Haymaker

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Pendler daglig til Norges brannskole.
Tar omtrent 45 min.

I dag tidlig var det 10 grader og sol, og 14 grader på returen.
1. oktober har vært en fantastisk kjøredag!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Jompa »

Æ va en gang på Tjelsundsenteret som det het, på enukes industrivernkurs.
Røykdykking, slokking, førstehjelp. Det va kjempeartig og gjorde at æ etpar år senere nesten fikk jobb i brannvesnet.

Vi har hatt noen fine høstdager i Alta også, men hver gang æ har tenkt at i kveld skal det kjøres, ja da har det begynt å regne. :sorry
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Jompa skrev:Æ va en gang på Tjelsundsenteret som det het, på enukes industrivernkurs.
Røykdykking, slokking, førstehjelp. Det va kjempeartig og gjorde at æ etpar år senere nesten fikk jobb i brannvesnet.

Vi har hatt noen fine høstdager i Alta også, men hver gang æ har tenkt at i kveld skal det kjøres, ja da har det begynt å regne. :sorry
Ja det er flotte veier inn mot ramsund. Trives godt der ute.
Været kan jeg ikke skryte av her sør i Troms heller, men har vært et par regnfrie dager.

Synes jeg så sykkelen din på finn.no, men du kom til fornuft!
Hva tenkte du på? :sorry

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Det snakkes mye om Striple, MT-09, Z800 og lignende nakensykler for tiden.
For meg er det én sykkel som vekker mest følelser. Det er MV Agusta Brutale Dragster.

Ja, jeg er klar over at det finnes sykler med råere spesifikasjoner. Italienerne klarer ikke altid å balansere alt slik som diverse japanere. Likevel er dette en sykkel som gjerne kunne stått på tunet...
Den ser ut som et beist!

Gleder meg til det kommer en fornuftig anmeldelse..
De som ligger på youtube per dags dato er rimelig svake.

http://www.mvagusta.it/en/motorcycles/dragster-800/

Bilde

:yeyeye

Toven

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Toven »

Meeeeeeeeeeeeeeeeget sexy bike den der :D

Men prøvde en MV på demodager hos Monsterbike, var en Rivale tror jeg... Virket som shabby kvalitet og litt plastikk-fantastisk. Men har ikke prøvd/sett en Dragster IRl enda - kun på 3m avstand når en fyr kjørte avgårde fra en butikk :P :p

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Kawagutten »

Jeg har kjørt den Rivalen som importør Erling Sande hadde med til demodag på Monsterbike.Den har en meget rå motor med utrolig god respons altså et meget artig leketøy.Mer artig enn Z750R men kawa er bedre å kjøre i stor fart.Jeg fant ikke helt sittestillingen og synes den ble litt vinglete i stor fart,hadde kanskje vært bedre med en liten kåpe.Brutale skal vistnok ha en litt bedre sittestilling.Bør absolutt prøves :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Toven skrev:Meeeeeeeeeeeeeeeeget sexy bike den der :D

Men prøvde en MV på demodager hos Monsterbike, var en Rivale tror jeg... Virket som shabby kvalitet og litt plastikk-fantastisk. Men har ikke prøvd/sett en Dragster IRl enda - kun på 3m avstand når en fyr kjørte avgårde fra en butikk :P :p
Den er nydelig! :twisted

Angående Rivale så skal jeg si meg enig der. Litt mye plastikk, men det går greit på en sånn hypermotard-blanding.
Du bør forøvrig se denne testen: https://www.youtube.com/watch?v=x77B7oxCJfU Går fri for drivstoff etter kort tid med det tankvolumet på Rivalen.

Det er ikke samme plastfeelingen på disse nakensyklene til MV.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Kawagutten skrev:Jeg har kjørt den Rivalen som importør Erling Sande hadde med til demodag på Monsterbike.Den har en meget rå motor med utrolig god respons altså et meget artig leketøy.Mer artig enn Z750R men kawa er bedre å kjøre i stor fart.Jeg fant ikke helt sittestillingen og synes den ble litt vinglete i stor fart,hadde kanskje vært bedre med en liten kåpe.Brutale skal vistnok ha en litt bedre sittestilling.Bør absolutt prøves :thumleft
Ja jeg synes det virker som en spennende sykkel!
Blir litt for høy og vinglete for min smak, men kan virkelig sette pris på utsseende og egenskaper.

