MLeikarnes's MC blogg - Suzuki DR350S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av MLeikarnes »

Enda en video fra Aursjøen, men denne gangen ble det en hikkup i renderingen :scratch 30-40 sec midt inni har fått en slags halvferdig rendering med tanke på kontrasten mm. Får vel rendre en gang til da...
[video]https://www.youtube.com/watch?v=KW5UT_omZHg[/video]

Edit: Ser ut til å være en videomerge som har hengt seg på ett klipp, noen som vet hva videomerge er, er en slags "effekt" man kan legge på kilppet :eh
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av LordShaft »

Prøvd å søke litt på nettet, for å se om noen har gopro hero 3+ inne noe sted, men det skulle vise seg å være vanskelig. Går an å bestille Gopro hero 3+ silver edition fra gopro.com, men ikke black edition.

Vet du om noen plass?

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av MLeikarnes »

@LordShaft

Har søkt litt rundt, men kan ikke finne noen jeg heller... det ligger en del på finn.no til salgs, ser ut til at kun Expert har det i nettbutikken som music edition, men det står ikke at de har det på lager...

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... pro%203%2B

Og på noen sportsbutikker har jeg faktisk sett at det står igjen noen til salgs. (men da med en ublu pris...)

Fant en liten designfeil på mitt nå i helga...
Var ute og gikk på ski med speideren, vi laget hopp, og jeg satte kameraet ved hoppet for å filme. Meeen jeg kakket til det med staven på siste hoppet, og selve låsen på toppen har kun to haker som holder bakluka fast til kamerahuset, jeg klarte såklart å kakke av den ene haken :sk? så nå er det ikke tett lengre. Vil kjøpe en orginal lås, da jeg ikke stoler på alle de forskjellige som ligger på ebay. Ble nødt til å sende en mail til GoPro og spørre om de kunne skaffe en sånn til meg.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av LordShaft »

Forstår jeg det riktig, at Google bilder er en del av Google disk, altså de tar av samme plassen, men bildene jeg lagrer i Google bilder blir ikke synlig i disk på samme måte som om jeg laster opp bildene i disk? :-k

Note4

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av JK95 »

Gopro Hero 3+ Black edition er tilnærmet borte fra salg i Norge, kun de billigere modellene samt Hero 4 ser det ut til...

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av MLeikarnes »

LordShaft skrev:Forstår jeg det riktig, at Google bilder er en del av Google disk, altså de tar av samme plassen, men bildene jeg lagrer i Google bilder blir ikke synlig i disk på samme måte som om jeg laster opp bildene i disk? :-k

Note4
Det er vel noe sånt som skjer ja! Man får ett valg nå og da om man vil importere bildene fra Disk (bruker Google disk til skolearbeid og da havner det en del bilder til oppgaver mm. der.) Så lenge bildene er under en viss størrelse så tar de ikke av plassen mener jeg å ha lest.
Akkurat nå har jeg ca. 58000 bilder på Google bilder, og da tar det 100GB av mine 127GB.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av MLeikarnes »

Måtte bare bli en kjøretur idag! Ut til Bud og videre til Atlanterhavsveien, blir nok om Bud hjem igjen og... Noe nattefrost som ikke har gitt seg enda her og der...
Ett par plasser på Atlanterhavsveien jeg måtte ned på 20 km/t på grunn av en god del blankis....... Og den andre veien hjem igjen herfra har ikke fått sol på seg enda, så da må det nok bli Bud.
Bilde

Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av Jompa »

Du traff noen andre mc,er også ?
Utifra skyggene på det siste bildet ser det sånn ut.
Regner med at sykkeln er på veien rett over påske.
Men i dag ble det skitur.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av MLeikarnes »

Jompa skrev:Du traff noen andre mc,er også ?
Utifra skyggene på det siste bildet ser det sånn ut.
Regner med at sykkeln er på veien rett over påske.
Men i dag ble det skitur.
Joda! Var en del andre ute og kjørte! De på skyggene er to ganger sidevogssykler, kom to stk på Kawasaki ZZR 1400 og ZX10-R også etter hvert, de kjørte den andre veien jeg ikke kjørte hjemmefra, var vist glatt mange steder ja! Så også en MV Agusta Brutale Dragster! Men han stoppet ikke, kunne tenkt meg å se på den sykkelen! Er på Vassgård (Eide) med besteforeldrene mine nå, var noen lange speilblanke partier inne langs fjellet mot Eide... Møtte en ZZR 1400 på ett av disse glatte partiene også, gikk sakte med den og. Håper GoPro kameraet klarte å fange blankisen, og rimet i grøftene.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av LordShaft »

Bruker du Lightroom, å har du prøvd den mod saken du kan kjøpe for direkte lagring i google+? :-k

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av MLeikarnes »

LordShaft skrev:Bruker du Lightroom, å har du prøvd den mod saken du kan kjøpe for direkte lagring i google+? :-k
Har prøvd Lightroom en gang for mange år siden, men jeg husker ikke hvordan det var... :scratch
Men videoen du la ut i Foto-tråden gjorde meg nysgjerrig så Lightroom må prøves ut ser det ut til! Ser ut til at den nye versjonen kommer iløpet av neste uke etter hva jeg ser på diverse sider.
Har brukt CS6 litt, men det er så og si umulig å lære seg, tar så enormt mye tid å lære seg å bruke det.
Trenger ikke kjøpe noe for å lagre til Google+, de har ett eget Autolagrings-"program" som man kan installere på pc'n, og da setter du hvilke mapper du vil autolagre fra, og da skjer det automatisk når nye bilder har blitt lagret i denne mappen.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av LordShaft »

Jeg er veldig imponert så langt.... Det som er med lightroom er at de ikke "rører" original filene dine som ligger lagret på maskinen... Modifiserer du bildene, blir dette bare i Lightroom til du eventuelt velger å eksportere (lagre) de i ferdig redigert format. Der er sånne automatisk publish steder på vestre siden der i programmet. Der kan du drag and drop filer du har jobbet med, og de lagrer seg der med forandrinene som er gjort.... Hvertfall slik jeg har forstått det :mk

Laster du ned den google+ addon, så vil du kunne dra filene dine rett i den "mappen/mappene" og slippe å lagre bildene på HD først, også overføre de til google+ :scratch

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av MLeikarnes »

LordShaft skrev:Jeg er veldig imponert så langt.... Det som er med lightroom er at de ikke "rører" original filene dine som ligger lagret på maskinen... Modifiserer du bildene, blir dette bare i Lightroom til du eventuelt velger å eksportere (lagre) de i ferdig redigert format. Der er sånne automatisk publish steder på vestre siden der i programmet. Der kan du drag and drop filer du har jobbet med, og de lagrer seg der med forandrinene som er gjort.... Hvertfall slik jeg har forstått det :mk

Laster du ned den google+ addon, så vil du kunne dra filene dine rett i den "mappen/mappene" og slippe å lagre bildene på HD først, også overføre de til google+ :scratch
Har prøvd Lightroom litt nå, men det ser ut til at pc'n ikke er kraftig nok... :sk? får ikke lov å eksportere på grunn av manglende minne :evil Men fant ut at jeg kunne ta en lang omvei og printe en pdf for så å eksportere pdf filen til jpeg igjen... :lol
Lightroom virker veldig forståelig og enkelt :thumleft men må vente til tirsdagen så jeg får vite om jeg får igjen på skatten, da kan jeg planlegge hvilken data som skal kjøpes inn når jeg er ferdig med skole for godt den 20. juni! :D

Her er ett Nordlys bilde fra tirsdagen, tatt ovenfor Olsvika her i Ålesund, hadde merkelig nok speilrefleksen i bilen når nordlysvarselet på 8,33 kom! :D Hadde kun gorillapoden til gopro kameraet da, så det ble noe vanskelig å få tatt bilder likevel, men det ble noen bra bilder av det! tatt i RAW og redigert en del i lightroom:
Bilde

Ser at alt av bildekvalitet forsvant med "eksport" metoden jeg benyttet... :sk?
Hadde også feil linse med meg, skulle hatt Tokina 11-16mm med f1,8, men den ligger igjen hjemme :sk?

Alle de der publish greiene virker ikke for meg... (kan vel ikke akkurat si at jeg betalte for det...)
Skal kjøpe den nye versjonen når den kommer, men ikke før jeg får kjøpt meg en ny pc med de spec'ene jeg ønsker og trenger! Må ha litt kraft til videoredigering, bilderedigering, 3D-tegning, autocad tegning og kanskje noe spilling...
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av LordShaft »

Jeg ser at hvis jeg legger bldene mine inn i google disk? altså oppretter en mappe og legger de over, så blir de tilgjengelig i google bilder :-k

Jeg tenker på, hvis jeg sitter å redigerer flere bilder i lightroom og eksporterer disse i en mappe i google drive (app som du laster ned) så er vel det mye det samme som at du laster opp alle bildene i google+ bilder? eller :scratch

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Video

Legg inn av MLeikarnes »

LordShaft skrev:Jeg ser at hvis jeg legger bldene mine inn i google disk? altså oppretter en mappe og legger de over, så blir de tilgjengelig i google bilder :-k

Jeg tenker på, hvis jeg sitter å redigerer flere bilder i lightroom og eksporterer disse i en mappe i google drive (app som du laster ned) så er vel det mye det samme som at du laster opp alle bildene i google+ bilder? eller :scratch
Det skal være det samme ja :-k Så det kom opp at Google photos kom inn under google drive nå, så da burde det jo være en enkel sak å flytte bilder fra Google drive til google photos! Skal gjøre en test og se hvordan det fungerer. En annen mulighet er jo å legge til en mappe i Google Autobackup som du eksporterer bildene til, men da blir de jo lagret på dataen. Ved bruk av Google Drive mappen blir de jo bare mellomlagret til du har netttilgang/har fått lastet opp bildene.

Med meg går det ikke å eksportere fra lightroom... Tror ikke jeg har nok datakraft... :sk? Har en del nordlysbilder jeg kunne tenkt meg å eksportere, men får opp at jeg ikke har nok RAM-minne tilgjengelig :sk?
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Svar