boblehue's corner. Rask tur til Nederland.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av Kawagutten »

Fint det gikk bra med deg :-) Men det dukker stadig opp noe senere så ta vare på alle mulige bilder og bevis i saken.Ta en grunndig helse sjekk i tilfelle senskader.Håper du har en god advokat for det trengs.Forsikrings selskapets advokat pleier å vri og vrenge på sannheter som du må motbevise.Det er ikke positivt at dere hadde samme selskap men saken blir mindre omfattende siden det ikke er personskade.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av Kawagutten »

Kan rette på meg selv litt :-k du kan prøve å få til en deal med selskapet først for advokat er dyrt.Du kan være heldig og slippe unna med noen diskusjoner frem og tilbake med priser.Tror ikke du får en rettferdig sum uten videre forhandling.
Jeg måtte diskutere en del og få tilbake vraket for å komme til en godtagbar sum til slutt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av Carpa »

Er det annerledes med sykkel i forhold til bil? Jeg har opplevd å få godt betalt for et par biler som har blitt vraka

Carpa
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av Kawagutten »

Er forskjell på situasjoner,med og uten kasko og så har det litt å si hvem du snakker med om dere blir enig eller ikke og om du får rett takst.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av TBI81 »

Ai ai, kondolerer! Dette høres veldig kjipt ut. Husk og også kreve kjøreutstyr dekket!

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av Kawagutten »

Tror de fleste har fri retts hjelp i forsikringen men det må sjekkes opp hvis det trengs.
Husk at alt av utstyr og ting som er gått i stykker som du krever erstatning for skal i hovedsak leveres til selskapet.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av PCP »

Carpa skrev:Er det annerledes med sykkel i forhold til bil? Jeg har opplevd å få godt betalt for et par biler som har blitt vraka

Carpa
Nei, rent "oppgjørs-teknisk" er det akkurat det samme. (Kom på at jeg faktisk har kondemnert noen MC'er også, men det har vært moped eller Buddy el-bil (som merkelig nok er registrert som MC :roll )).

Selvfølgelig finnes det unntak, men min mening ("som en uavhengig 3.part") er som nevnt at flertallet i likhet med deg får rettferdige oppgjør. Men noen ganger kan det være riktig eller nødvendig å argumentere litt ekstra for hvorfor man mener man skal ha mer, uten at det er noe dramatikk i dette. Man selger jo i praksis kjøretøyet sitt, uprøvet, og gjerne i en tilstand der det ikke fremstår fra sin beste side... Og at det slett ikke er alle som er enige i at de har fått et godt oppgjør vil jeg si er som forventet. Det er jo bare å ta en tur på Finn, så ser man fort at mange mener at deres kjøretøy er verdt langt mer enn den reelle faktiske verdien, som markedet har bestemt.

Men en faktor, som i og for seg ikke er en forskjell på bil vs MC, men likevel oftere aktuell med MC (ikke minst kanskje Boblehue sin) kan være mangelen på relevant sammenlikningsgrunnlag. Vraker man sin 2008 Ford Focus 1,6 så finnes det en hel bråte like biler til salgs, så man kan velge og vrake, tilpasse utstyrsnivå, kjørelengde, servicehistorikk, etc og ut fra dette danne seg et brukbart bilde av sannsynlig verdi. Dette blir vanskeligere om det knapt finnes en eneste tilsvarende i markedet, og med høyere alder varierer også den generelle tilstanden veldig. Da er det naturligvis større sjansen for at man må diskutere og argumentere en del, og det kan være vanskelig å fastslå hva som faktisk objektivt sett er et rettferdig oppgjør... :-k
Kawagutten skrev:Kan rette på meg selv litt :-k du kan prøve å få til en deal med selskapet først for advokat er dyrt.Du kan være heldig og slippe unna med noen diskusjoner frem og tilbake med priser.Tror ikke du får en rettferdig sum uten videre forhandling.
Jeg måtte diskutere en del og få tilbake vraket for å komme til en godtagbar sum til slutt.
Høres litt voldsomt ut å trekke advokat inn i dette før man har fått et tilbud syns jeg. Man kan selvsagt tenke seg om før man godtar, eller gjøre det hvis man ikke når frem. Jeg ville prioritert å komme i best mulig dialog med takstmann, og vinne sympati for min virkelighetsoppfatning hos han/henne først. Personskade er dog et helt annet ballgame, jeg snakker om kjøretøyet og erstatning av dette.

Men det var jo fint at du kom til en godtagbar avgjørelse til slutt du også Kawagutten. :prf
Det å beholde vraket, og verdisetting av dette kan nok være en nøtt for mange av forsikringsselskapene. Ikke at de har noe i mot det, men med unntak av noen selskaper så blir kondemnerte MC og bilvrak solgt på lukkede blinde auksjoner, og det er voldsomt varierende og reneste Lotto hvor mye de får for dem. ("Lukkede" = til bransjen/godkjent verksted. "Blinde"= ingen ser hva andre har lagt inn av bud)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av Kawagutten »

I mitt tilfelle prøvde de seg på ca 13tusen under minste reelle verdi.Etter mye frem og tilbake fikk jeg opp summen 5tusen og måtte ta vraket og stresse med å selge det for å dekke opp resten og hadde fremdeles ikke fått tilbake en like bra i stand sykkel som jeg hadde.

Dette var en 83 GSX1100ES med alle deler byttet ut til nytt eller nyere i topp stand og nylakert.Sykkelen var også gått over på verksted og nyvist biltilsynet så var derfor jeg fikk opp prisen med 5 tusen men der stoppet det så da tenkte jeg fort at de delene som var hele på sykkelen hadde en viss verdi og fikk 7tusen for vraket som da ble en godtagbar sum tilsammen.

Synes ikke det er sånn det skal være for å få en rettferdig sum igjen.Ble ganske mye stress for min del men for andre som har tenkt å kjøpe seg lik sykkel tilbake og kan skru litt blir det bedre.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av boblehue »

PCP skrev:
Carpa skrev:Er det annerledes med sykkel i forhold til bil? Jeg har opplevd å få godt betalt for et par biler som har blitt vraka

Carpa
Nei, rent "oppgjørs-teknisk" er det akkurat det samme. (Kom på at jeg faktisk har kondemnert noen MC'er også, men det har vært moped eller Buddy el-bil (som merkelig nok er registrert som MC :roll )).

Selvfølgelig finnes det unntak, men min mening ("som en uavhengig 3.part") er som nevnt at flertallet i likhet med deg får rettferdige oppgjør. Men noen ganger kan det være riktig eller nødvendig å argumentere litt ekstra for hvorfor man mener man skal ha mer, uten at det er noe dramatikk i dette. Man selger jo i praksis kjøretøyet sitt, uprøvet, og gjerne i en tilstand der det ikke fremstår fra sin beste side... Og at det slett ikke er alle som er enige i at de har fått et godt oppgjør vil jeg si er som forventet. Det er jo bare å ta en tur på Finn, så ser man fort at mange mener at deres kjøretøy er verdt langt mer enn den reelle faktiske verdien, som markedet har bestemt.

Men en faktor, som i og for seg ikke er en forskjell på bil vs MC, men likevel oftere aktuell med MC (ikke minst kanskje Boblehue sin) kan være mangelen på relevant sammenlikningsgrunnlag. Vraker man sin 2008 Ford Focus 1,6 så finnes det en hel bråte like biler til salgs, så man kan velge og vrake, tilpasse utstyrsnivå, kjørelengde, servicehistorikk, etc og ut fra dette danne seg et brukbart bilde av sannsynlig verdi. Dette blir vanskeligere om det knapt finnes en eneste tilsvarende i markedet, og med høyere alder varierer også den generelle tilstanden veldig. Da er det naturligvis større sjansen for at man må diskutere og argumentere en del, og det kan være vanskelig å fastslå hva som faktisk objektivt sett er et rettferdig oppgjør... :-k
Kawagutten skrev:Kan rette på meg selv litt :-k du kan prøve å få til en deal med selskapet først for advokat er dyrt.Du kan være heldig og slippe unna med noen diskusjoner frem og tilbake med priser.Tror ikke du får en rettferdig sum uten videre forhandling.
Jeg måtte diskutere en del og få tilbake vraket for å komme til en godtagbar sum til slutt.
Høres litt voldsomt ut å trekke advokat inn i dette før man har fått et tilbud syns jeg. Man kan selvsagt tenke seg om før man godtar, eller gjøre det hvis man ikke når frem. Jeg ville prioritert å komme i best mulig dialog med takstmann, og vinne sympati for min virkelighetsoppfatning hos han/henne først. Personskade er dog et helt annet ballgame, jeg snakker om kjøretøyet og erstatning av dette.

