Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Sportsdekka er sikkert mer avrunda på kantene, så du har "mer" sånn sett. Du får heller se på pysestripa på fordekket :knegg

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Diablo Rosso var lettere å fjerne striper på, enn Pilot Power 3.

Kjør pent ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Fremdekket teller ikke :lol

Har uansett sikkert ikke så mye å si, men underlig at det virker så enkelt å fjerne denne stripa på Angel GT. Det vil vel si at det blir slutt på veigrepet egentlig?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Vil ikke tro det, sånn uten videre. Vet ikke helt åssen det blir med dimensjonen på bakdekket ditt, men går helt fint på 160. Har lena meg et stykke forbi "kyllingstripe-borte".

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Dekket er ganske komprimert/trykket ut, så du har ikke bare ytterste millimeteren i asfalten

:mk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Sagt på Østfold dialekt:
Du lenær dække nåkk føre loktær svidd a øræ :prop:

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Jeg hadde Angel GT på forrige sykkel, 170 bredde, og synes det dekket var sånn at det la seg raskere ned enn dekket jeg har nå. Det liksom tippa over når jeg begynte en sving.
Nå har jeg Diablo Rosso 2, og synes jeg har mer kontroll over nedlegget. Det kan være pga. 180 bredde på denne sykkelen. Jeg sliter derimot med siste centimetere av kyllingsstripa, men tenker at det ligger mest mentalt :redface Hjernen kicker inn idet jeg nærmer meg slutten på dekket, og nedlegget stopper der. Ingenting som bryr meg nevneverdig, men det hadde vært gøy å lære seg det skikkelig under kontrollerte forhold - det vil si uten autovern, fjellknauser, trafikk osv..

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Profilen på angel GT er ikke like bratt som på sport dekkene. Som gjør at du hele tiden har mere gummi i kontakt med veien. Sidene treffer tidligere. Men det er ikke dermed sagt at du kjører på kanten av dekket

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Fikk kjørt en litt aktiv runde i dag for å teste Angel GT dekkene og sitter igjen med blandede følelser. Dekkene fungerer utmerket og sitter i svingene men jeg mistenker at gummuen er den del hardere, for når jeg drar på skikkelig i 1.-gir så får jeg hjulslipp på tørr asfalt. Prøvde tre ganger og alle gangene så slo traction kontrollen inn og ABS-lampen blinket.

Kan ikke huske jeg opplevde det med Pirelli Corsa dekkene...?

Men uansett... eller så virker dem veldig bra og pysestripen er borte. Skal sies at det var ganske enkelt å bli kvitt denne:

Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Tror til en viss grad man må finne balansen mellom:


Sitter som tyggegummi <--------------------------------------------------------------------------------------------------------> Varer 20k km


Hadde aldri noen som helst antydning til slipp på Corsa dekkene, og det var mye inspirert kjøring. Men så var de vel strengt tatt modne for skraphaugen etter drøye 4k.
Pilot Power 3 har jeg allerede hatt blinking i tractionlampa, og forhjulsslipp. Mulig sjåføren ble en tendens overentusiastisk, men virker som grepet har blitt en smule redusert i jakten på bedre slitstyrke.

Noe annet ville vel kanskje vært rart?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Tror til en viss grad man må finne balansen mellom:


Sitter som tyggegummi <--------------------------------------------------------------------------------------------------------> Varer 20k km


Hadde aldri noen som helst antydning til slipp på Corsa dekkene, og det var mye inspirert kjøring. Men så var de vel strengt tatt modne for skraphaugen etter drøye 4k.
Pilot Power 3 har jeg allerede hatt blinking i tractionlampa, og forhjulsslipp. Mulig sjåføren ble en tendens overentusiastisk, men virker som grepet har blitt en smule redusert i jakten på bedre slitstyrke.

Noe annet ville vel kanskje vært rart?
Joda, men jeg merket ikke noe forskjell fra Corsa til PR4 på Streeten jeg hadde. Altså med tanke på grep. Jeg mistenker dem sitter bra i svingene, men ved fullt pådrag rett frem så bruker man jo den hardeste delen av dekket og da ble den tyske ingeniøren litt ivrig :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Neste gang du stopper ved siden av en som har sportsdekk, skal du dra fingeren din hardt ned i en av rillene på sporet på begge dekkene. Så blir du nok noe overrasket.

Blinket det når du hadde fått opp temp i dekkene, eller med en gang du tok løs? Litt interessant at du opplevde at traction slo inn. For jeg hadde ikke sjans å få de til å glippe på min.

Å når jeg prøvde å nødbremse, tok det merkbart lengre tid før abs'en slo inn i forhold til pilot power 3.
:-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Neste gang du stopper ved siden av en som har sportsdekk, skal du dra fingeren din hardt ned i en av rillene på sporet på begge dekkene. Så blir du nok noe overrasket.

Blinket det når du hadde fått opp temp i dekkene, eller med en gang du tok løs? Litt interessant at du opplevde at traction slo inn. For jeg hadde ikke sjans å få de til å glippe på min.

Å når jeg prøvde å nødbremse, tok det merkbart lengre tid før abs'en slo inn i forhold til pilot power 3.
:-k
Hehe, det skal sies jeg var i "Road-modus" så kan hende traction kontrollen var litt overfølsom. Jeg kjente ikke at dekket spant, jeg bare så lampen blinket og da feiget jeg ut. Jeg hadde kjørt en runde på ca. to mil på tørr asfalt før jeg testet så dekkene var vel varme vil jeg tro? Traction lampa blinket når jeg var rundt 7.000rpm.

Jeg la meg også greit ned i ett par svinger, men ikke så langt at det føltes "skummelt" og da var allerede pysestripa borte. Bør ikke ha noen betydning det, men i mitt hode så beveger man seg over der hvor dekkflaten faktisk begynner å minske ved videre nedlegg.. eller?

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

LordShaft skrev:Blinket det når du hadde fått opp temp i dekkene, eller med en gang du tok løs? Litt interessant at du opplevde at traction slo inn. For jeg hadde ikke sjans å få de til å glippe på min.

Kreftene kommer vel litt tidligere på S1000R i forhold til "RR" :-# :x


Skal kjøre litt lenger før jeg gir terningkast på dekkene, tror jeg muligens pusher litt hardere enn før ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Forstå meg rett. dekkene er sikkert kanonbra, men ble litt satt ut når traction slo inn på tørr asfalt med varme dekk ved pådrag rett frem. Det får meg til å tenke litt på hva som skjer hvis jeg legger meg enda lenger ned i svingene enn jeg har gjort til nå, som jeg ikke føler er spesielt langt egentlig...

Svar