Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - Skremt vekk fra Sognefjell

Legg inn av Flanker »

Nå er det to dager til tur, med rævforbehold (ja, du leste riktig). Det tidligere forbeholdet om vær ser det ut til at høyere makter allerede har ivaretatt, med stabile meldinger om +10 og strålende sol. Mer om det etterhvert, men først søndagens tur:

Da var det nemlig MC parade mot mobbing, og i Vestfold var hovedarrangementet i Sandefjord. Så kl. 9 joinet jeg 9 andre sykler fra Smia MC i Svelvik sentrum på klissvåt asfalt. Heldigvis hadde regnet gitt seg en halvtime tidligere. I Sande plukket vi opp et par medlemmer til før turen gikk videre. Flere fra andre klubber sluttet seg til i Holmestrand og Horten, der dette bildet er tatt:

Bilde

Herfra kjørte vi til Tønsberg og NAF MC, der en hel skokk av sykler ble med til oppmøteplassen ved Coop Obs på Fokserød, rett ved Torp flyplass. Her ses noen av syklene som sto oppstilt der:

Bilde

Kortesjen kom seg etterhvert avgårde, og rullet i samlet flokk ned til Sandefjord. Det ble brukt kryssvakter i fleng, så det hele forløp smooth, og rundt Hvaltorget ble det rimelig fullt... 270 sykler ble det opplyst om. Det tallet blekner både i forhold til hovedarrangementet på Lillestrøm, og den siste paraden jeg var med på; Kortesjen fra Oslo - Sundvollen etter 22. juli angrepet. Men det hadde ikke vært plass til stort flere, og 270 var imponerende nok!

Jeg rakk både kaffe, vafler, pølse og en pen slant penger i «Odins gryte» før jeg vendte nesa hjemover. Hadde nemlig noe jobb som måtte gjøres. For å kompensere for en svært bedagelig tur nedover ble hjemturen gjort i godt driv på morsomme veier. Kjørte opp til Kodal og så til Hof, med en avstikker via Høyjord. I Hof ble det fylling av bensin, før Hanekleiva ble forsert og jeg kom meg hjem i tide til å fyre opp en bedre grillmiddag.

Jobbingen ble også gjort, men den skulle vise seg å være forgjeves. For kl. 02:30 på natten bråvåknet jeg av at naturen kallet, og måtte pent inngå en «rammeavtale» som fortsatt vedvarer. Formen er ikke på topp, for å si det sånn. Men disse tingene pleier jo å gå like fort over som de kommer, så jeg krysser fingrene! Nå et det om å gjøre å bli frisk til torsdag, og at ingen andre i huset blitt smittet av faenskapet... Så blir det forhåpentligvis en ekstra kage til kaffien på det blide sørland!

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Flankers rare turer og fjas! - Skremt vekk fra Sognefjel

Legg inn av Olav K »

Flanker skrev:
Så blir det forhåpentligvis en ekstra kage til kaffien på det blide sørland!

kjøbekage!! :prf :thumleft :prf



God bedring, håper (og tror) at forhandlingene omkring rammeavtalen er overstått i dag, og at turen til Rosfjord blir fin :)
Sitter og teller på knappene selv faktisk om jeg skal ture den veien.. men troooor det blir med tanken
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Skremt vekk fra Sognefjel

Legg inn av Flanker »

Du får gi et pip hvis du ender opp i samme strøk... Forutsatt at vi faktisk kommer oss avgårde.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Skremt vekk fra Sognefjel

Legg inn av Flanker »

Faen... Er det noen klarsynte her inne??

I september i fjor kjøpte jeg inn nye bremseklosser til sykkelen. Jeg byttet bak da, men foran var det ingen hast. Det er det forsåvidt ikke nå heller, men jeg hadde planer om å bytte klossene før turen i morgen. Og nå finner jeg dem ikke igjen! Kan ikke fatte og begripe hvor jeg kan ha lagt dem...

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Flankers rare turer og fjas! - Skremt vekk fra Sognefjel

Legg inn av Haymaker »

Ta å sjekk i ulike sko i gangen.
Jeg har forlagt verktøy og klokker der flere gang :knegg

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Skremt vekk fra Sognefjel

Legg inn av Flanker »

Den er ikke i noen sko, og heller ikkje under salen på sykkelen. Der hadde jeg nemlig forlagt ei avbitertang i våres... Mysteriet er fortsatt like stort, dessverre.

Ikke at jeg trenger dem NÅ, men det er utrolig surt hvis klosser til over 500,- ikke lar seg gjenfinne.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Himmelsprett i Bibelbelte

Legg inn av Flanker »

Rammeavtalen ble forsåvidt sagt opp i går, og selv om jeg ikke føler meg i toppslag akkurat nå så er formen stigende... Med andre ord blir det himmelsprett i bibelbeltet på meg og fruen i morgen! :thumleft

Kamera og intercom er ferdig ladet, tankveske og annen baggasje funnet frem. Nå gjenstår det egentlig kun å pakke, så rulle vi avgårde ca. kl. 09:00 i morgen! Målet for turen er Rosfjord Strandhotel i Lyngdal, og herfra ser jeg frem til å få besøkt både Lindesnes og Rv44 på lørdag. Og kanskje blir det tid til en dukkert på Sørlandsbadet også, som ligger nesten vegg-i-vegg med hotellet.

De som vil følge med på turen kan gjøre det her: https://spotwalla.com/tripViewer.php?id ... 34e3147568" onclick="window.open(this.href);return false; ... og lurer noen på hvordan jeg gjør denne sporingen, så er det på iPhone med SWconnect appen.

Regner med at jeg kommer til å oppdatere med litt bilder underveis i tillegg. Og så kommer det selvfølgelig både turrapport og video i etterkant :prop:

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Himmelsprett i Bibelbelte

Legg inn av Flanker »

Bilde

Stopp i Drangedal for en kaffi. Kom oss avgårde litt etter skjema, men det gjør ingenting. Flotte veier, fint vær og lite trafikk så langt!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Himmelsprett i Bibelbelte

Legg inn av LordShaft »

God tur videre :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Himmelsprett i Bibelbelte

Legg inn av Flanker »

Takk for det :-) Vi er fremme på Rosfjord Strandhotell i Lyngdal, og nyter sol og utsikt. Snart klar for en kald en i baren ja... Litt over 36 mil, og det var få dødpunkter på veien hit. Er bare å glede seg til i morgen, med Lindesnes og Rv44 på menyen!

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Himmelsprett i Bibelbelte

Legg inn av LordShaft »

Det der så ikke feil ut :thumleft Bare å nyte det.... Livet er herlig på to hjul. Hvertfall når en avslutter dagen med noe god mat og drikke :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Himmelsprett i Bibelbelte

Legg inn av Flanker »

Bilde
One down! Entrecote og rødvin underveis... Livet er slett ikke ille, dere :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Himmelsprett i Bibelbelte

Legg inn av Flanker »

Bilde
Fyrer i oss en kaffe på Lindesnes fyr nå. Nydelig vær med sol fra skyfri himmel, men det blåser smådjevler her ute!

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Himmelsprett i Bibelbelte

Legg inn av Flanker »

Tilbake på hotellet, nydusjet og fin. En flott dag på veien, og en del snacks forhåpentligvis fanget på film også!

Litt drama fikk vi også med oss på turen. I en av hårnålene mellom Lyngdal og Lindesnes hadde en MC veltet. De var i ferd med å få den opp på to hjul igjen da vi kom, med god hjelp fra noen bilister. Stod bra til med fører, og sykkelen så ikke særlig skadet ut. Nærmest stillestående velt, så enten må han ha møtt en bil, bare stivnet og ikke klart å opprettholde styrefart gjennom svingen eller så hadde han kvalt sykkelen og veltet. Og på vei hjem hadde to biler kollidert på E39 et stykke etter Flekkefjord. Laaaang kø, som vi fikk lanesplittet oss forbi. Og når vi nådde frem vippet Viking akkurat vraket opp på planet og kjørte avgårde.

Kort oppsummert: Moro å ha besøkt Lindesnes og Rv44 er en vei som kommer høyt opp på favorittlista!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Himmelsprett i Bibelbelte

Legg inn av LordShaft »

Jeg føler det har vært ekstremt mye ulykker denne våren. Statestikken tilsir at dette er den verste sesongen for ulykker, men i år føler jeg det har vært mye. :-k

Godt å høre du har hatt en fin tur. Foreslår du tar turen litt nærmere "solkysten" på vestlandet neste gang. Så det går an å berike deg med kulturen som er her (om du ikke allerede har vært her) :thumleft

Svar