Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Olav K »

Dette var kjedelig... jeg kan ikke annet en å føle med deg :sorry , jeg har vært borti det samme, kun i mindre grad.
Dog var du heldig i forhold til den godeste KjellV :prf
Dette kan være den rette anledningen til å bli med i carbon-gjengen, jeg har mange fine nettsider der man kan gjøre seg bankerott, om man ikke greier det på andre måter :vs :prf :yeyeye
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Begynner å få dette litt på avstand nå egentlig. Hvis jeg får et nytt sidedeksel og får bytta det motordekslet samt den ytterste biten på styret så synes nesten ikke skadene i det hele tatt. Jeg tenker litt sånn... Hva om det skjer igjen... Å da vurderer jeg kanskje bare å ta det grovste for så og ta resten senere.

Får høre med BMW i Ålesund i morgen. :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Dette var kjedelig... jeg kan ikke annet en å føle med deg :sorry , jeg har vært borti det samme, kun i mindre grad.
Dog var du heldig i forhold til den godeste KjellV :prf
Dette kan være den rette anledningen til å bli med i carbon-gjengen, jeg har mange fine nettsider der man kan gjøre seg bankerott, om man ikke greier det på andre måter :vs :prf :yeyeye
Ja, jeg fikk vel bare en bitteliten smakebit på hvordan kjellv har det. Men egentlig tar jeg det relativt pent. Sitter her med en pils og nøyer meg med at jeg faktisk har en fortsatt velfungerende sykkel, dog med noen skrammer. Er jeg heldig å får fikset det grovste før neste helg så er jeg relativt happy med det. Da kan jeg ta resten etter sesongen :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av ojda »

Sabla dårlig gjort å bikke med en så ny sykkel :[-X (For da har man i hvertfall ikke hjerte til å erte deg) :redface
Med veldig bra at kroppen er inntakt da, og at +/- en månedslønn retter opp skadene :thumleft
Så kan du jo benytte sjansen til å bytte til den potta du ønsker deg ;-) (Aldrig så galt at det ikke er godt for noe).

Å jeg fikk samme tanken som Mortenolb når jeg så du skulle ut på grusvei (Jadda, jeg vet det ikke hadde noe med uhellet å gjøre).
Kansje jeg og Morten skulle starte en varslingssentral for "følsomme medier" :[-o< Kan være penger i slikt :lol
Men, God tur videre ivertfall :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

Gylden anledning til å gå til anskaffelse av slipon til bimmer'n, dette... :P :p
En Akrapovic potte, for eksempel... :skriver :jada:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=6VwMf9EoCY8[/video]

Ellers skifter du lett den skadde styrevekta. Får sikkert tak i ettermarkedsvekter også.

Tror nok de fleste av skadene fikses innen et par uker.
Men jeg kan tenke meg at dette uansett er litt trassig siden sykkelen er såpass ny som den er...
Den første ripa i nytt kjøretøy er alltid irriterende. Det du har opplevd er selvfølgelig hakket verre. Men så har man til gangs kommet over ripeterskelen og sånn sett ferdig med den "bekymringen".
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av ZZR-Erling »

Bare husk at slip on på disse ikke gir noe bedre/høyere lyd.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

ojda skrev:Sabla dårlig gjort å bikke med en så ny sykkel :[-X (For da har man i hvertfall ikke hjerte til å erte deg) :redface
Med veldig bra at kroppen er inntakt da, og at +/- en månedslønn retter opp skadene :thumleft
Så kan du jo benytte sjansen til å bytte til den potta du ønsker deg ;-) (Aldrig så galt at det ikke er godt for noe).

Å jeg fikk samme tanken som Mortenolb når jeg så du skulle ut på grusvei (Jadda, jeg vet det ikke hadde noe med uhellet å gjøre).
Kansje jeg og Morten skulle starte en varslingssentral for "følsomme medier" :[-o< Kan være penger i slikt :lol
Men, God tur videre ivertfall :vs

Jeg liker å kalle meg selv for microsynsk! Skjer stadig at jeg forutser mindre graverende ting :-)å :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Haha, det er bare å erte meg ojda. Såpass tåler jeg da :thumleft

Jeg ser mange nevner acrapovic her. Det kommer vertfall ikke til å bli et faktum. Jeg liker lyden i orginalpotta som den er og i følge lyden i acrapovicen til Tommas så hørte jeg ikke nevneverdig forskjell... Men den ser kaaanskje litt bedre ut... Men ikke nok til at jeg vil svi av penger på dette tror jeg :thumleft

Har vert ute å sett på sykkelen fire ganger siden sist innlegg og det ser faktisk ikke så ille ut som sagt. Får jeg byttet høyre sidekåpe samt motordeksel så synes ikke skadene i det heletatt.... Nesten...

Det første jeg var livredd for var at noe på sykkelen skulle blitt skjevt. Feks. Fremgaffelen etc. Men det skal vel kanskje mer til enn en nærmest stillestående velt for å bøye denne?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Skal nok en del til for å skade noe vitalt, ja.

Styrevekter og hendler kan du skaffe billig på ebay, og regne det som "styling". Har sånne 100-kroners hendler, og er veldig fornøyd med de. Sånn rent bortsett fra at om du bestiller noen som er farga så falmer de relativt fort. Mine var svarte, men clutchhendelen har blitt brun. Styrevekter har jeg ikke noen erfaring med :-)å

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Plastdelene og eksos er null stress å bytte selv, kjøp fra der det er billigst. Men potta kan du kanskje pusse ned og polere igjen?

Motordekslet er muligens litt mer tricky, men du burde vel kunne finne en servicemanual på nett for en liten titt.

Hendler er selvbyttbare (dagens ord) og fåes billig på ebay, bare pass på microswitch til quickshifter og cruisecontrol. De må flyttes over så vidt jeg har skjønt. Du kan jo evt gå for justerbare hp-hendler fra BMW... Ser utrolig bra ut ;-)


Et alternativ er jo å flikke på ting nå, og så få en 10km service pris inkl deler på begge sider av grensen ;-)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Å handle inn deler til sykkelen på ebay tror jeg utgår. Det får koste det det koster. Men jeg vilgjerne komme igang med prosessen snart :thumleft

Får ta meg noen pils så jeg sovner kjapt i kveld, så får jeg ta en ringerunde i morgen og forhøre meg litt. Får jeg fikset opp i det grovste, så haster ikke resten for min del :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Plastdelene og eksos er null stress å bytte selv, kjøp fra der det er billigst. Men potta kan du kanskje pusse ned og polere igjen?

Motordekslet er muligens litt mer tricky, men du burde vel kunne finne en servicemanual på nett for en liten titt.

Hendler er selvbyttbare (dagens ord) og fåes billig på ebay, bare pass på microswitch til quickshifter og cruisecontrol. De må flyttes over så vidt jeg har skjønt. Du kan jo evt gå for justerbare hp-hendler fra BMW... Ser utrolig bra ut ;-)


Et alternativ er jo å flikke på ting nå, og så få en 10km service pris inkl deler på begge sider av grensen ;-)
Du tenker nok litt som meg :thumleft
Det er en liten bulk i potta, men den synes ikke veldig. Litt polish kan nok få denne bra nok uten at det kommer til å gnage meg. Styrevekten må byttes da den ikke ser veldig pen ut, samt sidedekselet og motordekslet. Resten haster ikke for min del. Men skal kontakte forsikringsselskapet i morgen og forhøre meg, samt få en ca takst på skaden, slik at jeg har noe å gå videre med. :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Finnes det ikke norske sider som selger orginale bmw deler?
Kunne tenkt meg å fått sjekket noen priser etc.

Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Sted: Bergen

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Ugelvik »

Orginale deler får du vel ikke pris på uten å gå til en leverandør. Har sett etter priser på min yamaha, men finner kun delekataloger og ikke noe priser..

Edit: Det jeg har gjort er å finne delenummer i katalogen og sendt forespørsel via epost til den lokale yamahaforhandleren.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ugelvik skrev:Orginale deler får du vel ikke pris på uten å gå til en leverandør. Har sett etter priser på min yamaha, men finner kun delekataloger og ikke noe priser..
Typisk...

Hvis det er noen her inne som sitter med "inside" informasjon så skrik ut. Evt. Send meg en PM :thumleft

Svar