Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av hakhap »

En god 1 gang er senior mc sin rustløseren på 1 mai på rudskogen. Det var sånn der begynte for meg :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Vi få se på det til neste sesong hakhap :thumleft

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Monstr »

Bjerknez skrev:Vi få se på det til neste sesong hakhap :thumleft
Du kommer til å bli bitt av basillen! :-) Hadde uansett vært hyggelig å møtt deg før sesongen er over :-)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Monstr skrev:
Bjerknez skrev:Vi få se på det til neste sesong hakhap :thumleft
Du kommer til å bli bitt av basillen! :-) Hadde uansett vært hyggelig å møtt deg før sesongen er over :-)
Usikker på hvor du bor, men hvis du ikke bor så langt unna, så er jeg klar for tur i morgen jeg, hvis været blir OK :thumleft

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Monstr »

Jeg bor i Oslo, men bruker stort sett helgene i Fredrikstad. Da bor jeg rett ved broa på sentrumsiden :-)

Skal nedover til helgen, så da må det jo være muligheter til å få til noe! Kom hjem fra Tyrkia i dag morges, så ble ingen kjøring i dag dessverre.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ble en finfin kjøretur i dag sammens med Kalleklovn, mortenolb, Cutless og undertegnede! :thumleft

Turen gikk fra Solbergtårnet rasteplass via Halden og riksvei 22 (den Blågrønne vegen) hvor vi tok av mot Kornsjø og Ed før vi kjørte oppover igjen via Nøssemarksvegen og via rv. 106 over norskegrensen og deretter mot Ørje via rv. 21. På Statoil i Ørje tok vi alle en kopp kaffe og nogot attåt. Altså alle untatt Cutless som måtte hjem og gjøre viktigere ting (tenke seg til :knegg ).

mortenolb og Kalleklovn hang på meg mot Sarpsborg hvor vi skilte våre veier for denne gang. Alt i alt en meget flott tur på variert men stort sett flotte veier ( i mine øyne.)

Nøssemarksveien var så som så. Flott svingete vei, men litt lappeteppe asfalt i starten samt litt ulumskheter i veien til tider. Ikke så ille at det satt ned tempoet i nevneverdig grad, men man kneip skinkene litt ekstra sammen i noen av svingene. Fikk lekt litt med sykkelen i dag i litt høyere turtallsområde enn jeg pleier og fytte faen som det går. I noen av svingene lå jeg mellom 9.000-12.000rom etter pådrag og det skal inrømmes at jeg ikke har vert så langt oppe i turtallsregisteret før under normal svingkjøring, men dra til helvete det river i skinka når jeg gir gjernet :-)å

Igjen... langt mer krefter enn man (jeg) strengt tatt trenger, men ja.. veldig artig :prop:

Å nei, det ble faktisk ingen bilder i dag. Det er som sagt "turan som telle" :knegg

Takk for turen i dag gutta! :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Har vert og tatt noen bilder i dag, og her er dte beste av de bildene jeg fikk utlevert på cd:
rygg.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Har vert og tatt noen bilder i dag, og her er dte beste av de bildene jeg fikk utlevert på cd:
Fått fotografert indrefileten din du da :-k

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jepp! Må se og finen ut hva som feiler den ryggen min. Får vel svar om en ukes tid fikk jeg beskjed om. Jeg er nok ikke kompetent til å tyde slike bilder :sorry

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Jepp! Må se og finen ut hva som feiler den ryggen min. Får vel svar om en ukes tid fikk jeg beskjed om. Jeg er nok ikke kompetent til å tyde slike bilder :sorry
Jeg har grundig pusset brillene nå, og finkikket på bildet ditt.
For meg ser det ut som du har en alvorlig feilstilling mellom de to nederste ryggvirvlene, rett før overgangen til halebein.

Dette betyr nok at du ikke tåler sittestillingen på BMWen din, og antakelig ikke har godt av at du til stadighet må knipe skinkene sammen. Jeg tror det må anbefales en langt snillere sykkel for deg, en mellomtung scooter for eksempel. Da vil du få en mer ideell sittestilling :lol

Toven

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Toven »

Med min internettgrad i ryggskader er jeg enig med Kjellv. Det anbefalest at du snarest endrer kjørestilling til dette:

Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Haha,mkos dere nå gutter :lol

Ja, er korsryggen ja, men det største problemet er at det stråler nedover i beinet.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Er det som om at foten driver å sovner vekk? og hvis du bøyer deg litt, så kjennes det som du skam tøyer foten? :-k

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Tipper det er en god gammel nerveklem i L3-L5 området, som bla skyldes fremover-rotert bekken. For mye sitting, og dermed forkortet lårmuskulatur på baksiden av låret.

Kureres ved ikke å sitte, og må du sitte (dette er kun lov unntaksvis), så skal du sitte ytterst på en flat stol med rett rygg. Sitter du godt tilbakelent og avslappet så gjør du det feil ;-)

Fra halvspøk til alvor, håper du får tatt knekken på det. Utrolig ubehagelige saker.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av freddy123 »

Fått så mange harde slag på baken at hofta er blitt vridd fremover nei dæven dette så ikkje bra ud :)

Svar