Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Kawagutten »

Elolz skrev:Likegreit, bare styr med de. :knegg
Men har et sånt lite passasjersete hvis det var det du tenkte på. :P :p
Ja så det bare var ego sete :[-X må jo gjøre plass til ei dame vet du vel
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Toven

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Toven »

tssss ekstra vekt, da må man jo justere dempere hver gang hu skal være med - skal ikke gå utover kneskrapinga :knegg :P :p

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av xyvind »

Gratulerer med kul sykkel! :thumleft

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Zadnez »

parkerte ved siden av en sp1 på tyrigrava i går. Den fikke adskillig mer oppmerksomhet enn min sykkel kan jeg love deg. Er ikke ofte jeg ser den sykkelen.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av LordShaft »

3 timer i benk hørtes ikke gale ut.... Jeg vet at noen sykler må stå hele dagen. :thumleft

Uansett så vil du nok få en silkemyk sykkel med HELVETES deilig lyd :vs

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Olav K »

Elolz skrev:Selger sa at han var usikker på batteriet, tok det ut for å sjekke i sta, gel batteri fra et eller annet ukjent merke på YTZ9 8Ah med bare 80CCA. :scratch Både Yuasa og Varta anbefaler YTZ12S. Varta sitt har 9Ah og 200CCA. Varta har dog et kraftigere YTZ14S med samme dimensjoner og hele 230CCA, men det er 0,4kg tyngre og en hundrings dyrere. Men lurer på å gå for det siden det har samme dimensjon. Er det noe negativt med å gå for dette som er kraftigere, bortsett fra tyngden? Er vel ikke noe mer stress for ladesystemet å lade det opp?

Sykkelen har fått sin første vask i mitt eie. Har tørket av den og skal få lufttørke mens jeg spiser middag, så får jeg gå i gang med lakkrens, polering og voksing. Skal ta eksosanlegget med Autosol og sette det inn med WD-40 etterpå. Så rense kjedet og få det smurt opp. Bestilte noen originale HRC dekaler jeg skal hive på, og NMCU merker til skiltplaten. Har fått montert batterimåler/ladekontakt og nye sorte vindskjermbolter.

Nå går jeg bare å venter på PCV, shorty hendler og led-blinklys. :yeyeye

Det er plutselig blitt kaldt igjen her.. sluddet tidligere i dag og meldt snø til midten av uken... ](*,)
Jeg ville vel si at hverken vekta (vil du i praksis merke 0,4 ekstra kilo når du kjører) eller en ekstra hundrelapp i pris er tunge argumenter MOT å gå for det det beste.?

Forresten en flott "framtidig klassiker" du har fått deg der, grom lyd og har sikkert et herlig drag fra bunn av.
Håper jeg får se og høre den "live" en gang i løpet av sesongen :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av freddy123 »

Kan du fortelle litt om denne iforhold til din gamle sykkel ? Drag moemnt osv.

Ser for meg et mye javnere drag i denne en den forige du hadde.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av cosmogs »

Grattis med nice MC! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av xyvind »

Veldig fin sykkel du har fått deg! Ser god ut å kjøre :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av Tommas »

Den er rett og slett utrolig kul! Håper det blir mulighet til å se den i løpet av sesongen.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av gorbys »

Vanskelig å se med det blotte øyet om skivene er skeive. Det skal så lite til før det merkes at en må bruke måleur for å sjekke. Men mest sannsynligvis er det vel skeive skiver som lager litt kvalme... Det er nå uansett ikkje dumt å ta av kalippere å rense de, eg gjorde det når eg bytta om til gsxr gaffel å jaggu var de mykje dritt der og trege stempler sjølv om den kjem fra en 2007 modell...

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av norse900 »

Blir mer og mer "vanlig" å ha hel bremseslange til hver caliper. Når det gjelder bremse-risting holder jeg en knapp på skiver som har slått seg (ofte pga varmgang). Hadde selv tilsvarende problem, og skrudde av skivene. Når jeg la dem på flatt underlag var en av dem helt ok, og den andre var som en "kjegle". Skifter du skiver, så ville jeg gjort som Gorbys foreslår, -overhal caliperne i samme slengen. Kjapt gjort, og så vet du det funker skikkelig etterpå. Rep-sett til caliperne er en billig "forsikring"! :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av TBI81 »

Misstanke om skeive skiver? Få sykkelen på depotstøtte sett noe helt inntil skiva (feks blyant eller liggende på en boks eller noe slikt liggende helt nært inntil skiva). Snurr på hjulet og se om skiven beveger seg i forhold til blyantspissen. Tape fast så flytter ikke blyanten så lett på seg.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av DrGreve »

Som før nevnt, sjekk skivene nøye for kast. Sjekk alle bolter til kaliprene at ingen er løse.
Det finnes trykkfordeler som du kan koble hver slange inn på og som du kan gjemme under styrekronen en eller annen plass. Gjør du det, så passer det også å bytte til stålomspunnet slanger.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Elolz - Honda VTR SP1

Legg inn av AJ »

Elolz skrev: Prøvde noen kraftige nedbremsinger på motorveien, og det ristet fælt.. Merker ikke noe særlig ved rolige nedbremsinger, men jeg må ihvertfall finne ut av det. Rister fra side til side i styret, føles litt som wobbling. Var litt overflaterust på skivene før jeg kjørte, slitt vekk nå ihvertfall. Er dette garantert skivene, eller kan det komme risting hvis noen stempler sitter litt? Tenkte å skru av kaliperne og sjekke de og klossene etterpå. Kan ihvertfall ikke se noe skeivhet i skivene, og de virker ikke skeivslitt eller noe heller, ingen kanter eller noe, jevnt over flate.
Kan dette muligens være noe så enkelt som at flyteringene har begynt å gå tregt, evt. "satt" seg?
Regner med at det er flytende bremseskiver på den nye sykkelen din...
Om du ikke allerede har gjort det, anbefaler jeg deg å kjenne om detg er god flytebevegelighet i begge skivene.
Hvis ikke bør du spray på bremserens, evt. også WD-40 på flyteringene for å få i gang bevegeligheten igjen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar