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av freddy123 »

Jarle du skal jo virkelig ut på eventyr du, har du tenkt å lage en slags blogg eller lignende som det kan være mulig å følge med på ?

Du får ha god tur ihvertfall :)

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Jarle »

freddy123 skrev:Jarle du skal jo virkelig ut på eventyr du, har du tenkt å lage en slags blogg eller lignende som det kan være mulig å følge med på ?

Du får ha god tur ihvertfall :)
Bruker denne: http://jarleeek.wordpress.com/
Forberedelsene til turen er også forsøkt dokumentert på denne siden.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av KawaJens »

Håper at Norsktipping ringer slik at eg kan ta den turen og. Har ingen mulighter å ta mer ferie en di 5 vekene en har i året :sorry
Er misunlig :evil

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av AJ »

Hadde planer om en Europa-tur igjen til sommeren, men ser ut til at den utgår. Blir nok heller en tur på kontinentet sommeren 2016, tenker jeg.
I sommer har jeg derimot tenkt å utforske mer av Norge.
Tenker å få med oss Norges-treffet i Sandnes.
Kystriksveien er også med i planene. Besøker gjerne Lofoten igjen :D !

Ellers tar jeg det som det kommer. Har for øvrig bevilget meg noen ekstra ferieuker i år... :prf
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Jarle »

AJ skrev:Hadde planer om en Europa-tur igjen til sommeren, men ser ut til at den utgår. Blir nok heller en tur på kontinentet sommeren 2016, tenker jeg.
I sommer har jeg derimot tenkt å utforske mer av Norge.
Tenker å få med oss Norges-treffet i Sandnes.
Kystriksveien er også med i planene. Besøker gjerne Lofoten igjen :D !

Ellers tar jeg det som det kommer. Har for øvrig bevilget meg noen ekstra ferieuker i år... :prf
Kystriksveien fra Trondheim til Bodø er flott hvis været er bra og man har god tid. Hvis ikke kan det bli lenge å vente på alle fergekaiene :-) Kjørte der i 2008 i nydelig vær. Fikk med meg Norgestreffet som var i Vesterålen.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av jongsanim »

spidair skrev:Kommer an på spørs faktisk... Har fryktelig lyst på en tur til Frankrike og se grotte maleriene i lecraix (eller hva byen heter..) og går ikke det er planen Gotland i Sverige, med Visby som "base" ihvertfall en helg... Gotland er svenskenes "syden", har vært der en gang før, på et offroad treff og da øseregnet det fra Drammen til Oscarshavn og halvveis ut i båtreisen, på 4 timer, da dukket sola frem og vi hadde sol fra blå himmel til vi reiste tilbake igjen, da regnet det sammenhengende til vi kom til Danmark.
Gotland var vikingene base i ferden østover og Visby ble grunnlagt for godt og vel tusen år siden og ser slik ut også.

Så vi får se...

Route 66 skal jeg og en kompis kjøre om to år, når jeg fyller femti... :)
Gotland er et flott sted, skal absolutt tilbake og da med MC! ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Bjerknez »

Sannheten er vel at jeg har enormt mange turplaner for 2015, men planer er en ting, hvordan det blir til slutt er noe annet. Jeg ser for meg at det blir noen vestlandsturer til forskjellige steder og det vil definitivt bli mange helgeturer med overnatting. Nøyaktig hvor vet jeg ikke ennå men ingenting er utelatt.

Men det skal inrømmes at jeg er veldig svak for storbyturer med påfølgende fuktige kvelder etter lange dagers etapper. :-)å :prop:

Oh-den du veit..
Innlegg: 34
Registrert: 26 nov 2010, 19:44
Motorsykkelen din: Spiller ingen rolle bare den er gammal..
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Oh-den du veit.. »

Jarle skrev:Skal kjøre til London via Eurotunellen i slutten av april.
Leverer sykkelen i London slik at det blir pakket og flydd til Anchorage ett par dager før jeg selv ankommer den 13 mai.

Så er planen å kjøre Pan American Highway. Dvs. Alaska til Argentina i løpet av 7-8mnd.

I det jeg kommer inn i USA på veien sydover er målet å kryss USA på tvers/skrått slik at jeg til slutt ender opp i Florida via TAT ruta (Trans American Trail). Ett nettverk av grusveier som strekker seg fra kyst til kyst.

Etter Florida krysser jeg USA en gang til slik at jeg kommer bort til Mexico å kan begynne på ruta videre sydover.
Skulle akkurat til å fortelle om mine planer,men innser nå at det vil se litt stakkarslig ut :redface

God tur!!
-------------------------------------------------------------

IKKE KLIKK HER!!!! http://ikkebike.norwegianforum.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Jarle »

Oh-den du veit.. skrev:
Jarle skrev:Skal kjøre til London via Eurotunellen i slutten av april.
Leverer sykkelen i London slik at det blir pakket og flydd til Anchorage ett par dager før jeg selv ankommer den 13 mai.

Så er planen å kjøre Pan American Highway. Dvs. Alaska til Argentina i løpet av 7-8mnd.

I det jeg kommer inn i USA på veien sydover er målet å kryss USA på tvers/skrått slik at jeg til slutt ender opp i Florida via TAT ruta (Trans American Trail). Ett nettverk av grusveier som strekker seg fra kyst til kyst.

Etter Florida krysser jeg USA en gang til slik at jeg kommer bort til Mexico å kan begynne på ruta videre sydover.
Skulle akkurat til å fortelle om mine planer,men innser nå at det vil se litt stakkarslig ut :redface

God tur!!
De fineste turene/opplevelsene er vell ofte de man opplever en ettermiddag 30 minutter hjemmefra.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Jompa »

Jarle skrev:
Oh-den du veit.. skrev:
Jarle skrev:Skal kjøre til London via Eurotunellen i slutten av april.
Leverer sykkelen i London slik at det blir pakket og flydd til Anchorage ett par dager før jeg selv ankommer den 13 mai.

Så er planen å kjøre Pan American Highway. Dvs. Alaska til Argentina i løpet av 7-8mnd.

I det jeg kommer inn i USA på veien sydover er målet å kryss USA på tvers/skrått slik at jeg til slutt ender opp i Florida via TAT ruta (Trans American Trail). Ett nettverk av grusveier som strekker seg fra kyst til kyst.

Etter Florida krysser jeg USA en gang til slik at jeg kommer bort til Mexico å kan begynne på ruta videre sydover.
Skulle akkurat til å fortelle om mine planer,men innser nå at det vil se litt stakkarslig ut :redface

God tur!!
De fineste turene/opplevelsene er vell ofte de man opplever en ettermiddag 30 minutter hjemmefra.
I lag med kompiser på en trebenk utfor en Statoilstasjon ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Jarle »

Jompa skrev:
Jarle skrev:
Oh-den du veit.. skrev:
Jarle skrev:Skal kjøre til London via Eurotunellen i slutten av april.
Leverer sykkelen i London slik at det blir pakket og flydd til Anchorage ett par dager før jeg selv ankommer den 13 mai.

Så er planen å kjøre Pan American Highway. Dvs. Alaska til Argentina i løpet av 7-8mnd.

I det jeg kommer inn i USA på veien sydover er målet å kryss USA på tvers/skrått slik at jeg til slutt ender opp i Florida via TAT ruta (Trans American Trail). Ett nettverk av grusveier som strekker seg fra kyst til kyst.

Etter Florida krysser jeg USA en gang til slik at jeg kommer bort til Mexico å kan begynne på ruta videre sydover.
Skulle akkurat til å fortelle om mine planer,men innser nå at det vil se litt stakkarslig ut :redface

God tur!!
De fineste turene/opplevelsene er vell ofte de man opplever en ettermiddag 30 minutter hjemmefra.
I lag med kompiser på en trebenk utfor en Statoilstasjon ?
Eller ved en naturperle ute på en skogsvei langs en vei hva man ikke har vært tidligere.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Jompa »

Jepp, enig med deg, Jarle.
God tur, forresten. Amerika på langs, ikke småtteri.
Selv har jeg tenkt å kanskje, hvis osv kjøre til Norgestreffet til sommeren.
Får se hva det kan bli til.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Fjeldern »

Jarle skrev:
freddy123 skrev:Jarle du skal jo virkelig ut på eventyr du, har du tenkt å lage en slags blogg eller lignende som det kan være mulig å følge med på ?

Du får ha god tur ihvertfall :)
Bruker denne: http://jarleeek.wordpress.com/
Forberedelsene til turen er også forsøkt dokumentert på denne siden.
Den er nå lagt til i bokmerker. Venter spent på at du skal gjøre en heidundrenes tur!

Bare for å sette det i perspektiv: Hvis de 217 timene stemmer, så vil du bruke 46 og en halv dag med kjøring hvis du kjører 8 timer, hver dag! Kjører du 40 timer i uka, så vil det ta over 9 uker!
Og det sikkert blir noen avstikker, sightseeing og litt forskjellig, så er det nok bra du har satt av bra med tid. Litt av et eventry!

Lykke til :D

Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: Hva er DINE turplaner i sommer?

Legg inn av Olden »

Den ene store turen jeg har planlagt går nedover til alpene.
Jeg reiste dit alene i fjor, men i år er det 2 kamerater som var gira på å bli med.
Mulig vi svinger innom Nurburgring også enten ned eller opp, det får vi se.

Vi har ikke planlagt rute enda, men i fjor kjørte jeg til Davos i Sveits og over til St.Moritz og videre til Livigno før jeg endte opp i Bormio. Det var ei veldig bra rute å kjøre. Vi skal nok innom Stelvio i år også før jeg tenker at vi kjører østover mot dolomittene og har en "camp" der ett par dager slik at vi kan kjøre litt rundt i området. :thumleft

Svar