Banditmannens bekjennelser

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Kawasaki »

Banditmannen skrev:Må bl.a. sjekke ventilklaringen, og da er spørsmålet om hvilke pakninger jeg MÅ bytte, og hvilke jeg kan bruke om igjen...?
Har også funnet ut at det er noen mulige feller å gå i. :8-[
:vs
Moppen din har gummipakning mellom ventildekselet og toppen,denne kan du sannsynligvis bruke på ny,mange ganger. Bare pass på at den ligger skikkelig på plass når du setter dekselet nedpå igjen. Det er et lite spor i dekselet som et "motspor" i pakningen skal passe inn i.
Og så er det en gummipakning rundt hvert plugghull,også dem kan du sannsynligvis bruke på ny.
Jeg vil si at hvis du ikke har oljelekkasje nå,så er dem iorden,og da er det opp til deg at de kommer skikkelig på plass igjen.

Ventiljusteringa på denne er vel sånne "gammeldagse" skrujusteringer,en liten stoppemutter på toppen. Tror du bruker 8 eller 10mm fastnøkkel på mutteren, og så trenger du en bitteliten til å justere/holde igjen med.Et råtips er at denne må være 3mm. :prf
ikkebike.norwegianforum.net

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av ArcticTiger »

Banditmannen skrev:
Svein2 skrev:
Banditmannen skrev:Jo takk, sjekka akkurat pulsen, og kom fram til at jeg er i live! :thumleft
Den verste surklinga og pipinga i brystet har gitt seg, feberen er under 38, så jeg tror det er håp! \:D/
Bra du begynner å bli i form igjen. Med den omtanken og de gode rådene du fikk her, skulle det bare mangle. :terge :lol
Jeg tok på en måte ditt råd, og holdt meg laaaaaangt unna Gammel Dansk! ;e
Hadde du tatt deg en Gammel Dansk så hadde du vært frisk for leenge siden. Den desinfiserer og smører. Vondt skal vondt fordrive, vet du :knegg

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av MaxTron »

Forstår det sånn at du har enkel slange fra bremsepumpe, og en forgrening lengre ned.
Anbefaler å legge to lange slanger helt opp, da er det mindre "lommer" hvor luftblærer kan bli "fanget"
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Kawasaki skrev:
Banditmannen skrev:Må bl.a. sjekke ventilklaringen, og da er spørsmålet om hvilke pakninger jeg MÅ bytte, og hvilke jeg kan bruke om igjen...?
Har også funnet ut at det er noen mulige feller å gå i. :8-[
:vs
Moppen din har gummipakning mellom ventildekselet og toppen,denne kan du sannsynligvis bruke på ny,mange ganger. Bare pass på at den ligger skikkelig på plass når du setter dekselet nedpå igjen. Det er et lite spor i dekselet som et "motspor" i pakningen skal passe inn i.
Og så er det en gummipakning rundt hvert plugghull,også dem kan du sannsynligvis bruke på ny.
Jeg vil si at hvis du ikke har oljelekkasje nå,så er dem iorden,og da er det opp til deg at de kommer skikkelig på plass igjen.

Ventiljusteringa på denne er vel sånne "gammeldagse" skrujusteringer,en liten stoppemutter på toppen. Tror du bruker 8 eller 10mm fastnøkkel på mutteren, og så trenger du en bitteliten til å justere/holde igjen med.Et råtips er at denne må være 3mm. :prf
Ja, enten en bitteliten fastnøkkel, eller ei tang, eller denne spesialsaken
Bilde
ArcticTiger skrev:Hadde du tatt deg en Gammel Dansk så hadde du vært frisk for leenge siden. Den desinfiserer og smører. Vondt skal vondt fordrive, vet du :knegg
Personlig mener jeg Gammel dansk er i strid med Genèvekonvensjonene! =;
MaxTron skrev:Forstår det sånn at du har enkel slange fra bremsepumpe, og en forgrening lengre ned.
Anbefaler å legge to lange slanger helt opp, da er det mindre "lommer" hvor luftblærer kan bli "fanget"
Får se hva jeg gjør, mulig jeg setter på et litt høyere styre, og da må jeg kanskje ha litt lengre slange/slanger. :scratch

Godtvoksen

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Godtvoksen »

Banditmannen skrev:Personlig mener jeg Gammel dansk er i strid med Genèvekonvensjonene! =;
Genèver er ikke å forakte

Bilde


:prf

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av MaxTron »

Bare ett tips: http://motrax.no/main.php3?PI=info&PNO=272005" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

MaxTron skrev:Bare ett tips: http://motrax.no/main.php3?PI=info&PNO=272005" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde
Blir nok nye bremseslanger i år, men tror jeg kjøper dem fra ulandet, enten her:
http://www.brakes4u.co.uk/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller her:
http://www.banditmaniashop.co.uk/brakelines-17-c.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Sparer såpass mye at jeg kan få med slange bak i prisen, og Norske avgifter, og likevel ligge under prisen her i landet.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av MaxTron »

Banditmannen skrev:
MaxTron skrev:Bare ett tips: http://motrax.no/main.php3?PI=info&PNO=272005" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde
Blir nok nye bremseslanger i år, men tror jeg kjøper dem fra ulandet, enten her:
http://www.brakes4u.co.uk/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller her:
http://www.banditmaniashop.co.uk/brakelines-17-c.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Sparer såpass mye at jeg kan få med slange bak i prisen, og Norske avgifter, og likevel ligge under prisen her i landet.
Ja, du har vel nevnt det tidliger, men bare dumpa borti denne siden da æ kikka etter hjelmer, og da tenkte æ på dæ..

Er jo kanskje mindre nødvendig å skifte bak, brukes jo på langt nær så hardt å mye bakbremsa.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

MaxTron skrev:
Banditmannen skrev:
MaxTron skrev:Bare ett tips: http://motrax.no/main.php3?PI=info&PNO=272005" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde
Blir nok nye bremseslanger i år, men tror jeg kjøper dem fra ulandet, enten her:
http://www.brakes4u.co.uk/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller her:
http://www.banditmaniashop.co.uk/brakelines-17-c.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Sparer såpass mye at jeg kan få med slange bak i prisen, og Norske avgifter, og likevel ligge under prisen her i landet.
Ja, du har vel nevnt det tidliger, men bare dumpa borti denne siden da æ kikka etter hjelmer, og da tenkte æ på dæ..

Er jo kanskje mindre nødvendig å skifte bak, brukes jo på langt nær så hardt å mye bakbremsa.
Sant nok, men utseende er også viktig! :knegg

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av MaxTron »

Banditmannen skrev:Sant nok, men utseende er også viktig! :knegg
Joa, klart det :D
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Yeeppe! Har fått noe nytt å bruke penger på!!!! \:D/
På fredag oppdaga jeg en ulyd jeg ikke har hørt før, på Eskroten min. Den kom forfra, og var synkron med rullehastigheten på hjula.
Regna med at det var noe snø/is som hadde satt seg fast, så jeg kjørte inn på et av byens kjøpesenter, med innendørs parkering, for å få tint vekk problemet.
Trodde jeg... :sk? Sto der en drøy time, og like ille! Kjørte hjem, kjørte en liten 2-3 kilometers handletur på lørdag, like mye bråk.
Kjørte min søster på toget på søndag, og stakk innom en vaskehall etterpå for å få vekk den jævla isklumpen!

Jekker opp høyre forhjul, og der er lyden når jeg snurre hjulet rundt, tar av hjulet, ingen lyd lenger. Ser litt nøyere etter, og oppdager at fjæra er langt på nedsida av der den skal være, med en spiss inn i dekket... :doh så enten har fjæra knekt, eller så har den gått gjennom "bunnen" av fjærbeinet! :prf

Så da må jeg vel kjøpe nytt fjærbein, med fjær og demper, eller hva det blir(har ikke helt peiling :redface ), og to nye dekk, kan jo ikke bytte bare et... Burde kanskje bytte begge fjærene/demperene/fjærbeina også, så det blir likt på begge sider...?
Skal få en kar til å se på det i morra. Blir sikkert billig! :jada:

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av MaxTron »

Kjøp nye fjærbein/dempere på Biltema, Bilxtra e.l. så bytter du det sjøl, går greit det :thumleft , men du trenger kanskje "fjærspennere".

Hvilken modell er det??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

99 stasjonsvogn, så de har ikke å Biltema...
Har ikke plass, eller rygg til å gjøre så store greier sjøl, men skal sjekke litt rund før jeg setter den på verksted.
Kanskje kjøpe hos en hugger? :-k
Mekonomen skulle ha 1578,- men vet ikke om det er dyrt eller billig...

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av MaxTron »

Synd vist de til stasjonsvogna er forskjellig 449,- per stk ser æ for vanlige.

Men 1578,- er ikke ille vist det er for begge :thumleft

Og du bør DEFINITIVT bytte begge sider samtidig!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Er for en, og er ikke sikker på om det inkluderer fjæra engang...
Ska få en kar til å sjekke det i morra. Mulig han har noen tips om hvor jeg bør kjøpe også. :-)

Shit happens! :P :p

Svar