Siden jeg har hatt en Zard slip-on liggende i garasjen noen uker, tenkte jeg at denne fredagen kunne være en passende ettermiddag for å sjekke vanskelighetsgraden av å bytte potta på Stelvio.
Som sagt, så gjort...
Det tok selv meg, med ni 'tommeltotter', fem minutter å bytte til Zard. Og det med en liten pause midt i prosessen
![Knegg :knegg](./images/smilies/knegg.gif)
.
Veldig lettvint
Så ut på en testtur og det jeg kan si er at det brummer mer i den hvite italieneren nå, ja. Var ikke så verst lyd i originalen heller, men absolutt mer temperamentsfull straks Zard fikk lov til å velge toneart
Ikke mer popping ved motorbrems og
kanskje en liten bedring i gangen på lavgir i krypkjøringsfart...
Glemte for øvrig helt i et par inspirerte svingveiøyeblikk at nye slipons kanskje må kjøres inn...?
Regner med at potta tålte det lille ekstra trøkket
Ble bra synes, synes jeg. Her et par-tre bilder straks etter monteringen:
![Bilde](http://i44.tinypic.com/30k64gy.jpg)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene
her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
![Bilde](https://s25.postimg.cc/jhuaiplbj/Super_Adv_S_150.png)