Da jeg kjøpte KTM'en i april i fjor tok jeg også med KTM's originale sidevesker siden jeg synes disse så bra ut og var utviklet spesielt til KTM og de integrerte festene på sykkelen.
Veskene fungerte fint de første turene, men så klikket låsene på en Trollstigen tur i fjor høst.
Låsene ble fikset som garantisak, men forrige uke sviktet de igjen. Denne gangen verre enn første gang. Utenfor reparasjonsrekkevidde...
Forhandleren der jeg kjøpte sykkel og vesker lovte dermed nye vesker med forbedrede låsesystemer.
I dag hentet jeg disse og uten at jeg kan si det sikkert virker låsene bedre på disse.
Tviler ikke på at disse har de nye låsesystemene ut fra kontrolldatoene.
Så da får man håpe at det ikke blir mer låsetull med disse. Men uansett tør vi ikke dra på Europatur uten å ha med en solid skipssekk som backup-løsning med bakgrunn i den dårlige erfaringen jeg har med de gamle veskene...
Dermed er en av de ikke helt gode tingene i opptakten til turen ryddet av veien.
Men fortsatt gjenstår noe, som oppriktig overrasket meg i dag.
Men det får jeg komme tilbake til senere, etter ferien... som en slags oppsummering av noe som jeg håper de rette kan ta lærdom av.
Her bilder av de nye veskene:
![Bilde](https://s25.postimg.cc/fgeqmu6gf/Nye_KTM_vesker2.jpg)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene
her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
![Bilde](https://s25.postimg.cc/jhuaiplbj/Super_Adv_S_150.png)