Hjul omlegg

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hjul omlegg

Legg inn av Dexter »

Slik jeg har oppfattet det så er det prisen bare for omlegging som kan være svært så varierende. Jeg skal nå prøve å gjøre alt selv heller... har ikke 10 tommeltotter selv om jeg ikke akkurat kan påstå at jeg er noe særlig til mekaniker... jeg er bare redd for å gjøre noe gæernt å ødelegge noe... det ville være min flaks... as usual... :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hjul omlegg

Legg inn av TBI81 »

Dexter skrev:Slik jeg har oppfattet det så er det prisen bare for omlegging som kan være svært så varierende. Jeg skal nå prøve å gjøre alt selv heller... har ikke 10 tommeltotter selv om jeg ikke akkurat kan påstå at jeg er noe særlig til mekaniker... jeg er bare redd for å gjøre noe gæernt å ødelegge noe... det ville være min flaks... as usual... :knegg
Kan anbefale å investere i en Haynes-bibel, hobbymekanikerens beste venn! Siste jeg bestilte kostet det meg ca 200inkl frakt fra england. Halv pris det også gitt :D

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Hjul omlegg

Legg inn av Geso »

Har nå kjørt såpass lenge med dekkene at det er på tide å skifte disse.

Spurte derfor en lokal MC butikk om komplett pris på omlegging av hjul, og må innrømme at jeg ble litt overasket over prisen:

Sendte en mail med følgende spørsmål til butikken:
"Trenger snart nye dekk på sykkelen (Yamaha XJ900) Foran: 120x70x17 Bak: 150x70x17 Ønsker pris på bra dekk (Metzler, Avon, eller tilsvarende) ferdig lagt om og avbalansert"

Fikk dette svaret tilbake:
Metzeler ferdig omlagt kommer på kr 6631.-
Pirelli ferdig omlagt kommer på kr: 6926.-

Er det virkelig slik at MC dekk koster oppimot 3500,- pr hjul? :(

Har også sendt forespørsel til flere butikker, men ikke fått noe svar......

Ha en fin dag.
Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hjul omlegg

Legg inn av Dexter »

Nei, så dyrt må det ikke være. Se prisen på motorsykkeldekk.com Om du kjøper selv og får lagt om så sparer du sikkert litt der, og legger du om selv så sparer du ytterligere. Om du leser hele dette emnet så tror jeg du får med deg det meste som er å tenke på ved dekkskifte :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Hjul omlegg

Legg inn av Baron von Waffel »

Tidligere hadde Johs Bjerke priser på MC-dekk på nett. Det har de ikke lenger. Men de sier i hvert fall at omlegging på sykkel koster 500 pr. dekk. Så det er en del å spare der om man tar hjulene av og på sykkel selv.
http://www.johsbjerke.no/ny/produkter/dekk/mcdekk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Svar