Men det var jo fint at du kom til en godtagbar avgjørelse til slutt du også Kawagutten. :prf
Det å beholde vraket, og verdisetting av dette kan nok være en nøtt for mange av forsikringsselskapene. Ikke at de har noe i mot det, men med unntak av noen selskaper så blir kondemnerte MC og bilvrak solgt på lukkede blinde auksjoner, og det er voldsomt varierende og reneste Lotto hvor mye de får for dem. ("Lukkede" = til bransjen/godkjent verksted. "Blinde"= ingen ser hva andre har lagt inn av bud)
Jeg har allerde begynt å se meg etter en ny xx, men det er ikke så veldig mange å velge i. Så sammenligningsgrunnlaget er ikke akkurat noe å skryte av. Ikke bare er det få xx'r til salgs, de er geografisk spredd utover hele landet. Lurer på om de dekker fly til og fra for prøvekjøring? :-) Er ikke akkurat veldig interessert i å kjøpe en sykkel usett og uprøvd.

Nå vet jeg ikke om de velger å reparere eller kondemnere sykkelen enda, jeg håper de velger å kondemnere den da jeg har liten lyst til å kjøre rundt på en sykkel jeg vet har vært kollisjonsskadet, vil aldri kunne stole på den og det vil føles ubehagelig å legge ut på tur. Kommer heller aldri til å kjøpe sykkel som viser tegn på å ha hatt ett hardt møte.

Har ikke sett vraket enda selv så jeg har ikke helt oversikt over hvor skadet den er, men det jeg husker etter smellen før ambulansen tok meg til legevakten var at den ikke så pen ut. Kåpe, vindskjerm, frontlys og instrumenter var ganske så knust.

Har blitt sykemeldt ut uka for å slappe av og ta det med ro da smellen i hodet faktisk var litt kraftigere enn det føltes ut som med en gang. Har en konstant murrende hodepine som gjør det vanskelig å konsentrere seg og sove. Fikk med meg resept på noen smertestillende med rød trekant da parasett hadde liten virkning, så nå håper jeg det blir litt bedre nattesøvn.
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av Kawagutten »

Var du borte litt siden du ikke har sett så mye til sykkelen? Hjernerystelse bør man ta på alvor.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av sankyo »

God bedring i alle fall. Ta det med ro, du får også kjøpt sykkel neste år.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av boblehue »

sankyo skrev:God bedring i alle fall. Ta det med ro, du får også kjøpt sykkel neste år.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
Absolutt god tid.
Det er greit å se hva som ligger ute til salgs for å ha ett standpunkt til hvordan det utvikler seg med forsikringen.

Men jeg skal tilbake på en xx og da er det greit å vindus shoppe litt også. :-)
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3457
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av JohnnyTh »

En kompis av meg velta på sin ZZR1100 og da virket det som takstmann kikka på andre ZZR1100 på finn og matchet taksten til den billigste der. Han fikk 33 000kr og det var ikke mulig å reparere den for den prisen eller kjøpe en i tilsvarende stand.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av Voodoodoo »

Jeg ville ha vært jævlig nøye med å skrive den skademeldinga, Oslo taxi mfl. Har egne jurister som behandler skader og skriver skademeldinger og leiter etter feil mm. For å flytte ansvaret over på motpart.

Er det motpartens feil har du krav på kontant oppgjør.

Det er høst i Tyskland også nå så jeg ville trålet mobile24.no og funnet objekter i området Hamburg +20 mils radius og så tatt varebil/bil og henger og kjørt ned og hentet. En får en fin 00-02 modell for 60-70' om en henter den sjøl.

Pleier å ta kielferga ned og så kjøre opp via svinesund når jeg henter sykkel. Gjort det noen ganger nå og det forbauser meg at ikke flere gjør det da prisene på enkelte modeller(blandt annet XX) her hjemme er kunstig høye.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

ZZR-Erling

Re: boblehue's blackbird corner. -- Slutt på XX'n og sesonge

Legg inn av ZZR-Erling »

..Vegard/Voodoodoo..du urde egentlig bare begynne med ei lita sjappe som fikser slikt, for dette kan du jo bra..import alså :mk

Svar