Oslo -> Molde fredag 27. september??

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av jongsanim »

xyvind skrev:Takk for tipset. Skal se litt på kameraene når det nærmer seg. Ser det meldes mye snø i slutten av uka, på Bjorli og Dombås ihvertfall. Blir vel til at jeg får den ned i bil eller på henger, tenker jeg.
Flytter nemlig ut av Oslo sentrum (til Holmlia) i slutten av måneden og skal begynne å pendle inn til sentrum på jobb hver dag. Da er motorsykkelen et must!
Får se om vi skal ta noen morgenturer sammen mot sentrum? Kjører også fra Holmlia og innover ;)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

jongsanim skrev:
xyvind skrev:Takk for tipset. Skal se litt på kameraene når det nærmer seg. Ser det meldes mye snø i slutten av uka, på Bjorli og Dombås ihvertfall. Blir vel til at jeg får den ned i bil eller på henger, tenker jeg.
Flytter nemlig ut av Oslo sentrum (til Holmlia) i slutten av måneden og skal begynne å pendle inn til sentrum på jobb hver dag. Da er motorsykkelen et must!
Får se om vi skal ta noen morgenturer sammen mot sentrum? Kjører også fra Holmlia og innover ;)
Så klart! Det er morsomt. Kjenner ikke så mange (ingen) som kjører sykkel, så jeg er med!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av AJ »

xyvind skrev:
jongsanim skrev: Får se om vi skal ta noen morgenturer sammen mot sentrum? Kjører også fra Holmlia og innover ;)
Så klart! Det er morsomt. Kjenner ikke så mange (ingen) som kjører sykkel, så jeg er med!
Da er jo MCsiden.no rette plassen å bli kjent med nye MC-kompiser :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

AJ skrev:
xyvind skrev:
jongsanim skrev: Får se om vi skal ta noen morgenturer sammen mot sentrum? Kjører også fra Holmlia og innover ;)
Så klart! Det er morsomt. Kjenner ikke så mange (ingen) som kjører sykkel, så jeg er med!
Da er jo MCsiden.no rette plassen å bli kjent med nye MC-kompiser :thumleft
Ikke sant! Ser ut til at det funker også :-) Skal opprette min egen tråd/blogg her inne når jeg kommer i gang for fullt, det gleder jeg meg til. Har GoPro-kamera og alt klart til denne sesongen!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av kjellv »

xyvind skrev:Noen som har noen formening om når det er trygt å kjøre sykkelen nedover? Jeg har mulighet til å hente den enten søndag 23. mars eller helgen 5./6. april. Tenker i utgangspunktet å dra den ned til Oslo på tilhenger, evt leie en varebil. Men hvis det er snøfrie og fine veier går det jo an å kjøre den ned. Greier nemlig ikke vente helt til f.eks. påskeferien. Jeg må ha den ned snarest :-)
En kar fra nabokommunen har vært i Osloområdet og kjøpt seg sykkel i helga, og kjørte den hjem i dag. Turen har visstnok gått kjempefint. Her oppe har vi ikke hatt vinter...ennå i hvert fall. Kom nettopp hjem nå kl 22, og tempmåleren i bilen viste 8 plussgrader. Slik har det i grunnen vært det meste av vinteren.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

kjellv skrev:
xyvind skrev:Noen som har noen formening om når det er trygt å kjøre sykkelen nedover? Jeg har mulighet til å hente den enten søndag 23. mars eller helgen 5./6. april. Tenker i utgangspunktet å dra den ned til Oslo på tilhenger, evt leie en varebil. Men hvis det er snøfrie og fine veier går det jo an å kjøre den ned. Greier nemlig ikke vente helt til f.eks. påskeferien. Jeg må ha den ned snarest :-)
En kar fra nabokommunen har vært i Osloområdet og kjøpt seg sykkel i helga, og kjørte den hjem i dag. Turen har visstnok gått kjempefint. Her oppe har vi ikke hatt vinter...ennå i hvert fall. Kom nettopp hjem nå kl 22, og tempmåleren i bilen viste 8 plussgrader. Slik har det i grunnen vært det meste av vinteren.
Ja, ikke sant. Mest sannsynlig kan jeg jo kjøre den ned. Dette blir vanskelig å bestemme seg for, hehe.

Se værvarselet for Dombås neste uke
ImageUploadedByTapatalk1394400138.158445.jpg

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

Fikk sykkelen levert på Alnabru i dag tidlig. Kom nedover på en trailer for utrolige kr 850,-
Sjåføren hadde eget BMW motorsykkel-stativ i stål. Dette funka som bare det! Å, lykke!!

Bilde

Bilde

Bilde

Ser dere på veien!

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av Kawagutten »

xyvind skrev:
AJ skrev:
xyvind skrev:
jongsanim skrev: Får se om vi skal ta noen morgenturer sammen mot sentrum? Kjører også fra Holmlia og innover ;)
Så klart! Det er morsomt. Kjenner ikke så mange (ingen) som kjører sykkel, så jeg er med!
Da er jo MCsiden.no rette plassen å bli kjent med nye MC-kompiser :thumleft
Ikke sant! Ser ut til at det funker også :-) Skal opprette min egen tråd/blogg her inne når jeg kommer i gang for fullt, det gleder jeg meg til. Har GoPro-kamera og alt klart til denne sesongen!

Hei du kan jo prøve denne tråden :-) http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=6629" onclick="window.open(this.href);return false;

Ellers så hørtes det veldig billig og raskt ut med transporten av mc`n,hvilket firma var det?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

Kawagutten skrev:
xyvind skrev:
AJ skrev:
xyvind skrev:
jongsanim skrev: Får se om vi skal ta noen morgenturer sammen mot sentrum? Kjører også fra Holmlia og innover ;)
Så klart! Det er morsomt. Kjenner ikke så mange (ingen) som kjører sykkel, så jeg er med!
Da er jo MCsiden.no rette plassen å bli kjent med nye MC-kompiser :thumleft
Ikke sant! Ser ut til at det funker også :-) Skal opprette min egen tråd/blogg her inne når jeg kommer i gang for fullt, det gleder jeg meg til. Har GoPro-kamera og alt klart til denne sesongen!

Hei du kan jo prøve denne tråden :-) http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=6629" onclick="window.open(this.href);return false;

Ellers så hørtes det veldig billig og raskt ut med transporten av mc`n,hvilket firma var det?

Skal sjekke ut tråden når jeg får litt tid! Takk for tipset :thumleft

Firmaet heter Gjendem Transport.

Svar