Farlige folk i trafikken

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av hakhap »

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av PCP »

SuperMorten skrev:På vei ut av Oslo i dag tidlig, hadde jeg en liten "hendelse". Jeg er på E18 akkurat ved Esso på Ramstadsletta. Det er 3 felt der, jeg ligger i midten. Det er sånn middels trafikk, og farten er ca 80. I filen til høyre, litt foran meg, ligger det en liten rød bil. Den er akkurat så mye foran at jeg ser blinklyset bak, som begynner å blinke for å skifte fil. Jeg blir obs, men tenker at vedkommende venter, siden det ikke er noen biler foran denne røde bilen. Det er altså ingen grunn til å skifte fil akkurat nå. Men sakte begynner bilen å gli over i min fil. Jeg er da på siden av denne bilen, og jeg ser på føreren, samtidig med at jeg gir et lite trykk på hornet. Dama (som forøvrig ser ut til å være fra Somalia) ser på meg uten at hun ser ut til å bry seg om han på to hjul som ligger der, og bare fortsetter filskiftet sitt, og presser meg til å lanesplitte i 80. Jeg er heldigvis forberedt hele tiden, så det er aldri farlig. Jeg ga på litt og kom meg ut av klemma, men denne dama mente tydeligvis at alt var akkurat som det skulle være..
Reaksjonen til dama var vel noe uvanlig for å si det litt pent, og det var bra du stilte godt forberedt. Men jeg synes å se at det er et ganske vanlig mønster i det du opplevde, spesielt på denne strekningen. Altså, folk som kommer på E18 utover, ved Lysaker, Strand, Ramstad, eller hvor du vil, har fryktelig dårlig tid med å komme seg inn i det midterste feltet, og kjører som om det høyre skulle være et akselerasjonsfelt (dvs komme seg sakte opp i 60-70 kmt, og så fortest mulig presse seg inn i midtre, så biler som kommer der i 80 må bremse). Dette er en merkelig greie syns jeg, når man har flere kilometer på seg til å finne en passende fart og luke før Sandvika. :-k

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av SuperMorten »

PCP skrev: Reaksjonen til dama var vel noe uvanlig for å si det litt pent, og det var bra du stilte godt forberedt. Men jeg synes å se at det er et ganske vanlig mønster i det du opplevde, spesielt på denne strekningen. Altså, folk som kommer på E18 utover, ved Lysaker, Strand, Ramstad, eller hvor du vil, har fryktelig dårlig tid med å komme seg inn i det midterste feltet, og kjører som om det høyre skulle være et akselerasjonsfelt (dvs komme seg sakte opp i 60-70 kmt, og så fortest mulig presse seg inn i midtre, så biler som kommer der i 80 må bremse). Dette er en merkelig greie syns jeg, når man har flere kilometer på seg til å finne en passende fart og luke før Sandvika. :-k
Man skulle jo tro folk er redd for de ville blomstene i veiekanten, eller no sånt. Det er kø ut av Oslo, trafikken står og der hver det er 3 felt, er høyrefeltet tomt.. Forbikjøring på høyre side er så vidt jeg vet forbudt, men det hender jeg glemmer det.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av jongsanim »

SuperMorten skrev:
PCP skrev: Reaksjonen til dama var vel noe uvanlig for å si det litt pent, og det var bra du stilte godt forberedt. Men jeg synes å se at det er et ganske vanlig mønster i det du opplevde, spesielt på denne strekningen. Altså, folk som kommer på E18 utover, ved Lysaker, Strand, Ramstad, eller hvor du vil, har fryktelig dårlig tid med å komme seg inn i det midterste feltet, og kjører som om det høyre skulle være et akselerasjonsfelt (dvs komme seg sakte opp i 60-70 kmt, og så fortest mulig presse seg inn i midtre, så biler som kommer der i 80 må bremse). Dette er en merkelig greie syns jeg, når man har flere kilometer på seg til å finne en passende fart og luke før Sandvika. :-k
Man skulle jo tro folk er redd for de ville blomstene i veiekanten, eller no sånt. Det er kø ut av Oslo, trafikken står og der hver det er 3 felt, er høyrefeltet tomt.. Forbikjøring på høyre side er så vidt jeg vet forbudt, men det hender jeg glemmer det.. :knegg
Spørs om det er forbikjøring eller passering. Så lenge du holder deg innenfor fartsgrensen og holder deg til høyre (ikke skifter konstant) vil jeg påstå at du er den "eneste" som kjører riktig :)

De gangene jeg kjører hjem fra jobb går turen gjennom Operatunnellen østover, og videre mosseveien. Legger meg i høyre felt så snart buss/taxi er opphevd og holder meg der til feltet går ut av tunnelen.. Selv i bil passerer jeg nok flere hundre biler.

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av ega16 »

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... imeKz_NUxk" onclick="window.open(this.href);return false;

why am i not surprised?

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av PCP »

ega16 skrev:http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... imeKz_NUxk

why am i not surprised?
Nei, det var ingen overraskelse!

For her var det jo veldig uklar merking!
Jeg mener altså når man kommer kjørende i 40 kmt, hvem sitter vel da og finleser to store røde lys, en metallbom, en trebokk, en tverrgående varselmerket planke, et stort gult opplysning-skilt, og ett stort innkjøring forbudt skilt, samt fare-skilt på en planke, rett foran seg!??? :roll

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av ojda »

PCP skrev:
ega16 skrev:http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... imeKz_NUxk

why am i not surprised?
Nei, det var ingen overraskelse!

For her var det jo veldig uklar merking!
Jeg mener altså når man kommer kjørende i 40 kmt, hvem sitter vel da og finleser to store røde lys, en metallbom, en trebokk, en tverrgående varselmerket planke, et stort gult opplysning-skilt, og ett stort innkjøring forbudt skilt, samt fare-skilt på en planke, rett foran seg!??? :roll
Nei, har du sett på maken :[-X
Hvor var trafikkonstabelen som høffelig fortalte at "Nei her kan du nok ikke kjøre inn nu" :[-(
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av Intruder »

Folk som synes det er så moro å kjøre Tigermama at de nesten sovner,a...DET æ fali det.... :-k :P :p :P :p
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av PCP »

Intruder skrev:Folk som synes det er så moro å kjøre Tigermama at de nesten sovner,a...DET æ fali det.... :-k :P :p :P :p
Og det kombinert med så god fjæring at det nesten er umulig å skille humpingen av å overkjøre disse små hindringene, fra en alminnelig fartshump, gjør det virkelig farlig! ;-)

Men på det litt mer seriøse siden, så må det vel være rus/psykiatri, eller noe i denne saken?. Jeg kan i alle fall ikke tro at noen faktisk kjørte inn der fordi de ikke forstod at det var stengt. Mulig jeg har for stor tro på mennesket, men velger i alle fall å tro det.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av ojda »

PCP skrev:
Intruder skrev:Folk som synes det er så moro å kjøre Tigermama at de nesten sovner,a...DET æ fali det.... :-k :P :p :P :p
Og det kombinert med så god fjæring at det nesten er umulig å skille humpingen av å overkjøre disse små hindringene, fra en alminnelig fartshump, gjør det virkelig farlig! ;-)

Men på det litt mer seriøse siden, så må det vel være rus/psykiatri, eller noe i denne saken?. Jeg kan i alle fall ikke tro at noen faktisk kjørte inn der fordi de ikke forstod at det var stengt. Mulig jeg har for stor tro på mennesket, men velger i alle fall å tro det.

Hva har jeg gjort da, for å fortjene all denne hetsingen :sorry :lol
"ojda rister på hodet når han skjønner det må være ren misunnelse". :mk :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av Intruder »

Enkelte førere av store kjøretøyer som trailere legger seg så tett oppi kjøretøyet foran at du bare ser grillen deres i speilet....
De er farlige i trafikken !! -tenk å ligge i DEN død-sona... :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av Snikendeugle »

Gjelder nok alle kjøretøytyper unntatt scootere :p), men er mest skummelt med en trailer pustende i nakken ja :)

Sent from my Galaxy Nexus
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av PCP »

ojda skrev: Hva har jeg gjort da, for å fortjene all denne hetsingen :sorry :lol
"ojda rister på hodet når han skjønner det må være ren misunnelse". :mk :thumleft
Nja, kanskje jeg, littegrann, noen ganger når veien blir røff. Intruder tviler jeg på, han liker jo ikke sånn nymotens greier, og du har vel både elektrisk lys, og litt av hvert... :P :p

Intruder skrev:Enkelte førere av store kjøretøyer som trailere legger seg så tett oppi kjøretøyet foran at du bare ser grillen deres i speilet....

De er farlige i trafikken !! -tenk å ligge i DEN død-sona... :-)å
Hmmm, så du tenker at det muligens kanskje kan være litt smått ubehagelig å havne i denne situasjonen??

[video]https://www.youtube.com/watch?v=JnETGNFb_6g[/video]

Er isåfall tilbøyelig til å være enig i det, ser guffent ut. :-)å
Det jeg har som prinsipp hvis noen ligger alt for nære er å øke min avstand til forankjørende enda mer enn jeg allerede gjør. Slik at jeg kan fungerer som "buffer" hvis det blir bråstopp. Er det ingen foran kjører jeg fra dem, eller eventuelt slipper dem forbi. Men på motorvei syns jeg dette kan være vanskelig, og man risikerer lett å havne veldig nær den foran, få en veldig nær bak, eller begge deler, nesten samme hva man gjør.

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av ega16 »

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Ly5b5xRw ... ture=share[/video]

Vet ikke om jeg hadde vært like blid og imøtekommende som denne motorsyklisten, men adrenalinet hadde kanskje en finger med i spillet. Var jo ikke så lang unna å få et skilt i huet.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av Snikendeugle »

[video]https://www.youtube.com/watch?v=_Qd-4_vCs90[/video]

Fra en liten søndagstur idag. Tulling som kjører ut fra en helomvending uten å se seg om.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar