Orions belte - Ducati Scrambler solgt

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av LordShaft »

Man takker aldri nei til happy ending :lol

Note4

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

Snakka nettopp med forhandler angående turtallet som henger seg opp.

Han hadde ikke vært borti det før på sykler med injection, men mistenkte at det kunne ha noe med temperaturen å gjøre. At det var kaldt. Fikk en detaljert beskrivelse hvordan den er bygd opp, sammenlignet med sykler med forgasser. Ble anbefalt å stoppe og sjekke hvis det skjer igjen, om jeg ser antydning til rim eller noe annet unormalt. Får se om det skjer igjen, og ta det derifra.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Cutless »

Når det skjedde; holdt du samme turtall over tid før den hang seg?

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

Cutless skrev:Når det skjedde; holdt du samme turtall over tid før den hang seg?
Det stemmer. Kjørte 20-30 min på motorveien med relativt høyt turtall i forkant.

Når jeg da tok av fra motorveien, så hang den på høyt turtall i flere kryss etterpå. Den roa seg først når jeg trykte inn clutchen og nappa i gassen.

Tror det skjedde i 4-5 kryss etterhverandre, så var den tilbake til normalt turtall igjen.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Cutless »

Jeg regner med du ikke har rukket å kjøre den inn enda, så tipper det går seg til om du tilstreber å kjøre med varierende turtall under innkjøringsperioden. Det er jo mange deler som skal kjøres inn, ikke bare stempelringene :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av LordShaft »

Ikke umulig, men alikevel greit å ha en dialog med forhandler på dette. Slik at om det skulle være noe, så er de hvertfall informert. Har du søkt litt på nettet, noen andre som opplever dette?

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Bjerknez »

Søkte på forumet og Elolz har vist hatt lignende problem med sin Ducati tidligere....

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

Har ikke søkt noe særlig på internett. Usikker hvordan Scrambleren er bygd opp i forhold til andre Ducatier. Det tekniske er ikke akkurat min sterkeste side.. :knegg

Nå er iallefall forhandler informert. Han bad meg ringe dem tilbake dersom det vedvarte, og det er betryggende å vite. Virker som de tar det seriøst dersom det skulle være noe.

Ellers var jeg innom MCOslo med kaputt GPS i dag. 5-6 virkedager, så ville jeg få en ny trudde hun. Skulle sende inn den gamle til Garmin i morgen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Har ikke søkt noe særlig på internett. Usikker hvordan Scrambleren er bygd opp i forhold til andre Ducatier. Det tekniske er ikke akkurat min sterkeste side.. :knegg

Nå er iallefall forhandler informert. Han bad meg ringe dem tilbake dersom det vedvarte, og det er betryggende å vite. Virker som de tar det seriøst dersom det skulle være noe.

Ellers var jeg innom MCOslo med kaputt GPS i dag. 5-6 virkedager, så ville jeg få en ny trudde hun. Skulle sende inn den gamle til Garmin i morgen.
Dette er jo uansett en garantisak, så det bør du nok ikke bekymre deg over. Det mest ergelige er at dette skjer med en helt ny sykkel og at det KANSJE kan ta tid og fikse det med tanke på venting på deler etc.

Personlig synes jeg det var rart at du fikk beskjed om å kjøre videre for å se om det skjedde igjen med en slik feil. Det kan jo faktisk være trafikkfarlig hvis gassrulla skulle begynne å løpe løpsk...

Jeg ville vertfall gjort mitt ytterste for å fremprovosere denne feilen igjen, på et trygt sted, slik at du er obs på det. få det fikset fort som pokker og bli ferdig med det.

Nå har ikke jeg søkt så veldig mye på nett angående dette, men får opp. Noen sider som nevner noe med spjeld som henger seg opp og som må byttes. Men er nok ikke særlig teknisk av meg jeg heller desverre.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Dette er jo uansett en garantisak, så det bør du nok ikke bekymre deg over. Det mest ergelige er at dette skjer med en helt ny sykkel og at det KANSJE kan ta tid og fikse det med tanke på venting på deler etc.

Personlig synes jeg det var rart at du fikk beskjed om å kjøre videre for å se om det skjedde igjen med en slik feil. Det kan jo faktisk være trafikkfarlig hvis gassrulla skulle begynne å løpe løpsk...

Jeg ville vertfall gjort mitt ytterste for å fremprovosere denne feilen igjen, på et trygt sted, slik at du er obs på det. få det fikset fort som pokker og bli ferdig med det.

Nå har ikke jeg søkt så veldig mye på nett angående dette, men får opp. Noen sider som nevner noe med spjeld som henger seg opp og som må byttes. Men er nok ikke særlig teknisk av meg jeg heller desverre.
Hadde jeg lagt det fram på en annen måte, ville jeg trolig fått et annet svar. Jeg sa det ikke var noen big deal, men at gassen hang seg opp når jeg kjørte på høyt turtall over lengre tid. At det ikke skulle være sånn, og om han hadde vært bort noe lignende.

Jeg føler meg på ingen måte utrygg selv om gassen henger. Turtallet synker igjen med en gang du trykker inn clutchen og napper i gassen et par ganger. Mest sannsynlig er det noe som henger. Enten spjeld som du nevner, eller gasswire som ikke glir skikkelig i kabelen. Det som er så rart er at det kun skjer når en har kjørt på høyt turtall over lengre tid. Hvis en kjører ut på motorveien på korte distanser merker en ikke noe til det.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

Lurer på å ta en tur til Østfold på torsdag, hva trur du om det Bjerknez? :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Lurer på å ta en tur til Østfold på torsdag, hva trur du om det Bjerknez? :roll
Det synes jeg er en usedvanlig god ide :thumleft
Da er det jo treff på Høk også, så da kan vi jo kombinere dette med en liten svingom?

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:
Orion skrev:Lurer på å ta en tur til Østfold på torsdag, hva trur du om det Bjerknez? :roll
Det synes jeg er en usedvanlig god ide :thumleft
Da er det jo treff på Høk også, så da kan vi jo kombinere dette med en liten svingom?
Høres ut som en plan :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Bjerknez »

Hvis jeg hører du bare passererer med et brøl så bare regner jeg med at gassen har hengt seg opp, så da venter jeg :lol

Neida... Nå var jeg stygg... :redface

Du er velkommen, og jeg spanderer kaffe :thumleft

Cutless og Ashland blir kanskje også med... ?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Orions belte - Fått Scrambleren, og hjemmeside er publis

Legg inn av Cutless »

Jeg må dessverre inn til hovedkontoret en tur på torsdag, men mulig jeg får revet meg løs i rett tid. Spørs hvor lenge dere har tenkt å holde på :)

Svar