MCsidens PMS-treff 13-15 jan. 2012

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av AJ »

Jeg synes fortsatt at Hamar et godt forslag.
Men Skien/Porsgrunn/Larvik/Sandefjord/Tønsberg kan være greie plasser det også...

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

Snikkeren skrev:
Godtvoksen skrev:
Hvorfor skal du har stemmerett som nesten aldri møter alikelikevel?
Såvidt jeg kan se, så har ikke Dexter sagt noe om hvor han helst ville hatt treffet.
Helt rett, men han viser nå og har tidligere vist totalt manglende forståelse for at det betyr noe for meg. Det provoserer meg faktisk kraftig, for hvis det virkelig ikke betyr noe for han så hvorfor i det hele tatt uttale seg så negativt? Nå er saken ferdig fra min side, for jeg har lagt fram mitt ønske, og tar til ettertrening at det ikke blir hensyntatt heller ikke i året som kommer. Vi sees kanskje på Evike-treffet, dersom det ikke blir for langt for deg å kjøre.... :terge

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Twister »

Jeg er normalt en veldig tålmodig mann..
Men jeg kan i likhet meg andre her inne ikke klare å forstå hvorfor det alltid skal være noen som alltid må vri på alt!!! ](*,)
Vil man ha et treff i Harstad, be inn til en treff i Harstad,
Det samme gjelder i Sandefjord hos meg, eller lenger sør.

Men kan man ikke prøve å la være å lage splid i de gode forslagene som kommer??

Personlig er det mange ting jeg veldig gjerne ville deltatt på som mitt bosted (eller min innstilling) setter en stopper for. .. og omvendt...
Men slik er det... og jeg tar konsekvensen av det.

Jeg kommer iallefall hvis det passer, og om det ikke passer håper jeg at jeg kan glede meg med dere og glede meg til det blir min tur :D
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av jhn »

Sånn bare for å være litt vanskelig, så ka æ også melde mæ på denne lokaliseringsdebatten.
Æ synes det blir litt langt å kjøre 150-200 mil, så æ foreslår, nei æ nærmest kreve at PMS treffet arrangeres nord for Tromsø et sted :terge
Fra spøk til alvor, så e det jo et veldig greit prinsipp at det arrangeres på et sted som e nærmest mulig flest mulig. Et annet greit prinsipp e at de som vil arrangere noe selv bestemmer hvor, så kommer de som vil komme.
Men det va no bare mine tanker om noe som egentlig ikke angår mæ, siden æ ikke forventer at dere kommer hit opp ei helg på svarteste vinteren.
Satser på at æ får møte en del av gjengen i Lofoten neste år

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av evike »

I utgangspunktet er jeg kjempeglad i de vennene vi har fått via http://www.MCsiden.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Pga. økonomi og hussituasjon (som er under forandring, men det er en helt annen tråd), så vet vi ikke helt hvordan det passer å reise noe sted, men følger nøye med for å se om valgt sted faktisk kan passe inn i vår situasjon, når dagen kommer.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Banditmannen »

Jeg syns enhver må få lov til å argumentere høflig for sitt syn, men dette er vel strengt tatt ikke et demokrati??? Eller? :scratch
For min egen del håper jeg at det blir et slikt treff, og at jeg kan komme! :-)

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

Hva med at vi heller begynner å tenke på hvilken helg som passer best?

For meg passer alle helgene i januar utenom den siste.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av pelsen »

Den som påtar seg å arrangere har retten til å velge sted, hvorfor skal dette være demokratisk?
Det er viktig at stedet passer for den som arrangerer, resten av gjengen skal jo bare reise dit.
Blir det for langt å reise kan man jo bare bli hjemme.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av evike »

pelsen skrev:Den som påtar seg å arrangere har retten til å velge sted, hvorfor skal dette være demokratisk?
Det er viktig at stedet passer for den som arrangerer, resten av gjengen skal jo bare reise dit.
Blir det for langt å reise kan man jo bare bli hjemme.
My point exactly.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

pelsen skrev:Den som påtar seg å arrangere har retten til å velge sted, hvorfor skal dette være demokratisk?
Det er viktig at stedet passer for den som arrangerer, resten av gjengen skal jo bare reise dit.
Blir det for langt å reise kan man jo bare bli hjemme.

Jeg sier meg enig i det, men da bør en gjøre som Evike og innby til et treff. Ikke stille spørsmål om "vi" skal dra i gang et treff. Jeg beklager at jeg trodde jeg var en del av "vi", som kunne støtte opp om og argumentere for stedsforslag fremsatt av AJ.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

Det var vel jeg som trådstarter som kom med forslag om Otta som treffplass, ikke AJ. Kom så med forslag om Hamar, da dette er litt mer sentralt.

Men jeg må spørre deg, du som skal på Norgestreff i Lofoten, hvordan skal du komme deg dit? Og skal du ha med fruen som ikke vil sitte på mer enn +-30 mil? Isåfall kan det ta noen dager å kjøre opp og ned.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av SheDevil »

Godtvoksen skrev:
pelsen skrev:Den som påtar seg å arrangere har retten til å velge sted, hvorfor skal dette være demokratisk?
Det er viktig at stedet passer for den som arrangerer, resten av gjengen skal jo bare reise dit.
Blir det for langt å reise kan man jo bare bli hjemme.

Jeg sier meg enig i det, men da bør en gjøre som Evike og innby til et treff. Ikke stille spørsmål om "vi" skal dra i gang et treff. Jeg beklager at jeg trodde jeg var en del av "vi", som kunne støtte opp om og argumentere for stedsforslag fremsatt av AJ.
Er vel uten betydning hvem som fremsetter forslaget :-k

Her er det en som spør om noen har lyst til å være med på et PMS treff....

Enten det er her eller der, kan ikke alle komme uansett...

Passer det, kommer de som har lyst...
Vil de ikke/kan de ikke, lar de det være....

Er jo heller ingen som hindrer deg til å invitere til noe sånt Godtvoksen....
Alle her inne på forumet er fri til å gjøre det, om man har muligheten og lyst til å gjøre det...


Er ikke alltid like enkelt å forstå hva du egentlig vil frem til, innimellom....
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

Snikkeren skrev:Det var vel jeg som trådstarter som kom med forslag om Otta som treffplass, ikke AJ. Kom så med forslag om Hamar, da dette er litt mer sentralt.

Men jeg må spørre deg, du som skal på Norgestreff i Lofoten, hvordan skal du komme deg dit? Og skal du ha med fruen som ikke vil sitte på mer enn +-30 mil? Isåfall kan det ta noen dager å kjøre opp og ned.
Det var AJ som kom med forslag om Porsgrunn....men nå er vi ferdig med denne debatten. Neste gang så innby til et treff som Evike gjør, så skal du ikke høre et knyst fra meg...

Ja, hvis fruen skal sitte på så blir det nok dagsetapper på ca 30 mil, kanskje av og til på 40. Imidlertid håper jeg å kjøpe meg en skikkelig skaphenger, slik at jeg kan ta med MC på den. Og strekningen Lyngen (konas hjembygd hvor vi har hus) - Lofoten med et mellomstopp i Harstad (besøke familie) går bra..:-)

Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

SheDevil skrev:
Godtvoksen skrev:
pelsen skrev:Den som påtar seg å arrangere har retten til å velge sted, hvorfor skal dette være demokratisk?
Det er viktig at stedet passer for den som arrangerer, resten av gjengen skal jo bare reise dit.
Blir det for langt å reise kan man jo bare bli hjemme.

Jeg sier meg enig i det, men da bør en gjøre som Evike og innby til et treff. Ikke stille spørsmål om "vi" skal dra i gang et treff. Jeg beklager at jeg trodde jeg var en del av "vi", som kunne støtte opp om og argumentere for stedsforslag fremsatt av AJ.
Er vel uten betydning hvem som fremsetter forslaget :-k

Her er det en som spør om noen har lyst til å være med på et PMS treff....

Enten det er her eller der, kan ikke alle komme uansett...

Passer det, kommer de som har lyst...
Vil de ikke/kan de ikke, lar de det være....

Er jo heller ingen som hindrer deg til å invitere til noe sånt Godtvoksen....
Alle her inne på forumet er fri til å gjøre det, om man har muligheten og lyst til å gjøre det...


Er ikke alltid like enkelt å forstå hva du egentlig vil frem til, innimellom....
Det var da voldsomt. Når en gir inntrykk av at det er "vi" som skal gjøre noe så trodde jeg faktisk jeg var en del av forumfellesskapet, og at det gav talerett og forslagsrett på stedsvalg likså vel som dato/tidspunkt. Er det så vanskelig å forstå?
Sist redigert av Godtvoksen den 10 okt 2011, 00:20, redigert 1 gang totalt.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Vintern kom visst tidlig iår, det ble en skikkelig PMS-tråd detta :knegg :lol

Svar