LilleManns Lekegrind

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av LilleMann »

Har ikke så mye å si hvor mange hester. Bare den klarer 90 er jeg fornøyd :prf Vis den klarer 90 med to på, er det helt konge \:D/, men jeg vet ikke hvor mange hester jeg trenger da... :scratch

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av Baron von Waffel »

Vi har jo noe vei med 100-sone også i Norge. Og med 2 på og motbakke i 100-sone kommer også 15 hk til kort. Så all kraft teller. I hvert fall for meg, som mislikte at Varaderoen med mine 100 kg i tillegg ikke klarte å holde 100 opp Lierbakkene. Det var da jeg bestemte meg for å ta tung-lappen.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av LilleMann »

Idag hadde jeg min andre MC-Teori time, og etter timen spurte jeg den eminente kjørelærer diverse spørsmål om sykkel; når jeg skal kjøpe, HVILKEN jeg skal kjøpe, etc. :P Det viser seg at han ikke bare er eminent men også veldig, veldig ærlig og "streit". Han spurte om jeg hadde tenkt på noen, og da jeg svarte "Noe á la Yamaha Virago" (første som datt meg inn), klasket han seg i pannen, snurte rundt på hælen og mumlet noe som hørtes ut som et fortivilt "Neeeeeeeiiiih!" :doh . Han begynte å ramse opp om kjøreegenskaper, toppfart, ryggskader og så videre. Jeg tolket det dithen at an ikke likte slike klassiske "lene seg bakover" sykler. :knegg Mildt sagt. Derfor har jeg oppdatert listå mi litt (Den er kraftig nedskrumpet, som dere ser...). Jeg fikk dessverre ikke tid til å spørre om Suzuki GN og Yamaha SR, så de er fremdeles på lista, nå som absolutt førsteprioritet.

- Suzuki GN 125
- Yamaha SR 125
- Yamaha YBR 125
- Daelim Roadwin 125
- Keeway Speed 125

Godtvoksen

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av Godtvoksen »

LilleMann skrev:Han spurte om jeg hadde tenkt på noen, og da jeg svarte "Noe á la Yamaha Virago" (første som datt meg inn), klasket han seg i pannen, snurte rundt på hælen og mumlet noe som hørtes ut som et fortivilt "Neeeeeeeiiiih!" :doh . Han begynte å ramse opp om kjøreegenskaper, toppfart, ryggskader og så videre. Jeg tolket det dithen at an ikke likte slike klassiske "lene seg bakover" sykler. :knegg Mildt sagt.
Hørtes ut som en svært intelligent og dyktig kjørelærer... :blae :twisted

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av LilleMann »

Godtvoksen skrev:
LilleMann skrev:Han spurte om jeg hadde tenkt på noen, og da jeg svarte "Noe á la Yamaha Virago" (første som datt meg inn), klasket han seg i pannen, snurte rundt på hælen og mumlet noe som hørtes ut som et fortivilt "Neeeeeeeiiiih!" :doh . Han begynte å ramse opp om kjøreegenskaper, toppfart, ryggskader og så videre. Jeg tolket det dithen at an ikke likte slike klassiske "lene seg bakover" sykler. :knegg Mildt sagt.
Hørtes ut som en svært intelligent og dyktig kjørelærer... :blae :twisted

Ja. BIG time.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av Snikkeren »

Å begynne å snakke om ryggskader på en Virago er vel litt drøyt. Men det er ikke til å skyve under en stol at man belaster rygg og mage mer ved en sånn kjørestil.
I tillegg til det, så sitter man gjerne med føttene foran seg, istedenfor under seg, og på norske veier med telehiv og varierende veistandard er ikke det det optimale. Har man beina under seg kan man lette litt på ræven i de humpete partiene, og på den måten spare ryggen for diverse slag.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av LilleMann »

Han overdrev nok litt for å få fram budskapet; "NEEEEEEIIII!!! IKKE KJØP NOE SÅNT DRITT!!!"

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av mekkern »

LilleMann skrev:Han overdrev nok litt for å få fram budskapet; "NEEEEEEIIII!!! IKKE KJØP NOE SÅNT DRITT!!!"
:thumleft
Utseende ? ja..
kjøreegenskaper customsykler? nei..
Bakoverlent m bena forover på norske hølete veier? selvplaging..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av LilleMann »

mekkern skrev:
:thumleft
Utseende ? ja..
kjøreegenskaper customsykler? nei..
Bakoverlent m bena forover på norske hølete veier? selvplaging..
Jeg begynner å forstå at jeg har vært en TULLING. En overfladisk IDIOT. Nja, det var kanskje litt overdrevent, men jeg har lært at Customsykler = Fy fy!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av Snikkeren »

Det er jo som jeg har skrevet før til deg (tror jeg), at du må velge den sykkelen DU har lyst på. Liker du Virago'en, så går du for den. Ikke hør på hva vi besserwissere klarer å lire av oss.
Har hatt mye glede på type cruiser sykler. Man må bare være bevisst på hva man kjøper. Det er bare å ta det litt mer med ro over humpene.
Det er jo tross alt du som skal kjøre sykkelen. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av pelsen »

LilleMann skrev: Jeg begynner å forstå at jeg har vært en TULLING. En overfladisk IDIOT. Nja, det var kanskje litt overdrevent, men jeg har lært at Customsykler = Fy fy!
hehe
Customsykkel/softchopper = gubbesykkel og dit har du vel ikke kommet ennå :D

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av LilleMann »

Det er jo som jeg har skrevet før til deg (tror jeg), at du må velge den sykkelen DU har lyst på. Liker du Virago'en, så går du for den. Ikke hør på hva vi besserwissere klarer å lire av oss.
Har hatt mye glede på type cruiser sykler. Man må bare være bevisst på hva man kjøper. Det er bare å ta det litt mer med ro over humpene.
Det er jo tross alt du som skal kjøre sykkelen. :thumleft
Meh. Når kjørelæreren uttaler et så klart "NEI" så får det bare være :lol

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av mekkern »

Kjørt mye dritt jeg...en ting når en har kr til å bytte og surre en del-har en litt begrensninger på budsjettet må en leve lengre med valget...
PRØV forskjellige typer og modeller før du bestemmer deg-om det da blir et par uker uten sykkel før en finner den rette er dette vel anvendte dager.
Hva kroppen tillater av sittestillinger i litt lengre tid er veldig forskjellig også.

Ikke forhast deg er mitt råd.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av d.strand »

Dette med ryggskader på cruiser sykler, har jeg hørt før. Nemlig av min kjørelærer i fjor, da jeg tok tung lappen. Det han egentlig mente var at disse er livsfarlig! Grunnen var enkel.. Om man skulle frontkollidere, så vil styret virket som en "sag" ettersom man får dette rett i magen.. På en f.eks r-sykkel, touring sykkel så har man ikke dette problemet, fordi man er "lent over" styret. Om han har et poeng er jeg ikke sikker på, men tenkte bare å dele "erfaringen" han ga meg :-)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Gammelgutt

Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?

Legg inn av Gammelgutt »

LilleMann skrev:
- Keeway Speed 125
Keewayen har bla. fjernstart og er en enkel liten sak, billig og sikkert bra. MEN trenger en deler så kan det ta lang tid, samme importøren som på Hyosung. ](*,)

Svar