Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Godtvoksen

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Godtvoksen »

Gratulerer... :thumleft

Jeg var i Vennesla så sent som i går og hilste på mine tidligere kolleger i A3-ressurs, så du vet aldri - plutselig så står jeg i tunet ditt..

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Godtvoksen skrev:Gratulerer... :thumleft

Jeg var i Vennesla så sent som i går og hilste på mine tidligere kolleger i A3-ressurs, så du vet aldri - plutselig så står jeg i tunet ditt..
La oss komme litt i orden først, så er du hjertens velkommen :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Barnett clutch.. Fantastsik når den fungerer ellendig å skru

Legg inn av Crinos »

Jeg har en Barnett kevlar clutch på sykkelen min, og det er den første clutchen jeg har prøvd på Harley som faktisk talt fungerer utrolig bra. (nesten ikke til å tro, har prøvd mye og alt har enten vert slurete eller av og på).
Som ordtaket sier... All good things must come to an end... Enden er når man skal dra av clutchhubben som jeg nå devler med for tiden... Clutch huben er konisk på disse eldre modellene og jeg misstenker en tidligere eier har vert så høffelig å brukt grønn loctite... Uansett hva jeg har forsøkt på av blind vold, sjokking, varming, bjørneklør osv osv så sitter hubben dønn fast. Senest i helga som var prøvde vi med custom made tool, og neida.. vi gav oss i frykt for at hele clutch basketen skulle knekke (aluminium).

Så nå er jeg på jakt etter det rette special tool laget av Barnett... Noe jeg prøvde å unngå.. Alle custom sjapper i Norge sier "åååå.. den ja.. vi kaaaaan muligens skaffe... Hvor god tid har du".. Med hentydning til at den kommer en gang til jul eller der omkring om jeg er heldig....

Hubben MÅ jeg ha av for å kunne bytte drev på sekundæren som er festet på girkassa bak primæren. Artig...

Er nummeret før jeg kjører med slitt drev ut sessongen og bare satser på at det holder til vinteren... ](*,)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

motorbike
Innlegg: 10
Registrert: 25 jun 2011, 18:23
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av motorbike »

Hydraulisk avdrager-spenne opp, varme bosset til ca +/-100grader og la spennet stå noen minutter.da bør det slippe locktite eller ikke.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Har nå brukt mesteparten av en ellers stille arbeidsdag på å finne frem til riktig tool...
Fått CBP til å bestille dibbedutten og ser frem til å få dradd av jækelskapet til helga! (unskyld fransken, jeg er ikke så stødig i spansk)... :lol

Problemet med avdrager/varme og spenn er at clutch kurven garantert ikke kommer til å tåle det... Laget i tynn aluminum og er kjent for å knekke med feil belastning.

Skal prøve å få lånt meg en unduksjonsvarmer for å varme opp loctiten. Egentlig et verktøy jeg har lyst på, men den rimeligste jeg har funnet til nå koster 15 lapper... Ikke helt aktutelt for mine hobby bruke i ny og ne.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av rerell »

Grattis med nytt hus! Du bor ju i precis i starten av knall MC-väg. 405'an norrut från dig är ju kanonkul. Kör förbi där ibland ja. :)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

rerell skrev:Grattis med nytt hus! Du bor ju i precis i starten av knall MC-väg. 405'an norrut från dig är ju kanonkul. Kör förbi där ibland ja. :)
Strategist plassert hus ja :lol
Både 405 og 403 er nydelige veier å kjøre på.

I dag bor jeg på Iveland og kjører 403 dagelig, det eneste som kan og bør sies om denne er at den har noen søkk i asfalten man absolutt bør være forsiktige med. 405 er bedre der.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Noen som har planer om å se på NGP i helga?
Jeg begynner på jobb ca kl 17:00 og jobber til søndag kl 16:00 :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Etter å ha trasket rundt dag ut og dag lang i to dager, med både sol og regn.. Fant jeg fort ut av at verken New Rock eller Ecco sko er godt egnet for formålet.
Kjøpte meg i dag nye boots som jeg kommer til å bruke både på sykkelen og til jobb..
A.T.A.C. 8" Shield CSA/ASTM Boot

I tillegg kjøpte jeg også nye hansker som jeg også kommer til å bruke på sykkelen.
Hard Time Glove

Mine gamle kevlar hansker er for lengst "oppspist" og i fjor og i år har jeg kjørt sykkel med vanlig skinnhansker.

Jada, vet at verken skoene eller hanskene er ypperlig egnet for MC kjøring, men det hele er en kompromiss løsning. Jeg trenger nytt av begge deler, men kan ikke ta med råd til 2 sett med nye ting. Da hadde jeg møtt :punch fra fruen.. hehe.

Nå håper jeg bare på at de annkommer før skalldyrfestivalen, hvor jeg også skal jobbe... Håper bare været blir noe bedre enn Arendal :b_c:
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Globe »

Alltid kjekt å skaffe seg noe nytt og nyttig :thumleft

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

På vei hjem fra jobb i dag så jeg en MCist som stod langs kanten med problemer.. Jeg stoppet og det viste seg å være en ung danske på en eldre Honda. (Maken til Twister sin, før ombygging riktignok).

Han hadde problemer med den ene forgasseren som lakk STORE mengder med bensin med en gang han åpnet tank krana.
Dette var ca en times kjøring hjemme'n fra og var lite sugen på å kjøre tur retur etter verktøy. Heldigvis har jeg alltid med meg litt "lett verktøy" i bilen...
Fikk laget en ekstremt provesorisk fiks for han med en avstompet gummislange jeg fant i veikanten og litt ductape.. Det så ut til å holde sånn nogen lunde, så jeg fikk dirigert han til nærmeste bensinstasjon, gitt han nummeret til NAF for utelandske (nytter jo ikke å ringe et 5 siffers nummer fra dansk mobil).

Dette var ved Birkeland og han skulle videre til Rauland, anbefalte han å IKKE kjøre særlig langt uten en bedre fiks. Så om dere ser en danske strandet langs veikanten så vet dere situasjonen! :-)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Globe »

Bra jobba Crinos, sånn skal det gjøres...og når løsningen attpåtil blir som hentet ut i fra en episode av MacGyver...ja så er det jo litt ekstra stas å kunne hjelpe :thumleft

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Da er OMSIDER clutch hubben min løsnet... Det tok bare 2 måneder... Er ikke bare bare med harley som flere folk har skrudd på. Særlig ikke når det finnes et HAV av aftermarked deler, og full ymsing på hvor mye moment ting skal trekkes til med...

Nå skal bare den indre primæren fjernes helt, og drevhjulet på girkassa byttes... Så er sykkelen klar igjen... Håper jeg! :-k
Selv med det riktige spesial toolet i fra Barnett klarte vi å ødelegge toolen... Så godt fast satt clutch hubben...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

En kammerat av meg er just ferdig med custom bygget sitt...
2 liters S&S motor... Selv med dårlig mobil opptak hører man at den er fin og grov i gangeng! :thumleft
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ZFoph78KesY[/video]
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Mordhel
Innlegg: 7
Registrert: 10 mai 2011, 13:00
Motorsykkelen din: Yamaha TT500 - 1979

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Mordhel »

Er noe eget med den lyden. Får litt slike små nupper på armene når jeg hører den. Minner meg også litt om en Snekke med volvo penta "racer" motor i (da skulle den hatt lyden av denne sykkelen)... bare at alt er så mye bedre på to hjul!

Svar