Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Voodoodoo »

Alle moderne sykler har bankesensor som fikser det. At det anbefales 98 sier meg at det er ganske høy komp på sykkelen din bjerknez. Både k12s og K13s går merkbart bedre på 98. Du skal ikke se bort fra at 98 er bedre på en gammel SP2 også.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Voodoodoo skrev:Alle moderne sykler har bankesensor som fikser det. At det anbefales 98 sier meg at det er ganske høy komp på sykkelen din bjerknez. Både k12s og K13s går merkbart bedre på 98. Du skal ikke se bort fra at 98 er bedre på en gammel SP2 også.
Det går jaggu meg mer enn fort nok til at jeg vil tyne noe mer ut av den motoren. 95 er jo også litt billigere :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg hentet sykkelen på førstegangsservice og jeg kan si med en gang at jeg merket forskjell på gassresponsen og at quickshifteren var litt lettere nå :thumleft
Jeg glemte å soørre om den kneppingen, men problemet er egentlig løst d jeg bare kan slå teningen av og på for så og kun bruke clutch hvis jeg ønsker det. Altså uten at den knepper. Ikke noe stort problem lenger egentlig. Bare et bittelite irritasjonsmoment som sikkert forsvinner med tiden :thumleft

Nå har jeg kjørt snart 1000km. og merker jeg får litt kalde føtter med tanke på dekkenes varighet så jeg må spare disse litt frem til sommerturen om en ukes tid. Jeg beregner ikke mer enn 5.000km. på disse dekkene så jeg vil ha litt og gå på når jeg kommer hjem fra ferie også. Nye dekk skal i skrivende stund ha ankommet MrPitlane (Angel GT) men disse blir det da uansett ikke byttet til før etter sommerturen. Har beregnet at det fort kan bli 3-4.000km. fra nå og til jeg er hjemme igjen fra sommerturen og siden jeg har kjørt 1000km. allerede så har jeg ikke veldig mye å gå på.

Blir noen småturer i nærområdet før sommerturen, men ikke noe stort mer enn det. Det skal også pakkes og organiseres litt, så tiden kommer uansett til å fly :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Olav K »

Hva dekk som står på orginalt da?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Hva dekk som står på orginalt da?
Pirelli diablo corsa. De samme som står på street triple orginalt.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:
Olav K skrev:Hva dekk som står på orginalt da?
Pirelli diablo corsa. De samme som står på street triple orginalt.
Da er du gjerne litt optimist (eller veldig flink) om du tyner 5000 utav de dekka? Iallefall bakdekket :-k
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
Bjerknez skrev:
Olav K skrev:Hva dekk som står på orginalt da?
Pirelli diablo corsa. De samme som står på street triple orginalt.
Da er du gjerne litt optimist (eller veldig flink) om du tyner 5000 utav de dekka? Iallefall bakdekket :-k
Har en sikkerhetsmargin på 4.000km. Kan liksom ikke bytte til de nye dekka nå heller synes jeg, så lenge dem er helt nye... :-)å

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:
Olav K skrev:
Bjerknez skrev:
Olav K skrev:Hva dekk som står på orginalt da?
Pirelli diablo corsa. De samme som står på street triple orginalt.
Da er du gjerne litt optimist (eller veldig flink) om du tyner 5000 utav de dekka? Iallefall bakdekket :-k
Har en sikkerhetsmargin på 4.000km. Kan liksom ikke bytte til de nye dekka nå heller synes jeg, så lenge dem er helt nye... :-)å

Det blir et sjangsespill, selv bytta jeg ut "halvferdige" PR4 før langturen nå, men har de på lager, til slutten av sesongen. Regner med jeg får bruk for dem da :prf
Er utrolig kjedelig å gå tom for gummi når du er underveis.
Så du kan evt skifte tilbake til Diablo Corsa dekka igjen og tyne de siste km utav dem når Angel GT har gjort sitt!?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
Bjerknez skrev:
Olav K skrev:
Bjerknez skrev:
Olav K skrev:Hva dekk som står på orginalt da?
Pirelli diablo corsa. De samme som står på street triple orginalt.
Da er du gjerne litt optimist (eller veldig flink) om du tyner 5000 utav de dekka? Iallefall bakdekket :-k
Har en sikkerhetsmargin på 4.000km. Kan liksom ikke bytte til de nye dekka nå heller synes jeg, så lenge dem er helt nye... :-)å

Det blir et sjangsespill, selv bytta jeg ut "halvferdige" PR4 før langturen nå, men har de på lager, til slutten av sesongen. Regner med jeg får bruk for dem da :prf
Er utrolig kjedelig å gå tom for gummi når du er underveis.
Så du kan evt skifte tilbake til Diablo Corsa dekka igjen og tyne de siste km utav dem når Angel GT har gjort sitt!?
Joda... Du har et poeng der altså...
Faen... Enda en ting å tenke på... :-)å

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av RuneMC »

5000 km bare på bakdekk :oh og 98 bensin!? Skjønner at sånne über-sports-motorraden krever litt ekstra i driftsbudsjett :janikk

Mitt Anakee2 bakdekk hadde 17 200 km på telleren da jeg skiftet i helgen, og da kunne jeg tynt det et par tusen til - men så er det bare 70 gamp som sliter på det da... :knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

RuneMC skrev:5000 km bare på bakdekk :oh og 98 bensin!? Skjønner at sånne über-sports-motorraden krever litt ekstra i driftsbudsjett :janikk

Mitt Anakee2 bakdekk hadde 17 200 km på telleren da jeg skiftet i helgen, og da kunne jeg tynt det et par tusen til - men så er det bare 70 gamp som sliter på det da... :knegg
De Corsa dekkene er desverre kjent for å slites fort, så har nok ikke noe med det å gjøre, i stor grad vertfall. De holdt ikke mer enn litt under 6.000 på Streeten heller.

Men Angel GT skal hvis alt har gått på skinner ligge og vente på meg hos MrPitlane nå, men han er ikke hjemme før 12.juli (usikker når på dagen) og prioriterer nok ikke dekkskift som første prioritering når han har satt fra seg kofferten, så dette ser nærmest ut som en liten umulighet, selv om jeg kan ha flaks.

Jeg/vi drar jo rundt den 12-14. Juli så det blir helt på tampen dette...

Er ikke noe absolutt must, så lenge dekkene jeg har i dag klarer totalt 4.000km. Men jeg har aldri brukt disse dekkene på langtur...

Har han mulighet så kombinerer jeg nok dekkskift i begynnelsen av turen, hvis ikke, så får jeg bare si tvi tvi tror jeg... :-)å

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Olav K »

RuneMC skrev:5000 km bare på bakdekk :oh og 98 bensin!? Skjønner at sånne über-sports-motorraden krever litt ekstra i driftsbudsjett :janikk

Mitt Anakee2 bakdekk hadde 17 200 km på telleren da jeg skiftet i helgen, og da kunne jeg tynt det et par tusen til - men så er det bare 70 gamp som sliter på det da... :knegg
Men så er de Diablo dekka noe skikkelig "rubbish" når det kommer til holdbarhet da. Er ikke noe som kommer frivillig på syklene mine igjen, iallefall. Men 17000 på et bakdekk høres veldig bra ut, det skjer nok ikke på noen streetfighter eller RR sykkel :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Kjørte i en liten vannpytt i går og da ble det litt skitt på ramma, så da ble det en liten kattevask i dag, samt vask/smøring av kjedet. Den kom jo rett fra service i dag med ferdigsmurt kjede, men den bedritne guffa dem hadde klint på og sølt til hele bakfelgen med i samme slengen er ikke verdt en dritt. Så kjedet ble som sagt vasket før det bar på med Motul Road :thumleft

Imponerende at jeg enda ikke har fått ett eneste slitemerke på tanken etter beina. Like blank ennå! :thumleft

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av freddy123 »

må si jeg liker den bøllete fronten på den her :D og det hjelper jo at du er flink med bilderedigering også da, hvilket program bruker du ?

skal du til grava imorgen eller blir det innsparing av km til sommertur :lol :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:må si jeg liker den bøllete fronten på den her :D og det hjelper jo at du er flink med bilderedigering også da, hvilket program bruker du ?

skal du til grava imorgen eller blir det innsparing av km til sommertur :lol :-k
Det er ikke bare fronten som er bøllete på den sykkern der for å si det sånn :knegg

Jeg bruker Lightroom til å redigere bilder :thumleft

Blir skikkelig innsparing av kilometer nå, slik at jeg ikke går på en smell når jeg skal på sommertur. Vertfall frem til jeg får svar fra MrPitlane angående bytting av dekk før avreise. Men det blir trangt om tiden... :-)å

Jeg regner ca. 100 mil oppover, og 100mil hjemmover. Så regner jeg med det blir rundt 50 mil der oppe før jeg reiser hjem. Så 2.500km. Blir det nok totalt, pluss at jeg har kjørt 1000km. Allerede da. Så jeg er nok innafor, men ikke veldig mye å gå på. :-)å

Svar