Tilbakemelding på rute?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:

En pils (alkoholfri) på brygga i Geiranger er heller ikke feil tror jeg når solen skinner :)

Halleluja... detta blir ren terapi. også HELT alene... HELE veien. De jeg kjenner vet jeg kjører motorsykkel og at jeg ikke har anledning til å svare på samtaler etc. og da slipepr jeg å tenke på den biten også. Håper jeg treffer mange hyggelige MC folk langs veien :)
Egoturer er det beste!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev: Halleluja... detta blir ren terapi. også HELT alene... HELE veien. De jeg kjenner vet jeg kjører motorsykkel og at jeg ikke har anledning til å svare på samtaler etc. og da slipepr jeg å tenke på den biten også. Håper jeg treffer mange hyggelige MC folk langs veien :)
Ikke helt alene. Du treffer nok en del europeere med bobil. De tenker også at de har veien helt alene.. :knegg
Siden jeg tross alt snart (forhåpentligvis) har klart oppkjøringen, så er jeg jo ferdig utlært og det vil si at jeg kan være helt trygg på at jeg feks. mestrer ting som å dra på hjulet forbi disse bobilene. Gjerne også i sving. Spesielt med cruiseren jeg har :prop: :lol

Neida... jeg skjønner jo at jeg ikke er alene på veien, og vertfall ikke midt i juli, men jeg er alene i forhold til "kjas og mas" hjemme samt mobilsamtaler etc. Jeg tar en telefon når jeg ankommer destinasjonen for dagen, og det for holde :)
Ferdig utlært? :lol det er jo nå du skal begynne å lære! Jeg har kjørt i 15 år og lærer noe hele tiden tror jeg :-k
Jeg var redd for at det var noen som ikke så den ironien... :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:

En pils (alkoholfri) på brygga i Geiranger er heller ikke feil tror jeg når solen skinner :)

Halleluja... detta blir ren terapi. også HELT alene... HELE veien. De jeg kjenner vet jeg kjører motorsykkel og at jeg ikke har anledning til å svare på samtaler etc. og da slipepr jeg å tenke på den biten også. Håper jeg treffer mange hyggelige MC folk langs veien :)
Egoturer er det beste!
Det er helt riktig det! :prf

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Voodoodoo »

Bjerknez skrev:
Voodoodoo skrev:Om du starter fra Fredrikstad hvorfor starter&stopper ruta di i Sandefjord?

Æniweis så jeg ikke dette før jeg hadde plotta hele ruta di omigjen, det var jo allt for masse E-veier der og alle veit jo at E-stoffer(veier) er farlige om en inntar for mye av de :lol Sjøl får jeg kraftige ticks i høyrehånda som lett kan føre til store økonomiske utlegg av for mye E-veier.



Her er mitt alternativ:

Del 1: http://goo.gl/maps/G1YO1" onclick="window.open(this.href);return false;
Del 2: http://goo.gl/maps/po6rQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Starter/stopper ruta mi i Sandefjord???
Kan ikke helt si at jeg ser det samme som deg.... :[-(


Plotta ruta mi om igjen..??

Nå er jeg virkelig ikke helt med her altså... :-)å
My bad, klikka på linken til Solo rider og HAN kjørte til&fra Sandefjord. :lol

Holder æniveis en knapp på ruta mi om du svinger inn gjennom Drøbaktunellen på oppoverturen og kjører opp v sylling for deretter å koble deg på v. Vikersund. På tilbakeveien kan du kjøre RV40 til kongsberg og deretter mot drammen og så via oslofjordtunellen(kom på navnet på tunellen nå) og hjem.

Greit å "plukke" med seg Tindevegen og gamle Lærdalsøyri også når en først er på vestlandstur. Valdresflya tar du på "opptur" :prf
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

Voodoodoo skrev:
Bjerknez skrev:
Voodoodoo skrev:Om du starter fra Fredrikstad hvorfor starter&stopper ruta di i Sandefjord?

Æniweis så jeg ikke dette før jeg hadde plotta hele ruta di omigjen, det var jo allt for masse E-veier der og alle veit jo at E-stoffer(veier) er farlige om en inntar for mye av de :lol Sjøl får jeg kraftige ticks i høyrehånda som lett kan føre til store økonomiske utlegg av for mye E-veier.



Her er mitt alternativ:

Del 1: http://goo.gl/maps/G1YO1" onclick="window.open(this.href);return false;
Del 2: http://goo.gl/maps/po6rQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Starter/stopper ruta mi i Sandefjord???
Kan ikke helt si at jeg ser det samme som deg.... :[-(


Plotta ruta mi om igjen..??

Nå er jeg virkelig ikke helt med her altså... :-)å
My bad, klikka på linken til Solo rider og HAN kjørte til&fra Sandefjord. :lol

Holder æniveis en knapp på ruta mi om du svinger inn gjennom Drøbaktunellen på oppoverturen og kjører opp v sylling for deretter å koble deg på v. Vikersund. På tilbakeveien kan du kjøre RV40 til kongsberg og deretter mot drammen og så via oslofjordtunellen(kom på navnet på tunellen nå) og hjem.

Greit å "plukke" med seg Tindevegen og gamle Lærdalsøyri også når en først er på vestlandstur. Valdresflya tar du på "opptur" :prf
Ahh... :-)å

Begynte å tvile litt på meg selv her nå :lol

Skal se nermere på forslaget ditt når jeg kommer hjem i dag. kan ikke drive med slikt i arbeidstiden skal du vite :redface :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

Bumper denne posten litt, i håp om at flere vil komme med bidrag til kjøreruter.

Klikk her for å se den foreløpige oppsatte ruten:
http://bjerknez.no/?page_id=1225" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Voodoodoo »

Fin oppovertur det der men legg inn rv285 sylling-skaret istedenfor å kjøre E18 inn til Sandvika
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

Voodoodoo skrev:Fin oppovertur det der men legg inn rv285 sylling-skaret istedenfor å kjøre E18 inn til Sandvika
Det forslaget så ikke ut til å være så dumt :)

Skal gjøre endringen og oppdatere kartet så fort jeg kommer hjem i dag :D

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Voodoodoo »

Og hva med returen fra Molde, du har vel ikke tenkt å kjøre samme vei tilbake?
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

Voodoodoo skrev:Og hva med returen fra Molde, du har vel ikke tenkt å kjøre samme vei tilbake?
Har ikke tenkt så mye på det ennå egentlig, men det blir vertfall ingen overnatting på turen hjem.

Men jeg har en liten plan om å kjøre fra Molde og nedover mot Vold/Ørsta etc. før jeg ender opp i Sogndal og kjører den veien hjem. Er ikke så veldig mye lenger heller, men tar lenger tid.
Men som sagt... været bestemmer litt. Litt regn tåler jeg, men å kjøre hele dager i regnvær frister ikke :)

Men forslag til rute tas i mot med takk :)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Tilbakemelding på rute?

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev: Men jeg har en liten plan om å kjøre fra Molde og nedover mot Vold/Ørsta etc. før jeg ender opp i Sogndal og kjører den veien hjem. Er ikke så veldig mye lenger heller, men tar lenger tid.
Men som sagt... været bestemmer litt. Litt regn tåler jeg, men å kjøre hele dager i regnvær frister ikke :)

Men forslag til rute tas i mot med takk :)
Tror ikke du klarer den uten overnatting. For all del alt går, men mange ferjer med tilhørende ferjekø osv. Her er det også 100% sikkert en del bobiler med mennesker som ikke har sett fjell før :knegg

Du kunne jo kjøre via Østersund og få med deg kvoten... :prop
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev: Men jeg har en liten plan om å kjøre fra Molde og nedover mot Vold/Ørsta etc. før jeg ender opp i Sogndal og kjører den veien hjem. Er ikke så veldig mye lenger heller, men tar lenger tid.
Men som sagt... været bestemmer litt. Litt regn tåler jeg, men å kjøre hele dager i regnvær frister ikke :)

Men forslag til rute tas i mot med takk :)
Tror ikke du klarer den uten overnatting. For all del alt går, men mange ferjer med tilhørende ferjekø osv. Her er det også 100% sikkert en del bobiler med mennesker som ikke har sett fjell før :knegg

Du kunne jo kjøre via Østersund og få med deg kvoten... :prop
Har kjørt denne ruten flere ganger med bil og den er unnagjort på ca. 9 timer når jeg kjører Molde. Kjører jeg kl. 06:00 om morgenen så bør jeg ha god tid nedover. Om jeg er hjemme sent har jo ikke så stor betydning.

Men joda.. det blir jo et stykke å kjøre.

kanskje se ann hvordan oppoverturen går før jeg planlegger noe mer :)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev: Men jeg har en liten plan om å kjøre fra Molde og nedover mot Vold/Ørsta etc. før jeg ender opp i Sogndal og kjører den veien hjem. Er ikke så veldig mye lenger heller, men tar lenger tid.
Men som sagt... været bestemmer litt. Litt regn tåler jeg, men å kjøre hele dager i regnvær frister ikke :)

Men forslag til rute tas i mot med takk :)
Tror ikke du klarer den uten overnatting. For all del alt går, men mange ferjer med tilhørende ferjekø osv. Her er det også 100% sikkert en del bobiler med mennesker som ikke har sett fjell før :knegg

Du kunne jo kjøre via Østersund og få med deg kvoten... :prop
Har kjørt denne ruten flere ganger med bil og den er unnagjort på ca. 9 timer når jeg kjører Molde. Kjører jeg kl. 06:00 om morgenen så bør jeg ha god tid nedover. Om jeg er hjemme sent har jo ikke så stor betydning.

Men joda.. det blir jo et stykke å kjøre.

kanskje se ann hvordan oppoverturen går før jeg planlegger noe mer :)
9 timer er en voksen dagsetappe :thumleft
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23205
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev: Men jeg har en liten plan om å kjøre fra Molde og nedover mot Vold/Ørsta etc. før jeg ender opp i Sogndal og kjører den veien hjem. Er ikke så veldig mye lenger heller, men tar lenger tid.
Men som sagt... været bestemmer litt. Litt regn tåler jeg, men å kjøre hele dager i regnvær frister ikke :)

Men forslag til rute tas i mot med takk :)
Tror ikke du klarer den uten overnatting. For all del alt går, men mange ferjer med tilhørende ferjekø osv. Her er det også 100% sikkert en del bobiler med mennesker som ikke har sett fjell før :knegg

Du kunne jo kjøre via Østersund og få med deg kvoten... :prop
Har kjørt denne ruten flere ganger med bil og den er unnagjort på ca. 9 timer når jeg kjører Molde. Kjører jeg kl. 06:00 om morgenen så bør jeg ha god tid nedover. Om jeg er hjemme sent har jo ikke så stor betydning.

Men joda.. det blir jo et stykke å kjøre.

kanskje se ann hvordan oppoverturen går før jeg planlegger noe mer :)
9 timer er en voksen dagsetappe :thumleft
Man er jo ikke noe barn lenger er man det da? :lol

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av SuperMorten »

Etter 9 timer på sykkelsetet kan du avskrive halebeinet. Det kan amputeres, uten bedøvelse :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar