Kjøpstips i naken-klassen.

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av KydeX »

Tobben84 skrev:
Snikendeugle skrev:This just in:

Litt høy pris, men du klarer nok å pushe ned til 78000-79000,-
Ser ganske strøken ut ihvertfall
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=46785333" onclick="window.open(this.href);return false;
Flott sykkel, men jeg må innrømme at jeg blir mer og mer sikker på at jeg skal ha Duke 4 altså. Driver å dealer med en nå, da jeg synes de fleste blir priset veldig høyt. Mtp serviceintervallene, så er jo jeg vant til å bytte olje og filter hver høst/vinter, men på 10000 km serviceintervaller så blir jo ikke det alltid nødvendig. Er det noe stress å la sykkelen stå over vinteren med den gamle olja, å kjøre utpå sesongen før man tar service til angitt km-stand?
Nå vet ikke jeg hva det står i servicemanualen på Duke, men på min sykkel så skal olje/filter skiftes en gang i året uavhengig av serviceintervall, så det må du nesten sjekke. Det er uansett en kjapp jobb som koster lite penger.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Snikendeugle »

Om det er snakk om 9000km av 10000 før service hadde jeg nok byttet oljen før vinteren om den ikke skal bli kjørt. Men som med det meste av slikt pirk, så funker det nok helt fint om du ikke bytter også.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Tobben84 »

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?q=Duke& ... e=46800361" onclick="window.open(this.href);return false;

Da ble det denne:) gleder meg som en unge til å hente den når graderstokken kryper litt opp. Bor i Stavanger, så det blir en magisk tur hjem:)

Betaler en litt lavere pris enn i annonsen btw.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Snikendeugle »

Gratulerer så mye! :)

Bare å gjøre klar lommeboken for å titte i Powerparts katalogen ;)

MYE bra info og samfunn på Ktmforums Duke underforumet:

http://www.ktmforums.com/forums/duke/" onclick="window.open(this.href);return false;
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Tobben84 »

Snikendeugle skrev:Gratulerer så mye! :)

Bare å gjøre klar lommeboken for å titte i Powerparts katalogen ;)

MYE bra info og samfunn på Ktmforums Duke underforumet:

http://www.ktmforums.com/forums/duke/" onclick="window.open(this.href);return false;
Takk for det. Og ikke minst, takk for hjelp!!kjente på at abs, slipperclutch og lengre serviceintervaller gjorde at 4 var et mer fornuftig kjøp.

Ja, har allerede begynt å se på Upgrades. Hva anbefales av slipon. orginalanlegget høres jo moped ut. Spinning Wheel mente acra og leovince var good shit. Leovince koster jo halvparten, så heller mot det........

Fikk med handguards og motorbeskyttelse hvertfall:)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Snikendeugle »

Akrapovic og leovince mid-pipe slår ikke feil :)
Men det ser litt bedre ut med en Fresco link pipe, som ikke har slik "kul" midt i pipa. Men jeg har planer om å dekke til min Leovince midpipe med en "belly pan" som det heter uansett.

http://www.fresco-exhaust.com/690-duke- ... 7275631663" onclick="window.open(this.href);return false;


Men om du vil spare litt på kronene, så kan nok Leovince lyddemper også være lønnsomt. Lyden er nok ikke SÅ forskjellig uansett. Det er katalysatoren som er værstingen på å ødelegge fine endunker lyden.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Tobben84 »

Har drevet å kikket litt rundt, og er av samme oppfatning som du sier at katalystoren må vekk. I følge spinning wheel så trengs ikke remap med kun slipon, så jeg lurer på om jeg begynner med det, så får jeg evt kjøpe sånn bypassrør etterhvert. Ønsker å bli kjent med sykkelen som den er først før remap og greier og greier:)

Er remap et must ved bypass?

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Tobben84 »

Noen som vet ang remap?

flonoen
Innlegg: 74
Registrert: 27 jun 2012, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8N '12, BRP '04

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av flonoen »

Vet ikke, men vil tro det er fordel når du rensker såpass opp i eksosen. De går vel sikkert litt ekstra magert originalt også for å hanskes med diverse utslippskrav, så en remap er sikkert knall uansett :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Snikendeugle »

Det er egentlig et must, ja. Det eller annet mikkeri som en Air/Fuel mod eller lignende tuning utstyr som er å få kjøpt (Se ktmforums.com, mye diskusjoner opp og rundt det).
Jeg lever i godtroen på at det fungerer for meg utenom enn så lenge. Har A2 kvalt sykkel, og det finnes ingen A2 "performance" maps til Duke 690, men AMD i Oslo sa ihvertfall at det er ikke krise om jeg fjerner katalysatoren uten remap, annet enn at den kan hende den ikke drar optimalt i fullt gasspådrag.

"Akrapovic mappet" som det kalles blant oss dødelige er egentlig myntet på Akrapovic helanlegg, bedre luftinntak og performance kam-drev, men 99% av de som kun har fjernet katalysator og lagt inn "Akra map" er fornøyde og skryter av bedringen.