Synd du bare kommer deg fra huset og til Statoil med under 13 liters tankvolum :lol

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Da er morgendagens rute bestemt!

14 grader og oppholdsvær er helt perfekt!
Gleder meg stort til å ta en god tur igjen. Skal innom bekjente i Lofoten og Vesterålen og nyte lørdagen.

Her er ruta: https://goo.gl/maps/reoLX
Skjermbilde 2014-10-03 kl. 23.57.18.png
Et shabby mobilbilde fra i kveld
Kveld.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Toven

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Toven »

Misunner deg med kjøre-vær! Og topp skiltnummer, haha :prf

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Toven skrev:Misunner deg med kjøre-vær! Og topp skiltnummer, haha :prf
Knallbra skiltnummer :prf

Etter noen sjokkdager med 18+ og sol i oktober, har høsten endelig bestemt seg for å bli kald.
Ser at værmeldingen varsler om minusgrader fra neste onsdag, så da er tanken å vinterlagre sykkelen i løpet av helga.

Ser ikke frem til dette, da det er første sesong jeg må sette en sykkel bort for vinteren :sorry

ZZR-Erling

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av ZZR-Erling »

Jompa skrev:Æ va en gang på Tjelsundsenteret som det het, på enukes industrivernkurs.
Røykdykking, slokking, førstehjelp. Det va kjempeartig og gjorde at æ etpar år senere nesten fikk jobb i brannvesnet.

Vi har hatt noen fine høstdager i Alta også, men hver gang æ har tenkt at i kveld skal det kjøres, ja da har det begynt å regne. :sorry
..men bare nesten Jompa :-D

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Jompa »

Haymaker skrev:
Jompa skrev:Æ va en gang på Tjelsundsenteret som det het, på enukes industrivernkurs.
Røykdykking, slokking, førstehjelp. Det va kjempeartig og gjorde at æ etpar år senere nesten fikk jobb i brannvesnet.

Vi har hatt noen fine høstdager i Alta også, men hver gang æ har tenkt at i kveld skal det kjøres, ja da har det begynt å regne. :sorry
Ja det er flotte veier inn mot ramsund. Trives godt der ute.
Været kan jeg ikke skryte av her sør i Troms heller, men har vært et par regnfrie dager.

Synes jeg så sykkelen din på finn.no, men du kom til fornuft!
Hva tenkte du på? :sorry
Spør heller ka æ tenkte med.
I dag har æ bestilt nye bremseskiver og klosser. Byttes i vinter. Og så har æ en *lyshornbryter* som ikke fungerer.
Den SKAL være i funksjon før neste sesong.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Jompa skrev:
Haymaker skrev:
Jompa skrev:Æ va en gang på Tjelsundsenteret som det het, på enukes industrivernkurs.
Røykdykking, slokking, førstehjelp. Det va kjempeartig og gjorde at æ etpar år senere nesten fikk jobb i brannvesnet.

Vi har hatt noen fine høstdager i Alta også, men hver gang æ har tenkt at i kveld skal det kjøres, ja da har det begynt å regne. :sorry
Ja det er flotte veier inn mot ramsund. Trives godt der ute.
Været kan jeg ikke skryte av her sør i Troms heller, men har vært et par regnfrie dager.

Synes jeg så sykkelen din på finn.no, men du kom til fornuft!
Hva tenkte du på? :sorry
Spør heller ka æ tenkte med.
I dag har æ bestilt nye bremseskiver og klosser. Byttes i vinter. Og så har æ en *lyshornbryter* som ikke fungerer.
Den SKAL være i funksjon før neste sesong.
Vel, det viktigste er vel at den fremdeles er i ditt eie.
Da har du i alle fall noe å pusle med i vinter.

Forrige eier av sykkelen har puttet bagasje på sykkelen og stroppa det rundt både plast og eksos.. :sk?
Lakken er derfor ganske slitt akkurat der stroppene har gått. Vurderer å bestille nytt og bytte ila vintersesongen.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av DrGreve »

Jeg hadde min verneplikt i MJ-avdelingen i Ramsund, etter opplæring på Haakonsvern og Horten. I fjor sommer kjørte jeg innom Ramsund for å se hvordan det så ut, og det eneste som har forandret seg var veiene mellom Breistrand og Ramsund. De hadde blitt bedre, Ramsund så akkurat likedan ut :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar