MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.

Skal du til MC-Messa i Porsgrunn 6. -7. mars?

Jada! jeg kommer! MC-messer er morsomt!!
13
54%
Nei, kommer ikke... MC-messer er bare mas...
11
46%
 
Stemmer totalt: 24

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38116
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

Legg inn av AJ »

Fidel skrev:Men du har jo helt glemt Stelvio'n!
Neida, men bildet ble så dårlig at det ikke på noen måter yter sykker'n den respekt og rettferdighet den fortjener.

Men når Moto Guzzi først nevnes... hvor i all verden var 1200 4V Sport'en hen!!?? :ills
Jeg hadde jo gledet meg til å 'kjæle' med den! :(
:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38116
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

Legg inn av AJ »

Fidel skrev:Men du har jo helt glemt Stelvio'n!
Fant et brukbart bilde likevel.
Lagt inn som nr. 2 i bildeposten...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38116
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

Legg inn av AJ »

Var innom et annet MC-forum i dag og leste en post hvor brukeren faktisk spurte om messa i Porsgrunn "var rævva" :eh Det hadde han nemlig hørt...
Svaret han fikk fra en annen bruker på samme forum var at messa "var egentlig bare en stor gymsal full av motorsykler." :-|

Hallo? :doh
Messa ble arrangert i en tennishall (="gymsal") av en entusiastisk lokal MC-klubb og ikke en kommersiell messearrangør!
I rettferdighetens så skrev samme brukeren at messa "var absolutt ikke ræva, men den var ikke på nivå med Lillestrøm/Gøteborg-messene." Men store forventninger hadde han vel ikke, håper jeg... :eh

MC-klubben som arrangerte messa hadde lagt mange forhold godt til rette, som bla. trygg og sikker barneparkering slik at foreldrene kunne kikke på sykler og bruke tid til å prate med folk på ulike MC-stands og salgsstands (var flere slike på messa hvor en kunne gjøre gode kjøp). Kafétilbudet var også helt greit og det var sitteplasser nok til de som ville sitte og prate sammen.

Igjen må jeg si at dette var et godt arrangement og et godt utgangspunkt for gjentakelse som med få og enkle justeringer selvfølgelig kan bli enda bedre. Men det avhenger også av at flere forhandlere/importører/utstyrsleverandører ser verdien av å delta.

Jeg synes ikke det passer seg med å spørre åpent i et forum om messa "var rævva". Synes det sier en del om avsenderen og holdningen som ligger i bunn overfor entusiastiske arrangører som folkene i Brevik MC.

Brevik MC er helt sikkert åpne for konstruktiv kritikk, men å komme med uttrykk som "rævva" og at messa "var egentlig bare en stor gymsal full av motorsykler." er meningsytringer og beskrivelser under pari.

Som jeg selv nevnte i en tidlige post så savnet jeg Ducati og KTM på Messa. Og når jeg tenker meg om så ville selvfølgelig et par MV Agusta også vært bra... :knegg
Husaberg og Husquarna ville også ha gitt messa en interessant bredde.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

Legg inn av evike »

Jeg har forelsket meg!
Nei, gubben får jeg holde ut med, men hvis-om-atte-dersom Lottogevinst eller andre uventede større donasjoner på konto:

Harley Davidson Wide Glide. Ser ut som en 800, men inneholder etter hva jeg husker 1584 kubikk. For første gang følte jeg det som jeg ville ha full kontroll over en sykkel med litt krefter. Du verden så godt de har pakket den sammen til "liten størrelse". Zip-program? \:D/

Så da har jeg i det minste drømmen klar!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

Legg inn av Rottenikken »

Ja, turen gikk til Porsgrunn i dag, og det ble en positiv opplevelse.
Honnør til de som har stått på for å få det til :thumleft
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Re: MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

Legg inn av fireman »

Vil gjerne få komme med en kommentar sett fra mitt ståsted som deltager med salgsstand:
Jeg har i årenes løp deltatt på en god del messer, både store og små, og har derfor noe erfaring.

Markedsføring:
Kjempegod markedsføring, dette er særdeles viktig for å trekke mye folk, og for å få tunge utstillere som mener det er "bryet verdt" å ha en stand. Husk at det er veldig mye arbeid å delta på messer, både i forkant og etterkant. Jeg synes denne messen fikk til en fin miks av utstillere, og alle de jeg snakket med i løpet av helgen synes messen var bra!

Service:
Det er langt fra noen selvfølge at arrangøren yter bra service overfor utstillere, på denne messen vil jeg påstå at det var nærmest perfekt, både mht info, praktisk hjelp og tilrettelegging. På mange messer føles det som om arrangøren tenker profitt fremfor service, men ikke her, har merket man at alle fra klubben bidro til å få folk til å føle seg velkommen, både utstillere og besøkende.

Bredde:
Man kan jo selvsagt alltid ønske at "alt" vises på messer, men husk at dette tross alt er en lokal messe, og da er det ikke enkelt å få vist alle nyheter. Jeg snakket en del om dette med en fra arrangørklubben. De hadde selvsagt vært i kontakt med "de store kanonene", Kellox etc, men fikk til svar at dette var for lite arrangement, "dette fikk de lokale forhandlerne ta seg av". Når man da ser at det kommer utstillere fra store deler av sør-norge, synes jeg dette viser at mange utstillere synes at messen er interessant nok til å reise både 40 mil og lengre.

Tankekors:
Man kan lett bli blasert av bredde og utvalg når man besøker og delta på store messer. Men, min egen erfaring som "liten deltager" er at det virker som jo større messene er, jo mer stivbent og upersonlig blir det. Det er ihvertfall ingen tvil om at de større messene ikke innehar særlig atomsfære og entusiastiske arrangører. Der i gården dreier alt seg om maks profitt, og kan være et mareritt for små deltagere, og derav begrense utvalget av mindre lokale firmaer.

Konklusjon:
Jeg personlig synes dette var en av de beste messene vi har deltatt på, og vil takke arrangøren Brevik MC for vel utført messe. Småting kan man sikkert alltid pirke på og ting kan alltid gjøres bedre, og det vet jeg Brevik MC vil gjøre ved neste messe om 2 år. Med ca 3000 besøkende innenfor dørene tror jeg det helt sikkert vil bli en minst like god messe neste gang, da burde flere kanskje enda flere utstillere vise sin interesse.
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

Legg inn av Erling »

AJ skrev:Var innom et annet MC-forum i dag og leste en post hvor brukeren faktisk spurte om messa i Porsgrunn "var rævva" :eh Det hadde han nemlig hørt...
Svaret han fikk fra en annen bruker på samme forum var at messa "var egentlig bare en stor gymsal full av motorsykler." :-|
Hallo? :doh
Messa ble arrangert i en tennishall (="gymsal") av en entusiastisk lokal MC-klubb og ikke en kommersiell messearrangør!
I rettferdighetens så skrev samme brukeren at messa "var absolutt ikke ræva, men den var ikke på nivå med Lillestrøm/Gøteborg-messene." Men store forventninger hadde han vel ikke, håper jeg... :eh
Jeg synes ikke det passer seg med å spørre åpent i et forum om messa "var rævva". Synes det sier en del om avsenderen og holdningen som ligger i bunn overfor entusiastiske arrangører som folkene i Brevik MC.
Jeg har gått litt og "grunna" over ditt ovennevte innlegg ( sterkt "sakset") AJ :scratch
Jeg også kan bli provosert av uttryk som "bare ræva" osv.
Men hvis man ser på det med ørlite mere objektive øyne til forfatter av "bare ræva", ser jeg noe mer, som du ikke nevner i ditt bortimot rødglødende forsvarstale AJ. ( ett engsjementet som jeg kjenner igjen fra Cruiser, da du forsvarte nettbutikken Cruiser i fjor ... hmmm, den glemmer jeg ikke så fort AJ)

…. men tilbake til saken.
Jeg mener at "messa" i Prosgrunn, burde a tonet markedsføringa ned til de den var, eller bedre, forklart folk hva den var.
Siden den ikke var på størrelse som Lillestrøm eller Gøteborg , skulle arrangør ha påpekt dette tydligere.
I stedet latet de som ingenting og publikum strømmet til , med sine forventninger til å møte ett nytt show lik Lillestrøm i fjor.
Det er klart at da blir folk skuffet, og noen går så lagt som å kalle det ”bare ræva”
Det finns faktiskt markdedsføringslover, som skal hjelpe arrangør mot å begå slike ..tja, blundere vil jeg kalle det.

Vel vel.. AJ, det var deilig å få dette ut.. det gjorde godt.
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38116
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

Legg inn av AJ »

Erling skrev:
AJ skrev:Var innom et annet MC-forum i dag og leste en post hvor brukeren faktisk spurte om messa i Porsgrunn "var rævva" :eh Det hadde han nemlig hørt...
Svaret han fikk fra en annen bruker på samme forum var at messa "var egentlig bare en stor gymsal full av motorsykler." :-|
Hallo? :doh
Messa ble arrangert i en tennishall (="gymsal") av en entusiastisk lokal MC-klubb og ikke en kommersiell messearrangør!
I rettferdighetens så skrev samme brukeren at messa "var absolutt ikke ræva, men den var ikke på nivå med Lillestrøm/Gøteborg-messene." Men store forventninger hadde han vel ikke, håper jeg... :eh
Jeg synes ikke det passer seg med å spørre åpent i et forum om messa "var rævva". Synes det sier en del om avsenderen og holdningen som ligger i bunn overfor entusiastiske arrangører som folkene i Brevik MC.
Jeg har gått litt og "grunna" over ditt ovennevte innlegg ( sterkt "sakset") AJ :scratch
Jeg også kan bli provosert av uttryk som "bare ræva" osv.
Men hvis man ser på det med ørlite mere objektive øyne til forfatter av "bare ræva", ser jeg noe mer, som du ikke nevner i ditt bortimot rødglødende forsvarstale AJ. ( ett engsjementet som jeg kjenner igjen fra Cruiser, da du forsvarte nettbutikken Cruiser i fjor ... hmmm, den glemmer jeg ikke så fort AJ)

…. men tilbake til saken.
Jeg mener at "messa" i Prosgrunn, burde a tonet markedsføringa ned til de den var, eller bedre, forklart folk hva den var.
Siden den ikke var på størrelse som Lillestrøm eller Gøteborg , skulle arrangør ha påpekt dette tydligere.
I stedet latet de som ingenting og publikum strømmet til , med sine forventninger til å møte ett nytt show lik Lillestrøm i fjor.
Det er klart at da blir folk skuffet, og noen går så lagt som å kalle det ”bare ræva”
Det finns faktiskt markdedsføringslover, som skal hjelpe arrangør mot å begå slike ..tja, blundere vil jeg kalle det.

Vel vel.. AJ, det var deilig å få dette ut.. det gjorde godt.
Bra det gjorde godt, da...
Erling skrev:( ett engsjementet som jeg kjenner igjen fra Cruiser, da du forsvarte nettbutikken Cruiser i fjor ... hmmm, den glemmer jeg ikke så fort AJ)
Stusser litt på dette jeg, da... :scratch "forsvarte nettbutikken"...? :eh Mot hva da? :dontknow Og hva har det med denne messa å gjøre? Fireman som drev Cruiser svarte på spørsmålene som jeg ikke hadde svar på siden jeg aldri har hatt noe med Cruiser å gjøre :eh

Så til min "rødglødende forsvarstale":
Ja, jeg ble mektig irritert da jeg leste messa "var rævva" på det andre forumet. Det går an å være litt mer diplomatisk i språkbruken og heller være litt avventende og høre saken fra flere sider, vente med å høre hva flere mener og kikke på bilder fra messa osv. osv..
Heldigvis, vil jeg si, ble det "balanse i regnskapet" om messa på MC-forumet og da er nok alle rimelig fornøyd - også Brevik MC som helt sikkert brukte mye tid og gode krefter på å arrangere en fullgod MC-messe selv om den selvfølgelig hadde mulighet til å nå opp til samme nivå MC-messene i Göteborg og Lillestrøm.

Nevner bare til slutt at dette er den største MC-messa her i landet i år selv om den ikke nådde opp til Varemessestandarden. Men det burde vel de fleste skjønne siden arrangementet fant sted i en tennishall... :eh Nå husker ikke jeg hvordan messa ble markedsført, men ble den markedsført som årets største MC-Messe og det viser seg at den er det så må man vel kunne si at markedsføringen er riktig, vil jeg tro?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

Legg inn av hansraymond »

Skjønner ikke hva folk syter etter jeg?? :dontknow Synes messa var helt grei den og møtte da noen kjente fjes.. bla Aj+frue, Mekkern+frue, og Gammelgutt, :D
Noe små-shopping ble det også, trengte egentlig ikke noe.
Litt sikling på diverse nyheter ble det også..
Har en kamerat som bor like bak messeområdet, så det var jo også en fin anledning for meg å møte ham.
Moral er: se heller det positive i messa enn å klage. :punch . har sett det meste ang. messer så denne her skal jeg absolutt ikke klage på... :jada: ride on!! :prop:
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38116
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

Legg inn av AJ »

hansraymond skrev:Skjønner ikke hva folk syter etter jeg?? :dontknow Synes messa var helt grei den og møtte da noen kjente fjes.. bla Aj+frue, Mekkern+frue, og Gammelgutt, :D
Noe små-shopping ble det også, trengte egentlig ikke noe.
Litt sikling på diverse nyheter ble det også..
Har en kamerat som bor like bak messeområdet, så det var jo også en fin anledning for meg å møte ham.
Moral er: se heller det positive i messa enn å klage. :punch . har sett det meste ang. messer så denne her skal jeg absolutt ikke klage på... :jada: ride on!! :prop:
:thumleft :jada:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: MC messe i 2010?

Legg inn av rogg »

Fidel skrev:Video fra messa 6. mars. Nr 60 fikk min og dattera mi sin stemme. Det var selvsagt en Guzzi, nærmere bestemt en fiiiin 850 T3 California som til sommeren skal på whiskytur til Skottland, kunne eieren fortelle.
Flott video fra messa. Jeg reiste andre veien..mot øst, og fikk ikke vært på messen. Da var det godt med levende bilder :thumleft
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

Legg inn av SveinT »

Hei, mange bilder fra messa her -
Klassisk utstillingen + fra Østlandsposten

http://picasaweb.google.com/hondav4com/ ... lling_2010" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.op.no/bil/article5008800.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

Legg inn av cheron »

Hmm så jo ut som ett godt gamaldags mc messe detta! :notworthy:

Masse gromt!
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

Legg inn av Intruder »

Hadde noen laget til noen slike mindre messer omkring,f.eks. Lillehammer med forhandlere og andre MC-interesserte rundt Mjøsa,kunne slikt faktisk bli like bra som Lillestrøm,der blir det ofte vel stort og masete 8) :-k
synes :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

arntsi
Innlegg: 16
Registrert: 16 mar 2010, 18:47
Motorsykkelen din: Yamaha FZS1000 2002
Sted: Porsgrunn

Re: MC messe i 2010? Porsgrunn 6. - 7. mars!

Legg inn av arntsi »

Hei,

For en som har vært med i arrangementskomiteen har det vært interessant å lese deres tilbakemeldinger og diskusjoner om messa vår. Vi har i hvert fall gjort det vi har kunnet for å få messa så god som mulig. Både for publikum og utstillere som har valgt å stille opp.

Hvis noen har ideer og tips for fremtidige messer setter vi pris på tilbakemeldinger fra alle som har vært der. Og til dere som ikke var der, blir det en ny mulighet om to år.

Ha en fortreffelig sesong med mange gode MC opplevelser. :thumleft

Hilsen
Arnt

Svar