P.S, Powerparts luftfilter boksen er bare en vanlig luftfilterboks med to ekstra hull i. Kjøp heller DNA S2 filter om du først skal røre luftfilteret. :)

Og ultimat sett: Nei, det trengs ikke remap om du kun skal ha slipon.
Ja, det er anbefalt med remap om du fjerne katalysator, uavhengig av merke på rør og endepotte.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Snikendeugle »

Vet du allerede har funnet noe, men denne var litt fin... :)

Litt overpriset, men fin :)

http://www.finn.no/finn/mc/used/object; ... e=46880472" onclick="window.open(this.href);return false;
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Tobben84 »

Snikendeugle skrev:Det er egentlig et must, ja. Det eller annet mikkeri som en Air/Fuel mod eller lignende tuning utstyr som er å få kjøpt (Se ktmforums.com, mye diskusjoner opp og rundt det).
Jeg lever i godtroen på at det fungerer for meg utenom enn så lenge. Har A2 kvalt sykkel, og det finnes ingen A2 "performance" maps til Duke 690, men AMD i Oslo sa ihvertfall at det er ikke krise om jeg fjerner katalysatoren uten remap, annet enn at den kan hende den ikke drar optimalt i fullt gasspådrag.

"Akrapovic mappet" som det kalles blant oss dødelige er egentlig myntet på Akrapovic helanlegg, bedre luftinntak og performance kam-drev, men 99% av de som kun har fjernet katalysator og lagt inn "Akra map" er fornøyde og skryter av bedringen.

P.S, Powerparts luftfilter boksen er bare en vanlig luftfilterboks med to ekstra hull i. Kjøp heller DNA S2 filter om du først skal røre luftfilteret. :)

Og ultimat sett: Nei, det trengs ikke remap om du kun skal ha slipon.
Ja, det er anbefalt med remap om du fjerne katalysator, uavhengig av merke på rør og endepotte.
Takk igjen for godt svar. Har du noen erfaring med mtc eksos?
http://www.mtcperformanceproducts.co.uk ... 5073-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Er jo latterlig billig, under 2000,- for helt anlegg med kat-bypass.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Tobben84 »

Snikendeugle skrev:Vet du allerede har funnet noe, men denne var litt fin... :)

Litt overpriset, men fin :)

http://www.finn.no/finn/mc/used/object; ... e=46880472" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, ikke sant!:) men det der var eventyrpris, jeg ga 92 lakser for min 2013 med 4000 km.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Snikendeugle »

Tobben84 skrev:
Snikendeugle skrev:Det er egentlig et must, ja. Det eller annet mikkeri som en Air/Fuel mod eller lignende tuning utstyr som er å få kjøpt (Se ktmforums.com, mye diskusjoner opp og rundt det).
Jeg lever i godtroen på at det fungerer for meg utenom enn så lenge. Har A2 kvalt sykkel, og det finnes ingen A2 "performance" maps til Duke 690, men AMD i Oslo sa ihvertfall at det er ikke krise om jeg fjerner katalysatoren uten remap, annet enn at den kan hende den ikke drar optimalt i fullt gasspådrag.

"Akrapovic mappet" som det kalles blant oss dødelige er egentlig myntet på Akrapovic helanlegg, bedre luftinntak og performance kam-drev, men 99% av de som kun har fjernet katalysator og lagt inn "Akra map" er fornøyde og skryter av bedringen.

P.S, Powerparts luftfilter boksen er bare en vanlig luftfilterboks med to ekstra hull i. Kjøp heller DNA S2 filter om du først skal røre luftfilteret. :)

Og ultimat sett: Nei, det trengs ikke remap om du kun skal ha slipon.
Ja, det er anbefalt med remap om du fjerne katalysator, uavhengig av merke på rør og endepotte.
Takk igjen for godt svar. Har du noen erfaring med mtc eksos?
http://www.mtcperformanceproducts.co.uk ... 5073-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Er jo latterlig billig, under 2000,- for helt anlegg med kat-bypass.

Finner ingen kat-bypass på den siden :o

Første gang jeg hører om merket. Funker sikkert greit :) Denne var cool: http://www.mtcperformanceproducts.co.uk ... 5072-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Tobben84 »

Snikendeugle skrev:
Tobben84 skrev:
Snikendeugle skrev:Det er egentlig et must, ja. Det eller annet mikkeri som en Air/Fuel mod eller lignende tuning utstyr som er å få kjøpt (Se ktmforums.com, mye diskusjoner opp og rundt det).
Jeg lever i godtroen på at det fungerer for meg utenom enn så lenge. Har A2 kvalt sykkel, og det finnes ingen A2 "performance" maps til Duke 690, men AMD i Oslo sa ihvertfall at det er ikke krise om jeg fjerner katalysatoren uten remap, annet enn at den kan hende den ikke drar optimalt i fullt gasspådrag.

"Akrapovic mappet" som det kalles blant oss dødelige er egentlig myntet på Akrapovic helanlegg, bedre luftinntak og performance kam-drev, men 99% av de som kun har fjernet katalysator og lagt inn "Akra map" er fornøyde og skryter av bedringen.

P.S, Powerparts luftfilter boksen er bare en vanlig luftfilterboks med to ekstra hull i. Kjøp heller DNA S2 filter om du først skal røre luftfilteret. :)

Og ultimat sett: Nei, det trengs ikke remap om du kun skal ha slipon.
Ja, det er anbefalt med remap om du fjerne katalysator, uavhengig av merke på rør og endepotte.
Takk igjen for godt svar. Har du noen erfaring med mtc eksos?
http://www.mtcperformanceproducts.co.uk ... 5073-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Er jo latterlig billig, under 2000,- for helt anlegg med kat-bypass.

Finner ingen kat-bypass på den siden :o

Første gang jeg hører om merket. Funker sikkert greit :) Denne var cool: http://www.mtcperformanceproducts.co.uk ... 5072-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, den var ikke dum. Min er hvit, så jeg teor sort blir bra:)

Hvis du leser i beskrivelsen under bildet, så står det at hvis du legger til 20 pund, så får du med kat-bypass rør. Det vil jeg påstå er billig!

Svar