Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av ATWindsor »

LordShaft skrev:
ATWindsor skrev:
LordShaft skrev:Det høres faktisk ut som bmw'en ikke var riktig valg for deg. Det meste var jo bedre på street'en. Å du kommer nok til å merke et par andre ting med sykkelen. Så noe sier meg at du blir å skifte sykkel i samme tempo som med street'en

Note4
Er ikke motor og dempere som nevnt av de viktigste tingene med en sykkel? (det og sittestilling)
Hæ? Jeg forstod ikke innlegget ditt

Note4
Det meste er bedre på streeten sier du, men det virker jo som Bjerknez synes helt sentrale ytelsesaskepter ved en motorsykkel er bedre på S1000Ren.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23382
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Nesten litt rørt over deltakelsen rundt det jeg skriver her altså :thumleft

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette på en mer forståelig måte, men kan si som følger:

Streeten er litt bedre på svingvillighet og har smoothere girkasse og bedre gassrespons, mens BMW'en har skikkelig imponerende dempere og en brutal motor samt en del elsktronikk som smelter et datahjerte, vertfall kortsiktig. Det er de tre sistnevnte som var tungen på vektskålen i denne omgang.

Hadde jeg byttet tilbake til Streeten så ville jeg savnet kreftene og demperne, så hadde jo på en måte blitt det samme den veien.

Som sagt, begge syklene er gode på hver sin måte, men denne gangen så valgte jeg og prøve BMW'en og jeg er veldig fornøyd :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Har fortsatt trua på at girkassa blir bedre! Og quickshift er nydelig når du girer på høyt turtall :D

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

ATWindsor skrev:
LordShaft skrev:
ATWindsor skrev:
LordShaft skrev:Det høres faktisk ut som bmw'en ikke var riktig valg for deg. Det meste var jo bedre på street'en. Å du kommer nok til å merke et par andre ting med sykkelen. Så noe sier meg at du blir å skifte sykkel i samme tempo som med street'en

Note4
Er ikke motor og dempere som nevnt av de viktigste tingene med en sykkel? (det og sittestilling)
Hæ? Jeg forstod ikke innlegget ditt

Note4
Det meste er bedre på streeten sier du, men det virker jo som Bjerknez synes helt sentrale ytelsesaskepter ved en motorsykkel er bedre på S1000Ren.
Å gå fra en 600 ccm og opp til en 1000 ccm er relativt stor forskjell. Blir du ikke imponert over motor da, er noe hakkende gale med deg. Hvorvidt motoren er så mye bedre eller ikke i forhold til speeden ka jeg ikke uttale meg om. Har ikke kjørt den selv. Men utifra hva Ove har beskrevet forstår jeg ikke hvordan bmw kunne være et bedre valg enn speeden. Når han var så jævlig fornøyd med street'en :-k

Men valget er tatt. Å jeg tror nok bmw vil være et langt klokere valg enn triumph... :knegg
Men utifra hva han selv beskriver, så hadde nok jeg valgt annerledes. Selv om at jeg har inntrykk av at bmw'en er langt langt bedre enn både street og speed tripple :prf

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23382
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg synes du har et meget forenklet syn her Lordy. For dte første så er mengden kubikk helt irrelevant. Det er "riktig" motorkarakteristikk som trigger meg mest. Med BMW'en så slår man i utgangspunktet to fluer i en smekk, gjør det enkelt og kjøper mer eller mindre det råeste i det segmentet. Det som trigget meg mest med tanke på BMW'en var demperene og litt småspennende elektronikk. Jeg fikk også en plutselig trang til åp prøve noe nytt.

Jeg har gjentatt meg selv flere ganger når jeg sier at selv om Streeten var best når dte kommer til girkasse, så vil ike det si at BMW'en er dårlig. Som sagt, to forskjellige sykler som er gode på hver sin måte. Jeg prøver så godt jeg kan å være objektiv her, men ser jo nå at det kan bli like mange diskusjoner rundt min objektivitiet som alt det subjektive rundt Streeten.

Jeg var fornøyd med Cruiseren, så prøvde jeg Streeten og ble fornøyd med den, og nå kjører jeg BMW S1000R og er fornøyd med den også. Målet mitt er ikke å finne den perfekte sykkel. Det ville både vert kjedelig og man hadde også gått glipp av en del spennende der ute. :thumleft

Men den "perfekte" sykkel for meg, hadde vert en Street Triple, med motoren, demperne samt elektronikken til BMW'en. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23382
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

I dag prøvde jeg for første gang navigering med iPhone hvir man kun får kjøreannvisninger på øret og det fungerte faktisk utemerket. Jeg brukte bare google maps og anvisningene var lettfattlige og på norsk. Ikke noe kjas og mas og skulle jeg rett frem så holdt den kjeft. Ble litt gira på og prøve og finne andre tjenster/apper som fungerer på samme måte for å finne ut om det finnes noen bedre der ute. Noen som har testet?

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Voodoodoo »

Jeg har kjørt med iPhone og Navigon programvare siden iPhone 3gs kom på markedet.
Bruker tyre pro til å planlegge ruter med(på pc) og sender de til telefonen/GPS via mail.
Kjørt EU på kryss og tvers med det.

Hadde en zumo 550 men den pensjonerte jeg da telefonen gjorde den overflødig.

Bruker lifeproof vanntett case samt et ram feste til montering. Har også lagt opp lading.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

mekkern
Innlegg: 7665
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av mekkern »

Har installert https://company.here.com/here/på både android og Iphone og fordelen er at du kan laste ned kartene på tlf og slipper da å bruke mobildata-spesielt i utlandet..

Edit- glemte å si at dette er Gratis....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23382
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:Dekk har veldig mye å si på hvordan sykkelen føles i sving og hvor svingvillig den føles. Er vel ikke samme dekk på denne som du hadde på Street'en? :-k
Altså, jeg synes den fungerer veldig bra i svinger Elolz, men bare på en annen måte. Jeg må jobbe litt mer med BMW'en. Det er bare et tidsspørsmål når jeg blir vant til dette. Rett ut av boksen så er Street'en mer lettstyrt ja, men det vil ikke si at jeg føler BMW'en mangler noe. Den er bare annerledes :thumleft

Men dekkene som sitter på BMW'en er de samme som satt på Street'en når jeg hentet den. Men bakdekket på BMW'en er 190 bredt kontra Streeten som hadde et 180 dekk. Ellers er dekkene klin like i forhold til de første dekkene jeg hadde på Street'en :)

Skal ta en titt på Here-appen... så interresant ut :thumleft

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Zadnez »

synes det er trist for deg at du mener BMWen bare er en "grei" sykkel. I den prisklassen burde du nok valgt en som er mer enn bare noe du klarer å venne deg til.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23382
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Men herregud da folkens! :lol

Driver dere med trolling her eller har dere ennå ikke forstått meg?

Jeg synes BMW'en er en fantastisk sykkel og jeg er fornøyd!!!
Men jeg må få lov til å si at også Street'en var fantastisk, men på en ANNEN MÅTE!

Gi dere'a! :lol

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Toven »

Nei Bjerknez, du er MISFORNØYD og vil egentlig bare kaste sykkelen fra deg! :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23382
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Nei Bjerknez, du er MISFORNØYD og vil egentlig bare kaste sykkelen fra deg! :-)å
Shit! Busted! :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23382
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Johoo!! Da har jeg funnet ut av hva denne kneppingen i clutch hendelen kommer av og det har utvilsomt noe med quickshifteren å gjøre.

Når jeg skrur av og på tenningen og starter den og girer kun ved hjelp av clutch er den helt borte. Så fort jeg bruker quickshifteren en gang for så og bruke clutsh etterpå så er kneppingen tilbake. :thumleft

Så da fant jeg vertfall ut av det :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23382
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ny sykkel i garasjen: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:Skal det være sånn da? Er det normalt liksom? Hva synes du om quickshifter egentlig?
Skal høre med dem i morgen da jeg skal på førstegangsservice :thumleft

Quickshifter er jo artig det men føler liksom ikke jeg har bruk for den, selv om jeg bruker den ofte... :scratch

Skulle ønske den funket å gure nedover med også da... :prop:

Svar