MC-ulykker

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: MC-ulykker:NÅ Hurum: MC-ulykke mellom Sætre og Klokkarst

Legg inn av Baron von Waffel »

jhn skrev:Man kan bli drapstiltalt etter å ha brutt vikeplikten og forårsaket
en dødsulykke MEN
"Regjeringen ønsker likevel en endring: Der nære familiemedlemmer er omkommet, skal saken kunne avgjøres med påtaleunnlatelse eller straffeutmålingsfrafall."

Du har ikke vært like uoppmerksom hvis det e familie?
Skal man håpe at hvis man e så "uheldig?" å overse vikeplikten en gang
så e det famile man treffer? Æ trur at loven kunne mykes litt opp,
men den endringen der blir helt feil i mitt hode
Jeg gjør meg en del tanker etter å ha lest denne artikkelen. Jeg tenker at vegvesenet var medskyldige. Og jeg skulle gjerne hatt en straffereaksjon som sier at tiltalte er skyldig, men at å ha drept noen i trafikken er så ille at det er unødig å gi tilleggsstraff i form av fengsel eller bot.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: MC-ulykker:NÅ Hurum: MC-ulykke mellom Sætre og Klokkarst

Legg inn av Baron von Waffel »

evike skrev:Ref. til tidligere omtale av MC-ulykke ved Vindfjell:

Ifølge øyenvitne som vi traff på Bastøyferja i går, så skyldes den ulykken ENE OG ALENE fart (i kombinasjon med dårlig håndtering). Vedkommende kom ned fra Vindfjell i over 100 km/t (etter vitnets utsagn). Det må jo gå galt!!

Kjør etter forholdene. Det er faktisk godt mulig at man må kjøre enda saktere enn fartsgrensene noen steder for å få gjennomført trygg kjøring!
Veien her er jo den første (og eneste?) 0-visjonsvei for MC i Norge. Men det hjelper lite når noen insisterer på å kjøre som idiot.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: MC-ulykker

Legg inn av Bubbu »

Mc mot elg

http://www.adressa.no/nyheter/sortronde ... 492049.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
(The Beast )

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: MC-ulykker

Legg inn av Baron von Waffel »

"Elgen stakk fra stedet". Glimrende formulert. Skulle tro det var innrømmelse av skyld. Så nå blir vel MC-føreren frikjent. Enda et tilfelle hvor motorsyklisten er uskyldig offer i en ulykke.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: MC-ulykker

Legg inn av Relax »

Baron von Waffel skrev:"Elgen stakk fra stedet". Glimrende formulert. Skulle tro det var innrømmelse av skyld. Så nå blir vel MC-føreren frikjent. Enda et tilfelle hvor motorsyklisten er uskyldig offer i en ulykke.

Kunne det ikke bli påbudt med refleksvester for elger snart også :scratch
Hvertfall på kuer og sauer som går løse :-)
"Do the right thing"

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MC-ulykker

Legg inn av RuneMC »

Noen dager gammel http://www.budstikka.no/nyheter/mc-fore ... -1.5354845 men viser en solskinnshistorie i forhold til å kle på seg alt kjøreutstyret nå i varmen 8) Men ikke skjønner jeg hvordan man klarer å miste veggrepet på tørr E18... :-k :scratch
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MC-ulykker

Legg inn av Duville »

Ulykke i dag !!!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10008573" onclick="window.open(this.href);return false;


Kjør forsiktig, folkens! Dette skal og må ikke skje.

Makro
Innlegg: 7
Registrert: 12 jun 2010, 18:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 600 2008

Re: MC-ulykker

Legg inn av Makro »

Vi hører ofte om de stygge ulykkene (naturlig nok); derfor er det fint å kunne lese om MC føreren fra Asker. Prøvde meg selv på elg-jakt :mc1 med MC for snart tre år siden. Endte opp nesten uten skader. Både MC og jeg ble rettet opp :prop:

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av Globe »

Makro skrev:Vi hører ofte om de stygge ulykkene (naturlig nok); derfor er det fint å kunne lese om MC føreren fra Asker.
Helt sant Makro :thumleft
Makro skrev:Prøvde meg selv på elg-jakt :mc1 med MC for snart tre år siden. Endte opp nesten uten skader. Både MC og jeg ble rettet opp :prop:
:oh Godt å høre at alt ble "rettet opp" :=D>

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: MC-ulykker

Legg inn av Dexter »

Ny ulykke, med døden til følge :sorry

Døde i MC-ulykke i Buskerud. En person omkom under en forbikjøring med motorsykkel i Hurum i Buskerud.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10001731" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38106
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av AJ »

Må bare innrømme at når jeg leser nyheter som dette er jeg alltid redd for at det kan være en av oss her på MCsiden.no...

Jeg krysser alle fingre for at det ikke er det denne gangen heller.
Uansett er det tragisk når dødsulykker som dette skjer.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: MC-ulykker

Legg inn av Dexter »

AJ skrev:Må bare innrømme at når jeg leser nyheter som dette er jeg alltid redd for at det kan være en av oss her på MCsiden.no...
Jeg har også tenkt dette, men har ikke villet si noe om det... det er tragisk uansett, men håper likevel at det er noen jeg ikke kjenner...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

mekkern
Innlegg: 7640
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MC-ulykker

Legg inn av mekkern »

kjørte der 22 timer før...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Gammelgutt

Re: MC-ulykker

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg var på Klokkarstua kl,19.30, og da var veien fortsatt stengt så jeg måtte snu og kjøre om Sætre. Det var ikke fritt for at jeg tok det litt rolig resten av turen.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MC-ulykker

Legg inn av RuneMC »

Kjører ofte den veien som del av en ettermiddagstur - sist på tirsdag - veldig fin vei for en MC tur.
Generelt lite trafikk på denne veien men tenkte på det sist jeg kjørte der i knallværet - at nå som det er så fint så klaffer det vel typisk med at man kan møte en svær Mesta kantklipper eller lignende rundt neste sving, så tok det rolig. Litt mer info/bilder i Røyken og Hurum Avis Tragisk.

Har faktisk aldri sett en sånn stor lastebil på det strekket. På vei inn mot Tofte derimot hender det man ser mange av sorten alt ettersom fabrikken der bruker lastebiler istedenfor båt noen ganger, men de fleste lastebilene tar nok da fra Klokkarstua over mot Sætre og kjører opp på motorveien (RV23).

Såvidt jeg kan se så må det være her ca Et strekk med åker og skog og såvidt jeg kan se ikke egentlig sidevei, men rester av gamleveien (?) (ser det står rasteplass i artikkelen, men det er ikke en skiltet rasteplass ihvertfall) - et ganske uventet sted å forvente noen som helst kryssende trafikk og aller minst en stor lastebil... men det er vel sånn det skjer - en serie uheldige omstendigheter... Men det er forsåvidt i sving, så ikke et typisk sted å kjøre forbi. Mulig at forbikjøringen skjedde noe tidligere (rett strekk forbi åkeren i bakgrunnen hvis motorsyklisten kjørte sydover mot Klokkarstua) og at farten var vel stor etter forbikjøringen og dermed ikke så lastebilen som evt krysset veien i svingen før det var for sent ? Man lurer jo... Lastebilen på sin side har selvfølgelig noen trær som blokkerer endel av sikten ned mot åkeren.
Sist redigert av RuneMC den 17 jun 2010, 01:26, redigert 3 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar