Kjøring i rundkjøringer...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av ega16 »

AndreasB skrev:En ting er HELT forbanna sikkert! HELE Norge, (Ja, hele..) trenger en innføring i "Rundkjøring 101". Spesielt om hvordan felt funker...

I toppen av trondhjemsveien(? R4) over Carl Berner, er det mange som tuter på meg. De kommer i VENSTRE felt gjennom rundkjøringa.. Da kjører jeg ut i høyre felt når jeg kommer fra Carl Berner.. The f*** ? Fatter de ikke hva FELT er?
Du tenker på rundkjøringen i sinsenkrysset?

Der kan man ihvertfall bruke begge felt hvis man kommer fra ring 3 vest og skal mot gjøvik.

https://maps.google.com/maps?q=Sinsenkr ... 86,,0,5.57" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av Icetruck »

Til og med her som det er merket opp hvor man skal plassere seg, tar det aldri feil at jeg holder på å bli presset ut av folk som ligger i venstre fil når de skal rett frem. De enser ikke engang at jeg er der. Tar aldri feil.



Bilde

Bildet ble vist veldig lite :redface

http://maps.google.com/maps?q=Lier+komm ... 15.66,,0,0" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av RuneMC »

Ja, det er den rundkjøringa jeg tuter mest i :-)
Mange sløve bilsjåfører der... og mange som med mobilen i hånda kommer fra høyre og ikke enser meg
selv om jeg ligger i venstre og blinker til venstre. Feltplasseringen til bilene er litt sånn i hytt og pine...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av AndreasB »

ega16 skrev:
AndreasB skrev:En ting er HELT forbanna sikkert! HELE Norge, (Ja, hele..) trenger en innføring i "Rundkjøring 101". Spesielt om hvordan felt funker...

I toppen av trondhjemsveien(? R4) over Carl Berner, er det mange som tuter på meg. De kommer i VENSTRE felt gjennom rundkjøringa.. Da kjører jeg ut i høyre felt når jeg kommer fra Carl Berner.. The f*** ? Fatter de ikke hva FELT er?
Du tenker på rundkjøringen i sinsenkrysset?

Der kan man ihvertfall bruke begge felt hvis man kommer fra ring 3 vest og skal mot gjøvik.

https://maps.google.com/maps?q=Sinsenkr ... 86,,0,5.57" onclick="window.open(this.href);return false;
Nope, jeg tenker åp rundkjøringa nedenfor Sinsenkrysset.

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av ega16 »

AndreasB skrev:
ega16 skrev:
AndreasB skrev:En ting er HELT forbanna sikkert! HELE Norge, (Ja, hele..) trenger en innføring i "Rundkjøring 101". Spesielt om hvordan felt funker...

I toppen av trondhjemsveien(? R4) over Carl Berner, er det mange som tuter på meg. De kommer i VENSTRE felt gjennom rundkjøringa.. Da kjører jeg ut i høyre felt når jeg kommer fra Carl Berner.. The f*** ? Fatter de ikke hva FELT er?
Du tenker på rundkjøringen i sinsenkrysset?

Der kan man ihvertfall bruke begge felt hvis man kommer fra ring 3 vest og skal mot gjøvik.

https://maps.google.com/maps?q=Sinsenkr ... 86,,0,5.57" onclick="window.open(this.href);return false;
Nope, jeg tenker åp rundkjøringa nedenfor Sinsenkrysset.
Ah den som trikken går igjennom ja :) Forresten så advarer statens havarikommisjon mot å bygge flere rundkjøringer med trikk igjennom fordi så mange bilister kræsjer i dem (dvs bilistene overholder ikke vikeplikten når trikken er på vei ut) :)
Sist redigert av ega16 den 06 sep 2012, 12:31, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av SuperMorten »

RuneMC skrev:bilisten brøt selvfølgelig vikeplikten for rundkjøringen, men det hjelper deg lite der du ligger i sykesenga...
I mitt hode er dette det viktigste av alt.. :thumleft Det spiller ingen rolle hvem eller hva som er er riktig. Jeg vil bare overleve slik at jeg en vakker dag kan dø av alderdom..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av Intruder »

Skal jeg nesten helt rundt rundkjøringa blunker jeg først venstre så høyre blinklys,men om det er riktig..? :scratch

Iallfall mye rart i rundkjøringer,og ellers....i trafikken !! :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av TheHaughom »

Intruder skrev:Skal jeg nesten helt rundt rundkjøringa blunker jeg først venstre så høyre blinklys,men om det er riktig..? :scratch

Iallfall mye rart i rundkjøringer,og ellers....i trafikken !! :prop:
Spørs om det å blunke til venstre er det beste å gjøre... :knegg
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av mekkern »

Icetruck skrev:Til og med her som det er merket opp hvor man skal plassere seg, tar det aldri feil at jeg holder på å bli presset ut av folk som ligger i venstre fil når de skal rett frem. De enser ikke engang at jeg er der. Tar aldri feil.



Bilde

Bildet ble vist veldig lite :redface

http://maps.google.com/maps?q=Lier+komm ... 15.66,,0,0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke stort bedre når du kommer fra vitbank og kjører mot gullaug...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av Sprint »

Her på Haugalandet har de kunn merka filene i de nye rundkjøringene,så kan velge egen bane.Veiuvesenet mener at
det vil gå seg til :lol Blinklys i rundtkjøringene er det svært få som bruker :sk? Rundkjøringene står snart like tett som bedehusene :sorry
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av Icetruck »

mekkern skrev:
Icetruck skrev:Til og med her som det er merket opp hvor man skal plassere seg, tar det aldri feil at jeg holder på å bli presset ut av folk som ligger i venstre fil når de skal rett frem. De enser ikke engang at jeg er der. Tar aldri feil.



Bilde

Bildet ble vist veldig lite :redface

http://maps.google.com/maps?q=Lier+komm ... 15.66,,0,0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke stort bedre når du kommer fra vitbank og kjører mot gullaug...

Det er sant, men jeg kommer den veien på bildet når jeg drar hjem fra jobb, så legger bedre merke til det da :-)å
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av AndreasB »

ega16 skrev:
AndreasB skrev:
ega16 skrev:
AndreasB skrev:En ting er HELT forbanna sikkert! HELE Norge, (Ja, hele..) trenger en innføring i "Rundkjøring 101". Spesielt om hvordan felt funker...

I toppen av trondhjemsveien(? R4) over Carl Berner, er det mange som tuter på meg. De kommer i VENSTRE felt gjennom rundkjøringa.. Da kjører jeg ut i høyre felt når jeg kommer fra Carl Berner.. The f*** ? Fatter de ikke hva FELT er?
Du tenker på rundkjøringen i sinsenkrysset?

Der kan man ihvertfall bruke begge felt hvis man kommer fra ring 3 vest og skal mot gjøvik.

https://maps.google.com/maps?q=Sinsenkr ... 86,,0,5.57" onclick="window.open(this.href);return false;
Nope, jeg tenker åp rundkjøringa nedenfor Sinsenkrysset.
Ah den som trikken går igjennom ja :) Forresten så advarer statens havarikommisjon mot å bygge flere rundkjøringer med trikk igjennom fordi så mange bilister kræsjer i dem (dvs bilistene overholder ikke vikeplikten når trikken er på vei ut) :)
Trikken burde ha vikeplikt i slike situasjoner -.-

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av mekkern »

Trikken viker ikke for noen-og har visst påkjørsrett også...både amulanser og gamle damer må bite i asfalten i møte med skinnegeneralene.. ;-)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av ega16 »

Trikken trenger vel betydelig mer bremselengde enn annet som beveger seg i den daglige trafikken eller? Ikke kan den smette unna ting like lett heller :)

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Kjøring i rundkjøringer...

Legg inn av AndreasB »

ega16 skrev:Trikken trenger vel betydelig mer bremselengde enn annet som beveger seg i den daglige trafikken eller? Ikke kan den smette unna ting like lett heller :)
Da burde den kanskje kjøre deretter, og ikke bare peise på.

Dessuten, alle fotgjengeroverganger skulle enten gått OVER bakken, eller under.

Svar